چرا لومینیرز دندان یکی از محبوب ترین روش های زیبایی دندان به شمار میرود؟ این پاسخی است که میتوان در یک جمله خلاصه شده تعریف کرد اما مزایای لومینیرز دندان بیش از آن است که بخواهیم خیلی ساده از کنار آن بگذرید.

توصیه ما حتما مقاله روکش زیرکونیا را بخوانید


ما در این مقاله به شما کمک میکنیم تا اگر کاندیدای مناسبی برای لومینیرز دندان هستید با مزایا و معایب لومینیرز پی ببرید و انتخاب کنید، آیا قیمت لومینیر واقعا ارزشش را دارد که به سمت این روش زیباسازی و درمانی بروید یا بهتر است از دیگر روش های درمانی استفاده کنید.

نمونه لومینیرز دندان در دهان

عکس لومینیرز دندان

در میان روش های مخنلف زیبا سازی لبخند و مرتب کردن دندان ها چرا میبایست لومینیرز ها را انتخاب کنیم، آیا این روکش های دندانی به دلیل نازک بودنشان شکننده هم هستند و چرا اینقدر طبیعی به نظر میرسند؟


در خواست مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره کاملا رایگان می باشد و باعث مسرت است که بتوانیم برای شما در انتخاب نوع درمان و زیبایی دندان کمک نماییم.

fast request

لومینیرز دندان چیست

لومینیرز ها نازک ترین روکش های دندانی میباشند که برای نصب آنها نیازی به تراش دادن دندان نمیباشد، به همین دلیل لومینیرز ها جزو محبوب ترین روکش های دندانی هستند، جدا از آن این روکش ها بیار شبیه به دندان های طبیعی به نظر میرسند و بر خلاف کامپوزیت اصلا قابل تشخیص نمیباشند.

علاوه بر موارد بالا لومینیرز ها به دلیل قابلیت جدا شوندگی (در صورت درخواست بیمار) میتوانند هر موقع که شخص دیگر نخواهد از روکش استفاده کند جدا شده و این روند به دلیل تراش ندادن دندان کاملا قابل بازگشت است.

لومینیرز

نمونه لومینیرز

چرا لومینیرز دندان را انتخاب کنم؟

خلاصه صحبت دکتر متخصص
یک درمان های زیبایی و اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی است که در این درمان، نیازی به تراشیدن دندان همانند لمینت وجود ندارد و لایه های نازکی از روکش که قطری حدود 0.3 میلیمتر دارند ، بر روی دندان ها قرار میگیرند و  عیب های دندان های رو می پوشانند. لومینیرز ها در واقع نوعی از ونیر ها هستند، که دندان پزشکان برای پوشاندن دندان های تغییر رنگ و یا شکسته استفاده میکنند تا دندان ها سفید و براق به نظر برسند.

با این قطر نازک لومینیرز نمیشکنند؟

این روکش ها در کنار اینکه نازکی اندازه یک لنز چشم را دارند ، محدودیتی در مصرف مواد غذایی برای شما ایجاد نمی کنند  و به راحتی نمی شکنند و ترک نمی خورند، دلیل آن هم استفاده از ماده ای مستحکم در آن است.

لومینیرز ها از چه ماده ای تولید میشوند؟لومینیرز ها از جنس  پرسلاین هستند و به صورت سفارشی برای هر فرد تولید می شوند.

آیا نصب لومینیرز درد دارد؟

در روش نصب لومینیرز ها به دلیل اینکه نیازی به تراش دندان وجود ندارد، در نتیجه شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد و نیازی به بی حسی نیز وجود ندارد. همچنین چون دندان ها تراش نمی خورند، نیازی به تاج های موقت وجود ندارد. این درمان در طی دوجلسه به طور کامل تمام می شود و در صورت تمایل بیمار لومینیرز ها را می توان برداشت و دندان ها به حالت قبلی بر میگردند.

همچنین از روکش های لومینیرز را می توان بر روی باقی روکش ها و پرکردگی ها استفاده کرد اما این کار توصیه نمی شود.

طول عمر لومینیرز
طول عمر لومینیرز به دلیل اینکه دارای استحکام زیاد و مقاومت بالایی در برابر تغییر رنگ دارند ، در صورت مراقبت های صحیح از آن ها ، عمر آن ها ممکن از بیش 20 سال نیز برسد.

روش نصب لومینیرز دندان بدون درد

آیا لومینیرز دندان برای من مناسب است؟

جواب این سوال را که شما آیا کاندیدادی خوبی برای لومینیرز هستید را دندانپزشک متخصص زیبایی می تواند بدهد اما لومینیرز برای افراد زیر مناسب تر بوده و نتیجه خوبی گرفته اند.

اگر شما نیز مشکلات زیر را دارید بهتر است با دکتر متخصص خود در این باره مشورت کنید.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221

دندان های فاصله دار
همانند دیگر روکش ها میتوان از لومینیرز ها برای پر کردن فاصله دندان ها استفاه کرد.
دندان های با نامرتبی جزئی
در نامرتبی های کوچک لومینیرز ها روش مناسبی هستند اما اگر این نامرتبی زیاد باشد لمنیت دندان گزینه بهتری میباشد.
دندانی هایی که دچار بدرنگی هستند
بهترین روش برای رفع این مشکل استفاده از روکش ها هستند، روکش های لومینیرز نیز مانند دیگر روکش ها توانایی پوشاندن ایرادات رنگی دندان را دارا هستند.
دندان های لکه دار
لومینیرز ها توانایی پوشاندن لکه ها را روی دندان دارند، اما در این مورد بهتر است از روکش های لمینت استفاده کنند.
دندان های لب پر شده یا شکسته
اگر شما هم در حادثه ای مانند تصادفی دندان شما کمی مانند چینی، لب پر شده باشد لومینیرز ها میتوانند، این لب پریدگی را بپوشانند.
افزایش طول تاج دندان ها
یکی از جذابیت های لبخند های هالیوودی طول برابر مناسب دندان ها میباشد، میتوان با این روکش های لومینیرز طول دندان ها را برابر نمود.

مزایای لومینیرز نسبت به دیگر روکش ها در چیست؟

مراحل-لومینیرز

نمونه لومینیرز دنداناین روکش های دندانی دارای چندین ویژگی خوب میباشند که آنان را به یکی پرطرفدار ترین روکش های دندانی تبدیل کرده است، در اینجا به برسی مزایای لومینیرز میپردازیم.

  • نیازی به تراش دندان ندارد:به طور مثال در درمان لمینت ، برای قرار دادن روکش های نیازی به تراشیدن کمی از روی دندان وجود دارد که در لومینیرز تراش دادن وجود ندارد.
  • نیازی به روکش های موقت وجود ندارد:به دلیل اینکه نیازی به تراش دادن وجود ندارد ، تا آماده شدن روکش های لومینیرز نیازی به روکش های موقت وجود ندارد.
  • قابلیت برگشت پذیری:بیمار هر زمان که بخواهد ، می تواند به درمان لومینیرز را کنار بگذارد و به دلیل اینکه هیچ آسیبی به دندان وارد نمی شود ، می تواند به حالت قبلی بازگردد.
  • نازک اما با استحکام:این روکش ها در کنار اینکه ضخامتی در حدود 0.3 میلی متر دارند ، استحکام بالایی را به شما ارائه می دهند.
  • ظاهر زیبا و نیيمه شفاف:این روکش های نیمه شفاف هستند و قابلیت انتخاب رنگ در آن ها وجود دارد ، به همین علت برای اصلاح طرح لبخند درمانی مناسب است .
  • بدون درد و يی نیاز به بی حسی:درمان لومینیرز ایجاد هیچگونه درد و حساسیت برای بیمار نمی کند و به همین علت بسیار در بین بیماران محبوب شده است .
  • مقاومت در برابر تغییر رنگ:این روکش ها به دلیل استفاده از ماده ی پرسلاین هیچ گونه جای چایی و قهوه و دیگر رنگدانه های غذایی را بر خود باقی نمیگذارند

معایب لومینیرز

  • به دلیل اینکه لومینیرز بر روی سطح دندان می چسبند ، اندکی قطر دندان ها افزایش پیدا میکند.
  • برای دندان هایی که نامرتبی شدیدی دارند نمی توان استفاده کرد و باید از درمان های دیگر مانند ارتودنسی استفاده کرد.

مراحل لومینیرز دندان چه قدر طول میکشد

نمونه لومینیرز دندان و مزایا

یکی دیگر از مزایا لومینیرز این است که تنها در دو جلسه می توان درمان تکمیل کرد.

در جلسه ی اول دکتر ابتدا دندان های شما بررسی می کند که آیا کاندیدای مناسبی برای لومینیرز هستید یا خیر؟

سپس یک قالب گیری دقیق از دندان های شما انجام می شود و با مشورت دکتر و نظر خودتان رنگ مورد نظرتان را انتخاب می کنید و این قالب ها به لابراتور فرستاده می شود تا لومینیرز های مخصوص دندان شما ساخته شوند .

تا جلسه ی دوم که قرار است لمینت ها بر روی دندان های شما قرار بگیرد نیازی به تاج های موقت ندارید.

در این مرحله دکتر بدونه هیچ تراشی ، لومینیرز های بر روی دندان سطح دندان های جلویی شما قرار می دهد .

قیمت لومینرز دندان

قیمت و هزینه ی لومینیرز به فاکتور های مختلفی بستگی دارد اعم از جنس و نوع و تعداد و…..

مهم ترین کار این است که ابتدا به پیش دندان پزشک متخصص زیبایی مراجعه کنید و او دندان های شما را به دقت بررسی کند که یا درمان مناسب برای شما را پیشنهاد کند یا درمان لومینیرز را برای شما آغاز کند.

لومینیرز بهتر است یا لمینت

قبل از مقایسه هر دو بهتر است کمی اطلاعات در باره محبوب ترین روکش دندانی بعنی لمینت دندان داشته باشید،

لمینت چیست ؟

لمینت نیز درمانی شبیه به لومینیرز است که برای اصلاح طرح لبخند و پوشاندن عیب های دندان استفاده می شود.

توصیه ما حتما مقاله لمنیت دندان را بخوانید


شباهت ها و تفاوت های لومینیرز و لمینت دندان

هر دو برای یک کاربرد استفاده می شوند آن هم پوشاندن عیب دندان ها و هر دو برای اصلاح طرح لبخند درمان مناسبی هستند .

  1. لمینت و لومینیرز هر دو دارای استحکام بالا و مقاومت در برابر رنگ بالایی هستند .
  2. از لومینیرزها نمی توان برای همه افراد استفاده کرد.
  3. اما به طور کلی لومینیرز درمانی محافظه کارانه تری نسبت به لمینت دندان هستند و در این درمان هیچ تراشی به دندان وارد نمی شود .
  4. در لمینت ها در جلسه اول دندان ها تراش داده می شوند و تا آماده شدن لمینت ها ، افراد از روکش های موقت استفاده می کنند و در لومینیرز احتیاجی به این کار نیست.
  5. در ضمن به دلیل اینکه لومینیرز ها هیچ تغییری به ساختار دندان وارد نمی کند ، این هر وقت که بیمار بخواهد ، لومینیرز ها دارای قابلیت برگشت پذیری هستند، یعنی میتوان روکش ها را از دندان جدا کرد، البته باید توجه داشت معمولا این اتفاق نیمیافتد.

نتیجه گیری :

لومینیرز ها درمان مناسبی برای پوشاندن عیب های دندان ها می باشد و دارای استحکام قابل قبول و عمر مفید بالایی هستند و مهم ترین ویژگی آن ها این است که به  هیچ تغییری در ساختار دندان به وجود نمی آورند .

البته در کنار مزایای خود ، معایبی نیز دارند و برای همه افراد مناسب و قابل استفاده نیست و باید به پیش دکتر متخصص مراجعه کنید.

لومینیرز بهتر است یا کامپوزیت

همانطور که پیش تر اشاره کردیم لومینیرز ها دارای تفاوت با دیگر روکش های دندانی همچون کامپوزیت میباشند ما در این بخش به صورت خلاصه معایب و مزایای هر کدام را با دیگری بیان میکنیم، اما به یاد داشته باشید انتخاب بین لومینیرز و کامپزیت بهتر است توسط دندان پزشک صورت بگیرد چرا که بالا بودن قیمت از طرفی و نبود پوشش های بیمه همچینین کامپوزیت باعث میشوند شکل دندان های شما به طور کلی تغییر کند.

تفاوت-لومینیرز-با-کامپوزیت

لومینیرز ها

هیچ گونه آماده سازی یا اطلاح دندان های طبیعی شما نیاز نیست، و به همین دلیل نیمه دائمی هستند یعنی با کمترین هزینه برداشته میشوند اما به طور معمول اندازه روکش های معمولی دوام ندارند و در مخفی کردن آسیب های دندان به خوبی روکش ها نیستند.

اما به طور کلی تفاوت به حدی کم است که خود دندان پزشکان هم بدون برسی دقیق متوجه لومینیرز دندان نمیشوند

کامپوزیت

کامپوزیت ها نهسبت به لومینیرز ها ماندگار تر هستند همچنین رنگ مات تری دارند و به همین دلیل در پوشاندن پوسیدگی و تغییر رنگ دندان بهتر عمل میکنند.

رنگ مات تر آنها شاید حس مصنوعی بودن دندان ها را به شما بدهد، البته برخی از کامپوزیت ها مانند کامپوزیت سرامیکی مانند روکش زیرکونیا بسیار شبیه به دندان واقعی است.

دائمی هستند، یعنی اگر ترک بخورند باید جایگزین شوند و قیمت بالا تری نسبت به لومینیرز ها دارند.

مراقبت های لومینیرز

مراقبت از لومینیرز های نیز همانند دندان طبیعی است و نیاز به و مسواک و نخ دندان دارد.

از لحاظ تغذیه ، محدودیت های خاصی برای خوردن و نوشیدن وجود ندارد اما حدالامکان از جویدن مواد غذایی خیلی سخت بپرهیزید(مخصوصا در یک هفته اول نصب لومینیر ها).

لومینیرز ها در واقع بسار شبیه به روکش های دندانی از هر لحاظ میباشند پس میبایست تمامی مراقبت هایی که برای دندان های طبیعی و لمینت ها انجام میشود برای لومینیر ها هم رعایت شود، به عنوان مثال دوری و کمتر استفاده کردن از ماده های غذایی با رنگ های مصنوعی – استفاده کمتر از مواد چسبناک مانند ادامس ها – خداحافظی با پسته و فندوق های دربسته همچینین استفاده نکردن از دندان به جای ابزار کاربردی!

مراجعه به دکتر نیز هر 6 ماه یکبار برای تست سلامت لومینیرز های شما توصیه میشود.

مراقبت های لومینیرز

مراقبت های لومینیرز

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved