کلینیک تخصصی دندانپزشکی ماهوش تجریش

• 02191094851

آیا عصب کشی دندان درد دارد

درخواست مشاوره تماس فوری

آیا عصب کشی دندان درد دارد ؟

آیا عصب کشی کردن دندان مانند درد های شب هنگام دندان ها کلافه کننده است، آیا بهتر است دندان ها را عصب کشی کنیم یا آنها را از ریشه بکنیم؟ اگر این ها سوالات شماست با ما همراه باشید

آیا عصب کشی دندان درد دارد
درد بعد از عصب کشی

درمان عصب کشی درمانی برای پاکسازی دندان عفونی شده در پالپ دندان یا کانال ریشه می باشد که به کمک این درمان می تواند دندان طبیعی را نجات داد و عمر مفید آن را افزایش داد. درمان های عصبی کشی با موفقیت ها بالای حدودا 95 % درصد می باشد اما سوالی که اکثر افرادی که با این درمان آشنایی ندارند این است که آیا عصب کشی درد دارد؟

ترس از عصب کشی دندان!
اکثر افراد وقتی اسم عصب کشی را می شوند توی ذهن آن ها کشیدن یا کشتن ظاهر می شوند و به همین علت کمی این درمان را برای آن ها ترسناک می کند. اما شما با آشنایی بیشتر با درمان، میفهمید دلیلی برای ترسیدن وجود ندارد و اسم اصلی این درمان، درمان ریشه است.

البته حرفایی که افراد دیگر درباره درمان عصب کشی می گویند روی ذهنیت افراد تاثیر بسیار زیادی دارد و باعث واهمه آن ها از درمان عصب کشی میشود.

.شماره همراه خود را وارد نمایید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند

با آشنایی بیشتر درباره مراحل عصب کشی ، میفهمید دلیل زیادی برای ترس وجود ندارد.

مراحل عصب کشی با عکس

درد در درمان عصب کشی (مراحل عصب کشی) :

بسیاری افرادی زمانی که عفونت پالپ دندان دچار میشوند، به پیش دندانپزشک مراجعه می کنند و در آن زمان احساس درد میکنند و می خواهند از درد رهایی پیدا کنند.

دندانپزشک ابتدا دندان را معاینه می کند و در صورت لزوم برای آن ها از درمان عصب کشی استفاده می کند .

همچنین دندانپزشکان بر حسب تجربه ، بیماران که نگرانی دارند را تشخیص دهند و برای کاهش نگرانی آن ها توضیحات لازمه را به آن ها می دهند.

عصب کشی چه قدر طول میکشد
    درمان عصب کشی معمولا در دوجلسه انجام میشود و در صورت عفونت زیاد ممکن است تا 3 جلسه نیز به طول بیانجامد.

مراحل عصب کشی به صورت ترتیبی

• دکتر در ابتدای شروع درمان از دندانپزشکی از بی حسی موضعی استفاده می کند. ممکن است به علت وجود عفونت و چرک در دندان ، بی حس شدن دندان کمی طول بکشد و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد .
    • بعد از بی حسی دندان ، دکتر تاج دندان شما برای دسترسی به پالپ دندان و کانال ریشه سوراخ می کند. دکتر ابتدا پالپ دندان شما را تخلیه می کند و به کمک ابزار دستی به نام فایل به تمیز کردن کانال های ریشه های شما می پردازد.
    • بعد کانال های ریشه شما با استفاده از موادی به نام گوتا پرکا پر میکنند که این مواد قابلیت حالت گیری و فشرده سازی را دارا می باشند .
    • بعد از دکتر از پانسمان موقت برای درمان شما استفاده می کند تا باقی درمان را در جلسه بعد انجام شود .
    • در این جلسه ، با وجود بی حسی شما دردی خاصی احساس نخواهید کرد .
    • در جلسه بعد عصب کشی دکتر دندان شما را پر میکند و روکش دندان شما را قرار می دهد که اصلا دردی وجود ندارد.

درد بعد از انجام عصب کشی :

بعد از از بین رفتن اثر بی حسی ها ممکن است ، درد توسط بیمار احساس شود اما با استفاده از مسکن هایی مانند ایبوپروفن و ژلوفن می توانید این درد را تسکین ببخشید.

در صورتی که درد شما ، به صورت غیر قابل تحملی بود می تواند با مشورت دندانپزشک خود از مسکن های قوی تری استفاده فرمایید.

مهم *:در صورتی دردی بعد از انجام عصب کشی وجود ندارد ، از خوردن مسکن ها استفاده نکنید.

دلیل یا علت درد دندان بعد از انجام درمان عصب کشی چیست ؟

1. طول پانسمان موقت یا ترمیم انجام شده زیاد است
    2. ملتهب شدن کانال های ریشه به دلیل درمان عصب کشی و فایل ها
    3. واکنش های حساسیتی به گوتا پرکا یا موادی که با آن کانال های ریشه پر میشوند.

درد بعد از عصب کشی تا چند روز ادامه پیدا می کند ؟

به طور دقیق نمی توان گفت درد عصب کشی به صورت طبیعی تا حدود چند روز ادامه پیدا میکند اما وجود درد زیاد در یک الی دو روز اولیه طبیعی است . البته این جمله به این معنی نیست که حتما ممکن است بعد از عصب کشی درد داشته باشید و ممکن است بیمار بعد از عصب کشی نیز دردی حسی نکند .

کاهش درد دندان عصب کشی شده:

• در صورتی که دندانپزشک برای شما دارویی تجویز کرده است حتما آن را مصرف کنید و در غیر این صورت می توانید از مسکن هایی مانند ایبوپروفن برای کاهش درد خود استفاده کنید.
    • انجام مراقبت از دندان ها مانند مسواک زدن و نخ دندان مانعی خاصی ندارد اما سعی کنید در صورت وجود پانسمان موقت ، بر روی پانسمان را مسواک نزنید و نخ دندان را وارد آن نکنید.
    • ممکن است زمانی که دندان هایتان را بر روی یک دیگر قرار میدهید ، کمی احساس درد داشته باشید که طبیعی خاصی و نگرانی خاصی نداشته باشید.
    • از درمان هایی خودسرانه خود پرهیز کنید.
    • برای مدت کوتاهی از خوردن غذاهای خیلی سرد و خیلی گرم پرهیز کنید زیرا ممکن است باعث حساسیت دندان و بروز درد بشود .
    • بعد از انجام عصب کشی توصیه می شود ، به علت اینکه دندان کمی تضعیف شده و شکننده است ، برای مراقبت بیشتر از دندان عصب کشی شده از روکش استفاده کنید .
    • بیمار می تواند از محلول آب نمک برای کاهش التهاب و درد دندان عصب کشی استفاده کند .
    • بعد از انجام عصب کشی    ، تا حدود 2 الی 3 ساعت از جویدن خودداری فرمایید و بعد از آن تا قرار دادن روکش و پر کردن دندان ، سعی کنید غذا را با سمت دیگر دهان خود میل فرمایید.

کاهش درد دندان عصب کشی شده

برای اطلاع بیشتر درباره عوارض عصب کشی کلیک کنید.

پاسخ به برخی از سوالات شما

علت وجود درد دندان عصب کشی بعد از مدت ها چیست؟

ممکن است دندان عصب کشی شده بعد از گذشت مدتی درد بگیرد که ممکن است علت های مختلفی داشته باشد:

1. عصب کشی در درمان قبلی به طور کامل انجام نشده باشد
    2. وجود شکستگی یا ترک در دندان عصب کشی شده
    3. وجود عفونت

درصورتی که پانسمان موقت دندان افتاد ، چه باید کرد؟

ممکن است پانسمان موقت ، تا زمان مراجعه بعدی بیفتد که در صورتی که این اتفاق افتاد به پیش دندانپزشک خود بروید و موضوع را اطلاع دهید تا پانسمان موقت دوباره انجام شود. زیرا در صورت عدم وجود پانسمان موقت ممکن است میکروب ها به داخل ریشه رفته و باعث عفونت و آبسه دندان بشوند.

عمر دندان عصب کشی شده چند سال است ؟

1. نمی توان به طور دقیق عمر دندان عصب کشی شده را اعلام کرد و به عواملی همچون :
    2. تخصص پزشک در انجام عصب کشی
    3. نوع روکش شما و نحوه پر کردن دندان شما
    4. مراقبت های بیمار
    5. مراجعه منظم و سالانه به پیش دندانپزشک

آیا دندان شیری را هم می توان عصب کشی کرد؟

عصب کشی برای دندان شیری نیز وجود دارد در صورتی که دندان به حدی عفونی نشده باشد که نتوان عصب کشی انجام داد . شایان ذکر است عصب کشی در دندان شیری کمی با دندان دائمی  تفاوت دارد.

آیا عصب کشی خطر هم دارد؟

عصب کشی دندان بیشتر با هدف نجات دندان انجام میشود اما گاهی پیش میاید که آسیب بسیار عمیق است و با حتی مینای دندان شکننده میباشد و درد بسیار شدید است و این روند منجر به از دست دادن دندان میشود

مورد دیگری که باید در نظر داشته باشید، اگر انتی بیوتیک ها خوب عمل نکنند احتمال ایجاد خطر آبسه در دندان وجود دارد.

عوارض عصب کشی :

عصب کشی معمولا درمانی بدون حاشیه و عوارض است اما مانند هر درمانی ممکن است عوارضی داشته باشد که به قابل حل هستند مانند تغییر رنگ دندان ، نیاز به عصب کشی مجدد ، شکستن دندان عصب کشی شده وجود داشته باشد .

نتیجه گیری:

عصب کشی درمانی بسیار مناسب و با موفقیت بالا در حفظ دندان طبیعی است و به وسیله آن عفونت ها از بین می رود. در حین انجام عصب کشی شما ، به علت استفاده از بی حسی موضعی شما چیزی احساس نخواهید کرد. ممکن است تا یک الی دو روز شما درد احساس کنید که به وسیله مسکن ها قابل تسکین خواهد بود. درد بعد از عصب کشی تا حدود یک هفته تا دو هفته تقریبا به طور کامل قطع می شود . همچنین در صورت وجود درد بسیار بالا ، می توانید به پیش دندانپزشک خود مراجعه کنید و علت آن را جویا شوید .

توصیه

همانطور که بقیه دندانهای شما به عادت های بهداشت دهان و دندان بستگی دارد، دندان ترمیم شده شما نیز به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم نیاز دارد.

برای دریافت مشاوره دندانپزشکی و عصب کشی با شماره زیر تماس حاصل فرمایید و برای اطلاع از قیمت عصب کشی دندان به مقاله زیر مراجعه کنید.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221

WhatsApp مشاوره با پزشک