کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی با توجه به پیشرفت های علمی در زمینه دندانپزشکی، بلامانع می باشد.  در صورتی که مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت به خوبی انجام شود، هیچ مشکلی برای کاشت ایمپلنت به وجود نمی آید.  اگر فرد مبتلا به بیماری قلبی بعد از کاشت ایمپلنت، دچار عفونت شد،  باید هر چه سریعتر درمان با آنتی بیوتیک را آغاز کند. چنانچه درمان با آنتی بیوتیک موثر واقع نشود، باید تخلیه ایمپلنت انجام شود.

همچنین لازم است بدانید بیماران قلبی داروهایی برای جلوگیری از لخته شدن خون استفاده می کنند. ممکن است مصرف همزمان چند دارو، موجب بروز مشکلات تداخل دارویی شود.

ایمپلنت برای بیماران قلبی

ایمپلنت برای بیماران قلبی

توصیه می شود دندانپزشک با متخصص قلب بیمار در تعامل باشند تا نتیجه کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی موفقیت آمیز باشد. شرایط جسمی بیماران قلبی باید توسط متخصص قلب بررسی شود.

انجام کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی در بیمارستان انجام می شود تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوان اقدامات لازم را سریعتر انجام داد. بیماران قلبی برای انجام این جراحی باید آرام و بدون استرس باشند. اگر دچار ضربان قلب نامنظم و غیر کنترل شده هستند، باید تا رسیدن به شرایط جسمانی ایده آل صبر کنند.

در برخی موارد پزشکان برای سرعت بخشی در روند بهبودی استفاده از داروهای گیاهی را جایگزین داروهای شیمیایی می کنند. البته باید مصرف هر نوع داروی گیاهی و شیمیایی، تحت نظر پزشک باشد.

احتمال  ابتلا به بیماری ها با از دست رفتن دندان

  • بیماری های قلبی و عروقی
  • چاقی
  • دیابت
  • زوال عقل
  • بیماری های تنفسی

رابطه بیماری های قلبی با از دست رفتن دندان ها

از دست رفتن دندان ها بیشتر در میانسالی رخم می دهد. این مشکل به طور قابل ملاحظه ای  می تواند موجب بروز بیماری های قلبی و عروقی شود.  پوسیدگی و از دست رفتن دندان می تواند باعث بروز بیماری سندروم حاد عروق کرونر، فشار خون بالا، تنگی شریان های قلب و اندوکاردیت شود.

باکتری ها و عوامل میکروبی موجود در پوسیدگی دندان، از طریق رگ های خونی به طرف قلب می روند. عامل باکتریایی می تواند تمام سطح قلب را دچار عفونت و التهاب کند که به آن اندوکاردیت می گویند. اگر اقدامات درمانی به موقع انجام نشود، منجر به مرگ می شود.

باکتری ها و عوامل میکروبی اطراف ریشه دندان های پوسیده، از مسیر رگ های خونی به سیستم قلبی و عروقی وارد می شوند. باکتری ها باعث تخریب دیواره های شریانی  می شوند.  این تخریب موجب گرفتگی رگ های قلب  و افزایش فشار خون می شود. ورود باکتری ها به سیستم قلب و عروق موجب بروز بیماری سندروم حاد عروق کرونر نیز می شود.

کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی می تواند تاثیرات منفی از دست رفتن دندان ها را حذف کند. ایمپلنت می تواند موجب ایجاد لبخند زیبا شده و همزمان از سیستم قلبی هم محافظت کند.

طبق تحقیقات انجام شده بر روی گروه زیادی از مردان و زنان 45 تا 69 ساله انجام شد که از دست دادن دندان و عملکرد قلب خود را در مدت زمان 12 تا 18 سال گزارش می دادند. در پایان تحقیقات نتایج شگفت انگیزی مشاهده شد:

  • کسانی که در این بازه زمانی تعداد دو تا یا بیشتر، دندان خود را از دست داده بودند به نسبت کسانی که دندان از دست نداده بودند، احتمال خطر ابتلا به بیماری قلبی در آنها 23 درصد  بیشتر بوده است.
  • کسانی که در این بازه زمانی دندانی از دست نداده بودند، احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها وجود نداشت.

کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت برای بیماران قلبی

مراجعه به یک متخصص جراح  با تجربه جهت کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی می تواند در کسب نتیجه مطلوب بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین انتخاب ایمپلنت با کیفیت برای به دست آمدن نتیجه موفقیت آمیز اهمیت ویژه ای دارد.

ایمپلنت برای بیماران قلبی که  دارای ترومبوز سیاهرگ عمقی،  دریچه ی قلب پروتزی و یا دیگر مشکلات قلبی هستند و باید به طور مداوم از داروهای رقیق کننده خون استفاده کنند، می تواند خطرناک باشد.  هنگامی که یک جراحی موجب ایجاد خونریزی شود، بیماران قلبی با مشکل بزرگی مواجه می شوند.

کاشت موفق ایمپلنت برای بیماران قلبی

کاشت موفق ایمپلنت برای بیماران قلبی

طبق تحقیقات  و پیشرفت های علمی،  روش جدیدی برای کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی به جای روش معمولی ارائه شده است.  در این روش جراحی نیاز نیست تا مصرف داروهای انعقادی قطع شود. این روش کم تهاجمی،  این امکان را فراهم ساخته تا بیماران قلبی از ایمپلنت دندان استفاده کنند. این روش جراحی تکنیک فلپ می باشد. در این روش ایمپلنت به صورت مستقیم داخل بافت نرم استخوان فک بیمار کاشته می شود.

در این روش کاشت  ایمپلنت برای بیماران قلبی، میزان خونریزی، مدت زمان انجام جراحی، احساس درد و التهاب کاهش می یابد.

نقش تاثیر گذار ایمپلنت برای پیشگیری از بروز بیماران قلبی

کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی بر خلاف روش های دیگر ترمیم و بازسازی دندان، کل ساختار دندان از ریشه دندان تا تاج دندان را دوباره بازسازی می کند و دندانی جدید که بسیار محکم و مقاوم است، ایجاد می کند. دندان جدید از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند.

ایمپلنت برای بیماران قلبی باعث می شود تا کیفیت زندگی آنها بهبود یابد. ایمپلنت توانایی درست تلفظ کردن حروف، درست غذا خوردن و لبخند زیبا زدن  را به بیمار باز می گرداند. . همچنین موجب افزایش اعتماد به نفس بیمار می شود.

ایمپلنت از تخریب دندان های مجاور دندان از دست رفته جلوگیری می کند. استفاده از پروتزهای مصنوعی و یا بریج ها موجب وارد شدن فشار به دندانها می شود.

ایمپلنت برای بیماران قلبی از بروز بیماری های لثه مانند پریودنتیت و ژنژیویت جلوگیری می کند. این بیماری ها موجب ایجاد التهاب، عفونت، تورم و در نهایت از دست دادن دندان می شود. پریودنتیت خیلی شدید باعث می شود که التهاب و باکتری ها در تمام بدن پخش شود.

ایمپلنت برای بیماران قلبی  از  ایجاد مشکلات بارداری، دیابت نوع 2، بیماری آلزایمر، عفونت ریه  و مرگ و میر جلوگیری می کند.

ایمپلنت برای بیماران قلبی این امکان را فراهم ساخته است تا رعایت بهداشت دهان و دندان بهتر انجام شود. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آنها مانند یک دندان طبیعی می باشد.

کسانی که از پروتز های مصنوعی دندانی استفاده می کنند، باید برخی از مواد غذایی مانند مغزها، دانه ها، دانه های کامل مانند پاپ کورن، هویج خام، ذرت، سیب و گلابی که نیاز به گاز زدن دارند را مصرف نکنند زیرا احتمال شکسته شدن پروتز با مصرف این خوراکی ها افزایش می یابد.

ایمپلنت برای بیماران قلبی موجب شده است تا  بتوانند تمام  مواد غذایی سالم و مفید برای سلامتی قلب را استفاده کنند.

عوامل تاثیرگذار بر عدم موفقیت کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی

  • عفونت های بعد از عمل جراحی
  • دندانپزشک بی تجربه و نالایق
  • عدم وجود ثبات در کاشت ایمپلنت
  • سیگار کشیدن بیمار
  • عدم رعایت مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت
  • رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان
  • دیابت نوع 2 که کنترل نشده است.
  • اعمال تشعشعات در ناحیه سر و گردن

چه کسانی نمی توانند از ایمپلنت  استفاده کنند ؟

  • کسانی که مبتلا به آسیب های مغزی و انفارکتوس میوکارد هستند.
  • کسانی که جراحی پروتز دریچه قلب انجام دادند.
  • کسانی که دچار سرکوب سیستم ایمنی هستند.
  • کسانی که مشکلات خونریزی کنترل نشده دارند.
  • کسانی که مبتلا به سوء مصرف مواد مخدر هستند.
  • کسانی که مبتلا به بیماری های روحی و روانی هستند.
  • کسانی که از بیس فسفونات داخل وریدی استفاده می کنند.
  • کسانی که طولانی مدت از داروهای متعدد سیستمیک استفاده می کنند.

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved