ارتودنسی دیمون

زمانی که به صورت شخصی نگاه میکنید ،توجه شما به سمت دهان و لبخند او متمایل میشود ، هیچ چیز نا امیدکننده تر از این نیست که با دندان های کج و نامرتب رو برو شوید.

خوشبختانه این مشکل با روش ارتودنسی به راحتی قابل حل میباشد البته ارتودنسی با روش هایق قدیمی مدت زمان زیادی طول میکشد تا بتوان دندان هارا به صورت مرتب در کنار هم جایگذاری کرد ، امروزه با روش های جدید تر هم میزان طول درمان کاهش یافته و هم درد آن نیز به مراتب کمتر شده است ، یکی از این روش ها که امروز به طور کامل به برسی آن میپردازیم ارتودنسی دیمون است.

 

با ما همراه باشید باشید

 

برای آشنایی با ارتودنسی و مراقبت ها اینجا کلیک کنید تا مقاله  کامل ما را بخوانید.

 

با پیشرفت علم دندانپزشکی و ارتودنسی ، به طب ابزارهای آن ها هم دچار تغییراتی شده اند . یکی از معروف ترین ارتودنسی ها که عملکرد بالایی نیز دارد ارتودنسی ثابت است.(برای آشنایی کامل با ارتودنسی ثابت اینجا کلیک کنید.).

 

به طور معمول مدت طول درمان ارتودنسی جه قدر طول میکشد ؟

این زمان بستگی به سن بیمار و جنس لثه متفاوت است  اما به طور تقریبی بین 6 ماه تا 2 سال میباشد

درمان در ارتودنسی ثابت ، به وسیله نگین هایی که بر روی دندان چسبانده می شود و سیم ها دندان را جا به جا می کردند. در این درمان شما باید هرچند وقت یکبار باید به پیش دندانپزشک مراجعه می کردید ، تا سیم مجددا تنظیم شوند.

ارتودنسی های جدیدی با شیوه ی نوینی ارائه شدند که به آن ارتودنسی دیمون می گویند که همان نگین ها که بر روی دندان های شما می چسبند(براکت) ، خود تنظیم هستند.

براکت ها در ارتودنسی دیمون ، فلزی هستند و همزمان با جا به جا شدن دندان ها ، تنگ تر می شوند. به همین دلیل به آن ها خود تنظیم می گویند.

سیم ها در براکت ها به صورت کشویی ، متصل می شوند و فشاری که توسط این ارتودنسی به دندان وارد می شود ، کمتر از ارتودنسی ثابت است و به همین علت بیمار احساس درد کمتری را در طول درمان حس می کند. ارتودنسی دیمون دیمون همزمان با جا به جایی دندان ها ، تنگ تر شده و به صورت خودکار تنظیم می شود.

 

ارتودنسی دیمون همان ارتودنسی متحرک است ؟

خیر،سیستم دیمون در واقع ارتودنسی ثابت میباشد

ویژگی که براکت های دیمون نسبت به دیگر راکت های سنتی دارند قابلیت باز و بسته شدن خودکار را دارا هستند این براکت ها دقیقا در همان جایی نصب میشوند که براکت های سنتی نصب میشوند و با حرکات گهواره ای به راحتی و با درد بسیار کمتر به صاف شدن دندان ها کمک میکنند

دلایل استفاده از ارتودنسی دیمون

1-زیبایی بهتر در طول درمان

براکت های خود تنظیم ارتودنسی دیمون ، کوچکتر از براکت های ارتودنسی ثابت است و به همین دلیل کمتر دیده می شوند.

البته بهتر است این را هم بدانید زیبایی در این درمان به اندازه ی ارتودنسی لینگوال و نامرئی یا ارتودنسی ثابت سرامیک نباشد زیرا براکت های آن فلزی است و دیده می شوند. اما زیبایی بیشتری به نسبت ارتودنسی ثابت دارد و مزایای دیگری نسبت بقیه ارتودنسی ها دارد که به این درمان ارزش بیشتری می دهد.

2- طول درمان کمتر

در ارتودنسی دیمون به دلیل اینکه ارتودنسی ها خودتنظیم هستند ، طبق نتایج درمان در این ارتودنسی ها یک تا چند ماه کمتر است. اما نتایج نه تنها ضعیف تر از ارتودنسی سنتی نیست ، بلکه دارای تاثیر بیشتری در مرتب کردن دندان ها نیز دارند.

3- فشار مداوم و کمتر

با اینکه طول درمان در ارتودنسی دیمون به نسبت کمتر است ، در کنار آن فشار کمتری به نسبت ارتودنسی ثابت بر روی دندان های شما وارد می شود.

فشار کمتر بر روی دندان های شما باعث می شود ، شما احساس درد کمتری در طول درمان داشته باشید.

4- مراجعه به دندانپزشک کمتر است

همانطور که گفته شد ، این ارتودنسی ها خودتنظیم هستند و نیازی وجود ندارد که دندانپزشک هر چندیکبار فشار را تنظیم کند. در نتیجه تعداد دفعات مراجعه با دندان پزشک کاهش می یابد.

5- نگه داری راحتر

به دلیل کوچکتر بودن براکت ها ، فضای کمتری برای تجمع باکتری ها وجود دارد ، در نتیجه مراقبت ها آسان تر و از پوسیدگی دندان جلوگیری بیشتری می شود .

6-مناسب برای هم کودکان و هم بزرگسالان

معایب ارتودنسی دیمون :

1-این ارتودنسی با اینکه ظاهر بهتری به نسبت ارتودنسی ثابت دارند ، اما در طول درمان ارتودنسی ها دیده می شوند و ظاهری همچون ارتودنسی لینگوال و نامرئی را ندارند.

استفاده از ارتودنسی لینگوال و نامرئی ، بستگی به تشخیص پزشک دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و بستگی به وضعیت فکی و دندانی شما دارد و البته آن ها نیز معایبی دارند.

برای آشنایی کامل با ارتودنسی لینگوال

آشنایی کامل با ارتودنسی نامرئی

 

2-  مانند ارتودنسی ثابت ممکن است در چند روز اولیه ، با کمی درد همراه باشد که به مرور زمان از بین می رود.

3- هزینه و قیمت ارتودنسی دیمون بیشتر از ارتودنسی ثابت است.

 

از کجا بدانم که من می توانم از ارتودنسی دیمون استفاده کنم یا خیر؟

جواب این سوال را فقط دندانپزشک متخصص ، با معاینه کردن و عکسبرداری از فک شما می تواند پاسخ بدهد.

اگر کاندیدای خوبی برای ارتودنسی دیمون باشید ، پزشک برای شما ارتودنسی دیمون را پیشنهاد می کند و اگر خیر درمان های دیگر مانند ارتودنسی ثابت و ثابت سرامیک ، نامرئی ، متحرک یا لینگوال

 

مراقبت های ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون

مراقبت از ارتودنسی دیمون چگونه است ؟

در این ارتودنسی نیز ، همانند بقیه نیازمند مراقبت هایی است که از پوسیدگی دندان و آسیب به ابزار ارتودنسی جلوگیری کند.

تمامی مراقبت ها را دکتر به طور کامل توضیح خواهد داد و موارد پایین چند مورد از آن هستند.

مسواک و نخ دندان

برای کاهش تجمع باکتری در اطراف براکت ها ، شما باید در حدود 2 الی 3 بار در روز مسواک بزنید تا پوسیدگی به طور کامل جلوگیری شود. نخ دندان نیز مکمل مسواک زدن است و در مراقبت از ارتودنسی ها کامل موثر است .

مراجعه به موقع به پزشک

درست است که در این ارتودنسی ، مراجعه به پزشک در حدود 30 تا 50 درصد کاهش می یابد ، اما مراجعه به پزشک برای معاینه وضعیت ارتودنسی و دندان های شما امری مهم و ضروری است تا درمان شما نتیجه بهتری داشته باشد.

از خوردن مواد غذایی که باعث آسیب به براکت و سیم ها می شود ، خودداری کنید. مانند غذاهای سفت و سخت

از عادت هایی مانند جویدن خودکار و مداد و عادت هایی از این قبیل خودداری کنید.

مراحل ارتودنسی دیمون :

چگونه امکان دارن این نوع ارتودنسی سریع تر از هر نوع ارتودنسی دیگر باشد ؟

هیچ سحر و جادویی در کار نیست ،فقط طراحی منحصر به فرد ان باعث شده تااین روند بسیار سریع تر انجام بپذیرد.

نکته جالبی ک درمورد این نوع ارتودنسی وجود دارد ،براکت های دیمون نیاز به هیچ گونه اتصال خارجی ندارند و خود زنجیره وار به یک دیگر متصل میباشند.

مراحل ارتودنسی دیمون نزدیک به ارتودنسی ثابت است اما برای آشنایی بیشتر ما فیلمی از مراحل ارتودنسی دیمون را برای شما آماده کرده ایم .

فیلم ارتودنسی دیمون :

قیمت ارتودنسی دیمون :

برای اطلاع از قیمت ارتودنسی دیمون با شماره زیر تماس بگیرید.

  • 09397777221

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved