ایمپلنت دندان یکی از روش های محبوب برای درمان بی دندانی می باشد که دارای قسمت های مختلفی است. ایمپلنت دندان نیز مانند تمام درمان های دیگر نیازمند مراقبت های مخصوص به خود می باشد که شما با رعایت این موارد می توانید از شکست این درمان جلوگیری نمائید و همچنین به طول عمر ایمپلنت های خود اضافه کنید. مراقبت از ایمپلنت یکی از مهم ترین مراحل این درمان می باشد که شما باید آن را جدی بگیرید به همین دلیل در ادامه به بررسی مراقبت های ایمپلنت خواهیم پرداخت.

مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت  به دوسته بعد و قبل از ایمپلنت دسته بندی می شود که هر کدام از آنها دارای اهمیت مخصوص به خود می باشند. برای اکثر افراد مراقبت های قبل از ایمپلنت از اهمیت کمتری برخوردار می باشد که این امر بسیار نادرست می باشد زیرا این مراقبت ها نیز در سلامتی شما تاثیر گذار می باشد.

انواع مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت

مراقبت های قبل از ایمپلنت

قبل از ایمپلنت شما باید مواردی را رعایت فرمائید و مهم ترین مورد نیز انتخاب پزشک معالج می باشد. شما باید سعی داشته باشید تا پزشکی با تجربه و ماحر را انتخاب نمائید زیرا این مورد می تواند بر تمام مراحل درمان تاثیر گذار باشد و در صورت عدم انتخاب درست می تواند به شکست درمان منجر شود. در مرحله دوم باید دقت فرمائید قبل از جراحی وعده غذایی خود را به صورت متعادل میل کنید تا فشار شما در زمان جراحی افت نکند. در روز جراحی از فعالیت های سنگین پرهیز کنید. مراقبت های قبل از ایمپلنت دندان کمتر از مراقبت های بعد از ایمپلنت می باشد اما این به معنا کم اهمیت بودن آنها نیست پس مراقبت های قبل از ایمپلنت را جدی بگیرید. اگر بخواهیم موارد مراقبت قبل از ایمپلنت را به صورت خلاصه بگوییم به صورت زیر می باشد:

  • انتخاب پزشک متخصص و ماحر
  • مصرف وعده غذایی قبل از جراحی
  • فعالیت کم در روز جراحی ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

این مراقبت ها به صورت های متفاوتی می باشند و به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می شوند. دسته اول مراقبت ها کوتاه مدت و بعد از جراحی ایمپلنت می باشد که این بخش تاثیر مستقیم بر روند جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک دارد. دسته بعدی مراقبت های بلند مدت می باشد که همانند مراقبت های معمولی از دندان های طبیعی خود شما می باشد. در بخش اول مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت را شرح می دهیم.

مراقبت های بعد از جراحی لثه و ایمپلنت

به صورت عادی شما پس از انجام جراحی دارای خونریزی و برخی عوارض کوتاه مدت می باشد به همین دلیل در محل جراحی از گاز استریل استفاده می شود. بهتر است این گاز را تا یک ساعت بعد از جراحی  بر روی دندان های خود نگه دارید و اگر خونریزی شما متوقف نشد در هر نیم ساعت گاز استریل را تعویض نمائید.

دستور العمل پزشک معالج

مهم ترین بخش در مراقبت های بعد از جراحی ایمپلنت را می توان عمل به دستور های پزشک معالج نامید. پزشک معالج پس از انجام جراحی ایمپلنت نسبت به شرایط درمانی هر فرد دستور العمل هایی را تشخیص و به بیمار ارائه می دهد. شما برای داشتن درمانی موفق و مناسب باید حتما به دستوارات پزشک خود مانند دارو های تجویزی عمل کنید. اگر یادتان باشد در بخش مراقبت های قبل از انجام جراحی به انتخاب پزشک معالج ماحر اشاره شد. اگر در این بخش پزشک شما از محارت بالایی برخوردار نباشد این درمان با شکست مواجه می شود.

مواد غذایی

یکی دیگر از مواردی که باید به مصرف آن دقت داشته باشید مواد غذایی می باشد که آز آنها استفاده می نمائید. بعد از جراحی ایمپلنت بهتر است تا مدتی از مواد غذایی نرم استفاده نمائید و این مواد غذایی را به صورت سرد استفاده کنید. به صورت کلی استفاده از مواد غذایی نرم و سرد مانند بستنی توصیه می شود. این رژیم عذایی یک الی چند هفته نسبت به تجویز پزشک می تواند ادامه یابد.

مصرف الکل و دخانیات

مصرف دخانیات و الکل در شرایط عادی نیز می تواند ضرر های جبران ناپذیری را به سلامتی شما وارد نماید. بعد از جراحی ایمپلنت شما نباید از دخانیات و الکل استفاده نمائید زیرا می توانند ضرر های جبران ناپذیری را به شما وارد نمایند و باعث شکست روند درمان شما شوند. به دلایلی که بالا گفته شد مصرف الکل بعد از ایمپلنت و همچنین دخانیات ممنوع می باشد.

مراقبت های بلند مدت از ایمپلنت دندان

آخرین بخش مراقبت از ایمپلنت بخش مراقبت های طولانی مدت و همیشگی می باشد. در این بخش شما با انجام این مراقبت ها طول عمر ایمپلنت خود را بالا خواهید برد. یکی از مراقبت های بلند مدت نیز مراجع به دندان پزشک برای چکاپ می باشد. در مرحله بعدی شما باید از ایمپلنت های خود مانند دندان های واقعی مراقبت نمائید مثل: مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و به صورت کلی رعایت بهداشت دهان از عوامل مراقبت های طولانی مدت از ایمپلنت می باشند.

نتیجه گیری مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت

در بالا مراحل مراقبت از ایمپلنت توضیح داده شد. همانطور که شما باید از دندان های طبیعی خود مراقبت کنید ایمپلنت دندان نیز نیاز به مراقبت های مخصوص به خود می باشد. اکثر مراقبت های ایمپلنت مربوط به زمان جراحی می باشد و بعد از آن و کامل شدن مراحل درمان مراحل مراقبت از ایمپلنت تا حدود زیادی همانند دندان های واقعی شما می باشد. با انجام مراقبت های که در بالا توضیح داده شد شما می توانید یک درمان با کیفیت و لذت بخش را تجربه کنید.

 

 

 

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved