یکی از بهترین و محبوب ترین روش های اصلاح طرح لبخند، روش لمینت دندان نام دارد.  لمینت می تواند علاوه بر ایجاد زیبایی، برخی از مشکلات ظاهری دندان را نیز برطرف کند. به طور مثال می توان با این روش شکستگی های دندان، نا متقارن بودن آن ها، فاصله ی بین دندان ها و …. را به خوبی برطرف کرد. این روش درمانی و زیبایی مانند هر روش درمانی دیگر، مزایا و معایبی را به همراه دارد که حتما قبل از انجام لمینت دندان باید با آن ها آشنا شوید. در این مطلب شما را با مهم ترین مزایا و معایب لمینت دندان آشنا می کنیم.

مزایا و معایب لمینت دندان

مزایا و معایب لمینت دندان

 


مزایا و معایب لمینت دندان

جهت برری بهتر مزایا و معایب لمینت دندان . مزیتها و معایب لمینت دندان را به صورت جداگانه و به تفکیک مورد بررسی قرار داده ایم.

 

۱. مهم ترین مزیت های لمینت دندان

روش لمینت دندان یکی از محبوب ترین روش های درمانی و زیبایی دندان ها به شمار می رود که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. زیرا این روش مزایای بسیار زیادی را به همراه خود دارد. از مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

اگر بخواهیم به طور کلی بیان کنیم که چه افرادی می توانند این روش زیبایی و درمانی را استفاده کنند، باید به موارد زیر اشاره کنیم.

  • افرادی که دندان های بد رنگ یا لکه دار دارند.
  • افرادی که دندان های ساییده شده ، ترک خورده، لب پر شده، شکسته و …. دارند.
  • افرادی که دندان هایی فاصله دار و ناهماهنگ دارند.
  • افرادی که قصد دارند طرح لبخند و دندان های خود را زیباتر کنند.
  • افرادی که در دندان هایشان ناهنجاری های جزئی دیده می شود.

داشتن دندان هایی درخشان و سفید برای همیشه

یکی از مهم ترین مزایای لمینت دندان، داشتن دندان هایی درخشان و سفید برای همیشه می باشد. به طور عادی دندان های افراد به دلایلی مانند قهوه خوردن، سیگار کشیدن، استفاده از غذا های رنگی و …. با گذشت زمان، تغییر رنگ می دهند. این تغییر رنگ بسیار آزار دهنده است و باعث می شود که اعتماد به نفس افراد پایین بیاید. این افراد نمی توانند به راحتی در جمع صحبت کنند و همیشه دندان های خود را از دیگران پنهان می کنند.

روش های مختلفی برای سفید کردن دندان ها وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به جرم گیری، بلیچینگ و … اشاره کرد. این روش ها طول عمر کمی دارند و شما باید هر چندوقت یک بار به صورت مجدد آن ها را انجام دهید. اما روش لمینت طول عمر بسیار بالایی دارد و شما می توانید تا مدت های طولانی از درخشندگی و سفیدی دندان های خود لذت ببرید.

مزایا لمینت دندان

مزایا لمینت دندان

رفع مشکلات جزئی و ظاهری دندان ها

مزیت مهم دیگر روش لمینت دندان، رفع مشکلات و ایرادات جزئی دندان ها می باشد. اگر شما با مشکلاتی مانند فاصله ی بین دندانی، لکه های تیره روی دندان، شکستگی کوچک، ناهنجاری در ساختار دندان به صورت جزئی و …. روبرو باشید، می توانید از روش لمینت برای رفع آن ها استفاده کنید.

دندانپزشک می تواند به خوبی دندان های شما را معاینه کرده و در صورت جزئی بودن مشکلات و ایرادات، روش لمینت دندان را به شما پیشنهاد دهد. اما اگر مشکلات دندان های شما  زیاد باشد، باید روش های اساسی و اصلی را استفاده کنید. به طور مثال باید برای رفع ناهنجاری های زیاد در ساختار دندان ها، از روش ارتودنسی استفاده کرد.

بازسازی مینای دندان

در حالت عمومی مینای دندان بسیار قوی و مستحکم است اما ممکن است به دلایل مختلفی مانند خوردن نوشیدنی های اسیدی زیاد، مسواک زدن بیش از اندازه، رفلاکس معده و …. مینای دندان آسیب ببیند. در این صورت باید مینای آسیب دیده را به خوبی مورد بازسازی قرار داد.

بر اساس تحقیقات علمی و دندانپزشکی می توان بیان کرد که روش لمینت دندان یکی از بهترین روش های درمان مینای آسیب دیده می باشد. با این روش می توانید علاوه بر درمان مینای دندان، به زیبایی و درخشندگی آن نیز بیفزایید.

دوام و ماندگاری بالا

یکی دیگر از مهم ترین مزایای روش لمینت دندان، طول عمر بالای آن می باشد. در بسیاری از موارد روش لمینت را یک روش دائمی به شمار می آورند زیرا طول عمر آن بسیار بالا می باشد. به طور مثال می توان بیشتر از 15 سال از لمینت دندان استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که ماندگاری لمینت تا حدود زیادی به رعایت توصیه های پزشکی و مراقبتی وابسته می باشد.

مشاهده ی سریع نتیجه

مشاهده ی سریع نتیجه ی درمان، یکی از مهم ترین مزایای لمینت به شمار می رود. بعد از طراحی و نصب ونیر های دندانی، بیمار دوره ی نقاهتی ندارد و به راحتی می تواند نتیجه ی کار را مشاهده کند. در واقع شما بعد از نصب ونیر های دندانی می توانید به سرعت طرح اصلاح شده ی لبخند و دندان های خود را مشاهده کنید.

انعطاف پذیر بودن لمینت دندان

یکی از مهم ترین مزایای روش لمینت دندان، طبیعی بودن رنگ ونیر دندان می باشد. در واقع رنگ ونیر ها دقیق مشابه به دندان های طبیعی افراد می باشد. در این صورت شما لازم نیست که تمام دندان های خود را با ونیز دندانی بپوشانید. شما می توانید برای داشتن یک لبخند زیبا، تنها دندان های جلو را با ونیر دندانی بپوشانید. به هیچ عنوان نگران نباشید زیرا تفاوتی بین دندان های پوشانده شده با ونیز و دندان های طبیعی وجود ندارد.

مقاوم در برابر تغییر رنگ و  زرد شدن

مقاومت بالای ونیر ها در برابر تغییر رنگ و زرد شدن یکی دیگر از مزایای مهم لمینت دندان به شمار می رود. شما با انجام این روش می توانید تا چند سال از درخشندگی و سفیدی دندان های خود لذت ببرید. زیرا ونیر های دندانی در این روش به راحتی و با خوردن قهوه و چای تغییر رنگ نمی دهند.

ترکیب کردن چند روش دندانپزشکی با لمینت

مزیت دیگر لمینت دندان، قابلیت ترکیب کردن آن با روش های دندانپزشکی دیگر می باشد. در واقع دندانپزشک می تواند با توجه به مشکلات و ایرادات موجود در دندان های شما چند روش درمانی را با یکدیگر استفاده کند. به طور مثال می توان روش های بریج، تاج دندان، لمینت و …. را همزمان با یکدیگر انجام داد.

۲. مهم ترین معایب لمینت دندان

روش لمینت دندان مانند هر روش درمانی و پزشکی دیگر، ممکن است با معایبی همراه باشد. از مهم ترین این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

معایب لمینت دندان

معایب لمینت دندان

غیر قابل برگشت بودن لمینت

یکی از مهم ترین و اصلی ترین معایب این روش، دائمی بودن و غیر قابل برگشت بودن آن می باشد. شما باید قبل از انجام این روش تصمیم جدی خود را بگیرید زیرا این روش دائمی است و شما نمی توانید شکل مجدد دندان های خود را به دست آورید. در طول درمان، پزشک لایه ی نازکی از مینای دندان شما تراش می دهد تا روش لمینت به خوبی روی دندان ها انجام شود.

ایجاد حساسیت دندانی

برخی از افراد بعد از انجام روش لمینت دندان، دچار حساسیت دندانی می شوند. در واقع آن ها تا چند روز بعد از انجام لمینت در صورت خوردن غذا های گرم و سرد احساس درد می کنند. این حساسیت و درد موقتی است و بعد از چند روز به صورت کامل از بین می رود. برای کاهش این حساسیت ها می توانید از خمیر دندان های مخصوص یا دهان شویه استفاده کنید.

عدم امکان ترمیم لمینت در صورت پریدگی یا شکستگی

ونیر های دندانی بسیار مقاوم و مستحکم هستند و به ندرت دچار آسیب دیدگی می شوند. اما با این وجود احتمال لب پریدگی و یا شکستگی جزئی در آن ها وجود دارد. یکی از معایب روش لمینت، عدم ترمیم این شکستگی ها می باشد و شما باید حتما لمینت را تعویض کنید. دندان قروچه، گاز زدن غذا های سفت و … می توانند باعث این مشکل در لمینت شوند.

طولانی بودن فرایند ساخت

یکی از معایب این روش درمانی، طولانی بودن فرایند ساخت آن می باشد. از زمانی که شما به مطب دندانپزشک مراجعه می کنید تا زمانی که لمینت ها روی دندان های نصب می شوند، حدود یک ماه زمان نیاز است. این زمان برای قالب گیری، طراحی لمینت و نصب آن ها می باشد. در نظر داشته باشید که به دلیل تراشیدن مینای دندان، حساسیت زیادی روی آن ها به وجود می آید. به همین سبب در بیشتر موارد دندانپزشک از ونیر های موقت استفاده می کند.

نیاز به تراشیدن مینای دندان

برای انجام این روش درمانی و زیبایی، حتما باید مینای دندان تراشیده شود. این مورد یکی از معایب اصلی لمینت به شمار می رود. زیرا بسیاری از افراد دوست ندارند که دندان های خود را حتی به صورت کم بتراشند. قبل از نصب ونیر های دندانی باید لایه ی بسیار نازکی از دندان تراشیده شود تا بعد از نصب وینر، دندان ضخیم نشده و ظاهر بدی نداشته باشد.

قیمت بالای لمینت

قیمت و هزینه همیشه برای افراد مهم بوده است. هزینه ی این روش نسبت به روش های دیگر بالاتر می باشد زیرا شما با این روش دندان هایی زیباتر و درخشان تر خواهید داشت. لمینت کیفیت بالاتری نسبت به روش های مشابه دارد و به صورت یک روش دائمی شناخته می شود. در نتیجه پرداخت هزینه ی بیشتر کاملا طبیعی می باشد.

 

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved