بیماری های لثه ای ممکن است در تمامی سنین ایجاد شود. بیماری های لثه ای در کودکان کمتر دیده می شود. با این حال بیماری لثه ای باید زود درمان شود چون در صورت درمان نکردن آن ممکن است بیماری های لثه ای بدتر شده و نیاز به درمان های سخت تر ، گران تر و سنگین تر داشته باشد. بیماری های لثه ای در مرحله اول و خفیف آن توسط مردم قابل تشخیص نمی باشد چون این بیماری درد ندارد اما دندان پزشکان و متخصص لثه می تواند آن را تشخیص دهد. درمان بیماری های لثه ای معمولا توسط متخصص و جراح لثه یا پریودنتیست درمان می شود. درمان های جدیدی برای بیماری های لثه ای وجود دارد به نام لیزر غیر تهاجمی. این درمان راحت تر بوده و درد کمتری را به همراه دارد.

جراحی لثه

بیماری لثه

بهداشت دهان و دندان نکته مهمی است که تمامی افراد باید آن را رعایت کنند. اگر دندان ها تمیز نشوند یعنی در طول روز مسواک زده نشده و نخ کشیده شود ، بیماری های لثه ای امکان وقوع تقریبا صفر درصد پیدا می کنند. اگر بهداشت دهانی به صورت کامل و درست رعایت نشود باعث می شود که دندان ها و لثه ها در اطرافشان پلاک جمع شده و باعث می شود که لثه ها و دندان ها تخریب شود. این پلاک ها نه تنها به دندان ها و لثه ها آسیب می رساند بلکه باعث خرابی بافت ها درم دهان و تحلیل لثه ها ، آسیب به استخوان فک و عونت ها لثه می شود. بیماری های لثه ای دارای دلایل مختلفی می تواند باشد ولی مهم ترین دلیل این بیماری های معمولا عدم رعایت بهداشت دهانی و دندانی می باشد. در صورت درمان نکردن بیماری های لثه ای ، دندان ها دچار آسیب شده و باعث می شود که بیماری پیشرفت کند و در مواردی ممکن است باعث بروز بیماری های قلبی شود.

علائم بیماری های لثه ای

بوی بد دهان

همه افراد در موقعیت هایی ممک است دهانشان دارای بوی بد شود. اگر بوی بد دهان شما را آزار نمی داده است و اطرافیان شما متوجه این این بوی بد شده اند ، این بو می تواند احص از بیماری های لثه ای باشد. وقتی که باکتری های دندانی به زیر قسمت لثه ای نفوذ می کند باعث می شود که مسواک و نخ دندان نتواند آن منطقه را تمیز کند و باعث می شود که بوی بدی از دهان بیرون آید.

خونریزی

ممکن است دندان ها در هنگام مسواک زدن و نخ کشیدن دچار خون زیری شود. خونزیری در هنگام مسواک زدن می تواند نشانه از این باشد که مشکلی در دهان وجود دارد. اگر بعد از شست و شو دهان لثه ها دچار تورم شوند این بیماری تورم لثه ای است. این بیماری باعث می شود که دندان ها در هنگام غذا خوردن ، مسواک زدن و … خونریزی می شود.

سیگار کشیدن

افراد سیگری جرم دندانی بیشتری نسبت به افراد معمولی دارند. موادی که در سیگار استفاده می شود برای دندان ها لثه ها بسیار مضر می باشد.

دندان های لق

اگر دندان های شما در هنگام زبان زدن و یا دست زدن به آن ها لق هستند در سنین بزرگسالی یکی از دلایل بیماری لثه می باشد. دندان های لق در سنین بالا نشانه از التهاب شدید دندان ها می باشد.

استرس های مزمن

استرس های مزمن فقط دلیل بیماری لثه نمی باشد ولی در عفونت های لثه ای ، بدن انسان درگیر مبارزه با عفونت ها می باشد و این التهاب لثه باعث شرایط سخت بدنی می شود. این سختی ها باعث می شود که استرس بدن بالا رود.

جرم های دندانی

جرم های دندانی بر اثر رسوبات بر روی دندان ها و لثه ها به وجود می آید اگر دندان ها درست تمیز نشوند این جرم ها به سادگی و با مسواک و نخ دندان رفع نخواهد شد. جرم ها به صورت نوار های زرد رنگی در دور دندان ها بین لثه و دندان ها تشکیل می شود. حرم ها دندانی محل تجمع و تکثیر باکتری می باشند و یکی از عوامل اصلی خرابی دندان و لثه ها می باشند

لثه های قرمز رنگ

درست است که لثه بخ خودی خود رنگ قرمزی دارد اما لثه هایی که رنگ آن ها قرمزی بیشتری داشته و یا ورم کرده است می تواند نشانه از بیماری توزم لثه ای باشد. این بیماری بهتر است زود درمان شود. اگر این بیماری پیشرفت کند و به سطح جدی برسد باعث می شود که لثه ها تحلیل رفته و عقب نشینی کند و سطح آلودگی آن بسیار زیاد شود.

دندان حساس

حساسیت دندانی نسبت به سرما و گرما و یا مواد غذایی می تواند ناشی از بیماری های لثه ای بوده و یا مسواک زدن سفت و سخت. اگر بیماری لثه ای دچار شده اید مقدار کمی از میتاری دندان شما برون آمده است و با سرما و گرما تماس پیدا کرده و موجب حساسیت دندانی می شود.

ساییدن دندان ها

اگر در هنگام خواب خود عادت بر این دارید که دندان های خود را بر روی هم می سایید و یا فشار می دهید ، باعث می شود که پس از مدتی بافت ها نرم پشت دندان تحلیل رفته و بر اثر فشار دچار آسیب شود و این گار باعث می شود که فرد پس از مدتی به بیماری های لثه ای دچار شود.

تجریش کلینیک

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved