ارتودنسی نامرئی با بهره گرفتن از جدیدترین تکنولوژی­ها، از پلاک­هایی برای درمان ناهنجاری­های فک و دندان استفاده می­کند که عملا نامرئی می­باشد. با استفاده از پلاک­های شفاف ارتودنسی نامرئی فارغ از هرگونه جلب توجه اطرافیان، زیبایی را به لبخند خود هدیه دهید. ارتودنسی نامرئی، قادر است که تمام ناهنجاری­هارا درمان و به اصلاح زیبایی لبخند فرد کمک شایانی می­کند.

 

ارتودنسی

واژه ارتودنسی از ترکیب دو واژه انگلیسی ” ارتو ” به معنی راست و ” ادوس” به معنی دندان. ارتودنسی ضمن این که نخستین تخصص معرفی شده در علم دندان پزشکی است، نمونه ای از تخصصی ترین رشته های موجود در علم دندان پزشکی نیز هست. این حرفه به تصحیح مشکلات مال اکلوژن و ناهنجاری های موجود در فک و دندان می­­پردازد. این دسته از اختلال ها در اثر مشکلاتی نظیر رشد نامناسب و اشتباه دندان ها و یا فک ایجاد شده و تاثیرات مخرب و ناخوشایندی بر زیبایی چهره فرد و لبخند وی داشته و اعتماد به نفس وی را می­کاهد. درمان های ارتودنسی که با استفاده از دستگاه ها و بریس های ثابت و متحرک نظیر براکت های فلزی و یا با به کارگیری روش هایی مانند ارتودنسی نامرئی انجام می­گردد، به تصحیح موقعیت قرار گیری دندان ها نسبت به یکدیگر و ناهنجاری ها و اختلالات موجود در فک می­پردازد.

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

یکی از بهترین روش هایی که برای اصلاح دندان ها در دندان پزشکی مورد استفاده قرار می­گیرد و از گذشته تا کنون در بین مردم رایج شده است، استفاده از براکت های فلزی و سیم هایی است که هنگام قرار گیری در دهان، به شدت جلب توجه کرده و همین موضوع موجب آزردگی خاطر بیمار می­شود. بسیاری از شما با شنیدن نام ارتودنسی، این سیم ها و براکت ها را تصور می­کنید! اما با پیشرفت چشمگیر علم در تمام زمینه ها و نیز در عرصه دندان پزشکی، با گذشت زمان روش هایی با وضوح کمتر پدید آمد.

ارتودنسی نامرئی که نام دیگر آن ارتودنسی اینویزلاین می باشد، با بهره گیری از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا، از الاینرهای شفافی برای درمان ناهنجاری ها و اختلالات فک و دندان استفاده می­کند که در عمل نامرئی است. با استفاده از پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی جدا از هرگونه جلب توجه اطرافیان، زیبایی را به لبخند خود هدیه کنید.

ارتودنسی نامرئی به افراد معروفی که تمایل ندارند اطرافیانشان متوجه شوند که آن ها تحت درمان هستند و نیز به افرادی که از نگاه و توجه دیگران آزرده می شوند، توصیه می­شود.

مشکلات و ناهنجاری های قابل اصلاح با استفاده از ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

  • ناهنجاری کراس بایت

این گونه از ناهنجاری زمانی رخ می­دهد که بی نظمی و به هم ریختگی قرار گیری دندان ها در فک بالا و نیز فک پائین وجود دارد.

  • ناهنجاری آندر بایت

در این دسته از ناهنجاری ها ناهنجاری، دندان های پائین به طور غیر نرمال جلوتر از دندان های بالا قرار گرفته اند. دلیل این مشکل رشد نامناسب فک بالا و یا رشد بیش از حد آن می­باشد.

  • فشردگی دندان ها

هنگامی که در فک فضای کافی به منظور قرار گرفتن تمام دندان ها به طور منظم و مرتب وجود نداشته باشد، این نوع از ناهنجاری رخ می­دهد.

  • فاصله زیاد دندان ها

این ناهنجاری به دلیل وجود فضای خالی زیاد در فک و بین دندان ها ایجاد می­گردد.

ارتودنسی نامرئی، به خوبی قادر است که تمام گونه های مختلف ناهنجاری های گفته شده را درمان و به اصلاح زیبایی لبخند فرد کمک شایانی­کند، به نحوی که هیچ کس متوجه نخواهد شد که فرد تحت درمان می­باشد.

انواع ارتودنسی نامرئی

  • ارتودنسی لینگوال، یکی از انواع ارتودنسی نامرئی
    ارتودنسی لینگوال

    ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال که شباهت زیادی به ارتودنسی ثابت دارد، از مجموعه ای سیم فلزی به منظور مرتب کردن دندان ها استفاده می­ کند. تنها تفاوت این روش با ارتودنسی ثابت در این است که سیم ها در این روش در پشت دندان ها قرار می­ گیرند و دیگران متوجه وجود آن نخواهند شد. اگرچه این روش ناراحت کننده و آزار دهنده بوده و دوره درمان طولانی مدت دارد، اما به افرادی که قصد دارند بدون جلب توجه اطرافیان دندان هایشان را مرتب کنند، توصیه می گردد.

  • ارتودنسی سرامیکی، یکی از انواع ارتودنسی اینویزیلاینارتودنسی ثابت سرامیکی

در روش ارتودنسی سرامیکی، براکت هایی ساخته شده از جنس سرامیک که تقریبا هم رنگ با دندان ها می باشد، بر روی دندان ها قرار گرفته و چسبانده می شوند. به همین دلیل این دسته از ارتودنسی را ارتودنسی سرامیکی می نامند. از جمله مهم ترین ویژگی های ارتودنسی سرامیکی عدم دیده شدن براکت های موجود در دهان در تمام طول درمان می باشد. استفاده از این گونه ارتودنسی به افرادی که دندان های نامرتب دارند و خواهان انجام ارتودنسی هستند، ضمن این که تمایل ندارند دیگران از وجود براکت های موجود در دهانشان با خبر شوند، بسیار مفید بوده و توصیه می شود. البته توجه داشته باشید که سیم ارتودنسی موجود بر روی دندان ها فلزی بوده و قابل رویت می باشد. نکته جالب تر این است که سیم هایی روکش دار و هم رنگ دندان نیز وجود دارند که فرد می تواند از آن ها استفاده کرده و با خیالی راحت طول دوره درمان را طی کند. گفتنی است که این دسته از سیم های فلزی هم رنگ دندان ها اصطکاک زیادی با براکت های سرامیکی ایجاد کرده و کند شدن حرکت دندان ها را به دنبال دارد. این مسئله موجب طولانی شدن دوره درمان گشته و به همین علت توصیه نمی شود.

  • ارتودنسی اینویزیلاین

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی

این ارتودنسی بیشتر به  عنوان ارتودنسی نامرئی شناخته می شود و به وسیله الاینر های شفاف ، سبب حرکت دندان ها می شود.

مزایای ارتودنسی نامرئی

استفاده از این روش پیشرفته در درمان ناهنجاری ها و اختلالات مربوط به فک و دندان، مزایای متنوعی را در پی خواهد داشت. در ادامه به بررسی برخی از این مزایا و فواید خواهیم پرداخت:

  • حق انتخاب فرد در طرح درمانی ارتودنسی نامرئی
  • استفاده از پلاک های شفاف و عدم جلب توجه آن ها
  • متحرک بودن ارتودنسی نامرئی
  • سهولت در تمیز کردن
  • استفاده از تکنولوژی کد کم به منظور طراحی پلاک های نامرئی
  • عدم آسیب به دندان ها و لثه ها

اشخاصی که با استفاده از پلاک های نامرئی به درمان ناهنجاری ها و اختلالات موجود در فک و دندان خود می­پردازند، روابط اجتماعی بهتر و پر رنگ تری داشته و اعتماد به نفس بالاتری در مقایسه با سایرین تحت درمانی که از براکت های فلزی استفاده می­کنند، دارند. ارتودنسی نامرئی همچنین فرد را یاری کرده که قدرت تکلم خود را حفظ کند و در حین صحبت کردن دچار مشکل نگردد و اذیت نشود.

معایب ارتودنسی نامرئی

  • استفاده از ارتودنسی نامرئی به منظور درمان تمام ناهنجاری ها و اختلالات موجود در دندان ها و فک مورد استفاده قرار نمی­گیرد. اصلاح ناهنجاری های شدید، فقط با استفاده از بریس های فلزی امکان پذیر می­باشد و استفاده از این گونه ارتودنسی مشکلات شدید را چاره نخواهد کرد.
  • استفاده از روش ارتودنسی نامرئی ممکن است هزینه های سنگینی را برای فردی که از بی نظمی های موجود در دندان های خود رنج می برد، در پی داشته باشد. این هزینه ها ناشی از استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و مواد با کیفیت در طی دوره درمان با به کارگیری الاینرهای شفاف می­باشد.
  • پلاک های مورد استفاده در این روش از ارتودنسی، باید حداقل هر دو هفته یک بار عوض شوند. این امر ممکن است موجب کلافگی و ناراحتی بیماران و هم چنین بالا رفتن هزینه های درمان گردد.
  • عدم استفاده مرتب از الاینر های شفاف در این روش، طولانی شدن دوره درمان و یا عدم موفقیت درمان بی نظمی دندان ها را به دنبال خواهد داشت. این در حالیست که در سایر روش های ارتودنسی بریس های فلزی به دلیل ثابت بودن، تا کامل شدن دوره درمان در دهان می­مانند و متحرک نیستند.

مراقبت از ارتودنسی اینویزیلاین قواعدی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

بایدها در مراقبت از ارتودنسی نامرئی

  • بریس ها را به طور منظم شستشو دهید.
  • اجازه دهید بریس های متحرک مرتبا خیس بخورند.
  • دندان هایتان را مرتبا تمیز کنید.
  • از شوینده های آنتی باکتریال برای شستن و تمیز کردن بریس ها استفاده کنید.
  • بریس ها را با دقت و حوصله مسواک بزنید.

نبایدها در مراقبت از ارتودنسی نامرئی

  • غذاها و خوراکی های رنگی استفاده نکنید، زیرا رنگ های موجود در این غذاها آثار ناخوشایندی را بر بریس الاینرهای شفاف به جا خواهد گذاشت.
  • بریس های شفاف را بدون استفاده از خمیر دندان شست و شو دهید.
  • در شست و شوی بریس ها از مواد شوینده رنگی و معطر استفاده نکنید، زیرا موجب خراب شدن و نیز فاسد شدن این وسایل خواهند شد.

روش ارتودنسی نامرئی به این صورت است که بین وضعیت و شرایط نامطلوب موجود در دندان ها تا وضعیت مناسب پیش بینی شده برای آن­ها به وسیله متخصص، توسط کامپیوتر در لابراتوارهای خاصی اقدام به ساختن پلاک ها یا الاینرهای شفاف گوناگونی می­کنند. هر کدام از این پلاک های شفاف حداقل دو هفته توسط بیمار مصرف شده و سپس با پلاک های بعدی جایگزین می­گردند. این امر تا تمام شدن روند درمان و مرتب شدن دندان ها ادامه پیدا می کند.

قیمت ارتودنسی نامرئی

هزینه تقریبی انجام ارتودنسی نامرئی به شرایط و ویژگی های بیمار بستگی دارد. شدت مشکل و ناهنجاری های موجود در دندان ها و نیز طول دوره درمان فرد، از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی ارتودنسی نامرئی و نیز قیمت ارتودنسی نامرئی در تجریش می باشد. انجام ارتودنسی نامرئی فک بالا به مراتب ارزان تر از ارتودنسی نامرئی هر دو فک می باشد. بنابراین هزینه ارتودنسی نامرئی با مراجعه به دندان پزشک و بررسی شرایط فرد تعیین می گردد.

برای اطلاع از قیمت ارتودنسی نامرئی با شماره

  • 09397777221

تماس بگیرید .

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved