بریج

همه ی افراد به دلیل مختلفی ممکن است دندان خود را به دلایل مختلف اعم از پوسیدگی از دست داده باشند. این از دست دادن دندان ممکن است مشکلاتی در زیبایی ، جویدن و اندکی درتکلم داشته باشند . درمان های مختلفی برای رفع مشکل بی دندانی وجود دارد که یکی از آن ها بریج است.

بریج چیست ؟

بریج درمانی برای بی دندانی می باشند و  مشکل بی دندانی را در ناحیه بی دندان حل میکند. در بریج به کمک دندانی های کناری ناحیه بی دندانی ، پل ایجاد می شود و دندانی در ناحیه بی دندان قرار می گیرد . در بریج به کمک یک روکش اغلب سه تایی ، که دو روکش هاری کناری ، بر روی دندان های مجاور ناجیه بی دندان قرار می گیرد و روکش وسط در ناحیه بی دندان قرار می گیرد.

نکته ای در بریج ها وجود دارد این است که دندان های مجاور باید دارای سلامت کامل باشند ، چون استحکام به کمک از آن ها برقرار می شود.

مراحل بریج:

ابتدا باید از سلامت دندان های مجاور و سلامت لثه شما  اطمینان حاصل کند.

دکتر برای ساختن بریج ، احتیاج به قالب گیری و ساخت یک روکش دارد. در این روکش های به دلیل اینکه استحکام آن ها از دندان های مجاور برقرار می شود ، دندان های مجاور به حدی تراشیده می شوند که  وقتی روکش روی آن ها قرار می گیرند ،  به اندازه دندان واقعی می شود .

ابتدا دندان های مجاور را دکتر تراش می دهد و سپس قالبی از آن تهیه می کند. این قالب ها به لابراتور فرستاده می شوند ، تا مناسب دندان شما ساخته شوند .

بعد از آماده شدن بریج ، آن ها را روی دندان های شما قرار داده می شوند و در صورت رضایت شما ، آن را چسب می زنند و در سرجای خود ثابت می کنند .

طول عمر بریج ها چگونه است ؟

بریج ها درمانی دائمی نیستند اما با مراقبت های مناسب ، می توان طول عمر آن ها رو طولانی کرد.

مزایا بریج ها :

  • بریج ها مشکل بی دندانی را برای شما حل می کند .
  • مشکلات که در ناحیه بی دندانی به علت زیبایی وجود دارد ، حل می شود و مشکلات جویدن و تکلم را تا حد بسیار زیادی بهبود میبخشد .
  • از حرکت دندان های مجاور به سمت ناحیه بی دندانی جلوگیری می کند .
  • هزینه کمتر نسبت به درمان های مشابه مانند ایمپلنت

معایب بریج :

1-دندان های مجاور بریج حتما باید تراشیده شوند و استحکام خود را دندان های مجاور برقرار می کند .

2- استحکام آن ها همانند دندان طبیعی نیست و  نباید فشار خیلی بالایی به آن ها وارد کرد .

3- مراقبت  در بریج بسیار مهم است زیرا هم سبب افزایش طول عمر آن ها می شود و هم باید از پوسیدگی دندان های مجاور جلوگیری کرد .

جنس بریج ها :

بریج ها از جنس مختلفی ساخته می شوند بعضی از آن ها ممکن است تمام سرامیک یا چینی یا ترکیب فلز چینی باشن و از لحاظ جنس انواع مختلفی دارند .

تفاوت ایمپلنت با بریج

مادر به مقاله زیر به طور کامل به این موضوع پرداخته ایم و در متن زیر به طور خلاصه به آن می پردازیم .

تفاوت ایمپلنت با بریج

مراحل ایمپلنت

مراحل ایمپلنت

ایمپلنت نیز همانند بریج درمانی برای بی دندانی می باشد با این تفاوت که در این درمان به کمک پایه ای سازگار با بدن که در درون فک قرار داده می شود استحکام برقرار می شود و هیچ تغییری برا روی دندان های مجاور ایجاد نمی کند . این پایه زمانی که در درون فک قرار می گیرد ، مدت زمانی طول می کشد تا به استخوان فک جوش بخورد و استحکامی نزدیک به دندان طبیعی پیدا کند .

ایمپلنت درمانی کامل تر و با مزایای فراوانی نسبت به بریج است مانند طول عمر بالا – جلوگیری از تحلیل استخوان – استحکام بالا – آسیب نزدن به دندان های مجاور و مراقبت از این دندان ها همانند دندان طبیعی می باشند . اما مزیت هایی که بریج نسبت به ایمپلنت دارد این است که هزینه آن و طول درمان آن به نسبت ایمپلنت کمتر است .

در ایمپلنت به دلیل اینکه باید مدت زمانی صبر کرد تا ایمپلنت به فک جوش بخورد ، طول درمان آن از بریج بیشتر است. البته این صبر ارزشش را دارد که یک درمانی با طول عمر بالا و عمری داشته باشید .

 

 

قیمت بریج :

با شماره زیر تماس بگیرید .

  • 09397777221

 

 

Posted in
بریج

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved