دندان نیز مانند تمامی درمان دیگر دارای جراحی می باشند. جراحی های زیادی برای دنداند و جود دارد و هر کدام از آن ها یک متخصص جراح مخصوص دارد که دوره ی مخصوص آن جراحی را دیده است. در این پست به انواع جراحی ها می پردازیم.

جراحی دندان

جراحی فک و صورت

جراحی فک و صورت معمولا در اتاق عمل با بیهوشی انجام می شود و تمامی مشکلات فکی و ناهنجاری های آن را درست می کند. این جراحی ها توسط متخصص جراح فک و صورت انجام می شود. جراحی فک و صورت دارای انواع مختلفی می باشد مانند : شکستگی فک ، کیست ها و تومور های فک و صورت ، بیماری های مفصل های گیجگاهی ، جراحی اصلاحی فک صورت . بازسازی استخوان های فک  . جراحی های دیگری مانند جراحی دندان عقل و یا جراحی های زیبایی مانند عمل بینی و تزریق کردن ژل توسط جراحان فک صورت انجام می شود.جراحی فک باعث لبخند زیباتر ، جلوگیری از لقی دندان ها و تنفس بهتر در خوابیدن می شود . برای اطلاعات بیشتر از این جراحی پست جراحی فک و صورت را مطالعه کنید.

جراحی ریشه دندان

جراحی ریشه دندان معمولا برای دندان هایی انجام می شود که انتهای ریشته دندان دچار عفونت شده باشد و درمان ریشه موفقیت آمیز و کافی نباشد. افرادی که این درمان را انجام می دهند در متخصص ریشه و یا اندودنتیست نامیده می شوند. در این روش دندان پزشک بافت لثه را کنار زده و قسمت التهابی ریشه دندان را خارج می کند. پس از خارج کردن قسمت التهابی ، نزیک به سه میلی متر مجرای ریشه دندان خالی شده و تمیز می شود. سپس آن قسمت خالی شده را پر کرده و در انتها بافت لثه را بخیه زده و در جای اول قرار می گیرد. پس از تمام شدن درمان توسط عکس های مخصوص وضعیت دندان و استخوان فک چک می شود و پس از مدتی استخوان دوباره تشکیل می شود. این درمان دارای درصد موفقیت بالای هفتاد می باشد. معمولا ترمیم استخوان نزدیک به شش ماه طول می کشد.

جراحی لثه

اصلاح تمامی مشکلات لثه توسط متخصص و جراحان پریو دنتیست انجام می شود. این جراحی ها توسط تعدادی از دندان پزشکان ماهر و با تجربه نیز انجام می دهند. مشکلات لثه بیشتر به علت مصرف مواد دارویی ، مشکلات هورمونی به وجود می آید و در بعضی موارد ارثی می باشد. در این روش درمانی قسمت تحلیل رفته و خشک لثه توسط پریو دنتیست برداشته شده و این امکان را برای لثه ایجاد می کند تا بتواند خود را ترمیم کند. مشکلات لثه در اثر مصرف بی رویه سیگار و دخنیات ، تغییرات هورمونی ، ارث و ترشح کم بزاق دهان به وجود می آید. اگر جرم هایی که بر روی دندان ها می باشد با مسواک زدن برداشته نشود و پس از گذشت زمان و جرم گیری نکردن بر روی دندان ها و لثه ها باقی بماند. جرم ها محل مناسبی برای رشد و تکثیر سم ها و میکروب ها می باشند و با تکثیر این سموم لثه ها آسیب می بینند. برای رفع این آسیب های ایجاد شده بر روی این لثه ها و پاک سازی جرم ها باید متخصص لثه درمان پریودنتال را انجام دهد.

جراحی دندان

بعضی اوقات کشیدن دندان موفقیت آمیز نمی باشد و ممکن است ریشه دندان در دهان باقی بماند و یا دندان به صورت نهفته باشد. در بعضی از موارد مانند دندان عقل ممکن است دندان در زیر لثه گیر بیافتد و فضای کافی برای بیرون آمدن نداشته باشد. در این موارد جراحی دندان صورت می گیرد که توسط جراح دندان پزشک انجام می شود.

جراحی های دیگری نیز وجود دارد مانند جراحی دهان کودکان که توسط پدو دنتیست انجام می شود. جراحی های دیگری مانند جراحی سوانح و تصادفات و جراحی های زیبایی توسط جراخان لثه و جراحان فک و صورت انجام می شود. ممکن است مشکلات دندانی در تصادفات و سوانح به وجود بی آید که در آن موارد متخصص و جراحان اندو یا اندو دنتسیت نیز درمان را انجام می دهند. در بعضی موارد نییز ککمن است به متخصص و جراحان کودکان نیز احتیاج شود.

تجریش کلینیک

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved