امروزه داشتن لبخند زیبا و داشتن دندان های خوش فرم و زیبا خواست همه افراد است. برای کسانی که از دندان های سفید، ردیف و زیبایی برخوردار نیستند، لمینت دندان بهترین راه چاره می باشد. لمینت با ایجاد نمودن پوششی مناسب و زیبا روی سطح بیرونی دندان ها باعث می شود این افراد اعتماد به نفس خود را به دست آورند. در واقع لمینت از جمله روش ‌های مدرن درمان و اصلاح طرح لبخند و همچنین برطرف نمودن ناهنجاری ‌های ظاهری دندان‌ می باشد. با پیشرفت هایی که در حوزه علوم دندانپزشکی حاصل شده، بسیاری از ایرادات ظاهری دندان ها، از جمله فاصله بین آن ها، داشتن رنگ بد و نامناسب، شکستگی، ظاهر غیرطبیعی و نا مرتب بودن آن ها به بهترین شکل ممکن برطرف خواهد شد.

لمینت دندان

لمینت سرامیکی دندان

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان Dental laminate که برخی دندان پزشکان از آن با عنوان ونیر Veneer نیز یاد می کنند، یک روش درمانی برای رفع ظاهر غیر طبیعی و نامناسب دندان ها است. لمینت در واقع یک روکش هم رنگ دندان است که بر روی سطح بیرونی دندان ها قرار داده می شود و ایرادات دندان ها را می پوشاند. به عبارت دیگر موجب اصلاح شدن فرم و رنگ دندان ها می شود و فاصله میان دندان ها را می پوشاند. این روش درمانی بر روی دندان هایی که دارای شکستگی هستند نیز قابل اجرا می باشد.

اگر دندان ها ترک خوردگی داشته باشند یا کج و بدرنگ باشند نیز می توان با بهره گیری از لمینت دندان برای درمان این مشکلات اقدام نمود. این لایه یا روکش نازک در عین حال بسیار با دوام بوده و ظاهر دندان ها را از لحاظ اندازه، شکل و رنگ تغییر می دهد. فرایند لمینت‌ دندان اگر به درستی انجام شود علاوه بر ویژگی های ظاهری که به دندان ‌ها می دهد، موجب بالا بردن مقاومت مینای دندان و افزایش طول عمر دندا‌ن ‌ها می شود. لذا نصب و انجام صحیح و اصولی و همچنین مراقبت از آن ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. لمینت دندان با ایجاد نمودن پوششی یکدست و زیبا باعث بالا بردن اعتماد به نفس فرد می‌شود و تا همیشه دندان های سفید و لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

50%

هزینه اقتصادی

70%

طول عمر

87%

استحکام

هزینه لمینت دندان

بحث قیمت و هزینه از مواردی است که افراد مختلف پیش از انجام این روش درمانی تمایل دارند از آن مطلع شوند. هزینه لمینت دندان در حالت کلی بر اساس تعداد واحد های دندان برآورد می شود. با این حال ممکن است دندان پزشک های مختلف، هزینه متفاوتی را در ازای یک واحد دندان دریافت کنند.

قیمت لمینت دندان

هزینه لمینت دندان

این تفاوت در قیمت به دلیل عواملی مثل: تجربه و مهارت  دندان پزشک، موقعیت مکانی مطب، سطح کیفی موادی که مورد استفاده قرار می گیرند، امکانات و کیفیت تجهیزات تخصصی موجود در مطب، تفاوت در برنامه دندان پزشک برای مراجعین، می باشد. هزینه نسبتا زیاد لمینت به این دلیل است که اجرای لمینت پیچیدگی و شرایط خاص خود را دارد و مواد به کار رفته در این روش درمانی از قیمت بالایی برخوردار هستند. همچنین بیمه ها بابت پرداخت نمودن هزینه های اقدامات زیبایی دندان هیچ تعهدی ندارند.

مزایا و معایب لمینت دندان

لمینت دارای مزایای بسیاری می باشد با این حال معایبی نیز دارد. که در این بخش از مقاله به بیان مزایا و معایب لمینت دندان خواهیم پرداخت.

مزایای لمینت 

مهم ترین مزیت لمینت های دندان بخشیدن لبخند زیبا به افراد است. لمینت ها با انعکاس دادن نور روی سطح دندان زیبایی آن را دو چندان می نمایند. سطح لمینت حالت شیشه ای داشته و رنگ نمی گیرد. همچنین به دلیل دادن لعاب روی لایه لمینت تخلخل نداشته و لک نمی شود. عدم نیاز به بی حسی در فرایند انجام لمینت از جمله ویژگی های آن محسوب می شود. همان طور که پیش تر ذکر شد پروسه انجام لمینت اگر به شکل صحیح صورت گیرد موجب حفاظت از مینای دندان و طول عمر دندان خواهد شد.

معایب لمینت 

از جمله معایب لمینت این است که در پوسیدگی های گسترده دندان و یا پر کردگی های قدیمی کارایی چندانی ندارند. عمر متوسط لمینت های دندان معمولا 10 سال یا بیشتر است و پس از این مدت باید برای تعویض آن ها اقدام نمود. لمینت دندان در صورت شکستگی معمولا امکان ترمیم لمینت ها وجود ندارد و باید عوض شوند. بعد از انجام پروسه آن ممکن است عوارضی مثل حساسیت و درد و حتی جدا شدن لمینت ها از روی دندان و غیره بروز کنند. شدت این عوارض کاملا وابسته به مهارت دندان پزشک شما می باشد. مثلا با تراش دادن بیش از حد دندان و رسیدن به عاج، با ضعیف شدن باند ممکن است لمینت سریع تر بیفتد. همچنین در صورت عدم نصب صحیح لمینت، دندان ‌های زیر آن دچار پوسیدگی خواهند شد.

از معایب دیگر لمینت دندان غیر قابل تغییر بودن آن است. پس از قرارگیری لمینت بر روی دندان شکل و اندازه و رنگ آن دیگر قابلیت تغییر نخواهد داشت. هزینه های نسبتا بالای لمینت دندان از دیگر معایب این روش درمانی محسوب می شود که همه افراد قادر به انجام آن نیستند. مراحل انجام شده در قرار دادن لمینت دندان به دلیل تراش خوردن سطح دندان برگشت پذیر نیستند.

انواع لمینت دندان

لمینت به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شود. که این تقسیم بندی بر اساس نوع مواد به کار رفته شده در ساختار آن ها است. نوع اول لمینت سرامیکی و نوع دوم لمینت کامپوزیت می باشد. در ادامه به بررسی جداگانه هرکدام از آن ها و تفاوت میان آن ها خواهیم پرداخت. پیشنهاد می شود تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

انواع لمینت دندان

انواع لمینت سرامیکی

لمینت که به نام پرسلن ونیر نیز شناخته می شود، یک پوشش نازک با قطری در حدود ۵ الی ۶ میلی متر و از جنس سرامیک است. این پوشش در لابراتوار با در نظر گرفتن قالب دندان ‌های بیمار ساخته می‌شود. سپس بعد از  تراش دادن دندان بیمار توسط دندان پزشک، با استفاده از مواد مخصوص روی دندان ها قرار داده می شود.

لمینت کامپوزیتی از جنس پلیمر و به نوعی پلاستیک همرنگ دندان است و به شکل مستقیم روی دندان ها قرار داده می شود. ماده این نوع لمینت معمولا در مطب دندان پزشک ابتدا به شکل خمیر در می ‌آید. پس از آن روی دندان قرار داده می شود و با تاباندن نور لیزر روی دندان مستحکم خواهد شد. در این نوع لمينت دندان اغلب به بدون نیاز به تراش دندان ها بوده و کامپوزیت ‌ها به شکل مستقیم روی دندان ها جای میگیرند. کامپوزیت روی مینای دندان همچون یک لایه محافظ خواهد بود.

فیلم لمینت دندان 

در ویدیو که در پایین قرار داده شده است ، می توانید به وضوح مشاهده کنید که تغییرات لبخند قبل و بعد چگونه است.

تفاوت کامپوزیت و لمینت

لمینت و کامپوزیت باهم تفاوت های بسیاری دارند. اولین تفاوت در جنس مواد به کار رفته در هرکدام از آن ها است. لمینت سرامیکی از جنس سرامیک یا به عبارت دیگر از جنسی مانند چینی است. برای نصب این لمینیت به روی دندان ها نیاز به تراشیدن سطح دندان است. کامپوزیت از جنس پلیمر بوده و مستقیما بر سطح خارجی دندان، بدون نیاز به تراشیدن و یا با تراش کمتر نصب می شود. در قسمت قبل نیز اشاره شد که کامپوزیت در مطب پزشک و لمینت در لابراتوار ساخته می‌ گردند. طول عمر لمینت سرامیکی بیشتر از کامپوزیت می باشد و هم چنین از ثبات رنگی بیشتری نسبت به کامپوزیت برخوردار است. مورد بعدی نیاز به بی حسی و بیشتر بودن مدت درمان لمینت سرامیکی می باشد.

در جدولی که برای شما عزیزان آماده شده است ، مقایسه بین این دو درمان انجام شده است و هر کدام که در موضوع مورد بررسی قدرت بیشتری داشته است، تیک خورده و در صورتی که درمان دیگر تیک نخورده باشد، نشان از ضعیف بودن آن نیست. 

موضوع بررسی لمینت دندان کامپوزیت ونیر
هزینه
زیبایی
برگشت پذیری
طول عمر
استحکام
امکان ترمیم
مقاومت در برابر تغییر رنگ

مدت زمان انجام

یکی دیگر از تفاوت های این دو روش در شیوه و مراحل و مدت زمان انجام آن می باشد. کامپوزیت اغلب به صورت کامل در یک جلسه ویزیت انجام می ‌شود. که در آن دندان پزشک با پوششی از نوعی رزین دندان ها را می پوشاند. سپس لایه‌ های اضافی رزین اعمال شده، تراشیده خواهد شد. پس از این مرحله از طریق تاباندن نوری شدید، لایه رزین سخت می شود و در آخر روکش ها جلا داده می شوند. این صیغل دادن برای داشتن ظاهر طبیعی، و شبیه شدن به دندان واقعی نیاز است. اما در انجام روش لمینت سرامیکی دندان به ۲ الی ۳ هفته زمان نیاز است. در این روش ابتدا دندان پزشک کمی از مینای دندان را می تراشد و سپس از آن ها قالب گیری می نماید. این قالب ها برای ساخت روکش های سرامیکی دندان به لابراتوار فرستاده می شوند. پس از آماده شدن روکش ها دندان پزشک آن ها را به سطح تراش خورده دندان شما می چسباند.

میزان برگشت پذیری

کامپوزیت و لمینت از لحاظ میزان برگشت پذیری نیز با یکدیگر تفاوت دارند. متفاوت هستند. می توان گفت مهم ترین و اصلی ترین مزیت روش درمانی کامپوزیت نسبت به لمینت، برگشت پذیر بودن آن می باشد. چرا که برای انجام کامپوزیت یا باندینگ به تراشیدن دندان نیاز نیست و شما می توانید پس از مدتی روکش های کامپوزیت را از دندان های خود جدا نموده و از ظاهر طبیعی دندان های خود بهره ببرید. این در حالی است که روش لمینت سرامیکی یا ونیر پرسلین برگشت پذیر نیست. چون به دلیل تراشیده شدن سطح دندان در این روش درمانی دیگر نمی توانید از دندان های طبیعی خود بهرمند شوید.

این دو روش از لحاظ میزان هزینه و قیمت نیز دارای تفاوت هستند. شما می توانید پس از مشورت با پزشک و بررسی شرایط دندان های شما و بودجه مورد نظرتان، مناسب ترین روش را انتخاب نمایید. انجام روکش کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی هزینه پایین تری نیاز دارد. به صورت میانگین لمینت‌ سرامیکی دارای قیمت دو برابر بیشتر از کامپوزیت است که برای بسیاری افراد بسیار مهم می باشد.

استحکام لمینت دندان

استحکام لمینت سرامیکی دندان یکی از مهم ترین فاکتورها برای مقایسه این روش با سایر روش های درمانی مثل کامپوزیت می باشد. میزان استحکام این روکش ها در برابر ضربه، فشار و مقاومت در برابر تغییر رنگ از مسائل مطرح شده در این زمینه است. روکش های لمینت دندان می بایست به اندازه کافی مستحکم و قوی باشد که کمتر دچار آسیب هایی مثل ترک خوردگی، لب پر شدن، شکستگی و تغییر رنگ شوند. چرا که در صورت بروز این مشکلات قابل ترمیم نبوده و راهی جز تعویض روکش وجود نخواهد داشت. که این موضوع یعنی تعویض چندین باره روکش های لمینت دندان موجب آسیب پذیر نمودن مینای دندان و حتی عاج دندان می گردد.

استحکام لمینت دندان

استحکام لمینت سرامیکی

روکش لمینت دندان در لابراتوار و طی پروسه ای بسیار مدرن و پیشرفته ساخته می شود. به همین سبب سعی می شود مقاومت و استحکام آن ها زیاد باشد تا در برابر ضربه و فشار استقامت لازم را داشته باشند. انتخاب مواد به کار رفته در ساخت روکش لمینت به گونه ای است که بتوانند در کنار سازگار بودن با فضای دهان و بدن فرد دوام بالایی نیز داشته باشند. ماندگاری این روش در صورتی که با کیفیت انجام شود و مراقبت از آن به درستی صورت گیرد، مدت 10 الی 20 سال تخمین زده می شود. برای برخورداری از نهایت طول عمر می بایست بهترین مواد مورد استفاده قرار گیرند. مراقبت از روکش دندان نیز تاثیر قابل توجهی در مدت زمان ماندگاری آن خواهد داشت.

هرچند لمینت دندان از استحکام کافی برخوردار باشد،  ولی عدم مراقبت صحیح از آن ها  می تواند مشکلاتی مثل لب پر شدن، شکستگی و غیره را به همراه داشته باشد. که در این صورت دندان پزشک چاره ای جز تعویض روکش نخواهد داشت.

بد رنگ بودن و زرد شدن دندان ها یکی از مشکلاتی است که سبب مراجعه افراد برای انجام لمینت دندان می شود. این عارضه ممکن است دراثر عدم مراقبت صحیح از دندان ها و یا به صورت مادرزادی و استعمال سیگار و سایر دخانیات، ایجاد شده باشد. لمینت دندان یکی از بهترین روش ها برای این قبیل افراد به شمار می آید.  دلیل این انتخاب، پوشش مناسب این روکش ها و همچنین مقاومت آن ها در برابر تغییر رنگ می باشد. ضخامت لمینت دندان به اندازه ای است که رنگ زرد دندان های را به خوبی بپوشاند و مانع از دیده شدن دندان های نا زیبا شود. علاوه بر آن استحکام آن ها در برابر تغییر رنگ دندان در اثر مواد غذایی و آشامیدنی های رنگی موجب تمایل زیاد افراد برای نصب آن ها شده است. با این حال مراقبت و پرهیز نمودن از استفاده مداوم مواد خوراکی رنگی در دوام و ثبات رنگ روکش های لمینت سرامیکی بسیار موثر خواهد بود.

مقاومت لمینت در مقابل ساییدگی از دیگر موارد در رابطه با استحکام این روکش ها می باشد. پدیده ساییدگی دندان در اثر عوامل مختلفی می تواند ایجاد شود. با نصب لمینت دندان می توان این قبیل مشکلات را برطرف نمود و دندان ها را هماهنگ و هم تراز کرد. مشکل را برطرف و دندان ها را هماهنگ و هم تراز نمود. مساله ادامه یافتن برخی مشکلات بعد از نصب لمینت دندان می باشد. از جمله دندان قروچه که یک نوع رفتاری هیجانی بوده و فرد در زمان هایی که خواب است یا استرس دارد، ناخوداگاه دندان ها را به هم فشار داده و یا بهم می ساید. هرچند روکش لمینت دندان استجکام کافی را در برابر این مشکل دارد، ولی ترجیحا بهتر است ابتدا این مساله را رفع و سپس روکش را نصب نمایید تا آسیبی به ان وارد نشود. در صورت نیاز می توانید از نایت گارد یا محافظ دندان نیز استفاده نمایید.

عوارض لمینت دندان

نصب لمینت سرامیکی عارضه قابل توجه و خاصی را ایجاد نخواهد کرد.  با این حال ممکن است در افراد مختلف برای مدت زمان کوتاهی یکسری عوارض نمایان شود. این عوارض عبارتند از حساس شدن دندان ها به گرما و سرما، ناخوشایند بودن اندازه دندان ها، احساس ناراحتی در هنگام جوید مواد غذایی، ایجاد التهاب در لثه، وارد شدن صدمه به لمینت و غیره.

یکی از مهم ترین عوارض لمینت دندان در صورت انجام نشدن صحیح پروسه این روش صدمه دیدن دندان است. از آن جا که در هنگام نصب لمینت دندان ها تراشیده می شوند، دندان های لمینت شده از لایه مینای نازکتری برخوردار هستند. بنابراین دیگر نمی توان آن ها را بدون روکش و لمینت دندان رها کرد. فرایند لمینت کردن دندان ها برگشت پذیر نیست. در نتیجه باید نهایت دقت را در تصمیم گیری خود به خرج دهید. مینای از دست رفته دندان دیگر ترمیم نخواهد شد. اگر تصمیم به لمینت کردن دندان های خود گرفته اید بهتر است بدانید این پروسه باید تا پایان عمر شما ادامه داشته باشد.

حساس شدن دندان یکی دیگر از عوارض لمینت می باشد. اما این وضعیت گذرا خواهد بود و پس از گذشت مدتی رفع خواهد شد. تغییر رنگ و لک شدن یکی دیگر از عوارض و مشکلات لمینت است. لمینت سرامیکی مقاومت بیشتری در مقابل تغییر رنگ دارد. اما در صورت رعایت نکردن نکات مراقبتی و مصرف بی رویه مواد غذایی رنگی ممکن است لمینت تغییر رنگ دهد.

عمر لمینت دندان

لمینت دندان یکی از طبیعی ترین روش های درمانی در حوزه دندان پزشکی شناخته می شود. این روکش ها علاوه بر این که نواقص دندان را می پوشانند بسیار طبیعی به نظر می رسند. بارزترین ویژگی لمینت دندان دوام بالای آن ها می باشد. لمینت دندان  به شکلی ساخته می شود که بر روی دندان های طبیعی افراد قرار می گیرد و می تواند بیش از یک دهه عمر مفید داشته باشد. با همه این احوال حتی ظریف ترین و بهترین لمینت ساخته شده نیز دائمی نبوده و پس از گذشت مدتی نیاز به تعویض دارد.

عمر لمینت

عمر لمینت دندان

روکش لمینت یک راه حل بلند مدت و در عین حال غیر دائم و موقت برای دندان هایی است که دارای نواقص ظاهری هستند. در پروسه انجام لمینت مقداری از سطح مینای دندان تراشیده خواهد شد. دندان طبیعی تراش خورده شده نمی تواند هرگز دوباره به حالت اولیه خود برگردد. به همین دلیل هنگامی که عمر مفید لمینت سرامیکی کار شده بر روی دندان به انتها برسد،  باید آن ها را  تعویض نمود.

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان چیزی در حدود  10 سال تا 20 سال می باشد. این مدت تقریبا دو برابر بیشتر از طول عمر کامپوزیت است. برای طولانی تر شدن عمر لمینت دندان علاوه بر مراجعه به پزشک با تجربه و متخصص می بایست نکات مراقبتی از لمینت را مد نظر قرار دهید. پس از انجام لمینت دندان باید در طول سال دو بار جهت معاینه به دندان پزشک مراجعه نمایید. همچنین می بایست به صورت مرتب و با دقت مسواک بزنید و از نخ دندان کمک بگیرید. جویدن مواد سختی مثل یخ، مداد، ناخن و غیره بسیار می تواند آسیب برساند. بهتر است در انتخاب مواد خوراکی و آشامیدنی که مصرف می کنید، دقت نمایید. پیشنهاد می شود مصرف غذاهای رنگی، چسبنده و جویدنی را به حداقل برسانید.

لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

پروسه ساخت و اعمال لمینت دارای مراحل مختلفی می باشد. با تشخیص دندان پزشک و در نظر گرفتن تعداد واحدهای دندانی و نوع لمینت درخواستی این مراحل لمینت ممکن است طولانی‌ تر نیز بشوند. اولین مرحله از انجام لمینت قالب گیری از دندان ها است. قالب گیری از دندان ها بعد از انجام مشاوره، عکس برداری و رفع نمودن عارضه های دندانی مثل پوسیدگی انجام می شود. دندان پزشک در این مرحله سطح رویی دندان ها را با در نظر گرفتن ضخامت لمینت تراش می‌دهد تا سطح دندان صیقلی و صاف شود. این تراش دادن احتیاج به دقت و مهارت بالایی دارد تا به مینای دندان آسیب وارد نشود. قبل از تراش دندان برای اینکه بیمار احساس درد نداشته باشد، از بی حسی استفاده می‌شود.

بعد از مرحله تراش، دندان پزشک قالب گیری را انجام داده و سپس قالب ها برای ساخت روکش های لمینت به لابراتوار ارسال می شوند. معمولا آماده شدن لمینیت ها چند هفته طول خواهد کشید. از آن جا که تراشیده شدن سطح دندان ها موجب حساس تر شدن آن ها شده است، در طول مدت آماده شدن روکش ها، دندان پزشک از پوشش ‌های موقتی جهت محافظت از دندان ها برای بیمار استفاده می کند.

مرحله بعدی اتصال لمینت به دندان ها می باشد. پیش از دائمی نمودن روکش های لمینت‌، دندان پزشک آن ها را برای بررسی دقیق تر فرم و اندازه به صورت موقت روی دندان های فرد قرار می‌دهد. سپس با تراشیدن مختصر سطح دندان آن ها را برای چسباندن و اعمال لمینت آماده می کند. در نهایت با استفاده نمودن از یک رزین حساس به نور لمینت را روی دندان ها قرار می‌دهد و به وسیله پرتوهای لیزری به روی دندان آن ها را در سر جای خود محکم می کند. فرد پس از گذشت چند هفته از نصب لمینت‌ ها نیز می بایست به دندان پزشک خود مراجعه نماید.

پرسش و پاسخ لمینت دندان 


لمینت دندان چیست ؟
لمینت دندان یکی از درمان های زیبایی دندانپزشکی می باشد که به صورت یک لایه بر روی دندان می چسبند و عیوب ظاهری دندان رو می پوشاند و سبب زیبایی بالای لبخند شما می شود.

آیا لمینت برای دندان ضرر دارد ؟
لمینت های دندان اگر به صورت اصولی با مواد با کیفیت و توسط متخصص انجام شود ، ضرری برای شما نخواهد داشت. البته لمینت دندان مانند هر درمان دیگری دارای برخی عوارض می باشد اما اگر برای شما مناسب نباشد، دندانپزشک روش طرح لبخند دیگری به شما معرفی می کند.

لمینت دندان چقدر طول میکشد ؟
لمینت های دندان به طور کلی در دو جلسه انجام می شوند. در جلسه اول آماده سازی دندان و قالب گیری انجام می شود. سپس در جلسه دوم لمینت ها بر روی دندان های شما چسبده می شود. این فرآیند بین یک الی سه هفته ممکن است به طول بیانجامد.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است ؟
لمینت های دندان برای افرادی که خواهان رفع عیوب ظاهری دندان خود مانند تغییر سایز و رنگ را دارند و مراقبت های لازم برای دهان و دندان را اصولی انجام می دهند، مناسب است.

آیا لمینت دندان دائمی است ؟
لمینت دندان دارای بیشترین طول عمر به نسبت سایر رقبای خود است و طول عمری بین 10 تا 20 سال دارند که به کیفیت لمینت دندان نیز بسیار بستگی دارند و می توانید با مراقبت های صحیح دهان و دندان این طول عمر را افزایش دهید.

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved