متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی ممکن است برخی از مراجعه کنندگان به دندانپزشکی برای رفع مشکلات فک و دندان به متخصص ارتودنسی ارجاع داده شوند. همان طور که می دانید ارتودنسیت ها به شکل تخصصی تر در زمینه ی دهان و دندان فعالیت کرده و اولویت آن ها صاف کردن دندان های غیر طبیعی و درمان فک های ناهنجار و گشودگی کام است.

زمانی که فرد به متخصص ارتودنسی ارجاع داده می شود اولین سوالی که برای بیمار پیش خواهد آمد این است بهترین متخصص ارتودنسی چه خدماتی را ارائه خواهد داد.

بهترین متخصص ارتودنسی در تهران در کدام نقطه است. شما می توانید برای مراجعه به بهترین متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ به متخصص ارتودنسی در غرب تهران مراجعه کنید. کلینک دندان پزشکی تجریش می تواند برای مشکلات افراد بهترین متخصص ارتودنسی در تجریش را به شما معرفی کند.

شما در هر نقطه ی تهران که زندگی می کنید می توانید به دندانپزشک ارتودنسیت دسترسی داشته باشید به عنوان مثال می توانید چند نمونه را مورد بررسی قرار دهید.

در حال حاضر افراد می توانند برای رفع مشکلات فک و دهان به متخصص ارتودنسی در شمیرانات، متخصص ارتودنسی در تجریش و متخصص ارتودنسی در منطقه 1 مراجعه کنند.

دندان پزشک عمومی یا متخصص ارتودنسی

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی در چیست؟ ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که از این دو واژه به شکل متناوب استفاده کنید. اما واقعیت در این است که حوزه ی فعالیت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک متفاوت است.

در همین ابتدای امر باید اذعان کنیم که متخصص ارتودنسی دندانپزشک است اما دندانپزشک عمومی نمی تواند یک متخصص ارتودنسی باشد. دلیل این امر آموزشی است که متخصص ارتودنسی برای ارائه ی خدمات مربوط به تخصص خود گذرانده است.

هر دندانپزشک به شکل طبیعی مدت چهار سال تحصیل می کند و آموزش های لازم را برای درمان دندان، لثه، اعصاب دندان خواهد دید. اما متخصص ارتودنسی دو تا سه سال دیگر به تحصیل پرداخته و به شکل تخصصی به درمان مشکلاتی نظیر دندان های ناهنجار، اضافی، شکاف دیاستما، جراحی فک های ناهنجار و مشکلاتی از این قبیل بپردازد.

در صورتی که افراد در سنین پایین به متخصص ارتودنسی ارجاع داده شوند نتیجه ی مناسب تری را دریافت خواهند کرد.

دندانپزشک

انواع درمان ارتودنسی

دندانپزشک ارتودنسی برای درمان بیماری مراجعه کنندگان انواع درمان پیشرفته و امروزی را تجویز می کند. همان طور که قبلا اشاره کردیم متخصص ارتودنسی برای درمان مراجعین بر اساس نوع مشکلات فک و دندان تصمیم گیری می کند.

در اولین مرحله ی درمان از فک و دندان بیمار عکس رادیوگرافی به وسیله ی اشعه ی ایکس تهیه می شود.

پس از آن یک قالب گچی از دندان بیمار و همچنین تصویر صورت خندان بیمار نیز احتیاج است. بعد از بررسی این موارد متخصص ارتودنسی یا ارتودنسیت تصمیم می گیرد از چه درمانی برای بیمار استفاده کند. برای آشنایی هر چه بیشتر با خدمات ارتودنسی به شکل مختصر از نظر می گذرانیم.

هنگام مراجعه به متخصص ارتودنسی پس از معاینه ی بیمار بر اساس نیاز او اقدام می کند. درمان ارتودنسی به دو شیوه متحرک و ثابت انجام می شود.

درمان به وسیله ابزار ثابت

درمان ارتودنسی با ابزار ثابت معمولا با عنوان بریس شناخته می شود. این بریس ها به عنوان درمان سنتی شناخته می شوند. این درمان با استفاده از بند های فلزی یا نوعی چسب مخصوص دندان پزشکی به دندان ها متصل می شوند. این نوع درمان معمولا تا پایان درمان که زمانی طولانی است برداشته نخواهد شد.

این ابزار برای درمان های نهایی و جامع به کار می روند.

بریس های فلزی

مطمئنا بیشتر افراد با شنیدن نام درمان اردتودنسی بریس ها را به خاطر خواهند آورد. بریس از جنس استیل استنلس یا فلزهای ضد زنگ ساخته می شوند. عملکرد بریس ها به این نحو است که به وسیله بند هایی به دور دندان عقب مولر پیچانده می شوند.

برای اتصال آن به دندان ها از کامپوزیت یا گلاس آینومر استفاده شده که به تک تک دندان ها وصل می شوند. در داخل براکت ها سیم های ظریف و انعطاف پذیری دارند که باعث می شوند این ابزارها به آرامی و به مرور زمان دندان ها را به سمت محل اصلی و طبیعی شان هدایت می کنند.

در حال حاضر بریس ها حالت امروزی تر به خود گرفته اند و سبک تر شده و استفاده از آن بسیار راحت شده است. براکت ها و الاستیک های رنگی باعث می شوند که ظاهر درمان شما مدرن تر به نظر برسد.

بریس های سرامیکی یا براکت های شفاف و ثابت

امروزه بریس های ثابت و شفافی وجود دارند که همان کارایی براکت های سنتی را انجام می دهند. جنس این براکت ها از مواد سرامیکی و کامپوزیت است مهم ترین ویژگی آن ها این است که به علت ساختار آن کمتر جلب توجه می کنند و با دقت زیاد می شود به وجود آن ها پی برد.

یکی از معایب این براکت ها این است که سطح آن ها بسیار سفت تر از دندان ها است و در صورت برخورد دندان های مخالف باعث سائیدگی می شوند. همچنین عملکرد آن ها به خوبی بریس های فلزی نیست.

برای آشنایی بیشتر با ارتودنسی ثابت سرامیک به مقاله زیر مراجعه کنید .

بریس های سرامیکی 

بریس های کوتاه مدت یا سریع

این مدل از بریس های ثابت توسط متخصص ارتودنسی برای بیماران تجویز شده و زمان دو ساله را 4-9 ماه تقلیل یافته است. این بریس ها شفاف هستند و هنگام لبخند زدن مشاهده نمی شوند.

لینگوال یا براکت های پشت دندانی

این براکت ها در پشت دندان قرار می گیرد، این بریس ها بسیار ظریف تر از مدل های معمولی است. این بریس ها برای یک مدت کوتاه و در ارتباط با درمان های سریع توسط ارتودنسیت تجویز می شود.

نوع دوم درمان ابزارهای متحرک است

برای آشنایی بیشتر با ارتودنسی لینگوال به مقاله زیر مراجعه کنید.

ارتودنسی لینگوال

الاینرهای شفاف

این الاینرها از جنس پلاستیک تهیه شده است. این نوع درمان برای مشکلات خفیف تا متوسط به کار می رود در صورتی که به شکل صحیح در جای خود قرار گیرد. دندان ها را به شکل درست جابه جا خواهند شد. طرز استفاده از آن به مدت دو هفته و در طول روز 22 ساعت است.

انواع دیگر این ابزارهای متحرک فانکشنال ها، ریتینرهای فنری، وسیع کننده ی کام، هد گیر همه ی این موارد در جهت سلامت و زیبایی لبخند شما به کار می رود.

برای آشنایی بیشتر با الاینرهای شفاف به مقاله زیر مراجعه کنید .

ارتودنسی نامرئی 

کلینک دندانپزشکی تجریش، بهترین متخصص ارتودنسی در تهران با بهره گیری از یک گروه مجرب در زمینه ارتودنسی به مراجعین بهترین خدمات را ارائه خواهند کرد.

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ مطمئنا شما این عبارات را در رابطه با تخصص دندانپزشکان را مشاهده کرده باشید.

فلوشیپ چیست؟

فلوشیپ ارتودنسی جراحی به دوره ای اطلاق می شود که پس از گذراندن دوره ی تخصصی برگزار می شود.

دنیایی دندانپزشکی در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. به همین دلیل دانشگاه های علوم پزشکی دوره هایی ا برگزار می کنند تا متخصص ارتودنسی بتواند با نحوه ی درمان پیچیده تر در رابطه با سندروم های فک و صورت آشنا شوند.

یکی از معروف ترین این دوره ها، فلوشیپ ارتودنسی جراحی است. افراد بسیار کمی قادر هستند در این دوره ها شرکت کنند. متخصصین ارتودنسی که در این فلوشیپ ها شرکت می کنند نسبت به دیگر متخصصان در رابطه درمان سندروم و ناهنجاری های فک و صورت از رتبه علمی بالاتری برخوردار می شوند. کلینک دندانپزشکی تجریش ،  بهترین متخصص ارتودنسی در تجریش برای ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیزان این مژده را می دهد که این متخصصین به نام دوره های مختلف فلوشیپ را گذرانده و با آخرین متدهای درمان آشنا هستند. اگر یک متخصص ارتودنسی دارای مدرک فلوشیپ باشد شما با اطمینان بیشتری می توانید درمان خود را به آن ها بسپارید.

برای دریافت مشاوره رایگان ارتودنسی با شماره 09397777221 تماس بگیرید .

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved