سینوس لیفت چیست ؟

استخوان بالایی فک به دلیل از دست رفتن دندان های آسیاب بزرگ و کوچک بالا ، یا به دلیل بیماری های لثه تحلیل برود و یا سینوس به استخوان فک نزدیک شده باشد . در این موارد قطر استخوان برای جای گذاری ایمپلنت کافی نبوده و نمی توان پیچ ایمپلنت را در فضای خالی قرار داد . در این گونه موارد از یک نوع عمل جراحی به نام سینوس لیفت استفاده می شود .

سینوس لیفت که نام دیگر آن تقویت سینوس یا بالا بردن  سینوس نیز شناخته می شود.( sinus lift) در این عمل ، در قسمت فوقانی دهان ، بین استخوان فک و سینوس، استخوان اضافه می شود و سینوس نیز کمی به بالاتر انتقال پیدا میکند . این اضافه که حجم به استخوان سبب این می شود که بتوان پایه ایمپلنت را در آن قرار داد.

عمل سینوس لیفت توسط چه کسی انجام می شود  ؟

عمل سینوس لیفت توسط متخصص لثه و جراح دندانپزشک انجام می شود.

عواملی که باعث  نیاز شما به سینوس لیفت می شود؟

  • از دست دادن دندان های بالایی ( آسیاب کوچک و بزرگ )
  • بیماری های لثه
  • نزدیک بودن سینوس ها به استخوان فک

مراحل سینوس لیفت

1-ابتدا برای شروع درمان سینوس لیفت ، احتمالا دکتر از شما درخواست سی تی اسکن بکند زیرا قطر و حجم استخوان در آن مشخص می شود و او می تواند نوع استخوانی که می خواهد برای شما استفاده کند و روند درمان را مشخص کند.

استخوانی که برای قراردادن برای فضای میانی بین فک و سینوس شما استفاده می شود ،  می تواند از بدن خودتان یا استخوان حیوانی یا یک جسد باشد که انتخاب این استخوان بستگی به شرایط استخوان و انتخاب خودتان دارد.

2- کنار زدن لثه

بعد گذراندن مرحله بالا ، دکتر ابتدا لثه فک بالا در قسمت مورد نظر (فک بالا)را به منظور دسترسی به استخوان فک و سینوس کنار می زند.

3-دسترسی به سینوس لیفت

بعد برش دادن لثه ، دکتر حفره ی نازک بیضی شکلی در استخوان شما ایجاد می کند تا به پوسته و غشا سینوس دسترسی پیدا می کند .

4-بالا بردن سینوس و قرار دادن مواد پیوند

بعد از این که متخصص به پوسته سینوس دسترسی پیدا کرد ، ان را به سمت بالا برده و مواد پیوندی را قرار می دهند .

5-بستن و بخیه کردن زخم

بعد از اتمام مراحل متخصص ، قسمتی از لثه را که باز شده ، بخیه می زد.

6-بررسی و کشیدن بخیه

بعد از گذشت حدودا یک هفته ، شما به پیش متخصص بازگشته و او وضعیت زخم و پیوند شما بررسی کرده و اگر نیاز به کشیدن بخیه باشد ، این کار را انجام می دهد .

طول درمان سینوس لیفت چه قدر است ؟

بعد از انجام عمل جراحی ، وابسته به استخوان شما ، شما در حدود 4 تا 9 ماه زمان لازم خواهید داشت ، تا مواد پیوند زده شما ، با استخوان پیوند خورده و بتوانید ایمپلنت را در آنجا قرار دهید.

مراقبت های بعد از انجام سینوس لیفت

1-عطسه و سرفه شدید

از عطسه شدید و دمیدن هوا در بینی خود به صورت محکم پرهیز کنید زیرا باعث تکان خوردن مواد پیوند زده شده می شود و یا ممکن است باعث باز شدن بخیه های محل جراحی شوند.

*-از فین کردن نیز بپرهیزید.

سعی کنید اگر آلرژِ یا حساسیت فصلی دارید ، در زمانی که حساسیت شما به زیاد می شود ، این جراحی را انجام ندهید.

2-مصرف داروهای تجویز شده و دهان شویه

معمولا بعد از انجام هر جراحی ، خطر عفونت وجود دارد اما در سینوس لیفت به ندرت دیده شده است. برای جلوگیری از عفونت دکتر داروهایی برای شما تجویز میکند و شما باید روزانه حدودا سه باز از دهان شویه استفاده کنید تا بروز عفونت به طور کامل جلوگیری شود.

3-مراجعه در وقت های تعیین شده به پیش پزشک و چک شدن وضعیت شما

4-ممکن است پزشک نیز یک اسپری برای مربوط نگه داشتن بینی شما برایتان تجویز کند.

 

 

معمولا دردهای بیماران بعد از انجام جراحی ، رو به کاهش می رود و بعد از گذشت چند روز ، می توانید به کارهای روزانه و رومزه خود بازگردید.

خطرات سینوس لیفت

  • در حین جراحی :

خطری که در حین عمل جراحی سینوس لیفت ممکن است اتفاق بیفتد ، پاره شدن پوسته یا غشا سینوس است.در این زمان دکتر سعی می کند به کمک یک پد یا وصله ، سینوس را بخیه بزند و جلوی خونریزی را بگیرد.اگر موفق شد به جراحی ادامه می دهد ولی در غیر این صورت ، دکتر عمل جراحی را متوقف می کند و می گذارد تا سینوس ترمیم و خوب شود . بعد از گذشت چند ماه او عمل سینوس لیفت را دوباره انجام می دهد . سینوس ترمیم شده نیز زخیم تر شده و درصد موفقیت درمان را بالا می برد .

 

  • بعد از جراحی سینوس لیفت :

1-اگر درد سینوس لیفت شما روز به روز بدتر می شد (معمولا بعد از گذشت سه روز شروع به کم شدن می کنند)

2-دچار تب مداوم شدید

3-احساس کردید در هنگام عطسه مواد پیوندی تکان خورده است

بهتر است این ها را به دکتر خود اطلاع دهید و علت را جویا شوید.

عوارض جراحی سینوس لیفت :

درد و تورم

ممکن است شما تا حدود سه در محل جراحی احساس درد و تورم و کمی خونریزی داشته باشد که بعد که ارام ارام رو بهبودی و کمتر شدن می روند.

خونریزی دهان و بینی

اگرخونریزی در ناحیه دهان و بینی شدید ، به بینی خود فشار وارد نکنید تا مواد پیوندی جا به جا نشوند.

 

 

زمانی که مراحل سینوس لیفت شما تمام شد ، شما باید در حدود 4 تا 9 ماه صبر کنید تا مواد پیوندی به خوبی با استخوان شما ترکیب شده و محکم شوند.سپس قطر استخوان به حدی رسیده است که بتوانید پیچ ایمپلنت را در آن محل قرار دهید و مراحل ایمپلنت را شروع کنید.

 

هزینه سینوس لیفت :

اینجا کلیک کنید تا به صورت آنلاین هزینه ایمپلنت و سینوس لیفت شما محاسبه شود.

هزینه سینوس لیفت با توجه به مراحل و وضعیت فک شما متفاوت است و قیمت دقیق آن را فقط دکتر متخصص شما می تواند به شما اعلام نماید.

برای دریافت مشاوره ، رزرو نوبت با شماره زیر تماس بگیرید .

09397777221

مراحل سینوس لیفت :

ویدیو مراحل سینوس لیفت

فیلم مراحل سینوس لیفت

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved