ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک چیست؟و دلایل استفاده از این نوع ارتودنسی با ما همراه باشید تا به برسی کامل این نوع ارتودنسی بپردازیم.

دندان های هر فرد بیمار با دیگری متفاوت می باشد. در نتیجه نوع درمان و روش درمان هر فرد با فرد دیگری متفاوت می باشد. این روش یعنی ارتودنسی متحرک معمولا برای به هم ریختگی های جزئی دندانی استفاده می شود و برای به هم ریختگی های زیاد دندانی استفاده ای ندارد.

بریس های متحرک ارتودنسی ، صفحات پلاستیکی می باشند که دارای سیم های مخصوصی می باشند و در هر زمان که نیاز باشد مانند غذا خوردن ، نخ دندان کشیدن و غیره می توان آن ها را از دهان خارج کرد.

ارتودنسی متحرک می تواند به همراه ارتودنسی ثابت استفاده شود و یا در بعضی از درمان ها ، قبل از استفاده از ارتودنسی ثابت از ارتودنسی متحرک استفاده شود. این ارتودنسی ها می تواند مشکلاتی از قبیل دیپ بایت ، کراس بایت ، تک دندان و … را حل کند. ارتودنسی های متحرک نیز می تواند. ارتودنسی متحرک می تواند بدون دخالت روش های دیگر ارتودنسی مشکلات دندانی را در سن نو جوانی حل کند. ارتودنسی برای تمامی سنین انجام می شود و فقط برای بزرگسالان نیست.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک

فواید ارتودنسی متحرک چیست؟

  • ارتودنسی های متحرک دارای فواید زیر می باشند
  • ارتودنسی متحرک راحتی بیشتری برای بیمار دارد
  • این بریس های ارتودنسی را می توان برای فعالیت های لازمه از دهان خارج کرد مانند خوردن ، ورزش ، تمیز کردن دهان و دندان و ….
  • ارتودنسی های متحرک به دلیل خارج کردن از دهان دارای راحتی بیشتری برای تمیز کردن می باشند در صورتی که تمیز کردن براکت های ارتودنسی ثابت سخت می باشد.
  • ارتودنسی متحرک کمتر دیده می شود در صورتی که بسیاری از افراد به علت دیده شدن سیم های ارتودنسی مانند ارتودنسی ثابت به این درمان نمی پردازند.

ارتودنسی متحرک چه معایبی دارد؟

  • ارتودنسی متحرک ممکن است در زمانی که در دهان قرار دارد باعث شود که اختلال در تکلم ایجاد شود.
  • براکت های ارتودنسی متحرک باید طی یک زمان مشخصی و طی یک برنامه ریزی خاص در دهان قرار داشته باشند.
  • ارتودنسی های متحرک مانند هر نوع ارتودنسی دیگری در ابتدای درمان باعث ایجاد ناراحتی و احساس درد می شوند.
  • ارتودنسی های متحرک را نمی توان برای درمان تمامی ناهنجاری های دندانی و فکی استفاده کرد.

انواع ارتودنسی متحرک

زد اسپرینگ

این نوع بریس های ارتودنسی نوعی از ارتودنسی متحرک می باشند که برای دندان هایی که به سمت جلو هستند استفاده می شود تا آن ها را به عقب برگرداند. این نوع از ارتودنسی متحرک از یک جزء کوچکی درست شده است که و دارای اجزا دیگری برای نگه داشتن می باشد. این بریس های به علت این که در پشت دندان ها قرار می گیرند قابل مشاهده نیستند و این یک مزیت برای این بریس ها به حساب می آید.

هاولی

این بریس های نیز نوع دیگری از ارتودنسی متحرک می باشند. این بریس های ارتودنسی دارای یک قوس می باشند و در کنار آن ها چندین اجزا نگهدارنده قرار دارند. استفاده این بریس های ارتودنسی معمولا برای درمان جلو رفتگی دندانی های پیشین در فک بالا می باشد. این بریس های ارتودنسی را می توان به جای ریتینر نیز استفاده کرد.

ارتودنسی نامرئی

نوع دیگری از ارتودنسی متحرک وجود دارد که به آن ارتودنسی نامرئی می گویند. این ارتودنسی های برای دندان های ساخته شده و روی آن های قرار می گیرد. این نوع از ارتودنسی های به هیچ وجه قابل مشاهده نمی باشند. برای اطلاع کامل از ارتودنسی نامرئی مقاله ارتودنسی نامرئی را مطالعه کنید.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

طول درمان

طول درمان ارتودنسی متحرک کمتر از ارتودنسی ثابت می باشند ولی ممکن است گاهی اوقات این دو نوع درمان با یک دیگر انجام شود. طول درمان بستگی به شرایط فک ، به هم ریختگی دندان و همکاری بیمار دارد. مقدار تقریبی طول درمان پس از مراجعه به پزشک اعلام خواهد شد. طول درمان دارای مراحل مختلفی است. یکی از آن ها در زمانی انجام می شود که فرد مورد نظر ارتودنسی ثابت خود را بردارد و پزشک زمانی را مشخص می کند تا فرد از ریتینر استفاده کند. ریتینر ها یا فضای نگهدارنده متحرک باعث می شود که درمان ارتودنسی ثابت شود یعنی پس درمان های ایجاد شده تضمین شده و مشکلات و ناهنجاری های دندانی و فکی باز نگردند.

تجریش کلینیک

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved