روکش ایمکس یکی از روکش های قابل انتخاب برای لمینت دندان میباشد، که به دلیل شفافیت زیاد و طبیعی بودن محبوبیت زیادی پیدا کرده است، و یکی از بهترین انتخاب ها برای لمنیت دندان میباشد، با ما همراه باشید تا از کاربرد، مزایا معایب و قیمت این روکش اطلاعاتی داشته باشیم.

روکش لمینت دندان ایمکس

روکش ایمکس چه کاربردی دارد؟

کاربرد روکش های دندانی (از جمله ایمکس) باید دو کار را برای ما انجام دهد، زیبایی و محافظت دندان، اما همه روکش های دندان نمیتوانند هم زیبایی دندان های طبیعی را داشته باشند و هم بسیار مستحکم باشند در واقع میتوانیم بگوییم روکش ها که عموما استفاده میشود یک کاربرد بیشتر ندارند اما همیشه اینطور نیست!

توصیه ما حتما مقاله لمینت دندان را بخوانید

روکش ایمکس برای لمینت دندان

روکش دندان چیست؟

همه افرادی که دارای دندان های شکسته یا با استحکام کم هستند، به دنبال استفاده از روکش دندان هایی هستند که در کنار استحکام بالا، زیبایی و طبیعی باشد (هم رنگ دندان) که یکی از این روکش های روکش ایمکس می باشد.

جنس روکش دندان چیست

روکش هایی امروزه ارائه شده اند که از جنس های مختلف مانند سرامیک ، ترکیب فلز و چینی هستند و می توانند ترکیب استحکام و زیبایی برای شما به ارمغان بیاورند، باید توجه داشت بسته به جنس و کشور سازنده روکش قیمت و کیفیت آن نیز  متفاوت است، اما مهم ترین مسئله ای که بخش اصلی کار دندان پزشکان میباشد، انتخاب روکش دندانی است که با بدن شما سازگار باشد.

جنس روکش ایمکس چیست
ماده سازنده روکش ایمکس سرامیک فشرده میباشد، به همین دلیل دارای قیمت بالاتری نیز میباشد.

در خواست مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان می باشد و باعث مسرت است که بتوانیم برای شما در انتخاب نوع درمان و زیبایی کمک نماییم.

fast request

روکش لمینت ایمکس یکی از بهترین روکش دندان میباشد

روکش ایمکس چیست؟

خلاصه مفید روکش لمینت ایمکس
روکش ایمکس از سری روکش های تمام سرامیک بر پایه شیشه است که به دلیل دوام بالا و زیبایی مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

یکی دیگر از ویژگی های این نوع روکش دندان استحکام و نازک بودن آن است به همین دلیل نیاز به تراشیدن دندان نیست، این روکش ها به دلیل اینکه بر پایه شیشه هستند، شفافیت زیادی دارند و برای افرادی که دارای دندان های کوچک فاصله دار، در دندان های جلویی خود هستند گزینه بسیار مناسبی است.

این روکش ها برای دندان های جلویی یا قدامی مناسب هستند اما گزینه مناسبی برای دندان های پشتی یا خلفی نیستند.
جالب است بدانید این نوع روکش به دلیل محبوبیت بسیار زباد تا به حال بیشتر از 105 میلیون نفر از آن استفاده کردند ،به همین دلیل میتوانیم این نوع روکش را تقریبا محبوب ترین این نوع بدانیم.

روکش ایمکس برای چه افرادی مناسب است؟

کاربرد های روکش ایمکس برای افرادی که مشکلات زیر را تجربه میکنید مناسب ترین راه کار است.روکش-لمینت-ایمکس

دندان هایی که دارای ترک یا شکستگی هستند
روکش های e-max به دلیل تمام سرامیک بودنشان دارای استحکام بالا هستند و می تواند محافظ خوبی برای دندانهایی که شکسته اند باشند.
دندان های عصب کشی شده
دندان هایی که عصب کشی شده اند ، دارای ضعف و حساسیت خاصی هستند که با روکش های ایمکس می توان آن ها را تقویت بخشید.
دندان های لکه دار و زرد
روکش های emax  به دلیل اینکه بر پایه شیشه هستند ، هم رنگ دندان و شفافیت بالا هستند که گزینه مناسبی برای روکش کردن دندان های لکه دار می باشد.

روکش ایمکس برای چه افرادی مناسب نیست؟

توجه داشته باشید افرادی که مشکلات زیر را دارا هستند برای استفاده از روکش لمینت ایمکس مناسب نیستند و بهتر است با دیگر روش ها به سراغ راه های زیبا سازی لبخند خود باشند.

  • برای روکش دندان های خلفی:روکش های ایمکس بیشتر برای دندان های جلویی استفاده می شود و برای دندان های خلفی گزینه مناسبی نیستند.
  • دندان هایی با نامرتبی زیاد: چنان که دارای دندان های نامرتبی هستید ابتدا میبایست با روش های دیگری از جمله ارتودنسی و غیره ،اقدام به مرتب سازی دندان های خود کنید سپس میتوان از این روش برای زیبا سازی هر چه بیشتر استفاده کرد.
  • دندان های تیره: این روکش ها اصولا شفاف هستند و برای دندان های تیره گزینه مناسبی نیستند.

البته میتوان با روش ایمپلنت دندان دندان خراب یا تیره را جایگزین نمود و پس از آن اگر نیاز به روکش وجود داشته باشد از این روکش ها نیز استفاده کنید. را دیگری که میتوان برای دندان های نامرتب استفاده نمود ارتودنسی دندان میباشد

بهتر است بدانید گرچه روکش های ایمکس جزو بهترین روکش ها میباشند اما همواره بهترین ها دارای رقیب هایی نیز هستند تنها روکشی که در کیفیت با روکش ایمکس در رقابت است روکش های زیرکونیا میباشند شما عزیزان برای اطلاعات کامل و تصمیم گیری جهت انتخاب روکش دندان بهتر است درباره هر دو آنها اطلاعاتی داسته باشید.

شما میتوانید برای اطلاعات کامل درباره روکش زیرکونیا به مطلب اختصاصی که درباره ی این روکش نوشته شده است مراجعه فرمایید.

توصیه ما حتما مقاله روکش زیرکونیا را بخوانید


مراحل روکش های ایمکس

خلاصه مراحل نصب روکش لمینت ایمکس
این روکش لمینت به دلیل نازک بودن نیازی به تراش دندان به مقدار زیاد ندارد و به راحتی روی دندان در نهایتا در دو مرحله تکمیل میشود

بعد بررسی و معاینات دکتر که اگر برای روکش دندان شما emax  مناسب بود، فرآیند جای گذاری آن آغاز می شود .

ابتدا دکتر به مقدار کمی از روی دندان طبیعی شما را می تراشد. سپس به کمک یک دستگاه، از دندان شما عکسبرداری می کند. ( این عمل جهت بهتر چسبدن روکش به دندان انجام میگیرد.)

سپس روکش را با کمک چسب بر روی دندان شما قرار می دهد، و به کمک دستگاه cadcam  می توان به سرعت روکش های emax را آماده کرد.

یکی از مزایای روکش لمینت ایمکس ،تراش حداقلی دندان میباشد و درد تراش دندان را خیلی کمتر نسبت به دیگر روکش ها تجربه میکنید
به دلیل کوتاد بودن مراحل نصب روکش ایمکس نیازی به استفاده از تاج موقت دندان نیست

مزایای روکش ایمکس

اگر در انتخاب این روکش همچنان دچار شک و تردید هستید بهتری است لیستی از مزایا و نقات مثبت روکش ایمکس را برای شما شرح دادیم تا به راحتی بتوانید انتخاب کنید.

مزایای روکش ایمکس

  • شفافیت بالا و ظاهر مناسب
  • این روکش های ظاهر هماهنگی با دندان های شما دارند و جلوه زیبایی به دندان های شما می دهد.
  • همچنین این روکش تمام سرامیک بر پایه شیشه است به همین علت ظاهر بسیار طبیعی تری به نسبت روکش هایی که با ترکیب فلز هستند دارد.
  •  استحکام بالای این روکش
  • این روکش ها به دلیل تمام سرامیک بودنشان ، به سختی می شکنند و به همین طول عمر بالایی دارند .
  • تک جلسه ای بودن روند درمان
  • این روکش های به سرعت توسط دستگاه cadcam تولید می شود و در این درمان نیازی به روکش های موقت و مراجعه دوباره به پزشک وجود ندارد.
  • مراقبت قوی از دندان های آسیب دیده
  • اما مهم ترین ویژگی این نوع روکش، روکش های ایمکس به دلیل مات بودنش شباهت بسیار زیادی به دندان های طبیعی دارد ،البته بعد از دادن رنگ و لعاب تشخیص آن حتی از نزدیک هم بسیار سخت میباشد همچنین میتوان با تراش گوشه های ونیر تشخیص دادن آن با دندان اصلی تقریبا ممکن نیست.
بهتر است بدانید این روکش با احتمال بیشتر از 95 در صد به صورت کامل روی دندان های شما نصب شده و هیچ گونه حساسیتی را برای شما به وجود نمیاورد.
بروز رسانی

این روزها نوع اطلاح شده و جدیدتری از این روکش ها به بازار عرضه شده است  که به مراتب استحکام بیشتری نسبت به مدل قبلی را نیز داراست چرا که در این مدل از ترکیب لیتیوم دیسلیکات و دی اکسید زیرکونیوم پرس شده استفاده شده است.

در واقع این روز ها دومدل ایمکس در بازار مجود است که بسته به انتخاب شما و تشخیص دکتر میتوانید بین دو مدل IPS e.max CAD  و IPS e.max ZirCAD انتخاب کنید.

عکس کاربرد و مزایای روکش ایمکس کاربرد-روکش-ایمکس

معایب روکش های ایمکس

  • قیمت و هزینه بالای روکش ایمکس نسبت روکشهای دیگر . نکته ای که باید توجه داشته باشید، شرکت های بیمه روکش های دندانی را پشتیبانی نمیکنند.
  • برای دندان های تیره نمی توان از این روکش استفاده کرد .
  • رای دندان های عقبی یا خلفی مناسب نیست.
 
زیبایی اما شکنندگی
روکس هاس سرامیکی مانند زیرکونیا و روکش ایمکس هر دو از جنس سرامیک میباشند به همین دلیل در زیبایی ظاهری بسیار بهتر از دیگر روکش ها عمل میکنند، اما باید بدانید در مقاومت کمی ضعیف تر از روکش های فلزی میباشند
معایب-روکش-سرامیکی

معایب روکش ایمکس سرامیکی

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221

مقایسه روکش ایمکس با روکش زیرکونیا

حال میخواهیم به یک سوال مهم پاسخ دهیم، ایمکس یا زیرکونیا کدام یک بهتر است، نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که هر دو روکش از جنس های درجه یک میباشند.

اما با هزینه بالا به راستی کدام یک برای ما بهتر است و کدام برای دندان پزشک به صرفه تر، در جواب باید بگوییم روکش های ایمکس در زیبایی بسیار شبیه به دندان های واقعی هستند، اما این ویژگی تنها در روکش های ایمکس صدق نمیکند بلکه در زیبایی روکش های زیرکونیا نیز دقیقا به همان زیبایی و کیفیت میباشند و تشخیص هر دو مدل از دندان های واقعی کاری مشکل است.

مقایسه استحکام روکش ایمکس زیرکونیا

اگر شما میخواهید با دندان خود گردو و فندوق بشکانید، واقعا هیچ کدام از روکش ها را برایتان پیشنهاد نمیکنیم، اما به طور کلی کیفیت و استحکام هر دو بسیار خوب است اما روکش های زیر کونیا در آزمایشات دارای نتایج بهتری بوده و بیشتر قابل اطمینان است.

روکش دندان

روکش دندان زیرکونیا

جنس روکس ایمکس

این نوع خاصی از تاج ها میباشد که از مواد ضد عفونی کننده لیتیوم ساخته می شود، و به همین دلیل  آن را به یک تاج با مقاومت بالا تبدیل می کند. دی سیلیکات لیتیوم به دلیل مقاومت برتر و زیبایی زیبایی به عنوان ماده تاج ترمیمی شناخته شده است و در برخی از روکش های دندانی مورد استفاده قرار میگیرد. تاج های ایمکس کمی شفاف هستند و از این رو به رنگ دندان نزدیک ترند. این خاصیت آن را به گزینه ای محبوب برای ترمیم تاج به خصوص در دندانهای جلویی تبدیل کرده میکند.

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved