روش پر کردن دندان

روش پر کردن دندان

بسیار دیده شده است که ستاره های سینما همچون سلبریتی ها از دندان های ردیف شده و سفید و زیبایی برخوردارند که زیبایی آن ها را دو چندان کرده است؛ شاید در تصور برخی دندان در زیبایی یک شخص تاثیر چندانی نداشته باشد اما تا دچار خرابی نشوید به این موضوع پی نخواهید برد؛ برای این که بتوان دندان اولیه خود را داشته باشیم و از دندان مصنوعی و روش کاشت دندان استفاده نکنیم(ایمپلنت)، تنها یک راه وجود دارد و آن هم پرکردن دندان است که در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.


در خواست مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره و ویزیت کاملا رایگان می باشد. باعث خوشحالی ما است که بتوانیم برای شما در انتخاب نوع درمان و زیبایی دندان کمک نماییم.

fast request

پر کردن دندان چیست؟

زمانی که شما بخشی از دندان خود را از دست دهید، درد شدیدی تمام دندان شما را میگیرد چرا که در صورت نبود محافظ بر مینای دندان هوا به صورت مستقیم با آن برخورد میخند و سبب ایجاد در میشود، همچنین باقی ماندن مواد غذایی موجب ایجاد بوی بد دهان میشود.

روش های پر کردن دندان
پرکردگی دندان را می توان به دو صورت موقت و دائم دسته بندی کرد، که به چند روش می توان آن را انجام داد؛ که تعیین کننده آن خود پزشک شما با توجه به علمی که دارند در نظر می گیرند ترمیم دندان شما به چه صورتی انجام شود.

جنس دندان، نوع درد، تشخیص پزشک و بسیاری از موارد دیگر برای افراد مختلف یکسان نمی باشد؛ اگر شخصی از پرکردن دندان خود با مواد سفید یا پرکردن دندان با لیزر و هر روش دیگری راضی می باشد علت تشخیص صحیح پزشک می باشد.

وقتی با موضوع پرکردن دندان روبرو می شویم شایعات بسیاری را در این زمینه می شنویم و پیشنهاد بسیاری می دهند که برای پرکردن دندان با مواد سفید، پرکردن دندان با لیزر و غیره را توصیه می کنند؛ اما در واقع حقیقت چیز دیگری است.

توجه کنید به پرکردن دندان با مواد سفید کامپوزیت گفته می شود؛ اگر میان این همه روش برای دندان شما نوع لیزر کردن را تشخیص دادند باید گفت خبری از لیزر کردن برای دندان وجود ندارد و در واقع علت نامگذاری این روش برای پر کردن دندان این است که یک نور نامرئی در حین کار برای سفت کردن مواد بر روی دندان جهت پرکردن استفاده می شود که به آن لقب پرکردن دندان با لیزر را اختصاص داده اند.

آیا پر کردن دندان برای همیشه میباشد؟

در جواب باید بگوییم مراحل پر کردن دندان معمولا در دو مرجله میباشد اولین مرحله برای تست و واکنش پذیری بدن میباشد در مرحله دوم که اطمینان حاصل شد دندان پر شده با دهان و بدن هماهنگی دارد میتوان ماده اولیه را از دهان خارج کرد و ماده دائمی را استفاده نمود، در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

مراحل پرکردن دندان

مراحل پر گردن دندان

پر کردن دندان به چندین روش صورت میگیرد که ما برای شما یکی از پرکاربرد ترین روش ها را مرحله به مرحله شرح داده ایم، در ادامه به یکی از مراحل پر کردن دندان با فیلم را برای شما توضیح خواهیم داد تا توانسته باشیم شما را حداقل با یک مورد آشنا کنیم.

  • در درجه اول دندان پزشک دندان مورد نظر را توسط یک بی حس به صورت چند ساعتی بی حس می کند تا در حین کار و چند ساعت پس از آن در درد را احساس نکنید.
  • در مرحله دوم دندان را تخلیه می کند و تمام پوسیدگی های دندون آن را دریل دندانپزشکی و فشار هوا خالی می کند که برای پرکردن دندان دید کافی داشته باشد؛ همچنین با این کار سبب چسبندگی بهتر آمالگام به دندان های شما می شود؛ توجه داشته باشید در این مرحله دندان پزشک ها برای اطمینان یافتن از تخلیه کامل دندان از پروب استفاده می کنند تا محل مورد نظر را برای پرکردن آماده کنند و آن را با مواد مخصوص ضد عفونی و تمیز می کنند.
  • در برخی شرایط پیش می آید که حفره ای که برای پرکردن دندان در نظر گرفته می شود عمق زیادتری به نسبت سایرین دارد که نیاز به کف بندی دارد؛ اگر دندان شما برای پر کردن به این مرحله احتیاج داشته باشد آن را با یک ماده ای به نام دایکال یا هیدروکسید کلسیم کف بندی می کنند؛ که وظیفه ی اصلی این ماده برای محاظت از پالپ و ساختن یک لایه عاج در آن می شود که با مرور زمان این اتفاق رخ خواهد داد.
  • از ابتدا ما مشخص کردیم که دندان را می خواهیم با آمالگام پر کنیم به همین دلیل در این مرحله باید از گلاس آینومر استفاده کنیم که علت اصلی آن عایق رسانی بسیار خوبی است که با خود به همراه دارد سبب می شود تا فلز را به عمق دندان برساند.
  • پس از طی کردن چهار مرحله بالا اکنون به قرار دادن آمالگام در دندان می رسیم؛ که با آن دندان را به صورت کامل پر خواهیم کرد.
  • بعد از این مرحله برای این که بتوان زیبای بیشتری به دندان ها داد پس از کردن به بلند و کوتاهی دندان های پرشده می پردازند.
  • در مرحله آخر له دلیل فلزی بودن آمالگام دندانپزشک آن را به راحتی صیقل می دهد و کار خود را به پایان می رساند.

قبل و بعد پر کردن دندان

فیلم مراحل پر کردن دندان

تمامی مراحل بالا در این فیلم به صورت کامل توضیح داداه شده تا بیشتر با رود کار آشنا شوید.


عوارض پر کردن دندان

یک موضوع که برای بیمار در این بین برای پرکردن دندان مهم است عوارض آن می باشد؛ برخی از افراد ممکت است حساسیت های به مواد نشان دهند که به وسیله آن ها دندان هایشان پر شده است یا درد دندان پر شده و مواردی از این قبیل نیز وجود دارد که می توان آن ها را از عوارض پرکردن دندان دانست.

حساسیت به آمالگام نیز یک موضوع شایعی است که برای برخی از افراد به ندرت پیش می آید؛ زیرا بیش از چندین و چند سال است که برای افراد زیادی از آن جهت پرکردن دندان استفاده می شود؛ اما اگر از آن دسته افرادی هستید که پس از پرکردن دندان توسط آمالگام بدن شما شروع به واکنش های از قبیل جوش پوستی و مواردی مشابه آن شد سریعا به پزشک خود مراجعه کنید زیرا عوارض و حساسیت آن در برخی شرایط منجر به مرگ می شود.

یک سوالی که بیشتر افراد از ما دارند این است که آیا امالگام سمی است؟ اولین چیزی که منجر به نقش بستن این سوال در ذهن می شود این است که جیوه سمی می باشد و با در آمالگام مقداری جیوه وجود دارد؛ اما جالب است بدانید سمی بودن این ماده به نسبت سمی بودن برخی از غذا های دریای کمتر می باشد پس جای نگرانی وجود ندارد؛ عوارض سرب در دندان زمانی خطرناک می باشد که شما بیش از 8 دندان خود را با این مواد پر کرده باشید.

بدانید
به هیچ عنوان درد دندان را شوخی نگیرید چرا که اگر این درد ناشی از عفونت یا هوا زدگی باشد به زودی در بقیه دندان ها و دهان شما گسترش پیدا میکنید

مراقبت های پرکردن دندان

پر کردن دندان

چیزی که پس از هر پرکردن دندان به آن بیشتر تاکید می شود مراقبت های ترمیم دندان می باشد؛ مراقبت ها بعد از پر کردن دندان بر روی طولانی کردن عمر آن تاثیری بسزایی دارد که نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد؛ سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد و حتی برای شما پیش آید این است که چند ساعت بعد از پرکردن دندان غذا بخوریم؟ از دندان پر شده چگونه مراقبت کنیم؟

توصیه ها بعد از پر کردن دندان را جدی بگیرید، توصیه های بسیاری وجود دارد ما به برخی از آن ها برای مراقبت های مهم دندان در زیر اشاره ای کوچک کرده ایم:

  • به هیچ عنوان از جویدنی ها تا چند ساعت پس از آن را استفاده نکنید؛ مصرف انواع مایعات به جز نوشیدنی های گرم موردی ندارد؛ در صورت نیاز به جویدن باید از قسمتی که دندان را پر نکرده اید استفاده کنید.
  • از مسواک زدن دندان و نخ دندان پس از پرکردن دندان خودداری کنید.
  • نشان دادن عکس العمل دندان پرشده به حرارت های سرد و گرم ناشی از خوردن خوراکی امری طبیعی است.
  • مراقب باشید در ساعات اولیه ممکن است احساس بلند بودن دندان را داشته باشید که کاملا طبیعی می باشد اما در صورتی که پس از گذشت یک شبانه روز همچنان این حس بلند بودن دندان را داشتید باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • توجه داشته باشید سر از خود دارو های از قبیل چرک خشک کن یا امسال آن را مصرف نکنید؛ در صورت درد بی رویه در قسمت پرشده دندان با پزشک خود مشورت کنید.
  • و ….

انواع مواد پر کردن دندان

انواع پرکردن دندان

زمانی که صحبت از پرکردن دندان به میان می آید تنها تصور شما این می باشد که دندان را پر خواهند کرد و شما از دردها رها می شوید؛ آیا تا کنون به انواع پر کننده مواد در دندان ها فکر کرده اید؟ با مواد پرکننده دندان همچون آمالگام (پرکردن دندان با مواد سیاه)، کامپوزیت (پرکردن دندان با مواد سفید) می توان به عمر دندان های خود اضافه کنید و پس از ترمیم باید مراقبت های بیشتری را انجام دهید زیرا در صورت رعایت نکردن ممکن است مواد موجود در دندان از بین برود و دوباره نیاز به ترمیم باشد.

توصیه ما حتما مقاله قیمت عصب کشی را بخوانید

نمی توان تعیین کرد که میان آمالگام، کامپوزیت و سایر روش های موجود کدام بهترین مواد پرکردن دندان را به کار می برد زیرا هر کدام به نوبه خود دارای مزایا و معایبی می باشند.

انواع مواد پرکردن دندان به صورت زیر می باشد که جهت آشنایی شما با این موارد به آن ها اشاره خواهیم داشت:

  • آمالگام
  • کامپوزیت
  • پر کننده طلا
  • روکش طلا
  • سرامیک
  • یونومر شیشه یا همان گلاس یونومر
  • و …

پر کردن دندان با طلا

پر کردن کامپوزیت بهتر است یا آمالگام

افراد زیادی هستند که برای پرکردن دندان این دغدغه را دارند که میان آمالگام و کامپوزیت بهتر است کدام را استفاده کنیم؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم با مشورت داندانپزشک خود به این سوال جواب بدهید؛ زیرا با وجود مزایا و معایبی که هر دو روش پرکردن دندان آمالگام و کامپوزیت دارند؛ نمی توان یکی را از دیگری برتری دانست و در این شرایط تنها یک پزشک می تواند فرد را راهنمایی کند تا بعدا دچار مشکل های احتمالی نشود؛ برای این که بتوانیم شما را در انتخاب کردن میان کامپوزیت و آمالگام راهنمایی کنیم به مزایا و معایب آن ها اشاره ای کوچک خواهیم داشت.

مزایا آمالگام:

  • اگر دوست دارید به خوبی با دندان های خود انواع خوراکی را به خوبی بجوید بهتر است از آمالگام استفاده کنید.
  • نسبت به دیگر روش های پرکردن دندان مناسب تر می باشد.
  • پرکردن با آمالگام تنها در یک جلسه مراجعه به دندانپزشکی تمام می شود.

معایب آمالگام:

  • ظاهری خوشایندی ندارد، علت اصلی ناهماهنگی میان رنگ آمالگام و دندان است.
  • باید مقداری از دندان تراشیده شود تا جای کافی برای نگهداری مواد آمالگام داشته باشید.

حال به مزایا و معایب کامپوزیت خواهیم پرداخت، در ابتدا به مزایای آن اشاره خواهیم داشت:

مزایا کامپوزیت:

  • کامپوزیت به راحتی به دندان چسبیده می شود و نیاز به طی کردن مراحل آمالگام برای پرکردن دندان نمی باشد.
  • رنگ کامپوزیت همانند رنگ دندان می باشد که زیبایی دندان های شما را دو چندان می کند.

معایب کامپوزیت:

  • در دندان های که دچار حفره های بزرگ می باشند استفاده از کامپوزیت را توصیه نمی کنیم چرا که به نسبت آمالگام از دوام کمتری برخوردار است.
  • این نوع پر کردن در برخی شرایط منجر به کشیده شدن به دو جلسه ختم می شود که در صورت نادیده گرفتن جلسه دوم ترمیم اولیه نیز از بین خواهد رفت و دوام چندانی نخواهد داشت.
  • پرکردن دندان توسط کامپوزیت متفاوت می باشد، در این روش پرکردن به صورت لایه لایه صورت می گیرد؛ از این رو نیاز به زمان بیشتری برای پر کردن دندان دارد.

توجه کنید موارد بالا برای هر دو یکسان می باشد و با وجود مزایای بیشماری که دارند معایب آن ها را می توان تا حدودی نادیده گرفت؛ جهت یادآوری نیز به شما توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید چرا که با یک معاینه می توانند شما را بهتر در این زمینه راهنمایی کنند.

پر کردن دندان در اطفال

پر کردن دندان اطفال

متاسفانه با وجود سن کم در برخی از اطفال دیده شده است که دندان های آن ها نیاز به پر کردن دارد. چه بسا به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه منجر به ترس آن ها می شود و با این موضوع مقابله می کنند. کلینیک دندانپزشکی تخصصی تجریش با داشتن متخصصین حرفه ای به خوبی با این مسئله کنار آمده و راه کارهایی را برای پرکردن دندان در اطفال دارند. که سبب خاطره ای خوش برای آن ها می شود و آن ها تشویق می شوند تا به صورت دوره ای و مرتب از کودکی تا بزرگی به دندانپزشکی مراجعه کنند.

پس در نظر گرفتن نکات ریزی همانند این را فراموش نکنید؛ کلینیک دندانپزشکی تخصصی تجریش طی چندین سال سابقه با وجود کادری مجرب توانسته است سلامتی دندان های بسیاری از افراد را به آن ها برگرداند که در پی آن نتایج رضایت بخشی را به دنبال داشته است.

قیمت پر کردن دندان

قیمت پرکردن دندان ها یکی دیگر از دغدغه های است که بیمارها با آن روبرو هستند؛ که بسته به نوع پرکردن دندان متفاوت می باشد؛ اما اگر به دنبال هزینه پر کردن دندان با کامپوزیت با قیمتی مناسب می باشید می توانید به کلینیک دندانپزشکی تخصصی تجریش مراجعه کنید که قیمت پر کردن دندان با کامپوزیت را بسیار مناسب محاسبه می کنند.

همچنین قیمت پر کردن دندان با مواد سفید برای سنین مختلف را در شرایطی خاص با درصد تخفیفاتی برای مراجعین خود در نظر دارند که جهت جویا شدن از قیمت پر کردن دندان سال 98 می توانید به این مرکز مراجعه کنید یا در صورت میسر نبودن مراجعه حضوری می توانید از طریق سایت معتبر و فعال در این زمینه مراجعه کنید و از هزینه پر کردن دندان سال 98، قیمت ترمیم دندان، قیمت پر کردن دندان جلو و غیره جویا شوید که همه ی این موارد در یک لیست تهیه شده و در اختیار مراجعین قرار داده شده است.

قیمت پر کردن دندان در مراکز مختلف متفاوت می باشد که علت اصلی آن به نوع پرکردن دندان بر می گردد؛ به طور قطع قیمت پرکردن دندان با کامپوزیت و آمالگام یکسان نخواهد بود و بسته به شرایطی خاص تعیین قیمت می شوند.

که در زیر انواع پرکردن دندان را برای شما بیان کرده ایم که با توجه به تنوع در پرکردن دندان ها قیمت ها نیز متغیر می باشد:

  • آمالگام یک سطحی
  • آمالگام دو سطحی
  • آمالگام سه سطحی
  • آمالگام بیلداپ
  • کامپوزیت یک سطحی
  • کامپوزیت دو سطحی
  • کامپوزیت سه سطحی
  • کامپوزیت بیلداپ
  • و …

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221


آیا مطالب این مقاله برای پرکردن دندان برای شما مفید بود؟ ما سعی کردیم به صورت خلاصه اما تکمیلی نحوه پرکردن دندان و انواع روش های آن به همراه قیمت ها و سایر نکات ریز و درشت را برای شما در اینجا شرح دهیم؛ اگر از نظر شما نیاز به بیان کردن نکته ای می باشد می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید و نظر خود را در مورد کیفیت این مقاله به ما انتقال دهید.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved