دندانپزشکی زیبایی چیست ؟

دندانپزشکی زیبایی یکی از شاخه های محبوب در دندانپزشکی می باشد که هدف در این درمان طراحی لبخند زیبا می باشد . در دندانپزشکی زیبایی با استفاده از درمان هایی مانند بلیچینگ ، جرم گیری ، کامپوزیت ونیر و لمینت دندانی به اصلاح عیوب دندان ها و ساخت لبخندی درخشان می پردازد .

کلینیک تخصصی دندانپزشکی زیبایی تجریش واقع در میدان تجریش با استفاده از به روزترین و بهترین تجهیزات ،  سعی در جلب رضایت شما بیماران عزیز را دارد و با همکاری با بهترین دندانپزشکان زیبایی تهران ، بهترین نتایج درمان را برای شما به ارمغان می آورد .


تفاوت ها کلینیک دندانپزشکی تجریش کلینیک فوق تخصصی معتبر مراکز دندانپزشکی غیر تخصصی
پالیش رایگان کامپوزیت هر شش ماه یکبار به مدت دو سال
یکسال گارانتی کامل درمان + 10 سال خدمات نیم بها
حضور بهترین متخصصان دندانپزشکی زیبایی
استفاده از برندهای معتبر و اصل
انجام کامپوزیت در یک جلسه
حضور همزمان تمامی متخصصان و انجام تمامی درمان ها در محل کلینیک
انجام کامپوزیت دندان بدون تراش
انجام درمان به صورت اقساطی
ساخت لمینت توسط بهترین لابراتور های ایران
انتخاب رنگ توسط بیمار
استفاده از مواد و تجهیزات استریل مخصوص هر بیمار
ویزیت مجازی بیماران

خدمات اقساطی : 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی تجریش تجریش برای رفاه حال بیماران عزیز تمامی درمان های تخصصی خود را به صورت اقساط بلند مدت بدون بهره هم انجام می دهد .

برای آگاهی از خدمات اقساطی کلینیک تخصصی تجریش تجریش با شماره 22740004 تماس بگیرید یا فرم زیر را پر کنید تا ما با شماره تماس بگیریم .

[contact-form-7 id="3124" title="بدون عنوان"]

کامپوزیت دندان

کامپوزیت ونیر

کامپوزیت دندان یا کامپوزیت ونیر ، ماده ای خمیری شکل می باشد که با قرار دادن آن ها بر روی دندان ها ، می توان عیب های ظاهری دندان ها را پوشاند و فرد لبخند با ظاهر جذاب را داشته باشد .

کامپوزیت ونیر ها با دوام بالا و ظاهر زیبایی هستند که یکی از علل های محبوبیت آن ها در بین افراد ،  عدم نیاز به تراش دندان یا حداقل تراش دندان را دارند و به همین دلیل به آن ها لمینت بدون تراش نیز گفته می شود .

مراحل کامپوزیت ونیر :

مراحل کامپوزیت دندان دارای پیچیدگی خاصی نمی باشد اما از حساسیت بالایی برخوردار می باشد که شما از بهترین لبخند بهره مند شوید . مراحل کامپوزیت دندان اگر توسط دندانپزشک زیبایی با  تجربه و مهارت بالا انجام شود ، می تواند بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند و لبخند زیبایی تری داشته باشید .

کلینیک دندانپزشکی تجریش تجریش با همکاری بهترین دندانپزشکان متخصص زیبایی که دارد ، می تواند به شما اطمینان خاطر از نتیجه درمان بدهد.

برای شروع درمان کامپوزیت ونیر دندانپزشک زیبایی ابتدا سطح دندان های شما را تمیز می کند و سطح دندان های شما از هر گونه جرم عاری می سازد.

بعد از اطمینان حاصل کردن  از تمیزی دندان ها ، دندانپزشک به خشک کردن دندان می پردازد و نباید بزاق بر روی دندان ها در هنگام قرار دادن کامپوزیت ها وجود داشته باشد . سپس با استفاده از اسید های مخصوص دندانپزشکی ، سطح دندان متخلخل می شود تا کامپوزیت ونیر ها به خوبی بر روی آن بچسبند .

سپس چسب های مخصوص کامپوزیت ونیر بر روی دندان زده می شود و کامپوزیت ها قرار داده می شود. نتیجه کار کامپوزیت دندان شما بستگی به تجربه و مهارت دندانپزشک دارد .

مزایای کامپوزیت ونیر :

مزایای کامپوزت دندان بسیار هستند که به معرفی برخی از آن ها می پردازیم:

1-نیاز به عدم تراش یا حداقل تراش دندان:

از مهمترین عواملی که سبب محبوبیت آن در بین افراد شده است ، این است که در این درمان کمترین تغییر در دندان ها انجام می شود و در صورت نیاز به تراش دندان ، به صورت حداقلی است .

2- امکان ترمیم

در صورتی که کامپوزیت دندان ها ، دچار آسیب ، لب پرگی یا شکستگی بشوند امکان ترمیم آن ها وجود دارد و نیاز به تعویض آن ها نیست .

3- استحکام و رنگ های شبیه به دندان

کامپوزیت ونیر ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. کامپوزیت ها از لحاظ رنگ بندی ، دارای تنوع و رنگ های بسیار شبیه به دندان هستند .

4- عدم احتیاج ارسال قالب به لابراتور

همانطور که گفته شد ، کامپوزیت ونیر ها موادی خمیری شکل هستند که بر روی دندان ها قرار داده می شود و توسط دندانپزشک فرم داده می شود . به همین علت احتیاج به قالب گیری وجود ندارد که باعث صرفه جویی زیادی در وقت و هزینه افراد می شود .

5- انجام در یک جلسه

کامپوزیت ونیر ها را می توان در یک جلسه انجام داد اما لمینت ها ، در جلسه اول قالب گیری و در جلسه بعد بر روی دندان های بیمار قرار می گیرد .

معایب کامپوزیت ونیر :

کامپوزیت دندان در کنار مزایای بسیار که دارد ، دارای معایب نیز می باشد  :

1- عمر مفید 5 الی 12 ساله :

معمولا در مراکز زیبایی به بیمار اعلام می کنند که عمر کامپوزیت دائمی می باشد  اما اگر منصفانه بخواهیم بیان کنیم ، عمر کامپوزیت بستگی به مراقبت و بهداشت دهان بیمار دارد و عمر مفید آن 5 الی 12 سال می باشد .

2- احتمال شکستگی و لب پرشدگی :

کامپوزیت ونیر در مقایسه به لمینت ها ، از استحکام کمتری برخوردار هستند و امکان لب پر شدگی و شکستگی در آن ها وجود دارد .

3-تغییر رنگ کامپوزیت ونیر ها :

کامپوزیت ونیر ها ممکن است در صورت مصرف بیش از حد مواد رنگدانه دار مانند چایی و قهوه دچار تغییر رنگ بشوند. همچنین کامپوزیت ها نسبت به لمینت دندان دارای مقاومت کمتری در برابر تغییر رنگ هستند.

در کلینیک دندانپزشکی تجریش ، با مشورت با بهترین دندانپزشکان زیبایی می توانید از بهترین نوع کامپوزیت ونیر بهره ببرید که به همین علت ، کامپوزیت های شما از مقاومت بیشتری در برابر تغییر رنگ برخوردار خواهند بود .

4- بوی بد در دهان :

در صورتی که بهداشت در دهان به خوبی رعایت نشود ، احتمال دارد که کامپوزیت ها می توانند سبب ایجاد بوی بدی در دهان بشوند .

5- نیاز به تعویض کامپوزیت :

کامپوزیت ونیر به دلایل مختلفی اعم از عدم مهارت دندانپزشک ، کیفیت نامناسب کامپوزیت ونیر یا عدم مراقبت صحیح از آن ها دچار مشکلاتی شوند که احتیاج به تعویض آن ها به وجود بیاید .

قیمت کامپوزیت ونیر :

هزینه کامپوزیت ونیر ها ، به فاکتور هایی مانند تعداد کامپوزیت ، برند کامپوزیت و تجربه و تخصص دندانپزشک زیبایی ...... بستگی دارد . قیمت کامپوزیت دندان نسبت به لمینت دندان از هزینه کمتری برخوردار است .

همچنین در کلینیک دندانپزشکی تجریش ، امکان پرداخت هزینه کامپوزیت دندان قسطی یا کامپوزیت ونیر اقساطی وجود دارد تا بیماران عزیز دغدغه پرداخت نداشته باشند .

همچنین کلینیک ما با استفاده از بهترین برندهای کامپوزیت ونیر و افتخار همکاری با دندانپزشکانی با تجربه بالا توانسته است رضایت بیماران عزیز را جلب نماید .

فرم زیر را تکمیل نمایید تا برای مشاوره رایگان ما با شما تماس بگیریم یا با شماره 22740004 تماس بگیرید.

[contact-form-7 id="3124" title="بدون عنوان"]

کلینیک تخصصی دندانپزشکی زیبایی تجریش واقع در میدان تجریش با استفاده از به روزترین و بهترین تجهیزات ،  سعی در جلب رضایت شما بیماران عزیز را دارد و با همکاری با بهترین دندانپزشکان زیبایی تهران ، بهترین نتایج درمان را برای شما به ارمغان می آورد .

لمینت دندان :

لمینت دندان

لمینت دندان یا لمینت های سرامیکی یکی دیگر از انواع دندانپزشکی زیبایی می باشد که همانند کامپوزیت ونیر ها به پوشاندن عیوب دندان می پردازد و لبخند درخشان و مرتب به شما می دهد .

لمینت دندان چیست ؟

لمینت های دندان که با نام های ونیرهای سرامیکی یا لمینت سرامیکی شناخته می شود که پوسته هایی متشکل از چند لایه های سرامیکی است که برای هر فرد به وسیله قالب گیری ساخته می شود و بر روی دندان های فرد قرار می گیرد .

مراحل لمینت دندان :

برای قرار دندان لمینت ها بر روی دندان ، نیاز به حداقل دو مرحله مراجعه به مطب دارد .

در جلسه اول مراحل لمینت سرامیکی ، دندانپزشک ابتدا برای قرار دادن لمینت ها بر روی دندان ، مقداری از مینای دندان شما را تراش می دهد . پس از تراش دادن دندان ها ، قالب گیری انجام می شود و ترمیمی موقت انجام می شود .

قالب گیری انجام شده از دندان های شما ، به لابراتور ارسال می شود تا لمینت های مخصوص دندان های شما ساخته شود . لمینت هایی که برای شما توسط لابراتور ساخته می شود با توجه به نظر شما ( با مشورت پزشک ) از نظر فرم ، رنگ ساخته شده و فرم داده می شود .

در جلسه بعدی که به پیش دندانپزشک مراجعه می کنید ، لمینت های شما توسط لابراتور آماده شده و بر روی دندان های چسبانده می شود .

مزایای لمینت دندان :

زیبایی بسیار بالا و طبیعی :

لمینت دندان به علت اینکه از ترکیب های سرامیکی ساخته می شوند ، دارای رنگ بسیار زیبا هستند و ظاهری بسیار طبیعی و شبیه به دندان است .

مقاومت بالا در برابر تغییر رنگ :

لمینت های سرامیکی ، به دلیلی ساختاری که دارند مقاومت بسیار زیادی در برابر مواد رنگدانه دار و سیگار دارند و به سختی دچار تغییر رنگ می شوند .

استحکام بسیار بالا :

لمینت ها به سختی دچار ترک و شکستگی می شوند و در برابر فشار بر روی آن ها مقاوم تر از کامپوزیت ها هستند .

معایب لمینت دندان :

نیاز به تراش دندان :

در لمینت های سرامیکی برای قرار دادن آن بر روی دندان ، نیاز به تراش کمی بر روی مینای دندان وجود دارد که ممکن است برخی افراد  ایجاد تغییر در دندان های خود برایشان خوشایند نباشد .

در صورت اسیب به آن ها باید تعویض شوند :

در کامپوزیت ونیر ها در صورت آسیب به آن ها امکان ترمیم تا حدودی وجود دارد اما در لمینت دندان در صورت شکستگی و لب پرگی باید تعویض بشود .

هزینه بیشتر نسبت به درمان های مشابه  :

لمینت های سرامیکی به نسبت درمان های مشابه خود از هزینه بیشتر برخورد هستند . هزینه لمینت سرامیکی به علت اینکه باید قالب گیری انجام شوند و لمینت ها به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می شود به طبع نیازمند هزینه بیشتری است.

لومینیرز دندان چیست ؟

یکی انواع نوین لمینت های دندانی ، لومینیرز دندان می باشد . لومینیرز ها دارای قطر بسیار پایینی در حدود کمتر 0.3 میلیمتر دارا می باشند که حدودا به نازکی یک لنز چشمی می باشد .

لومینیرز ها همانند لمینت های سرامیکی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تغییر رنگ و استحکام بالا هستند با این تفاوت که در لومینیرز ها احتیاج به تراش دندان وجود ندارد .

ایمکس دندان چیست ؟

یکی دیگر از انواع لمینت ها ایمکس یا emax  می باشد . این روکش های از جنس سرامیک بر پایه شیشه هستند  که همین دلیل دارای شفافیت بسیار بالایی هستند . همچنین این روکش ها از استحکام بسیار شگفت انگیزی برخوردار هستند که روکش های بسیار مناسب برای دندان های جلویی هستند .

قیمت لمینت دندان :

همانطور که گفته شد هزینه لمینت های سرامیکی به نسبت کامپوزیت ونیر بیشتر می باشد . قیمت لمینت های سرامیکی به فاکتور مختلفی اعم از تعداد لمنیت ، نوع لمنیت و تخصص و تجربه ی دندانپزشک و ........ بستگی دارد.

همچنین در کلینیک تجریش برای رفاه حال بیماران عزیز امکان لمینت دندان قسطی یا لمینت سرامیکی اقساطی وجود دارد تا شما نگران پرداخت هزینه لمینت خود نباشید .

فرم زیر را تکمیل نمایید تا برای مشاوره رایگان ما با شما تماس بگیریم یا با شماره 22740004 تماس بگیرید.

[contact-form-7 id="3124" title="بدون عنوان"]

کلینیک تخصصی دندانپزشکی زیبایی تجریش واقع در میدان تجریش با استفاده از به روزترین و بهترین تجهیزات ،  سعی در جلب رضایت شما بیماران عزیز را دارد و با همکاری با بهترین دندانپزشکان زیبایی تهران ، بهترین نتایج درمان را برای شما به ارمغان می آورد .

جدول مقایسه لمینت های سرامیکی با کامپوزیت ونیر :

همانطور که گفته شد ، لمنیت های دندانی با کامپوزیت ونیر از لحاظ کاربرد درمان ، شباهت زیادی می باشند. با استفاده از جدول زیر می توانید در انتخاب کامپوزیت ونیر یا لمینت دندان انتخاب بهتری متناسب با خود داشته باشید .

 

---

موضوع مقایسه لمنیت دندان کامپوزیت ونیر
مقاومت در برابر  تغییر رنگ مقاومت بسیار بالا مقاومت متوسط اما امکان تغییر رنگ آن ها وجود دارد .
تراش دندان نیاز به تراش دندان وجود دارد . نیاز به تراش دندان وجود ندارد یا به صورت حداقلی و کم
استحکام استحکام بالاتر نسبت به کامپوزیت ها استحکام کمتر نسبت به لمینت ها
زیبایی به طور حتم نمی توان به این سوال پاسخ داد اما اصولا لمینت ها دارای رنگ های طبیعی و شفاف تری برخوردار هستند . به طور حتم نمی توان به این سوال پاسخ داد اما اصولا لمینت ها دارای رنگ های طبیعی و شفاف تری برخوردار هستند .
امکان ترمیم در صورت شکستگی یا لب پرگی باید لمینت تعویض شود . امکان ترمیم کامپوزیت ها وجود دارد .
قیمت به علت سفارشی ساخته شدن لمینت ها برای هر فرد از هزینه بیشتر نسبت با هزینه کامپوزیت ونیر برخوردار است . هزینه کمتر نسبت به لمینت ها

-----

بلیچینگ :

بلیچینگ

 

یکی از شاخه های دندانپزشکی زیبایی و روش های سفید کردن دندان درمان بلیچینگ است اما بلیچینگ دندان چیست ؟

به مرور زمان با مصرف مواد غذایی که ما در طول روز مصرف می کنیم ، رنگدانه هایی بر روی دندان های ما تشکیل می شود که سبب بد رنگی آن می شود . مواد غذایی همچون گوجه فرنگی ، چای ، قهوه ، رب و یا عادت هایی مانند سیگار کشیدن سبب این بد رنگی ها می شود .

درمان بلیچینگ با استفاده از محلول  هیدروژن پراکسید انجام می شود . این محلول به مینای دندان نفوذ کرده و سبب سفید شدن مینای دندان می شود و لکه های بد رنگ که توسط رنگدانه های مواد غذایی به وجود آمده است از بین می برد.

همچنین به وسیله درمان بلیچینگ می توان برخی از لکه های مادرزادی های مینای دندان را به وسیله این درمان از بین برد . لازم به ذکر است که درمان بلیچینگ ، بر روی پرکردگی ها و روکش ها تاثیر نمی گذارد و سبب سفید شدن آن نمی شود .

بلیچینگ دندان دو نوع است : 1- بلیچینگ هوم ، 2- بلیچینگ آفیس

بلیچینگ هوم چیست ؟

بلیچینگ هوم

بلیچینگ هوم یکی از انواع درمان های بلیچینگ می شود که در عمل سفید کردن در منزل انجام می شود. برای این درمان شما به ابتدا به پیش دندانپزشک زیبایی مراجعه می کنید و از دندان های شما قالبی گرفته می شود .

سپس در جلسه ی بعد که به پیش دندانپزشک مراجعه می کنید ، دو عدد تری های شفاف و محلول  هیدروژن پراکسید به شما تحویل می دهد و روش استفاده و درمان آن را به شما توضیح می دهد .

محلول  هیدروژن پراکسیدی در در درمان بلیچینگ هوم استفاده می شود ، غلظت پایین تری نسبت به بلیچینگ افیس دارد .

بلیچینگ آفیس :

یکی دیگر از انواع بلیچینگ ، بلیچینگ آفیس می باشد. این نوع بلیچینگ در مطب و توسط دندانپزشک انواع می شود . ابتدا دکتر دندانپزشک محافظی بر روی لثه های شما قرار می دهد تا از تماس ماده بلیچینگ با لثه شما جلوگیری کند . سپس محلول  هیدروژن پراکسید با غلظت بالا بر روی دندان های قرار داده می شود .

ماندگاری بلیچینگ : 

نتایج به دست آمده در بلیچینگ آفیس نتایج سریع تری و در بلیچینگ هوم نتایج ماندگار تری به عمل می آورد اما برای ماندگاری سفیدی دندان حتما توصیه می شود که به همراه بلیچینگ آفیس بلیچینگ هوم هم انجام شود.

قیمت بلیچینگ :

هزینه بلیچینگ دندان ، به نوع بلیچینگ و عوامل دیگری بستگی دارد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیچینگ دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

هزینه بلیچینگ دندان

فرم زیر را تکمیل نمایید تا برای مشاوره رایگان ما با شما تماس بگیریم یا با شماره 22740004 تماس بگیرید.

[contact-form-7 id="3124" title="بدون عنوان"]

کلینیک تخصصی دندانپزشکی زیبایی تجریش واقع در میدان تجریش با استفاده از به روزترین و بهترین تجهیزات ،  سعی در جلب رضایت شما بیماران عزیز را دارد و با همکاری با بهترین دندانپزشکان زیبایی تهران ، بهترین نتایج درمان را برای شما به ارمغان می آورد .

جرم گیری:

جرم گیری دندان

ما به وسیله مواد غذایی که در طول روز مصرف می کنیم ، جرم هایی بر روی دندان ها تشکیل می شود . این جرم ها در ابتدا به سادگی با مسواک از بین می روند اما این جرم ها چند هفته بر روی دندان ها باقی بماند جدا کردن آن ها ، بسیار سخت می شود .

جرم هایی تشکیل شده به حدی رسوب می کنند ، که بعد از گذشت مدتی برخی افراد می کنند این جرم ها بخشی از دندان ها است .

حال برای از بین بردن این جرم ها چه درمانی موجود است ؟

درمان جرمگیری به به از بین بردن این جرم ها می پردازد . این جرم ها به وسیله دستگاه اولتراسونیک از روی دندان ها جدا می شود . این جرم ها زمانی که بر روی دندان ها قرار دارند، باعث بدرنگی دندان می شود  و زمانی که جرم گیری انجام می شود باعث سفید شدن دندان ها می شود .

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved