ایمپلنت ( کاشت دندان ):

 
ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت جایگزینی برای بی دندانی است که به صورت دائمی انجام می شود .

مراقبت و نگهداری از آن بسیار ساده و زیبایی و استحکامی مانند دندان طبیعی دارد.

نوعی پایه فلزی است (مانند تیتانیوم به استخوان فک پیوند می خورد) و به عنوان پایه ای برای قرار دادن دندان جایگزین و جدید استفاده می شود.

ایمپلنت به وسیله جراحی ،درون لثه و فک قرار می گیرد و مانند ریشه دندان به استخوان فک جوش می خورد و روی آن تاج یا ظاهر دندان قرار می گیرد .

 

مزایا ایمپلنت

مزایا ایمپلنت

مزایا ایمپلنت

1-ظاهری طبیعی:

ایمپلنت یا کاشت دندان با ظاهری که دارد همانند خود دندان جلوه می کند به طوری که به سختی می توان از ظاهر تشخیص داد که دندان طبیعی هست و یا ایمپلنت . طراحی آن به صورتی است که رنگ و عملکرد آن کاملا با دندان ها طبیعی شما مطابقت دارد .

2-استحکام :

استحکام ایمپلنت و کاشت دندان به خاطر اینکه همانند ریشه دندان به فک جوش می خورد ،بازدهی همچون دندان های طبیعی شما دارد .

3-با حفره ها خداحافظی کنید

دندان های پروتز و دندان های مصنوعی باعث ایجاد حفره بین دندان ها می شوند که محل رشد باکتری و ایجاد عفونت است اما با ایمپلنت حفره ها نزدیک به صفر می رسند .  

نگهداری و مراقبت بعداز کاشت(ایمپلنت)دندان:

مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت

برای مراقبت از دندان ایمپلنت نیازی نیست که کارهای به خصوص انجام بدهید ،نگهداری و مراقبت از ایمپلنت مانند دندان طبیعی می باشد که در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. ایمپلنت ها دائمی هستند .    

فیکسچر  چیست ؟

فیکچر

فیکسچر

فیکسچرها پایه هایی هستند که در درون فک می گذارندو در دوره به اصطلاح ترمیم فیکسچر ها با استخوان پیوند می خورند و پس از اطمینان جوش خوردن آن روی پایه ها باز شده و قالب گیری و سپس تاج دندان به آن ها متصل می شوند .  

مراحل ایمپلنت :

مراحل ایمپلنت

مراحل ایمپلنت

  • در مرحله اول باید به پیش یک دندان پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت دندان و لثه ی شما به دقت بررسی شود تا درمان مناسب برای وضعیت آن انتخاب شود .
  • در مرحله بعد ، مرحله جای گذاری فیکسچر یا پایه دندان درون لثه به وسیله جراحی است . بنا به نوع ایمپلنت نیز  تعداد جراحی نیز متفاوت می باشد .  فیکسچر یا پایه دندان از جنس تیتانوم است و رابطه خوبی با استخوان دارند . پس جای گذاری فیکسچر درون لثه ، باید صبر کرد تا پایه با استخوان جوش بخورد. این مرحله ممکن است دو ماه نیز طول بکشد و نحوه جای گذاری فیکسچر ها نیز متفاوت است . مراقبت های خاصی بعد از جراحی  وجود دارد که اگر انجام نشود امکان شکست درمان را افزایش می دهد .
  • در مرحله بعد پس از اطمینان جوش خوردن پایه ها با استخوان ، زمان جای گذاری پروتز یا تاج دندان است . پروتز دندان پس از قالب گیری بر روی پایه نصب می شود و به شما تحویل داده می شود .
 

تفاوت ایمپلنت با بریج :

تفاوت ایمپلنت با بریچ

تفاوت ایمپلنت با بریچ

بریج نیز همانند ایمپلنت برای جایگزینی دندان استفاده می شود با این تفاوت که در بریج از دو دندان مجاور قسمت بی دندان ، به عنوان پایه و ستون  استفاده می کند . معمولا در بریج دندانهای دو طرف محل اتصال تراش می خورند و روکش می شود ولی در بعضی مواقع نیز ممکن است بریج یک پایه داشته باشد .  بریج ها از جنس سرامیک یا چینی گاهی با متصل به آن یا بدون آن ساخته می شود .   ایمپلنت  نوعی پایه فلزی است (مانند تیتانیوم یک پیوند صمیمی به استخوان ایجاد می کند) و به عنوان پایه ای برای قرار دادن دندان جایگزین و جدید استفاده می شود. ایمپلنت به وسیله جراحی درون لثه و فک قرار می گیرد و مانند ریشه دندان به استخوان فک جوش می خورد و روی آن تاج یا ظاهر دندان قرار می گیرد که همانند دندان طبیعی می باشد. مقایسه :
  • پایه : در بریج پایه دندان بر روی دندان های مجاور است اما در ایمپلنت پایه آن به استخوان فک جوش خورده و به دندان های مجاور هیچ فشاری وارد نمی کند .
  • مراقبت از دندان های ایمپلنت بسیار ساده تر از دندان های بریج خواهد بود . در دندان های ایمپلنت همانند دندان طبیعی می باشد و مسواک و بهداشت آن ها ساده تر می باشد اما در دندان های بریج به دلیل آن که به یک همانند پل متصل هستند مسواک و نخ دندان و مراقبت از آن ها نیز دشوارتر خواهد بود .
  • از لحاظ ماندگاری روش ایمپلنت به عنوان روش دائمی استفاده می شود  و متریال  به کار رفته در آن مانع از پوسیدگی می باشد  اما در روش بریج عمر اعلامی آن حدود 10 سال می باشد و پوسیده می شود . هر چه بریج پوسیده تر می شود امکان شکستن ان نیز بیشتر می شود .
  • در بریج دندانهای دو طرف محل اتصال که نقش ستون را بازی می کنند  باید تراشیده شوند و روی آن ها روکش قرار گیرد.
 

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری

با پیشرفت روز افزون ایمپلنت ، نوع جدیدی از آن به نام  ایمپلنت فوری توسط متخصصین ارائه شده است که 48 ساعت بعد از جراحی ، تاج دندان موقتی روی پایه یا فیکسچر قرار داده می شود و تا جوش خوردن آن با استخوان روی آن باقی می ماند  .

مزایای ایمپلنت فوری

  • کاهش مدت زمان ایمپلنت
با این روش به صورت تقریبی قراردادن دندان جدید به صورت فوری فراهم شده است .
  • یک جراحی
در ایمپلنت فوری اینکار فقط با یک جراحی انجام می شود . در این روش نیازی به جراحی دوباره بعد از چند هفته و درآوردن اباتمنت نیست.
  • حفظ زیبایی در طول مدت درمان
در این روش دیگر نیازی به دندان مصنوعی یا صبر کردن برای قرار دادن تاج دادن در مدت جوش خوردن نیست .

معایب ایمپلنت فوری

1 – در این روش درصد شکست ایمپلنت را از 10 تا 15 درصد  افزایش  می دهد . 2 – افزایش هزینه به علت استفاده کردن دو تاج ( موقتی و دائمی )      

مراقبت های بعد ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از ایمپلنت

مراقبت از دندان ایمپلنت شده همانند دندان طبیعی است و اما یک سری مراقبت هایی وجود دارد که پس از جای گذاری پایه دندان ( جراحی ) باید انجام شود تا پایه به درستی به استخوان جوش بخورد .در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی و نکاتی که دکتر متخصص به شما اعلام می کند ، باعث شکست درمان و در نتیجه هزینه های اضافه و افزایش مدت درمان است . ابتدا در ساعات اولیه جراحی از شست و شوی و دست زدن به دندان و محل جراحی پرهیز کنید .

داروهای تجویز شده

دکتر متخصص برای شما دارو یا دهان شویه و آنتی بیوتیک برای شما تجویز می کند . حدود 24 ساعت بعد از جراحی از آن های استفاده می کنید تا محل جراحی و زخم دچار عفونت نشود .

خون

خونریزی بعد از جراحی ایمپلنت کاملا عادی است و برای کاهش خونریزی می توانید یک گاز استریل تهیه کرده و برای روی دندان گذاشته و به آرامی گاز بزنید و تا کم شدن خونریزی ادامه دهید . اگر خونریزی افزایش یافت سریعاً به پزشک متخصص خود مراجعه کنید . خونریزی می تواند نشانه ی وجود یک مشکل باشد.

درد

درد بعد از جراحی ( تا از بین رفتن بی حسی ) ممکن است از سه روز تا یک هفته طول بکشد . برای مقابله با این درد می توانید از مسکن های بدون نسخه استفاده کنید .

برنامه غذایی

در روزهای اولیه بعد از جراحی ، مواد غذایی و وعده های غذایی توصیه می شود که نرم و نیاز به جویدن زیادی نداشته باشد . مانند سوپ ها ، پوره سیب زمینی ، تخم مرغ آب پز و ماست توصیه می شود . شما از هر زمان که بخواهید ، می توانید آن رژیم غذایی قبلی خودتان را شروع کنید و حدالامکان از سمت دیگر خود بجوید. مصرف مایعات و نوشیدنی زیاد نیاز به بهبود شما کمک می کند .

شستشو دهانی :

به مسواک زدن همیشگی خود ادامه دهید به طوری محل جراحی را لمس نکند و از دهان شویه و قرقره آب نمک نیز غافل نشوید .

سیگار

سیگار کشیدن بعد از عمل جراحی ایمپلنت بسیار بسیار مضر بوده و خطر شکست را تا حد زیادی افزایش می دهد . حدالامکان تا دو هفته بعد از جراحی سیگار نکشید.  

ملاحضات قبل از انجام ایمپلنت

پس از پیدا کردن دکتر متخصص خود و معاینه شما برای ایمپلنت ، زمان این است که شما درمان ایمپلنت خود شروع کنید . مراقبت های قبل از جراحی ایمپلنت :
  • مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند ، را قطع کنید .
  • می توانید از یک مسکن برای کاهش درد جراحی استفاده کنید .
  • مصرف غذای مناسب قبل جراجی
  • خواب خوب
افراد زیر قبل از درمان ایمپلنت باید با پزشک خود مشورت کنند. کسانی که در سر خود پرتو درمانی داشته اند . کسانی که دندان قروچه دارند . شکست درمان در این افراد احتمالش زیاد است . کسانی که بیماری هموفیلی ، فشار خون ، دیابت ، بافت همبند داشته باشند .

قیمت ایمپلنت

برای محاسبه حدودی قیمت ایمپلنت اینجا کلیک کنید.

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved