گاهی ممکن است بعضی از تغییرات هورمونی ، مصرف بعضی از داروهای خاص باعث شود که لثه شما دچار مشکلاتی شده و نیازمند انجام جراحی لثه شوید . البته ژنتیک افراد نیز در درصد احتمال بروز این مشکل را بالا می برد . در کلینیک تجریش با دکتر های متخصص و زبردست دیگر نگران مشکل لثه های خود نباشید.

جراحی لثه

جراحی لثه

جراحی لثه چیست ؟

جراحی لثه یا  پریودنتال کاری بسیار شبیه به هرس کردن درختان است که به جای شاخه های خشک شده و زاید ، قسمتی از لثه که با مشکل مواجه شده یا تحلیل رفته است ، برداشته می شود .

بعد از برداشتن لثه ، امکان ترمیم و رشد برای لثه فراهم شده و لثه می تواند خود را بازیابی کند .

در صورتی که شرایط لثه ها مناسب نباشند ، دکتر مجبور به پیوند زدن لثه ی شماست .

علل های بوجود آمدن مشکلات لثه :

 

تغییرات هورمون ها در بانوان :

در بعضی از موارد ، در بعضی از بانوان به دلیل به وجود آمدن تغییرات هورمونی ، لثه های آن ها حساس می شوند و سبب به وجود آمدن مشکلات لثه ای می شود .

سیگار :

یکی دیگر از مضرات سیگار ، باعث بالا رفتن امکان بیماری های لثه شود و تا درصد زیادی، این ریسک را به شما متحمل می کند . همچنین سیگار کشیدن می تواند درمان را شما نیز دچار مشکل گند .

دیابت :

افرادی که دچار دیابت هستند ، به دلیل اینکه زودتر دچار بیماری های عفونی می شوند ، جرم ها زودتر باعث عفونت در لثه ی آن ها شده  و آن ها را نیازمند جراحی لثه می کند .

ترشح ناکافی بزاق دهان:

گاهی به دلیل مصرف داروهای خاص ، ترشح بزاق در دهان شما کاهش می یابد .

بزاق دهان نگهبان دهان است و در صورت کمتر شدن آن ، ریسک عفونت لثه و بیماری آن افزایش پیدا می کند .

ژنتیک :

ژنتیک افراد را در برابر بیماری های لثه ، مستعدتر می سازد .

 

*- پریودنتیست کیست ؟ دکتر متخصص لثه را پرودنتیست می نامند .

پریودنتال:

زمانی که میکروب ها ، به دهان وارد می شوند ، به سطح روی دندان های می چسبند و سبب ایجاد جرم روی دندان می شوند . در مراحل اولیه ، این جرم ها به سادگی با یک مسواک از روی دندان ها جدا می شوند.

در صورتی باقی ماندن این جرم ها ، آن بسیار سفت شده و باعث تغییر رنگ دندان های شما می شوند. در این مرحله فقط دکتر دندانپزشک می تواند این جرم ها را از روی دندان های جدا کند و دیگر با مسواک زدن قابل حل نیست.

حال این جرم ها رسوب و سم هایی تولید می کنند ، که به لثه ها آسیب می زنند و سبب ایجاد پاکت هایی می شود که به آن پاکت های پریودنتال می گویند که در بین لثه و دندان قرار می گیرد.

عوارض پرودنتال :

بوی بد دهان

تحلیل و خونریزی لثه

 

 

 

 

انواع جراحی لثه :

 

  • فلاپ

وقتی که متخصص بیماری های لثه (پریودنتیست) ، به این نتیجه برسد ، که پلاک های تشکیل شده توسط بیماری پریودنتال بیشتر از 0.5 سانتی متر شده است ، به ناچار برای درمان این بیماری از این نوع جراحی استفاده می کند .

جراحی فلاپ

جراحی فلاپ

ابتدا دکتر شکاف های در لثه ایجاد می کند ، تا به این پلاک ها دسترسی پیدا کند ، به وسیله ابزار مخصوص به ضد عفونی کردن و از بین بردن این پلاک ها می پردازد.

 

  • لثه برداری :

گاهی ممکن است لثه بیش از حد رشد کرده و بخشی از آن روی دندان آمده باشد .

لثه برداری

لثه برداری

برای این نوع جراحی بی حسی روی لثه تزریق شده و بخش اضافی لثه از روی دندان برداشته می شود .

3-ترمیم پلاستیک لثه :

از این روش وقتی لثه بیش از حد از اطراف دندان ها کنار رفته باشد ، از این روش استفاده می شود .

ترمیم پلاستیک لثه

ترمیم پلاستیک لثه

 

  • پیوند لثه :

در مواردی نیز ممکن است اینقدر لثه تحلیل رفته باشد که دیگر نتواند ریشه دندان را بپوشاند و از آن محافظت کند . در چنین مواردی از پیوند لثه استفاده می شود .

جراحی زیبایی لثه  :

در این لثه به منظور زیبایی لبخند ، عمل های جراحی به خصوص اعم از پیوند از سقف دهان شما به لثه و یا روش های دیگر لثه های شما را زیبایی می بخشند.

 

 

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved