دندان عقل چیست؟ آیا می توانیم این دندان را از جمله دندان های معمولی و قابل استفاده در دهان به شمار آوریم؟ یا باید در هر مرحله و سنی که با این دندان ها مواجه شدیم، اقدام به کشیدن دندان عقل نماییم؟ تمامی این سوالات را می توانید در این مقاله پاسخ دهید.

دندان عقل چیست؟
در اصل دندان های عقل، دندان هایی هستند که در انتهای دهان و پس از گذشت چند سال از رشد کامل دیگر دندان ها، در می آیند. چهار دندان که در چهار طرف فک رشد می کنند. در برخی موارد این دندان ها نهفته در می آیند، که فرد را ملزم به کشیدن دندان عقل می کنند.

حتما شما هم با این مسئله مواجه شده اید، که در انتهای دهان خود دندانی دارید، که تنها نیمی از آن بیرون آمده است. یا نوک آن به اندازه یک سفیدی به چشم می خورد. این دندان همان دندان عقل است که برای شما مشکلات بسیاری را به همراه خواهد آورد.

اگر دندان عقل کج در آید، یا نیمه درآید، یا تنها بخشی از آن درآید، در هر حال نیاز به کشیدن دندان عقل خواهد بود. به همین دلیل باید به پزشک مراجعه نموده، و در مورد کشیدن این دندان پر مشکل از دهان اقدام کنید.

کشیدن دندان عقل چگونه است؟

کشیدن دندان عقل

کشیدن دندان عقل

برخی از بیماران که از پیش در مورد کشیدن دندان عقل بدون جراحی اطلاعاتی کسب نموده اند، به دنبال پاسخ این سوال هستند که این چنین مسئله ای میسر است؟ یا خیر. باید بگوییم معمولا بسته به شرایط دندان عقل، می توان اقدام به جراحی نمود.

مثلا برای کشیدن دندان عقل غیر نهفته به راحتی می توان بدون جراحی این عمل را انجام داد. در صورتی که اگر دندان در زیر لثه فرو رفته باشد، یا تنها قسمتی از آن بیرون از لثه باشد، بدون شک نیاز به جراحی خواهد بود.

در صورتی که لازم شد برای کشیدن دندان عقل فک بالا یا کشیدن دندان عقل فک پایین خود از جراحی استفاده کنید، حتما به سراغ یک متخصص ماهر و جراح باتجربه بروید. زیرا جراحی دندان عقل بسیار حساسیت بالایی داشته و نباید به راحتی دندان خود را به دست کسی بسپارید.

این جراحی اگر به درستی صورت نپذیرد، می تواند در کشیدن دندان عقل عفونی فرد را با مشکلات عدیده ای مواجه سازد. پس بهتر است حتما به این مسئله توجه داشته باشید که مراجعه به یک کلینیک معتبر برای انجام جراحی لازم و ضروری است.

معمولا این دسته از جراحی ها، که از پیچیدگی و وسعت زیادی برخوردار هستند، باید توسط افراد متخصص انجام شود. اما در برخی موارد نیز دندان پزشکان عمومی اقدام به کشیدن دندان عقل می نمایند. ان هم در موارد ساده و بدون جراحی است.

عوارض کشیدن دندان عقل چیست؟

عوارض کشیدن دندان عقل

عوارض کشیدن دندان عقل

 

برخی از افراد که از کشیدن دندان می ترسند، یا نگران عوارض بعد از آن می باشند، با این سوال به سراغ پزشک می روند که آیا کشیدن دندان عقل ضرر دارد؟ یا خیر. مسلما هیچ دندان کشیدنی بدون عوارض یا ضرر نخواهد بود. حال تصور کنید شما دارای دندان عقلی باشید، که نیمی از آن در دهان شما باشد، و نیمی دیگر زیر لثه.

پس هرگز به خاطر ترس از کشیدن دندان عقل، این عمل را به تعویق نیندازید. از عوارضی که می توانیم برای قبل از دندان کشیدن بیان نماییم، پارستزی و حفره خشک است. پارستزی از جمله عوارض نادری می باشد که بعد از جراحی دندان عقل، ممکن است در دهان برخی از بیماران بروز کند.

از طرف دیگر اگر پس از کشیدن دندان در حفره مورد نظر لخته خون ایجاد نشود، پس به محض تشکیل شدن از بین رود، ممکن است در محل کشیده شده دندان عقل، یک حفره دردناک با بوی بدی به وجود آید. این مشکل معمولا سه یا چهار روز بعد از جراحی پیش می آید، که بهتر است برای برطرف کردن آن، به دندانپزشک مراجعه نمایید.

در برخی مواقع نیز ممکن است بیمار شاهد علائم عفونت بعد از کشیدن دندان عقل باشد. که این مسئله به برخی عوامل مختلف وابسته است. از جمله استفاده از تجهیزات استریل شده، کشیدن دندان در محل تمیز و به دور از آلودگی و .. .

برخی از افراد بعد از جراحی دندان عقل با درد شدیدی روبرو می شوند.
اما این درد بعد از کشیدن دندان عقل چقدر طول می کشد؟


آیا روش یا راه حلی وجود دارد که بتوانیم این مشکل را برطرف نماییم؟
آیا روش یا راه حلی وجود دارد که بتوانیم این مشکل را برطرف نماییم؟ بدون شک راهکاری برای این مسئله وجود دارد. آن هم رعایت دستورات پزشک، و مراقبت های بعد از عمل است.

کشیدن دندان عقل ضروری است؟

عصب های دندان عقل

عصب های دندان عقل

 

برای همه ما این سوال پیش می آید که آیا کشیدن دندان عقل ضروریست؟ یا این که اصلا چرا ضرورت کشیدن دندان عقل تا این حد برای برخی از بیماران زیاد است؟ ممکن است برخی را مشاهده نموده باشید که همیشه از درد دهان و دندان رنج می برند. اگر این افراد دندان عقل خود را نکشیده باشند، ممکن است علت این درد همان دندان عقل باشد.

بیشترین کاربرد ونیر کمپوزیت
اگر در دندان عقل پوسیدگی بروز نماید، کل دندان ها را دربرخواهد گرفت. از سوی دیگر ممکن است دندان های نهفته در فک، پس از مدتی التهاب و تورم را برای لثه به بار آورد. پس با این تفاسیر باید بگویم علت کشیدن دندان عقل مشخص است. برای رهایی از تمامی این مشکلات و احتمالات.

اما برخی از افراد زمانی که به پزشک مراجعه می کنند، از ایشان می پرسند که آیا کشیدن دندان عقل ضرر دارد؟ یا کشیدن دندان عقل خطرناک است؟ باید بگوییم به هیچ عنوان ضرری از کشیدن این دندان به شما وارد نمی شود. زیرا در اصل دندان عقل در محلی که نباید رشد کرده، و حضور آن از ابتدای پیدایش بی معناست.

اگر دندان عقل شما دارای شرایط ویژه ای باشد، نیازی به کشیدن آن نخواهید داشت. مثلا برخی از افراد به دلیل این که از فک جاداری برخوردار هستند، دندان عقلشان به صورت کامل رشد نموده و همچون دیگر دندان ها قابلیت استفاده شدن دارد.

در این حالت اصلا چرا باید به کشیدن این دندان عقل فکر کنید؟ تا زمانی که دندانی برای شما ناراحتی به وجود نیاورده است، بهتر است از کشیدن آن و جراحی نمودن خودداری نمایید.

مشاهده فیلم کشیدن دندان عقل

جراحی دندان های عقل به دو صورت انجام می شود. برخی از جراحی ها محدود بوده، و کوچک هستند. برخی دیگر از آنها دارای طیف وسیعی می باشند و بزرگ هستند. می توانید هر دوی این روش های جراحی دندان عقل را به صورت فیلم مشاهده نمایید.

برای دیدن کشیدن دندان عقل فیلم تمامی مراحل آن را برای شما به نمایش خواهیم گذاشت. تا تمامی مراحل آن را با دقت کامل مورد بررسی قرار دهید. این که دندان های نهفته به چه صورت کشیده می شوند، یا دندان های غیر نهفته با چه تجهیزاتی کشیده می شوند و … همگی را می توانید در فیلم با جزئیات کامل مشاهده کنید.

 

مراقبت های کشیدن دندان عقل

دندان عقل

یکی دیگر از موارد مهمی که باید در خصوص دندان عقل و مراحل کشیدن آن به آن توجه داشته باشید، مراقبت های پیش از جراحی و پس از جراحی است. بسیاری از بیماران که قصد دارند اقدام به کشیدن دندان های عقل خود نمایند، این سوال را از پزشک می پرسند، که چه قدر بعد از کشیدن دندان عقل غذا بخوریم؟

یا این که اصلا بعد از کشیدن دندان عقل چه غذایی بخوریم؟ مهمترین مراقبت هایی که می توانیم بعد از جراحی دندان عقل به آن اشاره کنیم، نوشیدن مقدار زیادی مایعات است. از طرف دیگر می توانید با استفاده از یک کیسه یخ، از بروز تورم و یا تغییر در پوست صورت خود بعد از عمل جلوگیری به عمل آورید.

غذا بعد از کشیدن دندان عقل باید نرم باشد. هرگز بعد از انجام این عمل اقدام به استفاده از غذاهای الکلی، نوشابه، غذاهای جامد، قهوه و هر نوع نوشیدنی گرم دیگر ننمایید. بهترین غذایی که می توانید در روزهای اول بعد از جراحی مورد استفاده قرار دهید، غذاهای نرم است.

مراقبت از دهان و دندان های خود را نیز به هیچ عنوان بعد از کشیدن دندان عقل فراموش نکنید. زیرا اگر از مسواک یا آب نمک استفاده نکنید، ممکن است با عفونت دهان و دندان خود مواجه شوید.

قیمت کشیدن دندان عقل چقدر است؟

هزینه کشیدن دندان عقل یکی از سوالاتی است که باید به آن پاسخ داده شود. طبق تعرفه تعیین شده از طرف سازمان علوم پزشکی، قیمت جراحی دندان عقل نیز همچون دیگر جراحی ها مشخص شده است. اما در برخی از موارد این که شما به چه کلینیک یا پزشکی برای اقدام به این جراحی مراجعه می کنید، می تواند در هزینه کشیدن دندان عقل با جراحی شما تاثیر گذار باشد.

کشیدن دندان عقل قیمت مشخصی دارد. همچنین جراحی دندان عقل قیمت تعیین شده ای خواهد داشت. به همین دلیل برای کسب اطلاع از قیمت باید به تعرفه کشیدن دندان عقل توجه نمایید. تا بدانید که کشیدن دندان عقل چه قدر هزینه دارد، و باید چه میزان هزینه برای آن در نظر بگیرید.

یکی دیگر از مواردی که در میزان هزینه کشیدن دندان های عقل شما تاثیر گذار است، نوع تشخیص پزشک از محل قرار گیری آن است. برخی ممکن است برای کشیدن این دندان عقل نیازی به جراحی نداشته باشند. زیرا در محلی مناسب قرار دارد.

اما برخی دیگر باید از جراحی خاصی برای برداشتن این دندان استفاده کنند. که همین مسئله هزینه کشیدن دندان های عقل را افزایش خواهد داد.

برای اطلاع از قیمت کشیدن دندان عقل با شماره زیر تماس بگیرید :

021-22740004

 

Posted in
عمومی

Post a comment

Your email address will not be published.

    • anime
    • ژانویه 22, 2021

    بهترین راه برای راحت شدن از درد دندون کشیدنشه خلاصصصصصص

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved