رعایت بهداشت دندان فقط برای دندان های دائمی نیست بلکه به قبل از درامدن تمامی دندان ها بر می گردد. دندان های افراد  از سن شش ماهگی از شش ماهگی از لثه ها بیرون می آید. اگر یک کودک دچار لثه های آسیب دیده شود دندان های او نیز دچار مشکل خواهد شد. دندان های شیری تا سن 3 سالگی به صورت کامل رشد می کنند و فضای کافی را برای دندان های دائمی فراهم می کنند. دندان های دائمی نیز از سن شش سالگی شروع به رشد کرده و دندان های شیری میافتند و جای خود را به دندان ها دائمی می دهند.

دندان های دائمی نیز تا سن 12 ساالگی به صورت کامل رشد میکنند.

رعایت چندین نکته

کودک خود را با شیشه شیر به رخت خواب نبرید و بعد از این که نوشیدن تمام شد بطری را از او بگیرید.

برای این که دندان ها طول عمر بالاتری داشته باشند و دچار پوسیدگی نشوند باید مصرف شیرینی جات و موادی مانند آب نبات که دارای چسبندگی بالا هستند را محدود کنید.

روش های سالم نگه داشتن دندان کورکان در سنین مختلف

سن نوزادی تا 2 سال

دندان ها و لثه های کودک را با بعد خودن هر غذا پاک کنید چون موادی که باعث پوسیدگی دندان های می شوند از سطح لثه و دندان پاک شوند

حداقل یک بار تا سین 2 سالگی کودک خود را نزد دندان پزشک ببرید تا وضعیت دهان و دندان های وی چک شود

از سن 3 سالگی تا سن 5 سالگی

در این سن کودک باید شروع به مسواک زدن بکند. روزی دو بار مسواک با مقدار بسیار ناچیز خمیر دندان حاوی فلوراید واجب است. کودک باید حتما خمیر دندان را تف کند و دهانش را پاکیزه کند. البته خمیر دندان هایی در بازار برای ایم گونه کودکان وجود دارند که در صورت تف نکردن مشکلات زیادی ایجاد نشود.

هر  شش ماه یک بار نزد دندان پزشک بروید

استفاده از نخ دندان را شروع کنید

عادت مکیدن شست و پستانک را ترک دهید

از سن 5 سالگی تا 9 سالگی

استفاده از نخ دندان الزامی می باشد

به رعایت بهداشت دهان و دندانشان کمک کنید

دندان های شیری را زودتر از وقت افتادنشان نکشید

به دندان های عقبی توجه کنید چون بیشتر در معرض پوسیدگی قرار دارند

از سن 10 سالگی به بالا

کودکان خود را به دعایت بهداشت دندانی تشویق کنید

چکاپ دندان پزشک را ادامه دهید و در صورت بروز مشکل در اولین زمان ممکن دندان های کودک را ترمیم کنید

نکته های مهم

دندان های کودکانی ارتودنسی انجام داده اند باید به صورت کامل هر روز چندین بار تمیز شوند چون سیم های ارتودنسی و براکت ها محل تجمع مواد غذایی می باشد.

برای کودکان خود در هر سنی مسواک برقی تهیه کنید تا تشویقی برای تمیز کدن دندان ها باشد.

اگر کودکان قبل از زمان افتادن دندان شیری دندان هایشان افتاد حتما نزد دندان پزشک رفته و از فضای نگه دارنده استفاده کنید. تا دندان های شیری حرکت نکند و فضای دندان های دائمی را به هم نریزد. در غیر این صورت دندان های دائمی در آینده دچار مشکل شده و باعث می شوند که در آینده هزینه بالای ارتودنسی بر دوش والدین سنگینی کند.

 

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved