بسیاری از افراد ممکن است به دلایل مختلف یک یا چند مورد از دندان های خود را از دست بدهند که در حال حاضر بهترین روش برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته، ایمپلنت می باشد. ایمپلنت دندان یک روش درمانی و زیبایی برای دندان از دست رفته است. اما ایمپلنت فوری امروزه محبوبیت بسیار پیدا کرده است و متقاضیان بسیاری دارد.

زمانی که یک یا چند دندان از دست داده باشید، مشکلات مختلفی برای شما به وجود می آید. از مهم ترین آن ها می توان به ناتوانی در غذا خوردن، مشکل در تکلم، از دست رفتن زیبایی صورت و لبخند و …. اشاره کرد. تمام این موارد می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد و باعث شود از جمع دوری کنید.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

در گذشته افرادی که دندان های خود را از دست می دادند، مجبور بودند که از دندان های مصنوعی استفاده کنند. البته دندان مصنوعی مشکلات مختلفی برای افراد به وجود می آورد. اما در حال حاضر با روی کار آمدن روش ایمپلنت، افراد به راحتی می توانند به صورت دائمی دندان های از دست رفته ی خود را به دست آورند. اما به کارگیری این روش کمی زمان بر است و به همین سبب برخی از افراد نمی توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

به دلیل رفع این مشکل یک روش جدید در این زمینه به وجود آمده است که به آن ایمپلنت فوری می گویند. با استفاده از این روش می توان به سرعت دندان های از دست رفته ی خود را به صورت یک روزه به دست آورد. اگر قصد دارید با ایمپلنت یک روزه آشنا شوید حتما این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

ایمپلنت فوری چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می شوند افراد دندان خود را از دست بدهند. ضربه خوردن، سن بالا، پوسیدگی دندان، شکستگی دندان و … می توانند باعث از بین رفتن دندان شوند که در این صورت باید حتما از دندان های مصنوعی یا ایمپلنت دندان استفاده کرد. زیرا نداشتن دندان مشکلات زیادی برای افراد به وجود می آورد.

ایمپلنت یک روزه و فوری یکی از بهترین و محبوب ترین روش های ایمپلنت دندان می باشد که بسیاری از افراد برای به دست آوردن دندان های از دست رفته از آن استفاده می کنند. بسیاری از افراد اطلاعاتی در مورد ایمپلنت یک روزه ندارند و مایل هستند که بدانند ایمپلنت یک روزه چیست؟ یا اینکه ایمپلنت فوری چیه؟

افرادی که نمی توانند حدود 4 تا 9 ماه بدون دندان باشند، باید از ایمپلنت فوری استفاده کنند. زیرا در این روش بعد از اینکه دندانپزشک، فیکسچر را در محل مورد نظر قرار داد، تاجی به صورت موقتی روی آن قرار می گیرد تا فرد تا زمان آماده شدن پایه و تاج اصلی، بدون دندان نباشد.

فیکسچر یک پیچ از جنس تیتانیوم می باشد که در داخل استخوان فک قرار می گیرد. فیکسچر بسیار سفت و محکم می باشد و دقیقا همانند یک ریشه ی دندان عمل می کند. به همین دلیل افراد زیادی از این روش استقبال کرده اند و آن را برای جایگزین کردن دندان های خود انتخاب می کنند.

ایمپلنت فوری چیست

ایمپلنت فوری چیست

ایمپلنت دندان جلو بسیار مهم است

ایمپلنت را می توان برای تمام دندان های از دست رفته به کار گرفت.  اما استفاده ی بیشتر آن برای دندان های جلو می باشد. زمانی که دندان های جلو دهان افتاده باشد، ظاهر بسیار بدی برای فرد در زمان صحبت کردن و خندیدن ایجاد می کند. اعتماد به نفس او را کاهش می دهد و باعث می شود که فرد در مهمانی ها و دورهمی ها ساکت باشد. به همین سبب افراد نمی توانند برای به دست آوردن دندان با روش ایمپلنت حدود 9 ماه منتظر بماند. در نتیجه ایمپلنت فوری دندان جلو بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

برای انجام ایمپلنت فوری در تهران می توانید به کلینیک ها و مراکز تخصصی زیادی مراجعه کنید تا آن ها با سرعت زیاد ایمپلنت یک روزه را برای شما انجام دهند. قبل از مراجعه به یک متخصص ایمپلنت در مورد او اطلاعات کسب کنید. تا بدانید که او از مهارت و تجربه ی کافی در این زمینه برخوردار است و با خیالی آسوده این وظیفه ی مهم را به او بسپارید. زیرا در صورت متخصص نبودن پزشک، ممکن است مشکلات و عوارض مختلفی برای شما به وجود آید که برخی از آن ها جبران ناپذیر هستند. در نتیجه حتما با آگاهی از کلینیک ها و پزشکان به آن ها مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت فوری

بسیاری از افراد اطلاعی در مورد هزینه ی ایمپلنت فوری ندارند و می خواهند بدانند که قیمت ایمپلنت یک روزه چقدر است؟

هزینه و قیمت ایمپلنت یک روزه و فوری بیشتر از هزینه ی ایمپلنت عادی می باشد و مزایای این روش بسیار بیشتر از روش های قدیمی و سنتی می باشد. عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند روی قیمت و هزینه ی ایمپلنت یک روزه تاثیر گذار باشند. از مهم ترین این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قیمت ایمپلنت فوری

قیمت ایمپلنت فوری

مهمترین عوامل قیمت ایمپلنت یک روزه

جنس ایمپلنت: ایمپلنت های مختلفی در بازار وجود دارند که از برند های متفاوتی می باشند. به همین سبب جنس ایمپلنت می تواند تاثیر زیادی روی هزینه و قیمت نهایی کار داشته باشد.

شرایط دندان و فک بیمار: پزشک باید شرایط دهان و فک بیمار را بررسی کند تا بتواند قیمت مشخصی برای آن تعیین کند زیرا برخی از بیماران نیاز به پیوند استخوان دارند که همین امر هزینه ی عمل ایمپلنت را بالا می برد.

تعداد دندان از دست رفته: تعداد دندان های از دست رفته نیز می تواند روی قیمت کار تاثیر بگذارد. بدیهی است که هر چه تعداد دندان ها بیشتر باشد، هزینه ی ایمپلنت نیز بیشتر خواهد شد.

انتخاب پزشک متخصص: برخی از پزشکان به دلیل مهارت و تجربه ی بیشتری که دارند، دستمزد بالاتری نیز می گیرند که باید حتما به این موضوع دقت داشته باشید. زیرا برخی از پزشکان هزینه ی بسیار کمی دریافت می کنند که این امر بی دلیل نیست و ممکن است مشکلاتی در جریان عمل برای شما به وجود آید. به همین سبب حتما قبل از انتخاب پزشک، اطلاعات کافی در مورد او کسب کنید.

مزایای ایمپلنت فوری

افرادی بسیار زیادی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته، از روش ایمپلنت فوری و یک روزه استفاده می کنند. این روش مزایای بسیار زیادی نسبت به روش های سنتی و ساده ی گذشته دارد. از مهم ترین مزایای این روش درمانی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین مزایای ایمپلنت یک روزه، سریع بودن آن می باشد. در عرض یک روز می توانید دندانی موقتی را به دست آورید و مشکلات بی دندانی را از بین ببرید.
  • با استفاده از این روش، ریکاوری شما نیز سریع تر خواهد شد. زیرا بعد از جوش خوردن پایه و فیکسچر به استخوان فک، دیگری نیازی به بریدن مجدد لثه وجود ندارد و پزشک به راحتی می تواند تاج دندان را روی پایه قرار دهد.
  • یکی دیگر از مزایای ایمپلنت یک روزه، کاهش احتمال تحلیل لثه می باشد. زیرا در روش سنتی، زمانی که فرد منتظر آماده شدن تاج اصلی و دائمی است، ممکن است بافت لثه ی او تحلیل برود در حالی که در روش فوری و یک روزه، این مشکل وجود ندارد.
  • بیمار با استفاده از این روش می توان اعتماد به نفس خود را مجدد به دست آورد و به راحتی غذا بخورد و صحبت کند.
  • ایمپلنت دندان به صورت یک روزه ماندگاری و کارایی بالایی دارد و افراد می توانند مدت های طولانی از آن استفاده کنند.
  • تقریبا تمام افراد می توانند از ایمپلنت فوری استفاده کنند. برای افرادی که تراکم استخوان آن ها به میزان کافی نیست، از پیوند استخوان استفاده می شود.

محدودیت های ایمپلنت یک روزه

در کنار مزایای بسیار زیادی که ایمپلنت فوری و یک روزه دارد، این روش محدودیتهایی را نیز دارا می باشد که بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد انجام این روش، با آن ها آشنا شوید. از مهم ترین معایب و عوارض احتمالی این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخی از دندانپزشک ها انجام این روش را توصیه نمی کنند زیرا بیان می کنند که تاج موقتی فشاری را به استخوان فک و پایه ی ایمپلنت وارد می کند که در روند درمان برای شما مشکل ایجاد می کند. این مورد باعث می شود که برخی از دندانپزشک ها این روش را به بیماران خود توصیه نمی کنند.
  • هزینه ی بالای این روش نسبت به روش سنتی، یکی دیگر از معایب آن به شمار می رود که برخی از افراد به دلیل مزایای بیشمار آن، از این عیب چشم پوشی می کنند و حاضرند که هزینه ی بالاتری را پرداخت کنند.
  • یکی از معایب این روش، ناتوانی در کاربرد آن برای تمام افراد می باشد. همانطور که در بخش های دیگر بیان کردیم تمام افراد نمی توانند از این روش استفاده کنند و برای انجام آن باید شرایط خاصی را دارا بود.

شرایط ایمپلنت یک روزه چیست؟

با توجه به شرایط ویژه ی ایمپلنت فوری و یک روزه، نمی توان آن را برای همه ی افراد به کار برد و برای انجام آن فرد باید شرایط ایمپلنت یک روزه را داشته باشد. زمانی که شما تصمیم به انجام این نوع از ایمپلنت گرفتید، باید به یک دندانپزشک و متخصص ایمپلنت مراجعه کنید تا او بتواند با معاینه ی شما نظر قطعی در مورد انجام آن بدهد. از مهم ترین شرایط ایمپلنت فوری می توان به بافت دندان سالم، تراکم استخوان کافی، بافت دهان سالم و … اشاره کرد.

اگر در طی معاینه، پزشک تشخیص دهد که استخوان فک شما تراکم کافی را برای این نوع از ایمپلنت ندارد، شما نمی توانید از آن استفاده کنید و باید از روش اصلی ایمپلنت استفاده کنید و حدود 4 تا 9 ماه را بدون دندان سپری کنید و صبور باشید.

شرایط ایمپلنت فوری

شرایط ایمپلنت فوری

یکی دیگر از شرایط مهم برای انجام ایمپلنت یک روزه، نداشتن عادت دندان قروچه می باشد. این عادت باعث می شود که به دندان های ایمپلنت شده شما آسیب برسد به همین سبب بهتر است قبل از انجام این نوع از ایمپلنت، این عادت را از بین ببرید و آن را درمان کنید.

مراحل ایمپلنت فوری

بسیاری از افراد سوال می پرسند که ایمپلنت فوری چگونه است؟ یا اینکه ایمپلنت یک روزه چه مراحلی دارد؟

زمانی که شما قصد انجام ایمپلنت یک روزه و فوری را دارید، باید مراحل خاصی را به ترتیب انجام دهید که در این قسمت مهم ترین مراحل و روش ایمپلنت یک روزه را برای شما توضیح می دهیم تا قبل از انجام آن، آگاهی در مورد این نوع از ایمپلنت کسب کنید.

در ابتدایی ترین مرحله متخصص عکسبرداری های مختلفی از دهان و دندان انجام می دهد تا بتواند بر اساس آن ها اطلاعات کاملی در مورد دندان و دهان شما داشته باشد و عمل جراحی را با آگاهی انجام دهد. به طور مثال پزشک باید بدانید میزان ارتفاع، تراکم و عرض استخوان فک شما چقدر است. به همین سبب از عکسبرداری و رادیوگرافی استفاده می شود.

بعد از این مرحله دندانپزشک با توجه به شرایط بیمار و دندان، از بی حسی و یا بیهوشی کامل استفاده می کند. بعد از بی حس شدن دهان و فک بیمار، دندانپزشک لثه ی بیمار را می شکافد تا بتواند فیکسچر یا همان پایه ی ایمپلنت را داخل لثه و استخوان فک قرار دهد. این پایه استحکام و مقاومت بسیار زیادی دارد به همین سبب می توان آن را مشابه به ریشه ی دندان تلقی کرد.

مراحل ایمپلنت فوری

مراحل ایمپلنت فوری

تفاوت ایمپلنت عادی و فوری در چیست ؟

در ایمپلنت عادی حدود 4 تا 9 ماه زمان نیاز است که پایه ی ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد و بتوان تاج ایمپلنت را روی آن قرار داد. در ایمپلنت فوری و یک روزه دیگری نیازی به انتظار نیست و دندانپزشک در همان روز قرار دادن فیکسچر در استخوان فک، یک تاج موقتی برای دندان می سازد تا آن را روی پایه ی ایمپلنت قرار دهد.

این تاج موقتی تا زمانی که تاج اصلی آماده شود و پایه روی استخوان فک به طور کامل جوش بخورد در دهان فرد قرار دارد و بعد از آماده شدن شرایط، می توان تاج اصلی و دائمی را روی پایه و فیکسچر قرار داد. در واقع تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت ساده و متداول، در تاج موقتی است که روی پایه و فیکسچر قرار می گیرد. این تاج موقتی نیز برای بدون دندان نبودن فرد استفاده می شود.

فیلم ایمپلنت فوری

برخی از افراد با توضیحات متنی نمی توانند به خوبی تصوری از این عمل یک روزه داشته باشند به همین سبب فیلم جراحی ایمپلنت فوری و فیلم ایمپلنت یک روزه برای شما در این مطلب قرار داده می شود تا با دیدن آن بتوانید تصمیم راحت تری بگیرید و با آگاهی کامل به دندانپزشک مراجعه کنید. فیلم کاشت ایمپلنت فوری، شما را با تمام جزئیات و مراحل انجام ایمپلنت آشنا می کند.

ایمپلنت فوری چقدر طول می کشد؟

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این روش نسبت به روش های سنتی، سریع بودن آن می باشد. همانطور که از نام این روش پیداست شما می توانید به صورت یک روزه عمل کاشت پایه و فیکسچر را در استخوان فک انجام دهید و همزمان تاج موقتی را نیز روی آن قرار دهید. در حقیقت مدت زمان ایمپلنت فوری حدود چند ساعت می باشد و در یک روز شما می توانید دندان از دست رفته ی خود را به دست آورید.

عوارض ایمپلنت فوری

هر روش درمانی ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد که برای برخی از افراد بروز پیدا می کند. بیشتر عوارض احتمالی را می توان به وسیله ی انتخاب یک متخصص و دندانپزشک ماهر و با تجربه کاهش داد و در بسیاری از موارد تمام آن ها را حذف کرد. از مهم ترین عوارض احتمالی ایمپلنت فوری می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکی از مهم ترین معایب این روش، حرکت کردن و جابجایی ایمپلنت دندان می باشد. این مشکل ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید و شما بعد از جایگذاری تاج موقت، با حرکت کردن آن مواجه شوید. این مشکل نارسایی ایمپلنت را زیاد می کند. البته توجه داشته باشید که استفاده از یک پزشک و متخصص ماهر در این زمینه، می تواند این عارضه را به طور کلی حذف کند.
  • یکی دیگر از عوارض این روش، شکستگی تاج موقتی دندان می باشد زیرا این تاج نسبت به تاج دائمی مقاومت کمتری دارد و احتمال شکستگی آن بیشتر می شود.
  • ایجاد عفونت در کنار لثه یکی دیگر از عوارض احتمالی ایمپلنت فوری می باشد که ممکن است برای برخی از افراد به وجود آید. به همین سبب بعد از قرار دادن تاج موقتی و دائمی باید مراقبت های خاصی را از آن به عمل آورد تا بتوان از به وجود آمدن این عارضه جلوگیری کرد.

ایمپلنت فوری با لیزر

یکی از جدیدترین روش های ایمپلنت دندان، ایمپلنت فوری با لیزر می باشد. در این روش برای کاشت پایه و فیکسچر و ایمپلنت از لیزر استفاده می شود تا انجام آن بسیار حساب شده و دقیق تر باشد. اگر دندانپزشک از روش لیزر برای ایمپلنت دندان استفاده کند، می تواند نتایج بسیار بهتری از آن بگیرد زیرا در صورت استفاده از لیزر، چسبندگی اطراف لثه، استحکام استخوان  فک و … بیشتر می شود.

یکی از مهم ترین مزایای این روش انجام ایمپلنت دندان حتی برای افراد سیگاری و دیابتی می باشد. در صورتی که روش سنتی را نمی توان برای این افراد استفاده کرد. از دیگر مزایای آن می توان به تحلیل نشدن استخوان فک و تحلیل نشدن لثه اشاره کرد. تمام این موارد باعث می شود که بسیاری از دندانپزشکان و متخصصان انجام ایمپلنت فوری با لیزر را نسبت به روش های دیگر برای بیماران توصیه می کنند.

کشیدن دندان و ایمپلنت فوری

در روش های سنتی ایمپلنت دندان بیمار باید بعد از کشیدن دندان، حدود 4 تا 6 ماه منتظر بماند تا بافت های لثه و استخوان فک به خوبی ترمیم شوند و پس از آن به بیمار اجازه داده می شود تا پایه و فیکسچر ایمپلنت را درون استخوان فک جایگذاری کنند.

اما در روش ایمپلنت فوری نیازی به منتظر ماندن بیمار نیست و بیمار بلافاصله بعد از کشیدن دندان، می تواند عمل کاشت ایمپلنت را درون حفره های ایجاد شده انجام دهد. در نتیجه اگر شما بخواهید از این روش استفاده کنید می توانید همزمان با کشیدن دندان، از دندان جایگزین و موقتی استفاده کنید تا مشکل بی دندانی نداشته باشید.

ایمپلنت فوری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر بخواهیم در مورد افرادی صحبت کنیم که قصد انجام ایمپلنت یک روزه دارند می توانیم بیان کنیم که همه ی افراد به طور تقریبی می توانند از آن استفاده کنند. در حقیقت تمام افرادی که یک یا چند مورد از دندان های خود را از دست داده اند، با این روش می توانند دندان های مصنوعی اما دائمی برای خود جایگزین کنند.

اما در بین این افراد، برخی از آن ها کاندید های مناسب تری برای این کار می باشند. از مهم ترین این افراد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • افرادی که یک یا چند مورد از دندان های خود را از دست داده اند و دوست دارند به سرعت زیبایی مجدد دندان و صورت خود را به دست آورند.
  • کسانی که بافت دندان و دهان سالمی دارند می توانند از این روش درمانی استفاده کنند و به صورت یک روزه، دندان از دست رفته ی خود را بازگردانند.
  • افرادی که عادت به دندان قروچه ندارند می توانند این عمل را انجام دهند.
  • افرادی که تراکم استخوانی بالایی در قسمت فک خود دارند زیرا باید فیکسچر درون استخوان فک آن ها قرار داده شود.
  • افرادی که نمی توانند 4 تا 9 ماه بدون دندان باشند زیرا شرایط کاری و زندگی آن ها این امکان را برای آن ها فراهم نمی کند.
  • کسانی که دندان های جلویی خود را از دست داده اند، بهترین گزینه برای انجام این نوع از ایمپلنت می باشند.
  • افرادی که بیماری های خود ایمنی ندارند می توانند از این روش دندانپزشکی استفاده کنند.
کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved