مراحل ارتودنسی دندان :

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی در دندانپزشکی درمانی برای نامرتبی و بدفرمی دندان است که با استفاده از ابزار ارتودنسی به درمان این بدفرمی ها می پردازند .

برای اطلاعات کامل درباره ارتودنسی و انواع آن اینجا کلیک کنید.

مراحل ارتودنسی بسته به وضعیت دندان های بیمار و نوع ارتودنسی متفاوت است ما بیشتر سعی می کنیم مراحل ارتودنسی ثابت را که معمولا رایج است برای شما توضیح دهیم .

درمان ارتودنسی یک درمان آهسته و تدریجی است و باید در طول درمان ، بیمار همکاری لازمه را با دکتر داشته باشد و مراقبت از دندان در حین ارتودنسی را به خوبی انجام دهد .

1-مراجعه به پزشک و گرفتن عکس از دندان

مراحل ارتودنسی

متخصص ایمپلنت

در مرحله اول باید شما به دکتر متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا وضعیت دندان های شما به خوبی بررسی شود . به احتمال زیاد دکتر از شما می خواهد یک عکس opg  بگیرد

2-قالب گرفتن از دندان

پس از انجام کامل معاینات دندان شما ، دکتر درمان ارتودنسی شما رو شروع می کند . در ابتدا دندان های شما باید قالب گیری شود .

3-انتخاب روش ارتودنسی

در این مرحله پزشک نوع ارتودنسی هایی که بیمار می تواند استفاده کنید را به او معرفی می کند و به او مدت زمان حدودی درمان و هزینه را به او اعلام می کند .

برای خواندن مقاله درباره انواع ارتودنسی اینجا کلیک کنید .

 

4-وصل کردن براکت ها بر روی دندان

اگر شما ارتودنسی نامرئی را انتخاب کرده باشید ، این مرحله برای شما کمتر از حدود40 دقیقه طول می کشد ولی اگر درمانی ارتودنسی شما ثابت باشد، دکتر متخصص باید در حدود 2 الی 3 بریس (براکت ها ) را بر روی دندان های شما بچسباند و سیم های ارتودنسی را از بین آن ها رد کند .

بعد از اتمام وصل کردن براکت ، دکتر اطلاعات کاملی درباره مراقبت از دندان در طول درمان ارتودنسی و نحوه آن به بیمار می دهد . همچنین به بیمار روند مراجعه به مطب را اعلام می کند تا وضعیت ارتودنسی او به طور مرتب چک شود .

5-مرتب شدن و جا به جایی دندان ها به مرور زمان

در این مرحله ، بعد از وصل کردن براکت ها  ، دندان های شما به صورت خیلی آهسته شروع به حرکت می کنند تا در سرجای خود قرار گیرند .

در این مرحله شما به طور مرتب به پیش پزشک مراجعه می کنید که علاوه بر چک شدن وضعیت دندان های شما ، سیم و براکت ها نیز اگر نیاز به تنظیم داشته باشند ، نیز توسط دکتر درست می شود .

6- مرتب شدن دندان ها و ثابت کردن وضعیت دندان

پس از اینکه دندان های  بیمار به خوبی مرتب شدند ( به تشخیص پزشک متخصص ) ، سیم ها و براکت ها از دهان خارج شده و روند درمان ارتودنسی تقریبا تمام می شود .

بعد از اینکه درمان ارتودنسی تمام شد ، بیمار باید دستورالعمل های دکتر را انجام دهد و به تشخیص پزشک از فضانگهدارنده استفاده کند تا وضعیت دندان های ثابت مانده و به حالت قبل از انجام ارتودنسی بازنگردد.

 

 

مراحل گفته شده در بالا ، برای ارتودنسی ثابت است و در ارتودنسی های لینگوال ، دیمون و سرامیکی با اندکی تفاوت انجام می شود .

طول درمان ارتودنسی ( مدت زمان ارتودنسی ) :

همانطور که مراحل بالا ارتودنسی گفته شد و متوجه شده اید که درمان ارتودنسی زمان بر است .

طول درمان ارتودنسی وابسته  به وضعیت دندان و همکاری بیمار است و برای همین طول درمان هر شخص با شخص دیگر متفاوت است .

اما به طور تقریبی درمان ارتودنسی در حدود 6 الی 24 ماه زمان می برد .

با پیشرفت ابزار ارتودنسی ، امروزه با استفاده ارتودنسی دیمون ، به دلیل فشار مناسب و دقیق که به دندان ها وارد می کند ، طول درمان ارتودنسی به طور چشم گیری کاهش داده است .

 

در ادامه می توانید در ویدیو زیر که در سایت تجریش کلینیک برای شما تهیه شده است ، مراحل ارتودنسی را مشاهده فرمایید.

 

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved