ایمپلنت دندان یکی از درمان های محبوب برای رفع بی دندانی می باشد. این درمان مانند تمام درمان ها دارای روندی خاص و مخصوص به خود می باشد که نیازمند زمان می باشد. به زمان که برای تکمیل شدن درمان نیاز می باشد طول درمان ایمپلنت می گویند که در ادامه به بررسی طول درمان ایمپلنت می پردازیم. بهتر است قبل از خواندن این مقاله اگر درباره ایمپلنت دانشی ندارید مقاله ایمپلنت چیست را بخوانید.

طول درمان ایمپلنت

طول درمان ایمپلنت

طول درمان ایمپلنت

ایمپلنت دندان به طور کلی از سه بخش اصلی فیکسچر (پایه ایمپلنت)، اباتمنت و روکش تشکیل شده است. هر کدام از بخش های اصلی که در بالا گفته شد نیاز به زمان مخصوص به خود دارند که همین امر، بر طول درمان ایمپلنت تاثیر گذار می باشد. از موارد دیگری که تاثیر گذار می باشد نوع ایمپلنت انتخابی می باشد مانند ایمپلنت فوری. در بخش آخر بعضی از عوارض ایمپلنت می تواند تاثیر مستقیمی بر طول درمان ایمپلنت بگذارند که در ادامه به تمامی این موارد به صورت جداگانه خواهیم پرداخت.

طول درمان پایه ایمپلنت

پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر بخشی می باشد که توسط دکتر دندان پزشک در استخوان فک شما قرار می گیرد. زمانی که دکتر بعد از عمل جراحی، پایه ایمپلنت را درون استخوان شما، قرار داد، یک مدت زمانی طول می کشد تا این فیکسچر به درستی با استخوان شما جوش خورده و محکم شود. دربعضی از افراد به دلیل یک سری فاکتور های مختلف اعم از سیگار کشیدن، مصرف داروهای خاص و بیماری هایی که سبب جوش نخوردن درست پایه ایمپلنت به استخوان می شود، باعث اختلال در روند درمان شده و به طب طول درمان ایمپلنت را بیشتر می کند.همچنین اگر استخوان محل قرارگیری ایمپلنت تحلیل رفته باشد و به تشخیص متخصص نیاز به سینوس لیفت و پیوند استخوان باشد، باز هم طول درمان ایمپلنت بالا می رود. زمان مورد نیاز برای جراحی، کاشت پایه ایمپلنت درون استخوان فک نیز درون یک جلسه 30 الی 120 دقیقه می باشد اما بعد از جراحی نیاز به یک الی سه ماه زمان خواهید داشت تا پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده باشد. این بخش تاثیر مستقیمی بر روی طول درمان ایمپلنت و قیمت آن دارد. می توانید برای اطلاع از قیمت ایمپلنت مقاله قیمت ایمپلنت دندان را مطالعه کنید.

طول درمان اباتمنت

طول درمان اجزاء اصلی ایمپلنت

طول درمان اجزاء اصلی ایمپلنت

اباتمنت بخشی می باشد که پایه ایمپلنت را به روکش دندان متصل می کند. زمانی که پایه ایمپلنت به صورت کامل با استخوان فک شما جوش خورد اباتمنت را به پایه ایمپلنت متصل می کنند. در بعضی از شرایط شما در این مرحله نیاز به یک جراحی کوچک و سرپایی خواهید داشت تا بتوانند جای قرار گیری اباتمنت را به صورت دقیق و کامل تصحیح کنند اما نگران نباشید این جراحی بسیار کوچک و سریع می باشد که در آن معمولا از بی حسی موضعی استفاده می کنند.

روکش دندان ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

بعد از اینکه تمامی مراحل بالا توسط دکتر متخصص چک شد و از جوش خوردن فیکسچر و استحکام آن اطمینان کامل حاصل شد، اباتمنت همانطور که بالا ذکر شد بر روی فیکسچر قرار می گیرد. بعد از قرار دادن اباتمنت مرحله قالب گیری برای روکش دندان یا پروتز دندان فرا می رسد. معمولا مرحله قالب گیری در یک جلسه انجام می شود و پس از آن قالب شما برای لابراتوار فرستاده می شود. توجه داشته باشید که مرحله قالب گیری باید توسط متخصص پروتز انجام شود. شما می توانید از روکش های مختلفی برای ایمپلنت های خود استفاده کنید اما این مرحله نیز همانند مرحله اول که جراحی بود زمان بر می باشد اما میزان زمان مصرفی آن کمتر می باشد. مدت زمان این مرحله را نمی توان به صورت دقیق تعیین کرد ولی حداقل شما به یک جلسه برای قالب گیری و یک جلسه برای نصب آن به اباتمنت نیاز دارید. این سه مرحله ای که تا به اینجا توضیح داده شده سه بخش اصلی درمان ایمپلنت می باشد که پس از روکش این مراحل به اتمام می رسد اما هنوز مواردی هستند که بر طول درمان ایمپلنت تاثیر گذار می باشند.

مدت زمان ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری یکی از انواع ایمپلنت می باشد که اصلی ترین تفاوت در این نوع ایمپلنت طول درمان ایمپلنت می باشد. همانطور که از اسم این ایمپلنت نیز مشخص است مراحل بسیار سریع تر می باشد و طول درمان ایمپلنت کاهش می یابد. در ایمپلنت فوری فیکسچر همراه با یک روکش موقت در استخوان فک قرار می گیرد. این روش دارای دو مزیت نسبت به ایمپلنت های معمولی می باشد که به شرح زیر می باشد:

  • حفظ زیبایی
  • مدت زمان درمان کمتر

مدت زمان ایمپلنت فوری

ورم بعد از ایمپلنت چند روز طول می کشد؟

ورم یکی از عوارض عادی بعد از جراحی ایمپلنت می باشد. معمولا ورم به علت آزرده شدن در هنگام جراحی ایمپلنت رخ می دهد و ممکن است مقداری هم خونریزی داشته باشید. ورم بعد از جراحی ایمپلنت معمولا تا سه روز باقی می ماند و بعد از آن به مرور زمان روبه کاهش می رود. در نظر داشته باشید اگر ورم شما کم نشد و یا خونریزی شدت گرفت به پزشک خود مراجعه کنید.

درد ایمپلنت چقدر طول می کشد؟

درد ایمپلنت نیز همانند ورم جزوء عوارض جراحی ایمپلنت می باشد و شما نباید نگران آن باشید. شما در هنگام جراحی درد زیادی را احساس نخواهید کرد اما بعد از آن ممکن است مقداری درد داشته باشید. بعد از جراحی ایمپلنت دکتر معالج شما مقداری مسکن برای کاهش درد شما تجویز می کند. البته میزان و طول این درد نسبت به شرایط فیزیکی هر فرد ممکن است متفاوت باشد اما به طور معمول این درد 10 روز طول می کشد.

نتیجه گیری

ایمپلنت یک درمان برای بی دندانی می باشد که معمولا دارای طول عمر بالایی می باشد. درمان ایمپلنت یک روش وقت گیر می باشد زیرا دارای حساسیت بالایی می باشد. اگر هر کدام از مراحل ایمپلنت بدون دقت انجام شوند و وقت کافی برای آنها گذاشته نشود می تواند نتایج مخربی را داشته باشد و موفقیت درمان شما را به خطر بی اندازند. در بالا تمام موارد طول درمان ایمپلنت برای شما توضیح داده شد بنابراین اگر قصد انجام این درمان را دارید  بهتر است برای آن وقت بگذارید و با انجام مشاوره با دکتر دندان پزشک ماهر، طرح درمان مناسبی را دریافت کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved