مقاله اصلی :

ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان چیست ؟

ایمپلنت

بسیاری از ما همیشه از درد دندان گله مند بوده ایم. ممکن است  بعضی دندان های خود را از دست داده باشیم، و به دنبال راه کاری برای مجددا به دست اوردن دندان های مناسب هستیم. ایمپلنت دندان یکی از راهکارهایی است که به ذهن ما خطور می کند.

این روش از جمله موثرترین و بهترین روشهای کاشت دندان بوده و برای افراد مزایا بسیاری با خود به دنبال دارد. اما ایمپلنت دندان اصلا چیست؟ چه مزایایی دارد و آیا قابل اطمینان است؟

با استفاده از ایمپلنت دندان می توانید تمامی جاهای خالی دیگر دندان های خود را پر کنید. دیگر هیچ جای خالی در دهان خود نخواهید داشت.

ایمپلنت خود به تنهایی یک پایه محکم برای نگه داشتن دندان در فک به شمار می رود. با استفاده از پایه ایمپلنت دندان می توان از دندان های ثابت یا متحرک استفاده نمود و به عنوان جایگزینی برای دندان مورد استفاده قرار داد.

از آنجایی که روش ایمپلنت بسیار مقاوم است، افراد زیادی استفاده از این روش را به جای استفاده از روش های دیگری همچون دندان مصنوعی، انتخاب می کنند. معمولا عملیات ایمپلنت دندان به صورت ایمپلنت تک دندان یا ایمپلنت تمام فک انجام می شود. که هر کدام از این روش ها، مراحل خاصی دارند.

قیمت ایمپلنت :

نام برند کشور سازنده هزینه ایمپلنت ضمانت
snuc 4/400/000 _____
sewon medixیاCIS 5/450/000 2 سال
biotem 6/400/000 15 سال
اشترومن neodent 7/900/000 مادام العمر
اشترومن iti (titanium) 9/900/000 20سال
اشترومن iti (SLA Active) 12/900/000 مادام العمر
مرکز تخصصی ایمپلنت شمال تهران
قیمت و هزینه ایمپلنت های Top level
هزینه های اعلامی کل هزینه ی جراحی ایمپلنت + روکش آن می باشد .
نام برند ایمپلنت کشور سازنده هزینه ایمپلنت + روکش ضمانت
اشترومنneodent 7/900/000 مادام العمر
zimmer 12/900/000 10سال
iti (roxalid) اشترومن 11/900/000 مادام العمر
iti (SLA Active) اشترومن 12/900/000 مادام العمر
مرکز تخصصی ایمپلنت شمال تهران
قیمت و هزینه رایج ترین ایمپلنت ها
هزینه های اعلامی کل هزینه ی جراحی ایمپلنت + روکش آن می باشد .
نام برند ایمپلنت کشور سازنده هزینه ایمپلنت + روکش ضمانت
biotem 6/400/000 15سال
sgsیاSICیاIHDE 7/400/000 5سال
MIB 6/500/000 10سال
icx 7/400/000 5سال
مگاژن 6/400/000 10سال
OSSTEM 6/400/000 10سال
اشترومن neodent 7/900/000 مادام العمر
اشترومنiti(titanium) 9/900/000 20سال
ایمپلنت های ارزان
ایرانA3 3/900/000 _____
snuc 4/400/000 _____
sewon medix 5/400/000 2 سال
cis 5/400/000 2سال
مرکز تخصصی ایمپلنت شمال تهران
قیمت و هزینه ایمپلنت های فوری ( یک روزه )
هزینه های اعلامی کل هزینه ی جراحی ایمپلنت + روکش آن می باشد .
نام برند ایمپلنت کشور سازنده pfmهزینه ایمپلنت + روکش ضمانت
اشترومن نئودنت 8/500/000+1/500/000 10سال
iti (roxalid active) اشترومن 13/500/000+1/500/000 مادام العمر

 

مراحل ایمپلنت 

مراحل ایمپلنت

برای همه ما این سوال پیش آمده است که اصلا ایمپلنت چگونه انجام می شود؟ یا این که از چه مراحلی برای انجام ایمپلنت دندان باید گذشت؟ برای پاسخ به این سوال باید ابتدا در مورد مراحل کاشت دندان اطلاعات لازم را بدست آورد. تا بدانیم در چه حالتی می توان اقدام به ایمپلنت نمود.

معمولا برای انجام ایمپلنت دندان در فک پایین به 5 ماه زمان و در فک بالا به 6 ماه زمان نیاز خواهیم داشت.

زمانی که پزشک معالج شما درخواست سی تی اسکن از فک می نماید، مراحل ایمپلنت با عکس را آغاز نموده است. با این درخواست قصد دارد تا قدرت و میزان استخوان موجود در فک شما را بررسی نموده و اقدام به ایمپلنت دندان نماید.

اگر علاقه مند هستید مراحل کاشت ایمپلنت دندان را ببینید، کافیست ویدئو مراحل کاشت ایمپلنت را در سایت های مختلف مشاهده کنید. این که دقیقا چه مقدار زمان لازم است تا ایمپلنت انجام شود، یا این که مراحل کاشت ایمپلنت چه قدر طول می کشد، بستگی به میزان مهارت پزشک دارد.

اگر فک شما قادر نباشد ایمپلنت را نگهدارد، پزشک برای برطرف کردن این مشکل، یا یافتن راه حلی مناسب، به زمانی بیشتری برای ایمپلنت دندان نیاز خواهد داشت. اما به صورت معمول چند ماه بیشتر از انجام ایمپلنت عادی به طول می انجامد .

مزایا و معایب ایمپلنت

مزایا ایمپلنت دندان

ایمپلنت و کاشت دندان نیز، همچون دیگر روش های درمانی دندانی، هم دارای معایب و هم دارای مزایای بسیاری است. ما در این مطلب به تفسیر برخی از این مزایا و معایب خواهیم پرداخت.

معایب کاشت دندان و ایمپلنت مزایای کاشت دندان و ایمپلنت
هزینه بیشتر به نسبت سایر درمان هایی مشابه بی دندانی : البته این اختلاف قیمتی که ایمپلنت با دندان مصنوعی یا بریج دارد ، به  دلیل دوام بیشتر و استحکام بالاتر است که از لحاظ اقتصادی نیز کاملا قابل قبول است . افزایش اعتماد به نفس: اصولا افرادی که اقدام به ایمپلنت دندان می نمایند، در زمان لبخند زدن اعتماد به نفس بالاتری دارند.
عفونت پیچ ایمپلنت: یکی از معایب شایع که بیشتر افراد با ایمپلنت به آن دچار میشوند، عفونت در پیچ ایمپلنت دندان است. که اصولا با درد و حساسیت همراه می باشد. آسایش بیشتر: کسانی که از دندان های ایمپلنت شده استفاده می کنند، نسبت به دندان مصنوعی ها از آسایش بیشتری برخوردار هستند.
لق شدن مختصر دندان:  این اتفاق به صورت نادر و کم اتفاق می افتد . بهبود ظاهری: داشتن ظاهری بهتر و زیباتر از جمله مزایای ایمپلنت دندان به شمار می رود.
ترمیم مجددا ایمپلنت:  اصولا افرادی که اقدام به ایمپلنت می نمایند، باید 15 سال بعد برای ترمیم مجددا به پزشک مراجعه کنند. به دلیل این که ممکن است نوک دندان های بالا در ایمپلنت دندان پس از مدتی پایین بیایند. بهبود بهداشت دهان و دندان: استفاده از این روش کاشت دندان، تا میزان زیادی به بهداشت دندان و دهان کمک می کند و رسیدگی به دندان را آسان تر می نماید.
تورم و کبودی بعد از کاشت دندان: متاسفانه برخی از افراد پس از کاشت  دندان در قسمت استخوان فک، دچار کبودی و تورم می شوند. بهبود ادای کلمات: افرادی که اقدام به ایمپلنت دندان می نمایند، نسبت به کسانی که دندان مصنوعی استفاده می نمایند، راحت تر صحبت می کنند.
ایجاد درد بعد از کاشت: باید بگوییم این عارضه موقتی است. برخی از افراد پس از این که اقدام به کاشت دندان می نمایند، بسته به میزان سختی جراحی ایمپلنت دندان، درد خواهند کشید. غذا خوردن آسان تر: برخی از افراد که اقدام به ایمپلنت می نمایند، نسبت به کسانی که دارای دندان مصنوعی هستند، راحت تر و آسان تر غذا می خورند.
شکسته شدن دندان ایمپلنت شده: برخی از افراد پس از کاشت دندان، دچار شکستگی در ایمپلنت می شوند. راحتی استفاده از دندان: استفاده از ایمپلنت دندان منجر می شود، که به هیچ عنوان دندان از دهان خارج نشود. به همین دلیل استفاده از آن مناسب تر و آسانتر خواهد بود.
احساس بی حسی در لب: از آنجایی که ارتفاع استخوان فک پایین کم است، بیماران با ایمپلنت دندان احساس اسان تری خواهند داشت. دوام ایمپلنت: مسلما باید بگوییم این نوع کاشت دندان نسبت به دیگر روش ها از دوام بالاتری برخوردار است.

فهمیدن مضرات و فواید ایمپلنت به ما کمک می کند، تا با علم بیشتری اقدام به استفاده از این روش درمانی نماییم. علاوه بر آن متوجه میشویم که ایمپلنت خوب است یا نه؟ چون دندان یکی از حیاتی ترین و مهمترین اجزای صورت است.

انواع ایمپلنت 

باید بگوییم روش های متعددی برای کاشت و ایمپلنت دندان استفاده می شود. اما رایج ترین این روشها به دو صورت تک مرحله ای و دو مرحله ای می باشد. ایمپلنت های تک مرحله ای معمولا به این صورت است که یک ایمپلنت بلند را در فک قرار می دهند، به گونه ای که از سطح لثه بالاتر قرار گیرد.

پس از این که لثه بخیه زده شد، تقریبا کمی از ایمپلنت دندان خارج از لثه باقی می ماند. شبیه به پیچی که از فک بیرون زده باشد. اگر این پیچ پس از چند ماه دیگر قابل مشاهده نبود و نیاز به جراحی داشت، باید از اباتمنت استفاده شود.

یکی از روش های رایج و متداول ایمپلنت تک مرحله ای، ایمپلنت Subperiosteal می باشد. البته این روش برای کسانی که از ارتفاع فک بالایی برخوردار هستند، مناسب نیست. این روش نیاز به دندان مصنوعی دارد.

نوع دیگری از ایمپلنت دندان، ایمپلنت های دو مرحله ای هستند. اولین مرحله آن با جراحی و بخیه لثه آغاز می شود. پس از آن چند ماهی به مراقبت از محل مورد نظر پرداخته، و برای ترمیم و چسباندن کناره های لثه مجددا اقدام می کنند. تا ایمپلنت بر روی آن انجام شود.

از جمله متداول ترین روش برای ایمپلنت های دو مرحله ای، ایمپلنت Endosteal (Endosseous) است. معمولا در این روش از پیچ های تیغه ای و سیلندری استفاده می شود.

بهترین کلینیک های تخصصی دندانپزشکی در ایران قرار دارند. که کلینیک دندانپزشکی تخصصی ماهوش یکی از این کلینیک ها است. شما به راحتی می توانید در این کلینیک تخصصی به بهترین و باتجربه ترین پزشکان دسترسی داشته باشید.

علاوه بر آن باید بگوییم در این کلینیک مقرون به صرفه ترین روش های ایمپلنت دندان انجام می شود. می دانید که ایمپلنت نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد. باید خاطر نشان نماییم که تمامی پزشکان این کلینیک از تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند.

برند ایمپلنت

برند ایمپلنت

بیشتر افرادی که به دنبال روش های ایمپلنت دندان هستند، با این سوال رو به رو می شوند، که بهترین مارک ایمپلنت دندان چیست؟ زیرا زمانی که ما برای استفاده از ایمپلنت حاضر هستیم هزینه بالایی را صرف نماییم، باید از برند معتبری استفاده نماییم که نتیجه مثبتی داشته باشد.

این مسئله را به خاطر داشته باشید که برای انتخاب برندهای معروف ایمپلنت دندان زیاد به کشور مورد نظر توجهی نداشته باشید. چون ممکن است یک کشور در شرکت های مختلفی نمونه های بسیاری از ایمپلنت ساخته شود. که هر کدام دارای کیفیت های مختلفی باشند.

این که یک محصول ساخته شده توسط یک کشور باشد، اما از کیفیت های مختلفی برخوردار باشد، منجر می شود تا شما با مشکلات بسیاری رو به رو شوید. پس پیش از اقدام به انجام ایمپلنت دندان بهتر است با پزشک و متخصص خود در این زمینه مشورت نمایید.

علاوه بر آن زمانی که شما انتخاب ایمپلنت دندان را به شخص متخصص بسپرید، می توانید با اطمینان بیشتری از ان استفاده کنید. همچنین می توانید از ایمپلنت های مرغوب و مناسب تری بهره مند شوید.

متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت

معمولا بهترین متخصص ایمپلنت تهران، برای این که بتواند مشتری جذب کند، از برند های معتبری از ایمپلنت دندان استفاده می نماید.

همیشه داشتن تجربه بالا برای ایمپلنت دندان از مهمترین و قابل اهمیت ترین موارد کاشت دندان به شمار می رود. برخی به دنبال دکتر متخصص جراحی ایمپلنت می روند، اما متاسفانه با دکترهای تازه کاری رو به رو میشو ند، که مشکلات بسیاری را در زمینه کاشت دندان برای آنها به ارمغان می آورد.

اما باید بگوییم تمامی متخصص ایمپلنت در شمیرانات از تجربه بالایی در زمینه ایمپلنت دندان برخوردار هستند. که می توانند به شما این اطمینان را دهند، که بهترین کاشت دندان در دهان شما را انجام خواهند داد. روشی برای کاشت دندان شما استفاده می کنند، که کمترین عوارض را داشته باشد.

متخصص ایمپلنت در منطقه 1 نیز همچون شمیرانات، از تجربه و مهارت بالایی در زمینه کاشت دندان برخوردار هستند. که با روشهای استاندارد و به بهترین شکل ممکن اقدام به جراحی و کاشت دندان می نمایند. تمامی متخصصین کلینیک دندانپزشکی تخصصی ماهوش، از تجربه بالایی برخوردار می باشند.

همیشه تجربه در کارهای عملی همچون کاشت دندان حرف اول را میزند. از این  رو باید به دنبال پزشک متخصصی باشید که بتواند از تجربه اش در این زمینه استفاده کند. متخصص ایمپلنت در تجریش هم از تجربه و هم از سابقه کاری بالایی برخوردار می باشد. پس با اطمینان خاطر اقدام به ایمپلنت دندان خود نمایید.

سن مناسب ایمپلنت

شاید برای بیشتر ما این سوال مطرح شود، که بهترین زمان برای ایمپلنت چه سنی می باشد؟ این مسئله زمانی معنا می یابد که افراد به هر دلیل تمامی دندان های طبیعی خود را از دست داده باشند. اما ایمپلنت دندان برای کسانی که زیر 18 سال سن دارند، به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود. پس اگر پیش از این سن دندان های خود ار از دست دادید، بهتر است صبر کنید تا بعد از 18 سالگی اقدام به این عمل نمایید.

پس از 18 سالگی تا هر زمانی که بخواهید، می توانید اقدام به ایمپلنت دندان و کاشت نمایید. زیرا تا پیش از 18 سالگی امکان کاشت دندان وجود ندارد. رشد استخوان فک در این افراد به درستی تکمیل نشده است، و همین مسئله منجر می شود تا کاشت دندان به خوبی صورت نپذیرد.

پس از این که بزرگتر شدند و رشد استخوان فک آنها تکمیل شده، ممکن است با کج شدن ایمپلنت در دهان مواجه شوند. از این رو بهتر است حتما برای ایمپلنت دندان افرادی اقدام نمایند، که استخوان فک آنها به خوبی رشد کرده باشد.

می توانیم بگوییم پس از 18 سالگی تا هر سنی که باشید، قادر خواهید بود اقدام به ایمپلنت نمایید. برخی از افراد در 90 سالگی هم با ایمپلنت دندان به دندان های عالی و مناسب دست می یابند. پس زمان خاصی بعد از 18 سالگی برای انجام این عمل وجود ندارد.

طول عمر ایمپلنت

ایمپلنت

اولین سوالی که افراد در زمان انجام ایمپلنت از پزشک مربوط خود می پرسند، این است که ایمپلنت چند سال دوام دارد؟ در پاسخ به این سوال ما باید بگوییم معمولا طول عمر مجاز برای کاشت و ایمپلنت دندان 20 سال برآورد شده است. اما این طول عمر می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. آن هم بسته به شرایط خاص.

اگر به درستی بتوانید از ایمپلنت مراقبت و نگهداری نمایید، مسلما می توانید زمان طولانی تری از آن استفاده کنید. حتما باید به خاطر داشته باشید که چکاپ منظم دندان های ایمپلنت شده خود را انجام دهید. دکتر دندان پزشک مناسبی داشته باشید، که برای چکاپ ایمپلنت دندان خود به آن مراجعه نمایید.

تقریبا هر 6 ماه یکبار می توانید برای چکاپ به دندانپزشکی مراجعه کنید. نیاز دارید که پس از هر بار مصرف غذا همچون دندان های طبیعی، آنها را مسواک بزنید. از نخ دندان استفاده کنید تا هم از دندان های تمیزی برخوردار باشید، و هم در نگهداری آن ها کوشا باشید. می توانیم بگوییم حفاظت از ایمپلنت دندان تقریبا مشابه با دندان های طبیعی است.

اجزای ایمپلنت

اجزای ایمپلنت

اصولا برای انجام ایمپلنت از اجزای زیادی استفاده نمی شود. شاید بهتر است بگوییم تنها و مهمترین جزء در انجام ایمپلنت دندان فیکسچر یا پایه است. این پایه ها و فیکسچر ها تقریبا شبیه به پیچ هایی هستند که درون استخوان فک جای می گیرند. تا به نوعی نقش ریشه را برای دندان های کاشته شده ایفا کنند.

دومین جزء از اجزای ایمپلنت دندان، اباتمنت است. اباتمنت ها در اصل پایه های مجزایی هستند که بر روی پیچ ها قرار می گیرند. از طرف دیگر این اجزا وظیفه دارند تا دندان را نگه داشته و روکش نمایند. این جز را می توانیم در زیبایی دندان مهم به شمار آوریم.

سومین و خاص ترین جزء در ایمپلنت دندان هم، روکش ها هستند. این روکش ها بر روی تاج دندان قرار گرفته و  وظیفه دارند تا ظاهر و نمای دندان را جذاب کنند. تصور کنید روکش ها همچون دندان های مصنوعی می باشند که بر روی اباتمنت ها قرار می گیرند. تا دندان شکل بگیرد.

روکش ایمپلنت

پس از این که دندان های خود را در کلینیک دندانپزشکی تخصصی ماهوش ایمپلنت نمودید، باید از روکش های مناسبی برای زیباتر نمودن ایمپلنت دندان خود استفاده کنید. اما در این مرحله با این سوال مواجه می شوید، که کدام روکش ایمپلنت بهتر است؟ اصلا از چه روکش هایی باید بر روی دندان ایمپلنت شده استفاده نمایید؟

برای پاسخ به این سوال، باید ابتدا اطلاعات لازم را در خصوص انواع روکش های ایمپلنت بدست آورده باشید. روکش تاج ایمپلنت از روش های قدیمی روکش برای ایمپلنت دندان به شمار می رود. این روکش ها هم زیبا هستند و هم مقرون به صرفه. از این رو بسیار محبوب می باشند.

پیش از این که شما اقدام به انجام ایمپلنت دندان نمایید، پزشک برای شما تمامی مراحل پروتز ایمپلنت را بیان می نماید، شما می دانید که باید به چه صورت ایمپلنت دندان خود را مراقبت نمایید، و برای حفاظت از ایمپلنت باید چه کارهایی را انجام دهید.

پس از آن پزشک اقدام به استفاده از روکش های مناسبی همچون روکش ایمپلنت زیرکونیا، و روکش ایمپلنت پی اف ام می نماید. روکش های زیرکونیا تمام سرامیک هستند، و نیاز به مراقبت و حساسیت بیشتری دارند. اما از زیبایی بیشتری نیز برخوردار می باشند.

مرکز ایمپلنت

هر روزه در تهران افراد بیشتری به دنبال کلینیک تخصصی ایمپلنت هستند. شاهد هستیم که افراد زیادی که دندان های خود را از دست داده اند برای جایگزینی آن ها به کلینیک های تخصصی ایمپلنت مراحعه می کنند. برای این که دندان های مناسبی را به جای دندان های طبیعی خود بیاورند، نیاز دارند تا به بهترین کلینیک تخصصی ایمپلنت در تهران مراجعه کنند.

شاید در هر کوچه و خیابانی با مرکز درمانی و کلینیک ایمپلنت دندان روبه رو شوند، اما این مسئله دلیل بر این نیست که تمامی این مراکز معتبر بوده و از پزشکان معتبر و  ماهر برخوردار هستند. پس باید به دنبال کلینیک تخصصی ایمپلنت در تهران باشند، که از پزشکان ماهری برخوردار باشد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی که می توانیم در تهران برای شما معرفی نماییم، کلینیک دندانپزشکی تخصصی ماهوش است. این کلینیک تخصصی ایمپلنت در تجریش، از پزشکان ماهری در این زمینه برخوردار است. پس با اطمینان خاطر می توانید در این مرکز اقدام به ایمپلنت دندان نمایید.

خودتان را به پزشکان ماهر بسپارید، تا یکی از مهمترین اجزای صورت خود، یعنی همان دندان را به زیباترین شکل ممکن برای شما آماده کنند. اگر دندان مناسبی نداشته باشید، نه تنها نمی توانید به درستی غذا میل کنید، بلکه دیگر هیچ وقت لبخند شما زیبایی باید و شاید را ندارد .

پس اگر به دنبال این هستید که اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، و با جذابیت بیشتری لبخند بزنید، بهتر است از ایمپلنت دندان استفاده کنید. کاشت دندان در کلینیک های تخصصی به شما کمک می کند تا هم ظاهری زیبا داشته باشید، هم راحت تر غذا میل کنید.

درد ایمپلنت

درد ایمپلنت

بسیاری از افراد به دنبال این هستند که از ایمپلنت دندان استفاده کنند، اما از درد ناشی از ایمپلنت می ترسند. که همین مسئله منجر می شود از این کار پشیمان شوند. اما آیا ایمپلنت درد دارد؟ اگر درد دارد این درد ایمپلنت چه قدر است؟ روشی برای درمان این درد وجود دارد؟ یا این که اصلا ایمپلنت و کاشت دندان هیچ دردی ندارد؟

برای پاسخ به تمامی این سوالات باید بگوییم که معمولا درد ایمپلنت دندان در هنگام کاشت آن است. درد کاشت ایمپلنت هم به زمانی باز می گردد که فرد نیاز دارد که فک خود را جراحی نماید. اصولا درد جراحی، در این زمان شبیه به درد کشیدن دندان است.

زیرا نیاز است که پزشک فک را شکافته و برش بزند. تا بتواند ایمپلنت را در استخوان فک جای دهد. به همین دلیل با این کار، فک مسلما درد خواهد گرفت. اما برخی از افراد به درد پس از جراحی ایمپلنت مبتلا می شوند. اما این درد به هیچ عنوان به نحوه کاشت دندان بستگی ندارد.

بلکه همه آن درد ناشی از بی احتیاطی هایی است که خود فرد بیمار انجام داده است. بیشتر بیماران توصیه های پزشک را در این خصوص رعایت نمی کنند، و به درد پس از جراحی مبتلا می شوند.

بیمار باید پس از این که اقدام به ایمپلنت دندان نمود، هر روز به صورت مداوم دهان خود را با آب گرم بشوید. البته به خاطر داشته باشید که این عمل نباید به صورت قرقره کردن انجام شود. بلکه باید آب را در دهان چرخانده و سپس خارج نمود.

در حین ایمپلنت به هیچ عنوان نباید اقدام به مصرف غذاهای سفت نمود، باید از غذاهای نرم و آبکی استفاده شود. هر چه قدر از غذای سردتر در این دوران استفاده نمایید، می توانید درد کمتری را احساس کنید. با انجام تمام این کارها، به راحتی قادر خواهید بود، درد ایمپلنت دندان خود را کاهش دهید.

مراقبت های ایمپلنت

بیشتر بیماران از پزشک معالج خود می پرسند، بعد از ایمپلنت چه بخوریم؟ باید بیان نماییم که پزشکان کلینیک تخصصی دندانپزشکی ماهوش اصولا برای بیماران خود رژیم غذایی ایمپلنت دندان ارائه می کنند. با استفاده از این رژیم غذایی به راحتی می توانند غذا صرف کنند. بدون این که به دندان های خود آسیبی برسانند.

اما باید این نکته را خاطر نشان نماییم، که این رژیم غذایی مسلما نمی تواند به تنهایی درد های ایمپلنت دندان را از بین ببرد. برای برطرف کردن درد دندان نیاز به مراقبت از ایمپلنت وجود دارد. پس از آن که ایمپلنت نمودید، بهتر است به مدت یک روز از مسواک استفاده نکنید.

تا درد های اطراف ناحیه ای که جراحی نموده اید، التیام یابد. زمانی که شما اقدام به مراقبت بعد ایمپلنت می نمایید، می توانید درد و التهاب را در محل مورد نظر دور کنید. پس از ایمپلنت دندان سعی کنید به هیچ عنوان آب دهان خود را خارج نکنید.

با قورت دادن آب دهان خود، می توانید تا حدود زیادی از درد ایمپلنت خلاص شوید. اگر احساس کردید درد شما در ناحیه ایمپلنت دندان شدید شده است، می توانید با استفاده از مسکن درد ایمپلنت را کاهش دهید. اصولا افراد زمانی دچار این درد های شدید می شوند، که در قسمت دندان آنها تورم و التهاب به وجود آمده باشد.

برخی از افراد برای انجام ایمپلنت دندان نیاز به جراحی سینوس لیفت خواهند داشت. مراقبت سینوس لیفت نیز همچون کاشت دندان بسیار حائز اهمیت است. به هیچ عنوان نباید فرد پس از جراحی اقدام به عطسه کردن، سرفه کردن، یا فشار آوردن به بینی نماید. از فین کردن به کلی باید پرهیز شود، و از دستمال و یا گوش پاک کند برای تمیز کردن بینی استفاده شود.

عوارض ایمپلنت

عوارض ایمپلنت

نمی توانیم با قاطعیت بیان نماییم که ایمپلنت بد است، و اینکه آیا ایمپلنت ضرر دارد. این که برخی از بیماران پس از ایمپلنت دندان دچار خونریزی پس از ایمپلنت می شوند، دلیل بر بد بودن این روش کاشت نیست. بله می تواند نتیجه بی احتیاطی پزشک باشد.

یا این که ایمپلنت انجام شده توسط پزشک، یک نوع ایمپلنت ناموفق بوده است. گاهی عوارض ایمپلنت ناشی از انجام ایمپلنت های ارزان قیمت بوده است. عوارض ایمپلنت ارزان مسلما نسبت به دیگر روش ها بیشتر خواهد بود. برخی از افراد پس از ایمپلنت دندان ، اقدام به استفاده از سیگار و.. می نمایند. که این خود منجر به بروز عوارض کاشت دندان خواهد شد.

انجام ایمپلنت و ام ار ای، انجام ایمپلنت و دیابت داشتن در کنار هم، و ایمپلنت و سیگار می توانند همچون اب و اتش باشند. در کنار هم قرار داشتن این دو روش، بدون تردید شرایط و عوارض بدی را برای بدن به دنبال خواهد داشت.

اگر بخواهیم در مورد عوارض سیگار بر ایمپلنت صحبت نماییم، باید زمان زیادی برای آن کار قرار دهیم. یکی دیگر از عوارض ایمپلنت دندان استفاده از cbct ایمپلنت است. در این روش اصولا از اشعه ایکس استفاده می شود. از این رو می تواند عوارض بسیاری برای بیمار به دنبال داشته باشد.

ایمپلنت فوری

یکی از متداول ترین روش های ایمپلنت دندان فوری، ایمپلنت 1  روزه است. اصولا بیشتر افراد این روش را استفاده می کنند. اما آیا این روش مناسب است؟ یا حتی ممکن است؟ ممکن است این کار درصد موفقیت را پایین بیاورد اما عده ی زیادی از این درمان استفاده می کنند .

استفاده از روش ایمپلنت دندان در یک روز بدون تردید معایب و مزایای بسیاری دارد.

از طرف دیگر این روش از ایمپلنت دندان هزینه بالاتری نیز برخوردار می باشد. پس قیمت ایمپلنت فوری نسبت به ایمپلنت های معمولی بیشتر بوده و ریسک استفاده از این روش هم بالاتر می رود. پس مناسب است اگر از روش ایمپلنت معمولی استفاده نماییم.

اوردنچر

اوردنچر

با استفاده از اوردنچر، می توانید لق شدگی دندان را به خوبی برطرف نمایید. برخی از بیماران، از پزشک می پرسند، ایمپلنت یا دندان مصنوعی، کدام یک بهتر و مناسب تر است؟ مسلما هزینه ایمپلنت دندان بسیار زیاد است، و با مزایایی که برای این روش کاشت دندان بیان نمودیم، به صرفه هم است.

اگر بخواهیم قیمت دندان مصنوعی را با ایمپلنت مقایسه کنیم، بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود. اما متاسفانه این روش کیفیت بالایی نداشته و ممکن است به سرعت از بین برود. برخی از پزشکان اقدام به استفاده از اوردنچر متکی بر ایمپلنت می نمایند.

که این روش احتمال لق شدن دندان ایمپلنت شده را تا حدود زیادی کاهش می دهد. اما باید بیان نماییم قیمت اوردنچر بیشتر از دندان مصنوعی  است . اگر از پزشک سوال بپرسیم که اوردنچر یا دندان مصنوعی را استفاده کنیم، بدون تردید می گوید برای ایمپلنت دندان اوردنچر مناسب ترین است.

تفاوت ایمپلنت یا بریج

یکی از سوالات متداول بیماران از پزشکان و متخصصان دندانپزشکی، این است که ایمپلنت بهتر است یا بریچ؟ این روش ها تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. اما در حین مراجعه برای کاشت دندان با دو گزینه ایمپلنت یا بریج روبه رو می شوند.

در مورد تفاوت ایمپلنت و بریچ باید بگوییم، هزینه بریج نسبت به ایمپلنت کمتر بوده ولی پس از چند سال این روش نیاز به تعویض خواهد داشت. همین مسئله هزینه ایمپلنت دندان را برای بیمار بالاتر می برد. تفاوت دیگر این دو روش، در نحوه تمیز نگهداشتن دندان است.

سینوس لیفت

سینوس لیفت

این روش نوعی جراحی به شمار می رود که استخوانی را بین دندان های آسیاب بزرگ و کوچک اضافه می کند. که به دو روش سینوس لیفت بسته و سینوس لیفت باز انجام می شود. در روش ایمپلنت دندان با روش سینوس، بدون شک درد سینوس لیفت بالا بوده و بیمار را دچار حس ناراحت کننده ای می نماید.

در این روش هزینه قیمت سینوس لیفت بالاتر بوده و جدای از ایمپلنت دندان محاسبه می شود. برای انجام این جراحی اصولا از استخوان خود بیمار استفاده خواهد شد.

پیوند استخوان

این روش به گونه ای بازسازی استخوان به شمار می رود. افرادی هستند که به دلیل بیماری ای همچون پریودنتال، قادر به انجام ایمپلنت دندان نیستند. برای این افراد باید پیوند استخوان حتما انجام شود. با انجام این عمل می توان کیفیت و کمیت استخوان فک را تا حدود بسیار زیادی بالا برد.

قیمت ایمپلنت

قیمت ایمپلنت دندان بسته به برند مورد استفاده، متغیر است. اما برخی از کلینیک های دندانپزشکی همچون ماهوش اقدام به انجام ایمپلنت اقساطی می نمایند. این عمل منجر می شود تا افراد به ایمپلنت ارزان در تهران دسترسی داشته باشند.

انجام ایمپلنت دندان معمولا با هزینه بالایی رو به رو است. البته باید بگوییم بالا بودن هزینه ایمپلنت نمی تواند نگران کننده باشد.

از آنجایی که هزینه کاشت دندان  دارای قیمت های متفاوتی است، برخی به دنبال استفاده از برند های نامعتبر می روند. اما باید بگوییم این کار کاملا اشتباه است. بهتر است از ایمپلنت کره ای استفاده نمایید. هم هزینه ایمپلنت کره ای و هم قیمت ایمپلنت کره ای مناسب بوده و از کیفیت مناسبی هم برخوردار می باشد.

باید بگوییم قیمت ایمپلنت سال 98 در کلینیک دندانپزشکی تخصصی ماهوش، برابر با 1 میلیون و پانصد هزار تومان، تا 8 میلیون بود. برای این که بتوانید از ایمپلنت دندان مرغوب برخوردار باشید، باید هزینه بیشتری در نظر بگیرد.

Post a comment

Your email address will not be published.

  1. سلام

  2. سلام ممنونم بابت مقاله خوبتون میتونم درباره طول عمر ایمپلنت ها بدونم ؟

    1. سلام طول عمر ایمپلنت ها تقریبا می توان گفت دائمی هستند . پایه ها و روکش های ایمپلنت از کیفیت بالایی برخوردار بوده و واکنش پذیری پایینی دارند به همین علت به شما طول عمر بالایی را از طریق ایمپلنت می توانید دریافت کنید.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved