روکش های دندان چیست

خوب یا بد امروزه اکثر انسان ها فقط با دیدن یک عکس از یک فرد تصمیم به جذاب بودن یا نبودن فرد میگیریم، یکی از اصلی ترین نکاتی که ما میبایست به آن توجه کنیم لبخند است، در مواجه با شخصی که لبخند جذاب تری دار ما خواه یا ناخواه او را فردی با کاریزمای بالایی میدانیم.
حال برخی اوقات پیش میاید که به دلایل مختلفی دندان ها ی ما دچار مشکلاتی هستند، در این میان نام روکش های دندان به میان میایند.

زیبایی صورت انسان به لبخند و زیبایی لبخند او سفیدی و مرتب بودن دندان هایش است، در این میان نام روکش های دندان زیاد به گوش میرسد و یکی از بهترین های آنها روکش زیرکونیا میباشد.

در این مقاله به برسی روکش زیرکونیا همراه با قیمت و نکات مثبت و منفی روکش زیرکونیا میپردازیم.

روکش دندان

روکش زیرکونیا چیست؟

در اصلاح ایرادات و لکه های روی دندان معمولا پر استفاده ترین روش استفاده از روکش های دندان است، در میان تعداد زیادی از روکش های دندانی معروف ترین آنها روکش دندان زیر کونیا میباشد، که به علت ظاهر طبیعی و غیر قابل تشخیص دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر روکش های دندان میباشد.

نکته جالب و قابل توجه در بازار روکش های دندانی که باید بدانید، قیمت آنها میباشد یعنی هر چه روکش دارای ظاهر طبیعی تری باشد قیمت آن هم بالاتر است، اما باید بدانید این تفاوت قیمت تنها به ظاهر بستگی ندارد، بلکه به عوامل دیگه ای نیز بستگی دارد که در ادامه به آنها میردازیم.

fast request

در این مقاله به چندین موضوع در رابط این روکش ها از جمله جنس روکش زیرکونیا، مراحل روکش گذاری و قیمت نهایی روکش زیرکونیا میپردازیم و طبیعتا به این سوال جواب خواهیم داد (روکش زیرکونیا بهتر است یا روکش دندان پی دی اف ام).

با پیشرفت علم پزشکی میتوان بدترین دندان هارا نیز اصلاح و ترمیم کرد، یکی از این روش های استفاده از روکش دندان میباشد که طیف گسترده ای از مدل ها را شامل میشود.

روکش زیرکونیا

محبوب ترین روکش
در میان انبوهی از مدل های روکش دندان تعداد کمی وجود دارند که به زیبایی روکش های سرامیکی و استحکام روکش های فلزی باشند،روکش زیرکونیا یکی از محبوب ترین روکش ها در این میان است ،که در این مقاله به برسی کامل این نوع روکش میپردازیم.

روکش های زیرکونیا زیرکونیا سازگاری بالا و واکنش پذیری کمی با بدن دارند و همین دلیل سبب شده است که عمر روکش ها افزایش پیدا کند،همچنین روکش های زیرکونیا در برابر حرارت ، سرما و گرما مقاوم است و به سختی آن را انتقال می دهد.

روکش های زیرکونیا شفافیت و زیبایی همانند روکش های سرامیکی دارند با این تفاوت که استحکام بیشتری داشته و به راحتی نمی شکنند.از روکش های زیرکونیا در روکش دندانی، ایمپلنت و بریج استفاده می شود.

جنس روکش زیرکونیا
روکش زیر کونیا از یک آلیاژ نوع فلز که رنگ سفیدی ساخته شده است ،که این روز ها در صنعت پزشکی کاربرد فراوانی دارد ،چراکه زیبایی دندان را به بالاترین حد خود میرساند.

مقاله کامل درباره ایمپلنت و تفاوت آن بریج ( اینجا کلیک کنید)

دلیل استفاده روکش زیرکونیا

همانطور که اشاره کردیم روکش های دندانی به دلیل دو کاربرد اصلی شان امروزه بسیار پرطرفدار شده اند، در این میان روکش های سرامیکی که ما آنهارا بیشتر به عنوان لمینت میشناسیم بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
روکش زیرکونیا نیز جزو همین دسته میباشد یک روکش سرامیکی زیبا به همراه مقاومت تقویت شده و ظاهری طبیعی همراه ما باشید تا بیشتر درباره این روکش بدانیم، آما باید بدانید اگر چه لمینت و روکش های دندانی بسیار شبیه به هم میباشند اما دارای چندین تفاوت نیز هستند که در ادامه مطلب به آن میپردازیم.

کشور تولید کننده روکش زیرکونیا

بلاک های زیرکونیا که زیرسازی روکش از آن تراشیده میشود میتواند توسط کشور های مختلفی ساخته شده باشد که در کیفیت و قیمت نهایی آن تاثیر گذار هستند ،متداول ترین جنس این نوع روکش در کشور های آلمان ،کره و چین ساخته میشوند.

زیرکونیا

مزایای روکش زیرکونیا

  • استحکام بالا: روکش های زیرکونیا در کنار اینکه از جنس سرامیک هستند اما استحکام زیادی نسبت به روکش های سرامیکی دارند و به راحتی آن ها نمی شکنند .این روکش ها در حدود فشاری ۱۲۰۰ مگاپاسکال  را تحمل میکند. (هرروکش 0.8 میلیمتر ضخامت دارد)
  • زیبایی و تنوع رنگ: روکش ها به دلیل اتوماتیک بودن مراحل تولید (ساخت توسط دستگاه CAD CAM) کاملا به صورت دقیق و بدون کوچک ترین ایراد در برش ساخته میشوند همچنین به دلیل سرامیکی بودن این روکش ، رنگ آن بسیار شبیه به دندان های طبیعی فرد است.
  • طول عمر بالا: این روکش ها به دلیل واکنش پذیری پایین و سازگاری با بدن و ضد اسید بودن آن عمر مفید بالایی دارند.

روکش های زیرکونیا اگر به درستی ساخته و قرار داده شوند و مراقبت از آن به خوبی انجام شود ممکن است عمرمفید آن به 40 سال یا حتی بیشتر برسد.

  • عدم بروز حساسیت: این روکش ها ، به دلیل اینکه حاشیه آن ها فلزی نیز باعث هیچونه حساسیت و التهابی در لثه نخواهد شد. افرادی که دارای حساسیت هم هستند می توانند به مشورت پزشک از این روکش ها استفاده کنند.
  • عایق حراراتی: این روکش ها در برابر حرارت مقاومت زیادی دارند و گرما و سرما را به سختی انتقال می دهند و شما مشکلاتی از قبیل یخ زدگی دندان را به مراتب کمتر تجربه میکنید.

یگر ویژگی این روکش ها که باعث شده به آن مقاوم ترین روکش سرامیکی را بگوییم خاصیت ضد اسیدی آن است،که چندین رده از دیگر روکش ها مقاوم تر است.

جدا از تمامی موارد این روکش به دلیل ساخته شدن با زیرکونیوم ،تناسب بسیار زیادی با بدن انسان دارد.

معایب روکش زیرکونیا

ایراد روکش زیرکونیا

جدا از هزینه بیشتر ، سختی زیاد در نصب آن روی دندان است به همین دلیل دندان پزشکان دیگر روکش هارا ترجیح میدهند، اما نکته ای که از همه موارد مهم تر است تشخیص اصلی بودن روکش است.

این روکش های تقلبی به قدری طبیعی ساخته میشوند که تشخیص آن برای عموم غیر ممکن است، بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل مراجعه به کلینیک های معتبر است، در اینجا یک عکس از روکش تقلبی قرار دادیم تا شباهت آن با نسخه اصلی را ببینید.

روکش زیرکونیا اصل

هزینه روکش زیرکونیا

این روکش های دندانی به داشتن مواد اولیه خارجی و در برخی موارد ساخته شدن در خارج کشور دارای قیمت بالایی نیز هستند، امروزه نیز با بالاتر رفتن قیمت ارز های خارجی شاهد گرانتر شدن این روکش هستیم، سوال اصلی حال پیش میاید آیا زیرکونیا ارزشش را دارد؟

 آبدیت بهمن ماه سال 99  قیمت روکش زیرکونیا به دلیل بایین آمدن دلار حدود 20 درصد ارزان تر شده است

روکش زیرکونیا با وجود اینکه تقریبا فنا ناپذیر است ،اما امکان دارد در اثر سایش مواد سخت به روکش ها سطح زیرین دچار پوسیدگی شود.

مقایسه روکش زیرکونیا با پی اف ام

مقایسه روکش زیرکونیا و پی اف ام

روکش پی اف ام (pfm) چیست؟
روکش های پی اف ام (pfm) روکش های از جنس ترکیب فلز و چینی هستند . بخش اطراف و دور تا دور روکش را بخش فلزی تشکیل می دهد و بخش ظاهری با چینی تکمیل میشود . که مخلوط این دو هم استحکام و هم زیبایی را به شما هدیه می کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره روکش pfm کلیک کنید

مزایای روکش زیرکونیا نسبت به پی اف ام در چیست؟
استحکام و زیبایی بیشتر زیبایی دندانهای طبیعی را احیا میکند.

روکش های زیرکونیا باعث هیچگون حساسیتی نمی شوند،اما در روکش pfm ممکن است به دلیل حاشیه فلزی آن سبب بروز حساسیت در لثه شوند.

;”>همچنین عمر مفید این روکش نسبت به روکش pfm بیشتر است.

مزایای روکش پی اف ام نسبت به زیرکونیا
هزینه تکمیلی کمتر نسبت به زیرکونیا

استحکام بالا در هر نقطه از دهان.

در افرادی که به فلز آلرژی دارند قابل استفاده است.

مقایسه تنوع رنگ روکش زیرکونیا در چیست

روکش های های زیرکونیا به دلیل ساخته شدن در دستگاه های cad cam تنوع رنگ بیشتری دارد

مقایسه قیمت روکش زیرکونیا با پی اف ام

به طور معمول روکش زیرکونیا دارای قیمت بالا تری می باشد جهت دریافت قیمت با شماره های درج شده تماس بگیرید.

zirkonia

قیمت روکش زیرکونیا در سال 99

(آپدیت بهمن)

روکش های زیرکنیا به دلیل ساخته شدن از مواد درجه یک طبیعتا دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر روکش ها هستند، اما میتوان گفت این روکش تنها روکشی است که همراه با گارانتی مادام العمر عرضه میگردد

همچنین تنوع بالای رنگ در این روکش باعث شده شما انتخاب های بیشتری داشته باشید، و دست شما برای این عمل باز تر است، اما ترجیح بر آن است اجازه بدید خود دندان پزشک رنگ روکش را انتخاب کند.

قیمت-روکش-زیرکونیا

تفاوت روکش زیرکونیا و لمینت دندان

حال بیایید در به این سوال پاسخ دهیم لمینت دندان یا استفاده از روکش های دندانی، تقریبا هر دو کارایی یکسانی دارند اما همان طور که از اسمشان پیداست دارای نفاوت هایی نیز میباشند.

در واقع زمانی که یکی از دندان های شما دچار شکستگی و یا رنگ پریدگی شده باشد شما به راحتی با استفاده از روکش دندان میتوانید ان ایراد را بپوشانید ولی باید به این نکته نیز توجه داشته باشید در دندان های که به صورت نامنظم در کنار هم چیده  شده باشند ابتدا میبایست از روش هایی برای نظم دادم به دندان ها استفاده کرد و سپس از روکش های دندانی استفاده نمود.

مزایای روکش دندان زیرکونیا

  • نیازی به تراش دندان نیست
  • معمولا در یک جلسه انجام میشود
  • در روش ایمپلنت نیز از این روش استفاده میشود
  • برای یک یا دو دندان توصیه میشود

مزایای لمنیت دندان

  • بیشتر مورد پسند میباشد – به دلیل زیبایی و درخشندگی بیشتر
  • باعث یک دست شدن ردیف دندان ها در کنار هم شده و آنها را به صورت منظم در کنار هم میچیند
  • طول عمر بالا تر

لمینت دندان دارای نکات فراوانیست که نمیتوان آن ها را در اینجا جا داد، ما تصمیم گرفته ایم که مطلب جداگانه ای برای لمینت دندان قرار دهیم.

برای بهتر درک کردن فرق این دو میبایست مطلب لمینت دندان را نیز مطالعه نمایید.

نتیجه گیری:کدام بهتر است؟

این انتخاب کاملا به عهده خود شماست اما باید بدانید روکش های دندانی به سختی قابل تشخیص میباشند اما لمینت از چند کیلومتری نیز قابل مشاهده است، اما نکته ای که باقی میماند نگه داری از این دو میباشد

طی تحربه ای چند صد نفر از مراجعه کنندگان عزیز داشته ایم میتوانیم بگوییم لمینت دندان در حفظ و نگه داری معمولا آسان تر از روکش دندانی میباشند.

اما هر دو این عمل های زیبایی دندان حداقل دارای 15 سال ضمانت در کلینیک دندانپزشکی تجریش میباشند.

Posted in
روکش

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved