روکش سرامیکی زیرکونیا چه کاربردی دارد؟

روکش سرامیکی زیرکونیا محبوب ترین روکش دندان چه مزایا و معایبی دارد، آیا با قیمت بالاتر نسبت به دیگر روکش ها ما همچنان می بایست روکش سرامیکی زیرکونیا را انتخاب اولمان قرار دهیم؟

روکش سرامیکی زیرکونیا

امروزه اکثر انسان ها فقط با دیدن یک عکس از یک فرد تصمیم به جذاب بودن یا نبودن فرد میگیریم، یکی از اصلی ترین نکاتی که ما می بایست به آن توجه کنیم لبخند است، در مواجه با شخصی که لبخند جذاب تری دارد. خواه یا ناخواه او را فردی با کاریزمای بالایی میدانیم.
حال برخی اوقات پیش میاید که به دلایل مختلفی دندان ها ی ما دچار مشکلاتی هستند، در این میان نام روکش سرامیکی زیرکونیا دندان به میان می ایند.


زیبایی صورت انسان به لبخند و زیبایی لبخند او سفیدی و مرتب بودن دندان هایش است، در این میان نام روکش های دندان زیاد به گوش میرسد و یکی از بهترین های آنها روکش زیرکونیا میباشد.

محبوب ترین روکش دندان
در روکش های دندانی، روکش های pfm بهترین و پر استفاده ترین نوع روکش ها در چندین دهه اخیر به حساب می امد. اما در سال های اخیر روکش زیرکونیا به دلیل استحکام و زیبایی، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.
روکش دندان زیرکونیا
zirconia

zirconia
zirkonyum

به روکش های دندانی حساسیت دارید؟

در برخی موارد مشاهده می شود که اشخاص به دلیل آلرژی به فلز نمی توانند دندان های خود را روکش گذاری کنند،زمانی که دندان های شما به دلایل همچون رنگ پریدگی و یا شکستگی دچار آسیب می شوند، برای ترمیم می بایست روکشی مناسب را انتخاب کنید، روکش زیر کونیا به دلیل اختصاصی ساخته شدن برای هر بیمار ترکیبات شمیایی و مواد اولیه فرآوری، دقیقا متناسب با نیاز بیمار می باشد.

روکش زیرکونیا چیست؟

روکش زیرکونیا از جنس تمام سرامیک در اصلاح، ایرادات و لکه های روی دندان معمولا پر استفاده ترین روش در میان روکش های دندان می باشد، در میان تعداد زیادی از روکش های دندان یکی از محبوب ترین و معروف ترین آنها روکش دندان زیر کونیا می باشد، که به علت ظاهر طبیعی و غیر قابل تشخیص در صد انتخاب بالاتری نسبت به دیگر روکش های دندان دارد.

نکته جالب و قابل توجه در بازار روکش های دندانی که باید بدانید، قیمت آنها می باشد یعنی هر چه روکش دارای ظاهر طبیعی تری باشد قیمت آن هم بالاتر است، اما باید بدانید این تفاوت قیمت تنها به ظاهر بستگی ندارد، بلکه به عوامل دیگه ای نیز بستگی دارد.

در خواست مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان می باشد و باعث مسرت است که بتوانیم برای شما در انتخاب نوع درمان و زیبایی کمک نماییم.

fast request

با پیشرفت علم پزشکی می توان بدترین دندان هارا نیز اصلاح و ترمیم کرد، یکی از این روش های استفاده از روکش دندان می باشد که طیف گسترده ای از مدل ها را شامل می شود.

در این مقاله به چندین موضوع در رابط این روکش از جمله جنس روکش زیرکونیا، مراحل روکش گذاری مراقبت از روکش و قیمت نهایی روکش زیرکونیا میپردازیم و طبیعتا به این سوال جواب خواهیم داد(روکش زیرکونیا بهتر است یا روکش دندان پی اف ام ؟)

روکش زیرکونیا

پر استفاده ترین روکش دندان
در میان انبوهی از مدل های روکش دندان تعداد کمی وجود دارند که به زیبایی روکش های سرامیکی و استحکام روکش های فلزی باشند،روکش زیرکونیا یکی از محبوب ترین روکش ها در این میان است، روکش زیرکونیا گر چه انتخاب اول هر دندان پزشکی می باشد اما شما می بایست تمامی نکات درباره این روکش را بدانید چرا که برخی از دندان پزشکان از گفتن آنها امتناع میکنند.

جنس زیرکونیا چیست؟

در روکش زیرکونیا تماما از سرامیک استفاده شده و حتی یک درصد هم به صورت مستقیم از فلز استفاده نشده و به همین دلیل احتمال بروز حساسیت نزدیک به صفر می باشد.

روکش های زیرکونیا سازگاری بالا و واکنش پذیری کمی با بدن دارند و همین دلیل سبب شده است که عمر روکش ها افزایش پیدا کند،همچنین روکش های سرامیکی زیرکونیا در برابر حرارت ، سرما و گرما مقاوم است و به سختی آن را انتقال می دهد.

جنس آلیاژ روکش های سرامیکی
روکش زیر کونیا از یک آلیاژ فلز که به رنگ سفید است به همراه لایه اصلی سرامیک ساخته شده، که این روز ها در صنعت پزشکی کاربرد فراوانی دارد ،چراکه زیبایی دندان را به بالاترین حد خود می رساند.

روکش های زیرکونیا شفافیت و زیبایی همانند روکش های سرامیکی دارند و امروزه جایگزین روکش های طلا در دهان می شوند. از روکش های زیرکونیا در ایمپلنت و بریج نیز استفاده می شود.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221

چسب روکش زیرکونیا

چسب های روکش های دندانی بر اساس نوع روکش های دندانی متفاوت می باشد برای مثال روکش زیرکونیا از چسب سمان رزینی دوال کیور استفاده می شود، این نوع چسب ها به دلیل عمل کرد بسیار ساده و قدرتمند همچنین نداشتن ماده مضر آمین در ترکیب این چسب، هیچ ضرری برای دهان و بدن ندارد همچنین ترکیب روکش زیرکونیا و چسب سمان رزینی دوال کیور در کنار هم به هیچ عنوان موجب تغییر رنگ روکش زیرکونیا نمی شود.

چسب روکش دندان سمان رزینی دوال کیور

این نوع از چسب ها معمولا در لمینیت دندان نیز استفاده می شود چرا که این چسب ها احتمال افتادن روکش دندان را به حدقل می رسانند اما نکته ای که وجود دارد قیمت این چسب ها بر اساس ورژن چسب ها متفاوت می باشد به صورت کلی در کشور ایران نسخه دوم و نسخه پنجم بیشتر مورد استفاده است، ترجیح بر آن است که برای سلامت بیشتر و استحکام از ورژن جدید تر این چسب استفاده نمایید.

دلیل استفاده روکش زیرکونیا

همانطور که اشاره کردیم روکش های دندانی به دلیل دو کاربرد اصلی شان امروزه بسیار پرطرفدار شده اند، در این میان روکش های سرامیکی که ما آنهارا بیشتر به عنوان لمینت میشناسیم بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
روکش زیرکونیا نیز جزو همین دسته میباشد، یک روکش سرامیکی زیبا به همراه مقاومت تقویت شده و ظاهری طبیعی، آما باید بدانید اگر چه لمینت و روکش های دندانی بسیار شبیه به هم می باشند اما دارای چندین تفاوت نیز هستند که شما را مجبور به انتخاب یکی از این دو روش زیباسازی دندان میکنند.

زیرکونیا


پیشنهاد ما مقاله تفاوت لمینت و کامپوزیت را بخوانید


مزایای روکش زیرکونیا

  • استحکام بالا: روکش های زیرکونیا در کنار اینکه از جنس سرامیک هستند اما استحکام زیادی نسبت به روکش های سرامیکی دارند و به راحتی آن ها نمی شکنند .این روکش ها در حدود فشاری ۱۲۰۰ مگاپاسکال  را تحمل میکند (هرروکش 0.8 میلیمتر ضخامت دارد).
  • زیبایی و تنوع رنگ: روکش ها به دلیل اتوماتیک بودن مراحل تولید (ساخت توسط دستگاه CAD CAM) کاملا به صورت دقیق و بدون کوچک ترین ایراد در برش ساخته می شوند همچنین به دلیل سرامیکی بودن این روکش ، رنگ آن بسیار شبیه به دندان های طبیعی فرد است.
  • طول عمر بالا: این روکش ها به دلیل واکنش پذیری پایین و سازگاری با بدن و ضد اسید بودن آن عمر مفید بالایی دارند. روکش های زیرکونیا اگر به درستی ساخته و قرار داده شوند و مراقبت از آن به خوبی انجام شود ممکن است عمرمفید آن به 40 سال یا حتی بیشتر برسد.
  • عدم بروز حساسیت: این روکش ها ، به دلیل اینکه حاشیه آن ها فلزی نیست باعث هیچگونه حساسیت و التهابی در لثه نخواهد شد. افرادی که دارای حساسیت هم هستند می توانند به مشورت پزشک از این روکش ها استفاده کنند.
  • عایق حراراتی: این روکش ها در برابر حرارت مقاومت زیادی دارند و گرما و سرما را به سختی انتقال می دهند و شما مشکلاتی از قبیل یخ زدگی دندان را به مراتب کمتر تجربه می کنید.

ازدیگر ویژگی های این روکش که باعث شده به آن مقاوم ترین روکش سرامیکی را بگوییم خاصیت ضد اسیدی آن است،که چندین رده از دیگر روکش ها مقاوم تر است.

جدا از تمامی موارد این روکش به دلیل ساخته شدن با عنصر زیرکونیوم ،تناسب بسیار زیادی با بدن انسان دارد.

استحکام زیرکونیا

این روکش ها بسیار مقاوم تر از روکش های فلزی می باشند چرا که تماما از جنس سرامیک می باشد.

به همین دلیل از تیره شدن لثه جلوگیری می کند و در زمان لبخند، لایه از از فلز در دهان شما نمایان نمی شود.

کشور تولید کننده روکش زیرکونیا

بلاک های زیرکونیا که زیرسازی روکش از آن تراشیده می شود می تواند توسط کشور های مختلفی ساخته شده باشد که در کیفیت و قیمت نهایی آن تاثیر گذار هستند ،متداول ترین این نوع روکش در کشور های آلمان ،کره و چین ساخته می شوند.

روکش است یا دندان طبیعی؟

نکته بسیار جالبی درباره روکش های سرامیکی، به دلیل فلور سانس طبیعی در تمامی شرایط نوری (آفتاب مستقیم – نور روز – نور مصنوعی) تماما شبیه به دندان واقعی میباشد و وقتی در کنار دندان های طبیعی قرار میگیرند قابل تشخیص نیستند.

معایب روکش زیرکونیا

روکش تقلبی زیرکونیا

از معایب بزرگ روکش زیرکونیا نمونه های تقلبی این روکش است

جدا از هزینه بیشتر ، سختی زیاد در نصب آن روی دندان است به همین دلیل دندان پزشکان دیگر روکش هارا ترجیح می دهند، اما نکته ای که از همه موارد مهم تر است تشخیص اصلی بودن روکش است.

این روکش های تقلبی به قدری طبیعی ساخته می شوند که تشخیص آن برای عموم غیر ممکن است، بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل مراجعه به کلینیک های معتبر است، در اینجا یک عکس از روکش تقلبی قرار دادیم تا شباهت آن با نسخه اصلی را ببینید.

روکش زیرکونیا اصل

هزینه روکش زیرکونیا دندان دی ماه ۹۹

روکش های زیرکونیا به دلیل ساخته شدن از مواد درجه یک طبیعتا دارای قیمت بالاتری نسبت به دیگر روکش ها هستند، اما می توان گفت این روکش تنها روکشی است که همراه با گارانتی مادام العمر عرضه میگردد

همچنین تنوع بالای رنگ در این روکش باعث شده شما انتخاب های بیشتری داشته باشید، و دست شما برای این عمل باز تر است، اما ترجیح بر آن است اجازه بدید خود دندان پزشک رنگ روکش را انتخاب کند.

قیمت-روکش-زیرکونیا

این روکش های دندانی به داشتن مواد اولیه خارجی و در برخی موارد ساخته شدن در خارج کشور دارای قیمت بالایی نیز هستند، امروزه نیز با بالاتر رفتن قیمت ارز های خارجی شاهد گرانتر شدن این روکش هستیم، سوال اصلی حال پیش میاید آیا زیرکونیا ارزشش را دارد؟

روکش زیرکونیا با وجود اینکه تقریبا فنا ناپذیر است ،اما امکان دارد در اثر سایش مواد سخت به روکش ها سطح زیرین دچار پوسیدگی شود.

مراقبت های روکش دندان

به طور کلی تقریبا سه ماه بعد از کاشت روکش ها طول میکشد تا بتوانید به صورت کامل از روکش زیرکونیا، ماننده دندان های خود استفاده کنید اما این به این معنی نیست که شما نباید تا سه ماه هیچ غذایی بخورید.

نیاز است که تا دو روز از فعالیت های سنگین خودداری کنید، برای مثال ورزش هایی که با وزنه در ارتباط هستند.

zirkonia

روکش زیرکونیا مراقبت های پس از درمان

دارو های تجویز شده را مرتب مصرف کنید

ممکن است دکتر برای شما دارو هایی از جمله ایبوپروفن یا تایلنول تجویز کند، یا در شرایط بحرانی تر مسکن های قدرت مندی مانند استامینوفن – هیدروکودون و یا دارو های دیگری برای کاهش درد تجویز کند، میبایست در وقت خود مصرف شوند.

کیسه یخ، درمانی قدیمی اما کار آمد

برای کاهش تورم کیسه یخ روش بسیار عالی میباشد، اگر به هر دلیلی دهان شما دچار تورم شد چند قطعه یخ را در کیسه ای بریزید و حدود 20 دقیقه روی محل تورم قرار دهید.

از مصرف غذا های گرم در روز اول بپرهیزید

بهتری است در بیست و چهار ساعت اول دهان خود را آب نکشید و غذا های بسیار داغ نخورید چرا که هر دو احتمال خونریزی در دهان را بالا میبرند.

اگر خونریزی داشتید میتوانید یک کیسه چای مرطوب را بر روی محل خون ریزی قرار دهید تا خون ریزی ادامه پیدا نکند.

با دقت مسواک بزنید

در چند روز اول بسیار آرام مسواک بزنید تا به تدریج روکش های زیرکونیا در جای خود محکم شوند

رژیم غذایی نرم استفاده کنید

در هنگام غذا خوردن سعی کنید کمتر از ناحیه روکش گذاری استفاده کنید (برای چند روز) همچنین چند روزی بیخیال آجیل و غذاهای سفت شوید

سیگار و الکل ممنوع

دوستانی که سیگاری هستند شما نباید تا 10 روز از سیگار استفاده کنید چرا که رنگ روکش ها را برمیگرداند.

مصرف الکل نیز 6 روز قبل و بعد از عمل روکش گذاری ممنوع است.

مراقبت های روکش دندان

توصیه های مراقبت از روکش های دندانی

مقایسه روکش زیرکونیا با پی اف ام

مقایسه روکش زیرکونیا و پی اف ام

روکش پی اف ام (pfm) چیست؟
روکش های پی اف ام (pfm) روکش های از جنس ترکیب فلز و چینی هستند . بخش اطراف و دور تا دور روکش را بخش فلزی تشکیل می دهد و بخش ظاهری با چینی تکمیل میشود . که مخلوط این دو هم استحکام و هم زیبایی را به شما هدیه می کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره روکش pfm کلیک کنید

مزایای روکش زیرکونیا نسبت به پی اف ام در چیست؟
استحکام و زیبایی بیشتر زیبایی دندانهای طبیعی را احیا میکند.

روکش های زیرکونیا باعث هیچگون حساسیتی نمی شوند،اما در روکش pfm ممکن است به دلیل حاشیه فلزی آن سبب بروز حساسیت در لثه شوند.

همچنین عمر مفید این روکش نسبت به روکش pfm بیشتر است.

مزایای روکش پی اف ام نسبت به زیرکونیا
هزینه تکمیلی کمتر نسبت به زیرکونیا

استحکام بالا در هر نقطه از دهان.

در افرادی که به فلز آلرژی دارند قابل استفاده است.

مقایسه تنوع رنگ روکش زیرکونیا در چیست

روکش های های زیرکونیا به دلیل ساخته شدن در دستگاه های cad cam تنوع رنگ بیشتری دارد

مقایسه قیمت روکش زیرکونیا با پی اف ام

به طور معمول روکش زیرکونیا دارای قیمت بالا تری می باشد جهت دریافت قیمت با شماره های درج شده تماس بگیرید.

تفاوت روکش زیرکونیا و لمینت دندان

حال بیایید در به این سوال پاسخ دهیم لمینت دندان یا استفاده از روکش های دندانی، تقریبا هر دو کارایی یکسانی دارند اما همان طور که از اسمشان پیداست دارای نفاوت هایی نیز میباشند.

در واقع زمانی که یکی از دندان های شما دچار شکستگی و یا رنگ پریدگی شده باشد شما به راحتی با استفاده از روکش دندان میتوانید ان ایراد را بپوشانید ولی باید به این نکته نیز توجه داشته باشید در دندان های که به صورت نامنظم در کنار هم چیده  شده باشند ابتدا میبایست از روش هایی برای نظم دادم به دندان ها استفاده کرد و سپس از روکش های دندانی استفاده نمود.

مزایای روکش دندان زیرکونیا

  • نیازی به تراش دندان نیست
  • معمولا در یک جلسه انجام میشود
  • در روش ایمپلنت نیز از این روش استفاده میشود
  • برای یک یا دو دندان توصیه میشود

مزایای لمنیت دندان

  • بیشتر مورد پسند میباشد – به دلیل زیبایی و درخشندگی بیشتر
  • باعث یک دست شدن ردیف دندان ها در کنار هم شده و آنها را به صورت منظم در کنار هم میچیند
  • طول عمر بالا تر

لمینت دندان دارای نکات فراوانیست که نمیتوان آن ها را در اینجا جا داد، ما تصمیم گرفته ایم که مطلب جداگانه ای برای لمینت دندان قرار دهیم.

برای بهتر درک کردن فرق این دو میبایست مطلب لمینت دندان را نیز مطالعه نمایید.

نتیجه گیری:کدام بهتر است؟

این انتخاب کاملا به عهده خود شماست اما باید بدانید روکش های دندانی به سختی قابل تشخیص میباشند اما لمینت از چند کیلومتری نیز قابل مشاهده است، اما نکته ای که باقی میماند نگه داری از این دو میباشد

طی تحربه ای چند صد نفر از مراجعه کنندگان عزیز داشته ایم میتوانیم بگوییم لمینت دندان در حفظ و نگه داری معمولا آسان تر از روکش دندانی میباشند.

هر دو این عمل های زیبایی دندان حداقل دارای 15 سال ضمانت در کلینیک دندانپزشکی تجریش میباشند.

Post a comment

Your email address will not be published.

  1. متشکرم از مطلبتون فقط یه سوال قیمت ها به روز هستند؟

    1. بله برای دریافت دقیق قیمت با شماره های ما تماس بگیرید

    2. سلام وقت بخیر ببخشید ، نمیشه تموم دندونا رو روکش زیرکونیا کرد ؟ چون تقریبا بنده تموم دندونام رو پر کردم و یا عصب کشی ...

      1. شما می تونید تمام دندانها را روکش کنید. دندانهایی عصب کشی شده اند بسیار گزینه مناسبی هستن. چون روکش زیرکنیا قابل جابجایی نیست و مادام العمر هستن. اگر بعد از روکش زیر کنیا، دندان مشکل ریشه پیدا کنه . برداشتن روکش زیرکنیا بسیار سخت هست.

    • فری
    • ژانویه 20, 2023

    سلام آیا با سیگار رنگ روکش زیرکونیاتغییر می‌کند و اینکه نوشته تا ده روز اول نصب روکش سیگار نکشید چون رنگ تغییر می‌کند چقدرصحت دارد

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved