درمان سریع با عصب کشی دندان عقل

عصب کشی دندان یکی از بهترین راه های درمان درد دندان به شمار  میرود، یکی از دلایلی بهتر است از این روش استفاده کنیم، خالی نماندن جای دندان و احساس نیاز به دندان از دست رفته است. ما در این مقاله قصد داریم به برسی عصب کشی دندان عقل بپردازیم و انتخاب کنیم عصب کشی دندان عقل یا کشیدن دندان عقل.

در ادامه با ما همراه باشید✔️.

عصب کشی دندان

عصب کشی دندان

سوال
بسیاری از افراد برایشان سوال پیش می آید که آیا دندان عقل را عصب کشی می کنند و آن را ترمیم می کنند.

دندان های عقل مانند بسیاری از دندان های دیگر می باشد ولی به علت بسیاری از موارد ممکن است دندان پزشک تصمیم بر کشیدن آن را دهد. دندان های عقل یک فرد در طی سن 17 تا سن  25 سالگی می رویند. این دندان ها اگر به صورت کامل رشد کنند و فضای کافی در فک داشته باشند می توانند در خوردن و نوشیدن افراد تقش زیادی را ایفا کنند. از این رو این دندان ها می توانند خراب ، پوسیده و یا حتی نیاز به عصب کشی دندان عقل پیدا کنند.

عصب کشی چیست ؟ 

عصب کشی یکی از درمان های دندانپزشکی که نام دیگر آن نیز درمان ریشه است . در این درمان دندانی که پالپ و ک

انال های ریشه های آن عفونی شده است ، را تمیز می کنند و از پوسیدگی و عفونی شدن کانال های ریشه دندان جلوگیری می کنند.

درمان ریشه دندان عقل نیز انجام می شود ، اما کمی به علت دسترسی سخت تر کار دندانپزشک را سخت می کند . همچنین در عصب کشی دندان عقل یک دشواری دیگر وجود دارد که تعداد های کانال های ریشه دندان عقل متفاوت است و  نیاز به مهارت بیشتری از طرف دندانپزشک دارد.

کشیدن دندان یک راه حل سریع میباشد اما در بلند مدت ممکن است جای خالی دندان خود را احساس کنید .پس بهتر است قبل از انجام این عمل با دندان پزشک خود مشورت کنید

در خواست مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره و ویزیت رایگان می باشد و باعث مسرت است که بتوانیم برای شما در انتخاب نوع درمان و زیبایی دندان کمک نماییم.

fast request

چرا باید دندان عقل را عصب کشی کرد

تحقیقات نشان می دهد که انسان ها به مرور زمان با نرم تر شدن غذاهایشان ، در سیر تکامل باعث شده است که این دندان ها کم کم از بدن انسان حذف شوند. دندان های عقل ممکن است به صورت کامل نتوانند رشد کنند. در برخی از افراد که فک آن ها دارای فضای کافی برای رشد دندان عقل نمی باشد ، دندان عقل می تواند مشکلاتی از قبیل فشار آورند به دندان های دیگر و غیره ایجاد کند.

بسیاری از دندان های عقل به علت نداشتن فضای کافی نمی توانند از فک بیرون می آیند و به صورت نهفته در فک باقی می مانند. این دندان ها در طی یک عمل جراحی دندان عقل بیرون آورده می شوند. دندان ها

ی نیز می توانند رشد خود را داشته باشند ولی به علت این که جای بسیار کمی دارند می توانند محلی برای تجمع غذاها باشند پس دندان پزشک تصمیم می گرد که آن ها را از دهان خارج کند.

عصب کشی دندان عقل

عصب کشی دندان عقل

کشیدن دندان عقل

برای راحت شدن از درد دندان عقل به راحتی میتوان آن را عصب کشی کرد اما مواردی هم پیش میاید که دندان عقل به دیگر دندان ها فشار وارد کرده و باعث کج شدن آنها میشود در نتیجه نباید به عصب کشی اکتفا کرد بلکه میبایست آن را به صورت کامل کشید.

ما در اینجا در ویدیویی به شما نشان خواهیم داد دندان عقل به چه روش هایی در دندان رشد میکند و در چه مواردی حتما میبایست آن دندان را کشید البته نظر ما بر این است که تا حد امکان دندان را در دهان خود نگه دارید تا بعد ها جای خالی آن را در دهان حس نکنید.

روش عصب کشی دندان عقل

عصب کشی دندان های عقل کار غیر ممکنی نیست. اگر دندان عقل بتواند برای فرد کار آمد باشد ، دندان پزشک تصمیم می گیرد که آن را نگه دارد و ممکن است همانند تمامی دندان های دیگر دچار پوسیدگی دندان شود. عصب کشی دندان های عقل کار مشکلی می باشد. دسترسی پزشک به این دندان های بسیار دشوار می باشد به علت این که این دندان در قسمت پایانی فک قرار دارند و دندان پزشک یا متخصص ریشه نمی تواند ابزار های خود را به راحتی به آنجا برساند و دندان را درمان کند.

دندان های عقل می توانند به علت متفاوت بودن تعداد کانال ها سخت درمان شوند. درمان ریشه دندان های عقل می تواند شوار باشد ولی غیر ممکن نیست. شما می توانید با مراجعه به یک متخصص ریشه یا اندودنتسیت مشکل ریشه دندان عقل خود را حل کنید. متخصصان ریشه با ابزار های مدرن ، مهارت بالا تر و وقت بیشتر می توانند دندان عقل فرد را که باری او کار آمد می باشد ترمیم کرده و درمان کنند.

انجام این عمل به دلیل حساسیت و ظرافت نیازمنده مشاوره دقیق و برسی کامل نیاز دارد.

مراقبت های عصب کشی دندان عقل

  • بهتر است بعد از عصب کشی دندان عقل مسواک زده و نخ دندان بکشید. عصب کشی را بهانه برای مسواک زدن قرار ندهید. رعایت بهداشت دهان و دندان مهم ترین نکته ای است که هر فردی باید به آن بپردازد.
  • بهتر است که از خوردن مواد غذایی سفت تا ساعاتی جلوگیری کنید.
  • خوردن مایعات بعد از درمان عصب کشی مانعی ندارد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله ی مراقبت های عصب کشی دندان مراجعه بفرمایید.

عصب کشی دندان

عصب کشی دندان

دندان پزشک یا متخصص ریشه دندان قبل از این که درمان دندان شما را آغاز کند شرایط دندان عقل شما را بررسی می کند تا نقش آن را در جویدن و تغذیه بسنجد. اگر دندان عقل شما نقشی در گوارش یا جویدن غذای شما داشت ، متخصص درمان ریشه یا دندان پزشک دندان شما را درمان کرده و در صورت لازم آن را ترمیم می کند ولی اگر دندان عقل نقشی در جویدن غذا نداشته باشد و یا باعث گیر غذایی شود ، دندان پزشک یا متخصص اندودنتیست پیشنهاد می دهد تا دندان عقل خود را بکشید.


مراحل عصب کشی دندان عقل :

مراحل عصب کشی دندان عقل نیز مانند عصب کشی باقی دندان ها می شود با این تفاوت که ابزار دندانپزشکی و عصب کشی کمی سخت به دندان می رسد.

بنابراین مراجعه به یک متخصص عصب کشی ماهر مهم ترین نکته در انجام این عمل است.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله های مرتبط با این موضوع به لینک های زیر مراجعه کنید

عصب کشی چگونه انجام می شود ؟

مراحل عصب کشی


قیمت عصب کشی دندان عقل :

برای اطلاع کامل از هزینه عصب کشی دندان عقل با شماره زیر تماس بگیرید یا به مقاله زیر مراجعه کنید .

09397777221

قیمت عصب کشی

پاسخ به برخی از سوالات شما درباره عصب کشی

آیا عصب کشی دندان عقل درد دارد؟
خود عمل به خودی خود درد زیادی ندارد فقط بخش بیحسی دندان دارای کمی درد میباشد .که آن هم موقتی است
دندان عقل هم عصب کشی میشود؟
اگه بله به راحتی میتوان این با این روش از هر دری دندان رهایی یافت .هر دندانی رو میتوان عصب کشی نمود
آیا عصب کشی دندان عقل دارای درد بیشتری است؟
در جواب باید بگوییم خیر فقط کار جراح کمی سخت تر .است و باید با مهارت بیشتری آن را انجام دهد.

تجریش کلینیک

Post a comment

Your email address will not be published.

  1. متشکرم ولی معایبش بیشتر است و لی در کل راضیم

  2. ممنون توضیحاتتون جامع و گیرا بود

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved