مراحل ایمپلنت

قبل از اینکه بخواهیم بدانیم مراحل ایمپلنت چیست؟ باید بدانیم ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت روش درمانی طولانی مدت برای درمان بی دندانی می باشد. در این روش با جراحی پایه ایمپلنت (فیکسچر) درون استخوان فک قرار میگیرد و بعد از مدتی که با استخوان فک جوش خورد تاج دندان بر روی آن قرار میگیرد.توصیه می شود قبل از اینکه مراحل ایمپلنت را بخوانید اگر اطلاعات دقیق از ایمپلنت ندارید مقاله زیر را بخوانید. ایمپلنت چیست

ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت دندان دارای مراحل مختلف کلی یا منحصر به فرد می باشد. مراحل کلی عبارت است از مراحلی که در همه بیمارها رعایت می شود. اما بعضی از مراحل هم به نسبت شرایط بیمار یا شرایط درخواستی بیمار می تواند متفاوت باشد. به صورت کلی ایمپلنت دارای سه بخش اصلی می باشد:

پایه ی ایمپلنت-اباتمنت-روکش دندان

سه بخش اصلی ایمپلنت

سه بخش اصلی ایمپلنت

اگر بخواهیم بدون در نظر گرفتن موارد خاص یا درمان های جانبی مراحل ایمپلنت را بگوییم به صورت زیر می باشد.

مراحل ایمپلنت :

 

 

مراحل ایمپلنت

مراحل ایمپلنت

 

مهم ترین مرحله ایمپلنت:

می توان گفت مهم ترین مرحله ایمپلنت انتخاب مرکز درمانی یا دکتر متخصص مناسب برای ایمپلنت می باشد. زیرا در نخستین مرحله شما باید مشاوره درست و صحیح نسبت به درمان خود دریافت کنید. این مرحله می تواند بر تمامی مراحل درمان تاثیر مستقیم داشته باشد و حتی بر روی عوارض ایمپلنت نیز تاثیر دارد. از طرفی ممکن است شما قبل از انجام ایمپلنت نیاز به انجام درمان های جانبی باشید مثل سینوس لیفت که در جلسه مشاوره راجب این درمان ها برسی و معاینات دقیقی صورت میگیرد.

جراحی ایمپلنت:

در این بخش پایه ایمپلنت (فیکسچر) را در درون فک قرار می دهند. انتخاب مارک ایمپلنت یکی از بخش های مهم این مرحله می باشد. انتخاب مارک ایمپلنت به شرایط متعددی وابسته است. به طورمثال: شرایط درمانی یا شرایط اقتصادی هر فرد می تواند بر این بخش موثر باشد. در جلسه مشاوره قبل از درمان متناسب با شرایط هر فرد نوعی ایمپلنت پیشنهاد می شود. برای همین در بالا اشاره شد که مهم ترین بخش ایمپلنت انتخاب مرکز درمانی یا دکتر متخصص مناسب می باشد زیرا بر تمام مراحل تاثیر گذار است.

پایه ی ایمپلنت:

پایه ی ایمپلنت معمولا از جنس تیتانیوم می باشد.از ویژگی های مهمی که هر پایه ایمپلنت باید داشته باشد می توان به این موارد اشاره کرد: سازگاری بالای زیستی زیرا ایمپلنت درمان طولانی مدت به حساب می آید و پایه ایمپلنت باید با بدن و زمان سازگاری بالایی داشته باشد. جوش خوردن سریع و بادوام نیز از ویژگی های مهم پایه ایمپلنت به حساب می آید. از طرفی شرکت های زیادی در کشور های متعددی در حال ساخت ایمپلنت با تکنولوژی های مخصوص به خود می باشند. مانند ایمپلنت های امریکایی، سویئسی یا کره ی به همین علت انتخاب پاییه ایمپلنت کاری دشوار و متناسب با شرایط هر بیمار از لحاظ درمانی یا اقتصادی می باشد.لیست قیمت ایمپلنت

صبر

در این مرحله بیمار باید صبر کند تا پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد. بعد از جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک، پزشک معالج قطعه ای به نام هیلینگ کپ را بر روی ایمپلنت قرار می دهد. کارایی این قطعه برای رشد مناسب لثه بیمار می باشد.این قطعه باعث می شود لثه به پایه ی ایمپلنت نزدیک نشود.

قرار دادن اباتمنت

درحقیقت اباتمنت وسیله ی است که پایه ایمپلنت را به تاج دندان متصل می کند.معمولا بعد از گذشته دو هفته از قرار دادن هیلینگ کپ، توسط پزشک این قطعه از روی پایه ایمپلنت باز می شود .پزشک بعد از باز کردن هیلینگ کپ اباتمنت را به پایه ایمپلنت متصل می کند. در این مرحله تاج موقت بر روی اباتمنت متصل می شود تا لثه در کنار آن به صورت طبیعی رشد کند. تا زمانی که تاج اصلی شما اماده شود تاج موقت بر روی اباتمنت باقی خواهد ماند.

قالب گیری روکش ایمپلنت

از مراحل حساس و دقیق بعد از بارگذاری ایمپلنت قالب گیری می باشد. زیرا این مرحله تاثیر مستقیمی بر روی زیبایی دهان شما دارد. پیشنهاد می شود این مرحله توسط متخصص پروتز های دندانی انجام شود تا از دقت بالاتری برخوردار باشد. پس از قالب گیری قالب ها برای ساخت به لابراتور فرستاده می شوند.
خیلی از افرادی که قصد انجام ایمپلنت را دارند برایشان سوال می شود که ایا مراحل ایمپلنت دندان جلو با مراحل ایمپلنت دندان اسیاب تفاوت دارد. باید بگوییم در صورتی که از ایمپلنت های فوری استفاده نشود مراحل ایمپلنت دندان جلو با مراحل ایمپلنت دندان اسیاب هیچ تفاوتی وجود ندارد. تنها تفاوت موجود در استفاده از جنس روکش می باشد

مراحل ایمپلنت دندان جلو

همانطور که در بالا اشاره شد هیچ تفاوتی در مراحل وجود ندارد. تنها تفاوت در استفاده از جنس روکش می باشد. زیرا دندان های جلو در معرض دید می باشند و می توانند در ظاهر شما تاثیر گذار باشند. پیشنهاد می شود از روکش های زیر کونیا یا ایمکس به علت زیبایی بیشتر استفاده شود
مراحل ایمپلنت دندان اسیاب
در این بخش بهتر است بخاطر کاربری دندان های اسیاب از جنس های مقاوم تر در روکش استفاده شود. زیرا این دندان ها فشار بیشتری را نسبت به بقیه دندان ها تحمل کنند. از طرفی به علت نمایان نبودن این دندان ها اهمیت زیبایی آنها کمتر است.

مراحل ایمپلنت دندان اسیاب

در این بخش بهتر است بخاطر کاربری دندان های اسیاب از جنس های مقاوم تر در روکش استفاده شود. زیرا این دندان ها فشار بیشتری را نسبت به بقیه دندان ها تحمل می کنند. از طرفی به علت نمایان نبودن این دندان ها، اهمیت زیبایی آنها کمتر است.

مراحل ایمپلنت فوری

مراحل ایمپلنت های فوری تفاوت خاصی با ایمپلنت های معمولی ندارد. می توان گفت تفاوت ان در پایه ایمپلنت می باشد زیرا در ایمپلنت فوری پایه ایمپلنت باید در مدت زمان کوتاه تری نسبت به ایمپلنت های معمولی با استخوان فک جوش بخورد. به همین دلیل پایه ایمپلنت های فوری باید وِیژگی های خاص را دارا باشند. از دیگر تفاوت های میان ایمپلنت های فوری با معمولی قرار گرفتن روکش بعد از جراحی می باشد. به همین دلیل پیشنهاد می شود اگر می خواهید دندانی را ایمپلنت کنید که در چهر شما تاثیر گذار می باشد از ایمپلنت های فوری استفاده نمائید.

 

 

  • بعد از گذشت مرحله قبل ، صبر می کنند تا پایه ایمپلنت به درستی به استخوان فک جوش بخورد.

پزشک بعد از اطمینان از اینکه پایه به درستی به استخوان فک جوش خورده است، اباتمنت را روی آن قرار می دهد.

  • بعد از قرار دادن اباتمنت روی پایه ایمپلنت ، مرحله قالب گیری است. در این مرحله قالبی برای دندان شما ساخته می شود ، مناسب با رنگ اندازه دندان های شما و روکش دندان شما را می سازند.

روکش یا پروتز ایمپلنت ( تاج دندان ) می تواند از جنس زیرکونیا و pfm  و ….. باشد که این روکش ها از نظر زیبایی و استحکام با یک دیگر متفاوت هستند .

 

مراحل ایمپلنت

مراحل ایمپلنت

*- بهتر است که ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان شما انجام شود ، تا با جراحی کمتر و احتمال موفقیت بیشتر درمان همراه باشد.

زیرا در مدتی که در محلی دندان وجود ندارد ، استخوان آن منطقه تحلیل رفته و می تواند درمان را با اختلال مواجه کند.

برای محاسبه حدودی قیمت ایمپلنت اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved