لمینت دندان چیست و چرا لمینت دندان توصیه میشود

در این مقاله قصد داریم به لمینت دندان چیست و چگونه انجام میشود، کاربرد ها و چگونگی روش لمینت گذاری و ترمیم دندان با لمینت، بپردازیم، و به این سوال پاسخ دهیم: آیا لمینت دندان ارزشش قیمت را که برایش پرداخت میکنیم را دارد؟

لمینت دندان

روکش لمینت دندان

دسترسی سریع به مطالب نوشته (کلیک کنید)

در ایام قدیم زمانی که میخواستند سلامت یک انسان را بسنجند، ابتدا به دندان هایش توجه میکردند، سفید تر و سالم تر بودن دندان به معنی بالا بودن رتبه اجتماعی در فرد تلقی میشد.

ترمیم دندان با لمینت

ترمیم دندان با لمینت دندان

امروزه نیز ما همان ویژگی هارا از نسل های پیش به در ضمیر ناخود اگاه به ارث برده ایم و هنگام مواجه شدن با شخصی ابتدا نگاهمان به سمت لب دهان فرد میرود و با نگاه اولیه تصمیم میگیریم که چگونه راجب او فکر کنیم، پس میتوان گفت سلامت دندان و دهان یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری هر انسانیست، اما گاهی بیش میاید که به دلیل حوادث یا مراقبت نکردن خودمان از دندان هایمان، آنهارا کم کم از دست میدهیم و ظاهر بد و زشتی به خود میگیرند در این شرایط بهترین راه ترمیم و درمان دندان ها به روش لمینت گذاری میباشد.

لمینت دندان در سال های اخیر به شدت محبوبیت بالایی پیدا کرده و این لمنیت های سرامیکی جزو بالا ترین نرخ عمل های ترمیم و زیباسازی لبخند به شمار میروند.

چرا لمینت ؟ همه ی ما علاقه مند به این هستیم چهره و لبخند زیبا داشته باشیم. در برخی از افراد به دلیل کوچک بودن دندان، زرد بودن دندان یا بد شکل بودن آن ها، از داشتن لبخند زیبا محروم اند و به همین سبب اعتماد به نفس آن ها را پایین می آورد.

زیبایی دندان
امروزه روش های بسیار زیادی جهت حل این مشکل وجود دارند که محبوب ترین آنها روش لمینت دندان میباشد

[contact-form-7 id=”3885″ title=”Appointment peyman”]


توصیه ما حتما مقاله روکش زیرکونیا را بخوانید


کاربرد های لمینت دندان

لمینت دندان ها، پوسته نازک و شفاف و همرنگ دندان ها هستند که بر روی دندان ها قرار می گیرند و ایرادات دندان ها می پوشانند، میتوان گفت روش لمینت گذاری تقریبا محبوب ترین روش برای داشتن ظاهری بسیار مناسب در دهان و دندان شما میباشد.

کاربرد های لمینت
لمینت دندان، درمانی برای ساختن لبخندی زیبا هستند که میتوان از لمینت ها برای درمان دندان شکسته، لب پر شده، زرد رنگ، دندان های کوچک و بد شکل استفاده کرد.

این روکش های سرامیکی:لمینت، بر خلاف باور عموم نه تنها برای زیبا سازی، بلکه برای مراقبت از دندان های ضعیف هم مورد استفاده قرار میگیرد، میتوان گفت مانند سپری از جنس سرامیک دندان های شما را در برابر مشکلاتی از جمله پوسیدگی مراقبت میکند.

روش لمینت گذاری یکی از روش های زیبایی در دندان پزشکی میباشد که زیر مجموعه ونیر های دندانی قرار میگیرد ،میتوان گفت در میان ونیر های دندان لمینت های سرامیکی محبوب ترین و پر استفاده ترین نوع ونیر ها میباشند.

برخی از سوالات شما درباره لمینت دندان

آیا میتوان دندان های نامرتب را لمینت کرد؟
در جواب باید بگوییم بله آما بهتر است با روش های درمانی ابتدا، دندان هارا تا حد امکان صاف نمود تا از برش و تراش زیاد دندان جلوگیری کنیم.
چند مدل لمنیت داریم
لمنیت های دندان به صورت کلی به سه دسته تقسیم میشوند که ما در مطلب به همه ی آنها پرداخیتم.
آیا لمینت فقط برای زیبایی میباشد؟
خیر لمینت دندان داری کاربرد های دیگری مثل استحکام دندان ها نیز میباشد.
لمنیت گذاری چه قدر طول میکشد
اگر به صورت خلاصه اشاره کنیم حدودا در دو جلسه کار تمام است، برای اطلاعات بیشتر مدت زمان لمینت را بخوانید
لمینت دندان چیست؟

عکس لمینت دندان

لمینت دندان سرامیکی چیست؟

یکی از انواع پر طرفدار لمینت، نوع لمینت سرامیکی است که اغلب با استفاده از سرامیک بر پایه شیشه، سرامیک بر پایه اکسید زیرکونیوم و سرامیک بر پایه اکسید آلومینیوم ساخته می‌شود. اگر شما برای کاشت ونیرهای لمینت سرامیکی به پزشک متخصصی مراجعه کنیداو  میتواند سایه، رنگ و بهترین نوع لمینت دندان را جهت از بین بردن و پنهان کردن عیب‌های ظاهری دندان انتخاب کند.

باید اطمینان داشته باشید که لمینت شما بدون هیچ گونه ساییدگی، شکستگی، رنگ پذیری و با دوام و طول عمری بیشتر از 15 سال انجام شود.

پس از انتخاب رنگ و طرح لمینت دندان قطعا هرگونه عیب ظاهری مانند فاصله بین دندان، لب پریدگی یا شکستگی دندانی وجود داشته باشد از بین میرود و می‌توانید یک اصلاح طرح لبخند را به سلیقه خود تجربه کنید. ممکن است برای همه شما این سوال پیش آید که چطور بهترین نوع از لمینت ونیر را انتخاب کنید؟ دو عامل بسیار مهم وجود دارد که بر انتخاب لمینت‌های پرسلن تاثیر می‌گذارد و در ادامه قصد داریم برای شما شرح دهیم:

لمینت گذاری دندان جزو عمل های بسیار آسان، و نسبتا سریع دندان پزشکی می باشد.
لمینت دندان سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی


قیمت لمینت دندان

قیمت لمینت دندان بسته به نوع و جنس روکش و تعداد مراحل انجام شده، همچنین تعداد پل ها کمی متفاوت است قیمت های مشاهده شده به صورت حدودی میباشد.

پیشنهاد ما این است که قبل از تصمیم به انجام این عمل با مراجعه به چندین مطب دندان پزشکی از میانگین قیمت ها مطلع شوید.

البته شما میتوانید جهت مشاوره رایگان توسط تیم متخصص با شماره های ما تماس بگیرید (مشاوره حضوری و تلفنی به صورت رایگان)

[rpt name=”4350″]


قیمت لمینت دندان

در بسیاری از وبسایت ها مشاهده میشود که این دو یعنی لمینت و ونیر با هم یکی هستند، اما این باور به کلی اشتباه است.

میتوانید جهت برسی کامل ونیر دندان به (مقاله ونیر دندان) مراجعه نمایید تا با تفاوت این دو پی ببرید.


بهترین جنس لمینت دندان

این روکش ها بسته به قیمت و کشور سازنده با جنس های مختلفی ساخته میشوند و نمیتوان گفت یک لمینت دندان بهترین است، اما نمونه های موجود در ایران در چند نوع بخصوص خلاصه میشوند، البته این به این معنا نیست که دارای کیفیت و دوام کمتری نسبت به نمونه های خارجی میباشند در این بخش به برسی چند مدل از جنس های مختلف لمینت دندان میپردازیم.

لمینت سرامیک توده ای

این نوع روکش دندان به دلیل ساخت توسط دست، دارای زیبایی بسیار بالا و طبیعی میباشد اما دارای یک نقطه ضعف نیز میباشد، ضعیف تر بودن این روکش ها نسبت به دیگر جنس لمینت ها میباشد.

امروزه لمینت ها از جنس توده ای به عنوان لمینت اقتصادی مورد استفاده قرار میگیرند.

لمینت زیرکونیا 

لمینت دندان زیرکونیا به عقیده بسیاری بهترین جنس لمینت میباشد، اما قیمت بالای آن شاید شما را از انتخاب این روکش منصرف نماید.

ما به دلیل محبوبت بالای این روکش لمینت زیرکونیا تصمیم گرفتیم مطلب کاملی راجب این روکش قرار دهیم برای خواندن این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید.

مقاله کامل روکش زیرکونیا

لمینت سرامیک فشرده

این روکش ها از لحاظ استحکام بسیار مقاوم میباشند اما برای نصب این نوع روکش ها نیاز است دندان را کمی بیشتر نسبت به دیگر روکش ها برش دهیم، این موضوع تنها دلیلی است که این روکش ها کمی پایین تر از دیگر روکش ها در رده بندی محبوبیت قرار میگیرند.

روکش های سرامیک فشرده در کشور ما کمتر مورد استفاده قرار میگیرند.

مراحل لمینت دندان

در این بخش با نگاه جزعی تر به لمینت دندان برسی میکنیم که این عمل زیبایی دندان به چند بخش تقسیم شده و به صورت کلی چگونه انجام میگیرد.

هر مرحله را میتوان در یک روز جداگانه انجام داد، اما بهتر است وقفه بین مراحل طولانی نباشد و هر چه زود تر کار تمام شود.

مراحل لمنیت دندان

مراحل لمنیت دندان

ابتدا دکتر متخصص، وضعیت دندان های شما به طور کامل بررسی میکند تا ببیند شما کاندیدای مناسبی برای انجام لمینت هستید یا خیر، در غیر این صورت از درمان ارتودنسی، بلیچینگ یا جرم گیری یا کامپوزیت را به شما پیشنهاد می دهد.

وقتی که شما کاندیدای مناسبی برای لمینت بودید، فرآیند درمان آغاز می شود.

برش دندان:

در ابتدا دکتر متخصص به اندازه حدود نیم میلی متر از سطح دندان های شما را تراش می دهد و سپس لبه های دندان های شما تنظیم و میزان می کند.

بعد از تراشیدن دندان، به کمک قالب هایی، از دندان های شما قالب می گیرد و آن قالب ها را به لابراتور می فرستد.

چسباندن:

بعد از آماده شدن لمینت ها و تایید شما از لحاظ رنگ و ساختار آن ها، آن را به کمک چسب های مخصوص بر روی دندان های شما می چسباند و به کمک اشعه که روی آن می تابانند، لمینت ها به خوبی در جای خود قرار می گیرند.

آیا لمینت دندان درد دارد؟

به دلیل تراش درد و قرار گیری بدون نقص روکش ها بهتر است دندان ها را کمی در برش داد، در همین مرحله به دلیل استفاده از دستگاه ها کمی احساس سوزش در ناحیه دندان ها میکنید اما باید بدانید قبل از شروع ماده ی بی حسی در لثه شما تزریق شده و باعث میشود کمترین میزان درد را احساس کنید.

در مراحل بعدی نیز فقط لمینت ها به دندان های طبیعی به وسیله چسب مخصوص متصل شده و هیچ دردی را احساس نمیکنید

حتی اگر بیمار دچار استرس و اضطراب شده باشد دارو های آرام بخش برای او تجویز میشود و سختی کار را به حداقل میرساند ممکن میرساند.

البته در شرایط خاص که دندان ها بسیار به هم ریخته شده باشند دکتر مجبور است دندان ها را بیشتر تراش دهد یا تجویز کند که دندان ها ابتدا ارتودنسی شوند و پس از مدتی که دندان ها حالت طبیعی خود را گرفتند با کمترین میزان تراش کار را تمام نمود.

آیا لمینت بدون تراش دندان امکان دارد؟

برخلاف تصور عموم مردم، براى ساخت لمنیت همیشه شما نیاز ندارید دندان های خود را تراش دهید و اگر دندانپزشک در انتخاب روش صحیح دقت داشته باشد این روش زیباسازی-درمانى، تنها آماده سازى مختصرى جهت نشستن لمنیت ها بدون هیچ آسیبى به بافت طبیعى دندان امکان پذیر میباشد.

لمینت دندان چه قدر طول میکشد

قالب گیری لمینت دندان، حدودا یک یا دو هفته تا آماده شدن قالب دندان های زمان نیاز دارد و کاشت روکش ها روی دندان شما معمولا طی یک جلسه طول می کشد.

فرآیند ساخته شدن لمینت ها ممکن است یک یا دو هفته به طول بینجامد و در این مدت می توانید از روکش های موقت استفاده کنید تا اعتماد به نفس خود را داشته باشید.

پس به صورت خلاصه مراحل لمینت دندان در 5 مرحله اصلی انجام میشود:

آماده سازی و تهیه قالب – آماده سازی دندان – ساخت لمینت در لابراتوار – نصب لمینت – پیوند زدن

فیلم نصب لمینت دندان

در فیلم لمینت دندان میتوانید به صورت دقیق از روند کار مطلع شوید،در روکش های ونیر های سرامیکی (یا همان لمینت نیاز بسیار کمی به تراش دندان داریم) ،اما در این فیلم نمونه روکش گذاری دندان یا همان لمینت را برسی میکنیم.


نکاتی که باید قبل از لمینت بدانید:

نیرویی که قرار است پس از نصب به ونیر لمینت بیمار وارد شود

مواد سازنده لمینت بیمار باید توسط پزشک بر حسب میزان نیرویی که قرار است پس از نصب لمینت بر روی دندان بیمار وارد شود، انتخاب شود.  ممکن است میزان باری که باید لمینت تحمل کند بسیار زیاد باشد به همین علت باید از موادی استفاده شود مقاومت بسیار بالایی داشته باشد تا درصد شکستن آن بسیار کاهش یابد.

ممکن است برخی بیماران دارای دندان‌های بسیار کجی باشند یا عادت به دندان قروچه در شب داشته باشند  و به همین دلیل باید از لمینت‌هایی استفاده شود که تنش کششی و برشی بیشتری را بتوانند تحمل کنند. سرامیک‌هایی که بر پایه آلومینا هستند دارای استحکام بسیار بالاتری هستند البته، برای این دسته از افراد استفاده از سرامیک بر پایه زیرکونیا نیز مناسب است.

تغییر در شکل، رنگ و سایه ونیر لمینت در حین ساخت که باید در نظر گرفته شود

رنگ و سایه انتخاب شده برای لمینت باید بر اساس جنس و نوع ونیر لمینت سرامیکی باشد. اجزایی که در ساخت لمینت ونیر استفاده میشود در رنگ نهایی آن تاثیر بسیار زیادی دارد زیرا ضخامت و درخشندگی لمینت باعث مشخص شدن بازتاب و پراکنده کردن نور میشود. نوری که به وسیله لمینت جذب میشود یا منتقل میشود به ماهیت شیمیایی و اندازه ذرات تشکیل دهنده مواد هسته پرسلین بستگی دارد. یکی دیگر از مواردی که بر رنگ لمینت تاثیر دارد رنگ دندانی است که زیر لمینت قرار گرفته است بدین صورت که اگر دندان شما بسیار زرد یا تیره باشد سایه رنگ روشنی باید برای لمینت سرامیک انتخاب کنید.


لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

پاسخ به این سوال بدون مشاوره و مراجعه به پزشک تقریبا شما را به نتیجه قطعی نمیرساند چرا که یک دارو را نمیتوان برای هر بیماری تجویز نمود (لمینت دندان برای همه مناسب نیست)، توصیه ما این است بهتر از قبل از تصمیم گیری با کارشناسان ما در این زمینه تماس بگیرید و به صورت رایگان از توصیه های آنان بهره مند شوید.

اما به طور کلی میتوان گفت روش لمینت گذاری دندان یکی از پایه ترین روش های اصلاح لبخند میباشد، به طور کلی میتوان گفت در تقریبا در 50 درصد از روش های اصلاح لبخند میبایست دندان های جلویی را اورتودنسی نمود و پس از آن با لمینت و جراحی لثه، لبخند معروف هالیوودی را به چهره اضافه نمود.

همانطور که در مطالب قبل نیز اشاره کردیم لمینت دندان نه تنها برای زیبایی دندان نیست بلکه مانند کلاه های محافظی هستند که در برابر آسیب های احتمالی از دندان حفاظت میکنند.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221

لمینت برای چه دندان هایی کاربرد دارد؟

گر چه میتوان گفت روش لمینت گذاری محبوب ترین روش زیبایی دندان ها میباشد، اما باید بدانید برای تمام ایرادات دندان نمیشود از روش لمینت گذاری استفاده کرد، برخی از مشکلات دندان ها مانع استفاده از روکش ها میشوند، البته میتوان برخی از مشکلات را با دیگر روش های دندان پزشکی برطرف نمود و سپس به سراغ روش روکش گذاری و اصلاح طرح لبخند رفت.

در اینجا به برسی تمامی موارد میپردازیم تا برسی کنیم ایا شما کاندید مناسبی برای لمینت گذاری میباشید و لمینت برای شما کاربرد دارد یا خیر:

  • دندان هایی که دارای رنگ نامناسب و تیر هستند.
  • دندان هایی که دارای لکه هستند.
  • دندان هایی دارای شکستگی و لب پرگی هستند.
  • دندان های نامرتبی که با لمینت بتوان آن ها را مرتب و درمان کرد.
  • دندان هایی که مایل به سمت زبان هستند.
  • افزایش اندازه تاج دندان و زیبایی بیشتر.


لمینت دندان بازیگران + عکس

لمینت ها نه تنها در کشور ما بلکه بیشتر در اروپا توسط بازیگران مورد استفاده میباشند در واقع میتوان گفت این روش برای اولین با در سال 1928 در یه فیلم توسط یک گریمور آمریکایی جهت فیلم برداری یک سکانس استفاده شد و پس از آن به دلیل زیبایی تصمیم گرفته شد روکش هارا به صورت دائمی طراحی کنند.

امروزه نیز میتوان گفت تقریبا تمامی بازیگران هالیوودی نیز از این روکش محبوب استفاده میکنند، در اینجا چندین نمونه از قبل و بعد بازیگران را میبینیم.

لمینت گذاری بازیگران مشهور

لمینت مرگان فریمن

لمینت دندان تام کروز

مزایا لمینت دندان

لمینت دندان نه تنها زیبایی را به لبخند شما اضافه میکند بلکه مراقب سلامت دندان های شما نیز میباشد، اما شما باید با آگاهی کامل از نکات قوت و نکات ضعف به سمت انتخاب این روش درمانی بروید.

در این قسمت چندین ویژگی مثبت لمینت دندان را مطرح نموده ایم تا با برسی دقیق، بتوانید راحتر اقدام به انتخاب انجام این عمل زیبایی دندان بگیرید.

درباره مزیت های دندان

چندین نکته درباره مزیت های دندان

  • ظاهری زیبا و پوشش عیب های دندان های شما
  • استحکام بسیار بالا به سختی تغییر رنگ می دهند
  • در برابر چای، قهوه، سیگار مقاوم هستند.(اما بهتر است مقداری مصرف چای، سیگار و قلیان را کمتر کنید)


عوارض لمینت دندان

با اینکه این لمینت های دارای استحکام بالا و خیلی خوبی هستند اما باید از فشار شدید روی آن ها پرهیز کنند.ممکن است گاهی اوقات در هنگام فشار شدید بشکنند، این یکی از عوارض و بدی های لمینت ها به شمار میرود.

ساخت لمینت های سرامیکی دندان در لابراتور کمی زمان بر است و این مدت تقریبا یک هفته طول میکشد.

باید بدانید اگر لمینت ها به درستی روی دندان نصب نشده باشند با عوامل تخریب کننده دندان به مرور ضعیف شوند و شکننده باشند، اما اگر به درستی در دهان نصب شده باشند احتمال شکستن آن ها بسیار کم است.

و البته یکی دیگر از مشکلات و عوارض لمینت دندان، افتادن روکش میباشد. البته باید به یاد داشته باشید با مراجعه به مراکز دندان پزشکی معتبر و استفاده از جنس های مرغوب، این احتمال را تا نزدیک به صفر درصد نیز رساند.

آیا لمینت به دندان ها آسیب می زند؟

در جواب باید گفت، خیر در صورتی که دندانپزشک شما متخصص ترمیم و زیبایی باشد و در این طمینه با تجربه باشد به اصل دندان آسیبی نمیرساند.

برای شروع لمینت گذاری، یک عکس کلی از فک و دهان برای شما تجویز میشود و به صورت کلی دندان های شما مورد آزمایش قرار میگیرند تا از مناسب بودن دندان های شما برای روش لمینت گذاری اطمینان حاصل شود.


چه افرادی نباید لمینت کنند

  • افراد که دارای دندان های قروچه می باشند و این افراد به کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستند
  • دندان هایی که دارای نامرتبی شدیدی هستند
  • دندان هایی که مایل به سمت لب هستند
  • افرادی که دارای دندان های پوسیده هستند و یا سطح مینای دندان های آن ها دارای ضخامت کمی میباشد.
  • افرادی که دارای مشکلات و بیماری های لثه می باشند ابتدا باید درمان لثه خود را انجام دهند و سپس از لمینت استفاده کنند.
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت نمی کنند.

عوارض احتمالی لمینت سرامیکی:
حساسیت دندان ها به تغییر دما ( سرما و گرما ) که بعد از حدود یک هفته، حساسیت آن کاسته می شود و درمان می شود.

احتمال شکستگی لمینت ها در صورت اعمال فشار زیاد به لمینت ها درآمدن لمینت از سرجای خود ( به نداشتن مهارت کافی پزشک متخصص )

مراقبت از لمینت ها

از عادت های جوییدن ناخن، ساییدن دندان های روی هم، شکستن یخ با دندان و مواردی که باعث فشار زیادی به دندان می شود خودداری فرمایید.(اگر این مشکلات را دارید مراجعه به یک روانشناس میتواند گزینه خوبی برایتان باشد)

حدود یک یا دو هفته بعد باید به پیش پزشک متخصص مراجعه کنید تا از سلامت لمینت های شما، اطمینان حاصل کند. مراجعه منظم به پزشک متخصص خود امری واجب است که عمر لمینت شما را افزایش میدهد.(مراجعه هر 6 ماه به دندانپزشکی جهت برسی دندان ها توصیه میشود)

مراقبت و نگهداری از آن ها نیز مانند دندان عادی است و احتیاج به نخ دندان و مسواک، مانند دندان اصلی دارند.

اما شما باید از خمیردندان های مخصوصی که دکتر به شما معرفی می کند استفاده کنید که حاوی فلوراید و از ساییدگی لمینت ها جلوگیری کند.

تا حد ممکن از خوردن و آشامیدن مواد خوراکی دارای رنگدانه  و سیگار و قلیان پرهیز کنید. با اینکه لمینت ها در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم هستند اما با این مراقبت ها، از طریق رنگ ها جلوگیری به عمل آورده و طول عمر آن ها را افزایش می دهید.

مراقبت از لمینت دندان

مراقبت از لمینت دندان


تفاوت لمنیت سرامیکی با کامپوزیت ونیر 

کامپوزیت ونیر هم درمانی مشابه به لمینت است و برای زیبایی هر چه تمام تر لبخند استفاده می شود با اینکه تفاوت که جنس کامپوزیت ونیر ها با لمینت های سرامیک تفاوت دارد و در این درمان نیازی به تراشیدن دندان وجود ندارد.

فرق لمینت سرامیکی با ونیر

فرق لمینت سرامیکی با ونیر

مزایا لمینت ها نسبت به کامپوزیت ونیر

ظاهر زیبایتر:
لمینت ها از جنس سرامیک هستند که رنگ و شفافیت عالی دارند و به دلیل اینکه برای دندان ها فرد قالب مخصوصی تهیه
می شود، به نسبت کامپوزیت ونیر ظاهر آن زیباتر است.
مقاومت در برابر تغییر رنگ: مقاومت لمینت ها در برابر رنگدانه موجود در مواد غذایی، بیشتر از کامپوزیت ونیر است.
استحکام بیشتر: لمینت ها دارای استحکام و مقاومت بیشتری در برابر کامپوزیت ونیر هستند.
مزایا کامپوزیت ونیر نسبت به لمینت:
هزینه کمتر
در لمینت ها به دلیل اینکه نیاز به قالب گیری دارد و لمینت ها مخصوص شما ساخته می شود و عوامل دیگری قیمت
مواد و طول درمان بیشتر هزینه لمینت ها بیشتر از کامپوزیت ها است. نیازی به تراشیدن دندان در کامپوزیت ونیر وجود ندارد.
طول درمان
طول درمان کامپوزیت ونیر در حدود یک جلسه است اما لمینت ها در حدود دو هفته به طول می انجامند.

نتیجه گیری:

لمینت بهتر است یا کامپوزیت

معمولا یکی از متداول ترین سوال ها در روکش گذاری دندان مقایسه این دو روکش است، شما با اطلاع از مزایا و معایب هر کدام می توانید تصمیم گیری بهتری درباره این مورد داشته باشید،ما در این بخش به برسی حدودی این دو میپردازیم اما شما میتوانید برای برسی کامل تر به مقاله ای با همین نام مراجعه نمایید.

کامپوزیت ونیر روش محافظه کارانه تری از لمینت است اما لمینت ها طول عمر و استحکام بیشتری هستند.
البته ناگفته نماند که لمینت دارای زیبایی به مراتب بیشتر از کامپوزیت میباشد.

ارتودنسی قبل از لمینت

روش های درمانی ناهنجاری های دندانی/کاربرد ارتودنسی قبل از  لمنیت

یک لبخند هالیوودی آرزوی همه ما میباشد، زمان که لبخند میزنیم برق دندان های ما چشمان اطرافیان را بگیرد، اما به چه قیمتی؟

انجام ارتودنسی قبل از لمینت

مراحل لمینت ارتودنسی

بار ها پیش میاید که اشخاصی به دندان پزشکی مراجعه میکنند و انتظار دارند پزشک با چوب جادویی دندان های آنان را به یک حرکت تبدیل به دندان هایی زیبا و یک دست کند، برخی از دندان پزشکان بدون توجه به سلامت دندان های فرد و فقط جهت زیباسازی لبخند اقدام به تراش دندان میکنند یک راه غیر قابل برگشت و بهای سنگینی برای زیبایی میباشد.

فرقی نمیکند خواستار لمینت باشید یا کامپزیت ونیر اگر دندان های شما دچار ناهماهنگی باشد مجبور به تراش دندان های خود هستید و این یک عمل غیر قابل بازگشت به شمار میرود.

ارتودنسی راه حلی مناسب اما زمان بر
در اکثر مواقع میتوان با ارتودنسی دندان ها را به مرتب ترین حال درآورد، اما به دلیل بسیار طولانی بودن طول درمان ارتودنسی از انجام این عمل سرباز میزنند.

طول درمان ارتودنسی: ارتودنسی معمولا حدود 2 سال به طول می انجامد در طول این مدت نیز شما میبایست هر 5 هفته یک بار به پزشک جهت معاینه دندان های خود مراجعه کنید.

معایب لمینت بدون ارتودنسی

بار ها پیش آمده با تبلیغی شبیه به این مواجه شویم “مرتب کردن دندان ها در 2 روز” اما آیا جدا از هزینه سنگین، ارزشش را دارد از سلامت دندان های خود بگذریم تا آنها را زیبا جلوه دهیم؟

زمانی که شما دندان های نامرتب دارید میبایست بخش عظیمی از دندان و حتی مینای دندان را تراش داده تا بتوان لمینت و یا کامپزیت های وینیر را جایگزین دندان های اصلی کرد، اما باید بدانید با این کار بخش عظیمی از اصل دندان های خود را از دست میدهیم.

ارتودنسی قبل از لمینت

ابتدا به این سوال پاسخ دهیم هدف از ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی یکی از شاخه های علم دندان پزشکی میباشد که هدفش مرتب کردن دندان ها میابشد، در این نوع درمان دندان ها به وسیله سیمی به هم متصل میشوند و طی مدت طونی فشار وارد شده به دندان ها موجب یک ردیف شدن آنها میشود، اما باید بدانید این نوع درمان کاملا بدون ضرر نیست و به جز مدت طولانی درمانش دارای معایب دیگری نیز میباشد که در ادامه به چندی از آنان اشاره خواهیم کرد

آفت دهان

احتمال اتفاق این مشکل زیاد نیست، اما بهتر است راجب آن اطلاعاتی داشته باشید.

زمانی که در ارتودنسی از براکت های کم کیفیت استفاده شود، این امکان وجود دارد براکت ها پوست دهان و لثه را زخم کند

پوسیده شدن دندان ها

اگر اشخاصی که دندان های خود را ارتودنسی کرده اند به درستی از مسواک استفاده نکنند این احتمال وجود داد تا بخشید از غذا در بین فلز ها و دندان قرار بگیرد و طی مدت طولانی موجب پوسدگی دندان ها شود

آلرژی به ارتودنسی

به تازگی با روش های جدید، قبل از نصب ارتودنسی دندان پزشکان برسی میکنند که شخص به فلز استفاده شده در ارتودنسی حساسیت یا آلرژی نداشته باشد، و احتمال این مشکل بسیار کم است.

نظر دکتر متخصص

در حقیقت هیچ چیز مهم تر از سلامت دندان های شما نیست به طور کلی نیاز است تا بعد از عکس برداری مشخص شود دندان ها نیاز به اورتو دنسی دارند با خیر، من به شخصه به بیماران خود انجام ارتودنسی برای دندان های کج قبل از لمینت دندان توصیه میکنم.

نتیجه گیری ارتودنسی قبل از لمینت

به صورت خلاصه ارتودنسی قبل از لمینت برای دندان های نامرتب بسیار توصیه میشود تا از برش و تراش دندان حد الامکان جلوگیری شود

مرجع مقاله : ویکی پدیا

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved