دندان

هزینه و قیمت عصب کشی دندان یا درمان ریشه متفاوت است. هزینه های عصب کشی دندان نسبت مراکز مختلف دندان پزشکی ، تعداد کانال های دندان ، متخصص ، ابزار های مخصوص و … متفاوت می باشد.

عصب کشی چیست ؟

وقتی دندانی خراب یا پوسیده می شود ، اگر در زمان مناسب به آن رسیدگی نشده و پوسیدگی گسترش یابد ، عفونت دندانی به فضای پالپ دندان که در مرکز دندان وجود دارد سرایت می کند. زمانی که عفونت در داخل پالپ دندان وجود داشته باشد باعث می شود که درد فراوانی در دندان تولید کند. در این زمان دندان پزشکان و یا متخصصان ریشه دندان را عصب کشی می کنند تا دندان از عفونت ها و میکروب ها تخلیه شود.

عصب کشی دندان یا روت کانال دندان پزشک را مجبور می کند که تمامی رگ های خونی و اعصاب داخل فضای پالپ تخلیه کند. به همین علت دندان عصب کشی شده یک دندان مرده به حساب می آید.

عصب کشی دندان به چه صورت انجام می شود؟

برای عصب کشی دندان ابتدا دندان پزشک تعدادی عکس از دندان مورد نظر تهیه می کند تا تعداد ریشه های دندان و مقدار خرابی دندان را بسنجد. سپس دندان پزشک فضای دهان را با یک رابر دم که لایه لاستیکی می باشد می پوشاند و دندان مورد نظر را از فضای دندانی جدا می کند. این لایه لاستیکی باعث می شود که دندان خشک بماند و هیچ گونه بزاقی به دندان برخورد نکند.

هدف از عصب کشی دندان ، تخلیه آن از میکروب ها و باکتری ها می باشد و بزاق دهان حاوی میکروب و باکتری می باشد. به همین علت دندان پزشک از این لایه لاستیکی برای پاک نگه داشتن دندان استفاده می کند.

عصب کشی

شروع درمان

پس از تزریق بی حسی دندان با کنترل بی حسی شدن ناحیه مورد نظر ، دندان پزشک با یک ابزار مخصوص دندان پزشکی به شبیه به دریل در سایز بسیار کوچک می باشد حفره ای در دهان ایجاد می کند. این حفره به دندان پزشک این قابلیت را می دهد تا از مینا و عاج دندان عبور کرده و به فضای پالپ دندانی دسترسی پیدا کند که محل مهم درمان می باشد.

دندان پزشک با تعیین کردن تعداد کانال های دندان و طول ریشه آن با ابزار های مخصوص ، درمان ریشه را شروع می کند. او با فایل های مخصوص دندان پزشکی فضای پالپ دندان را به صورت کامل تخلیه کرده تمامی میکروب ها و عفونت های آن را خارج می کند و فضای دندانی را به صورت کامل تمیز می کند.

پس از تمیز کردن دندان در ریشه های دندان ماده ای صورتی شکل پر کرده و آن را ایزوله می کنند تا دوباره ریشه دندان دچار عفونت نشود. سپس فضای پالپ دندانی را با مواد مخصوص دندان پزشکی پر می کنند و اگر دندان نیاز به روکش داشته باشد برای آن روکش تهیه کرده و نصب می کنند.

تعداد جلسات درمان

ممکن است که درمان عصب کشی در طی چند جلسه انجام شود. تعداد جلسات دندان پزشکی ممکن است به سختی درمان و یا تعیین روش درست عصب کشی بستگی داشته باشد. در طی این مدت دندان پزشک از پانسمان موقت برای دندان استفاده می کند تا دندان خراب نشود.

اگر دندان نیاز به روکش داشته باشد تعداد جلسات درمان افزایش پیدا می کند. دندان پزشک ابتدا باید از فضای دندانی یک قالب گرفته و آن را به لابراتوار ها مخصوص دندان پزشکی ارسال کند تا روکش مخصوص دندان را با جنس انتخابی بیمار بسازند. سپس روکش توسط دندان پزشک بر روی دندان آزمایش شده و در صورتی که همه چیز به صورت عالی پیش رفت ، آن را بر روی دندان فیکس می کند.

قیمت عصب کشی

در بالا تمام مراحل عصب کشی برای شما عزیزان توضیح داده شد. در این بخش سعی داریم توضیحات جانبی را درباره عصب کشی خدمت شما ارائه دهیم

پیشگیری از عصب کشی

ما صمیمانه امیدواریم تا شما عزیزان به عصب کشی دندان دچار نشوید زیرا این امر بسیار امر وقت گیر هزینه بر و در بعضی از شرایط که از متخصص متبحر استفاده نشود دردناک است. شما دوستان با انجام مراقبت های ساده ای می توانید خراب شدن دندان های خود را به تعویق بی اندازید مثل:عدم مصرف دخانیات،حفظ بهداشت دندان،مصرف به اندازه ویتامینD با مشورت پزشک،استفاده از کلسیم در رژیم غذایی خود.

اما در بعضی از شرایط جلوگیری از پوسیدگی دندان اجتناب ناپذیر می باشد ، اما اگر شما به طور منظم برای چک آپ به مطب دندان پزشکی مراجعه فرمایید می توان با انجام درمان های ساده تر دندان خود رانجات دهید

متخصص عصب کشی

از عوامل مهم و موثر دیگر در عصب کشی دندان انتخاب متخصص مناسب می باشد. زیرا معمولا عصب کشی عمر زیاد دارد اما اگر شما از دکتری استفاده نمائید که دارای تبحر زیادی نباشد می تواند باعث شود شما در آینده نیاز به عصب کشی دوباره و پرداخت هزینه مجدد باشید. از خطاهای معمول که دندان پزشک های غیر متبحر دچار آن می شوند می توان به اشتباه در محاسبه تعداد ریشه دندان اشاره کرد.

عوامل موثر بر قیمت عصب کشی

انجام عصب کشی دارای هزینه های جانبی یا مسقیم متفاوتی می تواند باشد.یکی از عوامل موثر بر قیمت عصب کشی دندان موقعیت آن دندان می باشد.هرچه دسترسی به دندان سخت تر باشد به تبع آن هزینه عصب کشی بیشتر می باشد. همه دندان ها دارای تعداد پایه یا کانال های یکسان نمی باشند هرچه تعداد کانال های یک دندان بیشتر باشد هزینه عصب کشی آن نیز بیشتر می باشد. از عوامل موثر دیگر بر قیمت عصب کشی دندان میزان خرابی یا پوسدگی دندان می باشد هرچه خرابی دندان کمتر یا در حد یک شکستگی ساده باشد قیمت آن نیز قطعا کمتر می باشد.یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت عصب کشی نوع مواد مصرفی در هنگام ترمیم می باشد.

مثلا:یکی از مواد ترمیمی مورد استفاده آمالگام می باشد که دارای مقاومت بسیار بالا می باشد اما از ظاهر مناسبی برخورد دارنیست که علت آن رنگ نقره ای آمالگام می باشد و برای دندان ها انتهایی استفاده می شود که در ظاهر شما تاثیر گذار نباشدحال اگر دندان های جلو شما دچار آسیب شده باشند شما مجبور به استفاده از مواد دیگری می باشد که به ظاهر شما آسیب نزند مثل: کامپوزیت. بخشی دیگر از هزینه های شما مربوط به هزینه ویزیت ،عکس برداری از دندان ها می شود.

قیمت عصب کشی 1402

هزینه عصب کشی ریشه دندان به  عوامل مختلفی وابسته می باشد. در برخی موارد بعد از عصب کشی دندان نیاز به روکش می باشد بنابراین هزینه عصب کشی و روکش متفاوت با عصب کشی تنها می باشد. برای عصب کشی کودکان نیز بسته به دندان و وضعیت آنها هزینه آن ممکن است دارای تفاوت باشد و برای اطلاع دقیق از هزینه عصب کشی دندان شیری بهتر است به دندانپزشک مراجعه کرده تا معاینات لازم انجام شود.

همچنین در انجام عصب کشی هزینه هر دندان با دندان دیگر متفاوت می باشد. این تفاوت معمولا بر اساس شماره دندان یا تعداد کانال و ریشه قیمت گذاری می شود. به طور مثال هزینه عصب کشی دندان شماره 7 با دندان 1 متفاوت می باشد.

هزینه عصب کشی در کلینیک دندانپزشکی تجریش به صورت جدول برای شما عزیزان آماده شده است. در جدول زیر قیمت ها به تفکیک قیمت عصب کشی و پر کردن یا روکش دندان آورده شده است.

داندانپزشکی عمومی
نام هزینه ( تومان )
عصب کشی شروع قیمت از 2/500/000 الی 4/000/000 تومان . این قیمت شامل ترمیم می باشد
ترمیم دندان به تهایی بسته به میزان ترمیم از 1/000/000 الی 1/300/000 تومان

جهت بررسی قیمتها به صفحه قیمت های دندانپزشکی مراجعه نمایید.

 

برای گرفتن رزرو نوبت و مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید.

09397777221

 

 

تجریش کلینیک

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved