آیا در مورد ایمپلنت  all on 4 می دانید؟ در حالی که بسیاری از مسائل دندانی تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد نمی گذارد، برخی از مشکلات دندانی به شدت بر غذا خوردن فرد و برقراری ارتباط او تاثیرگذار است.

یکی از این وضعیت ها بی دندانی است. این وضعیتی است که در آن افراد به طور جزئی یا کامل دندان های خود را از دست می دهند و از غذای خود لذت نمی برند یا اعتماد به نفس خود را برای معاشرت با افراد دیگر از دست می دهند.

ایمپلنت all on 4

ایمپلنت all on 4

بسیاری از افراد به دلایل مختلف با گذشت زمان به تدریج از دست دادن دندان ها را تجربه می کنند. سن یکی از عوامل اصلی از دست دادن تدریجی دندان ها است. مطالعات نشان می دهد که از هر پنج نفر بالای 65 سال یک نفر با بی دندانی دست و پنجه نرم می کند. حتی افراد جوان تر نیز ممکن است دندان های خود را از دست بدهند و این می تواند نشان دهنده کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی آن افراد باشد.

اما ایمپلنت  all on 4یک راه حل دائمی برای این افراد است که در این مقاله به بررسی این روش می پردازیم.

ایمپلنت  all on 4 چیست؟

ایمپلنت  all on 4یک گزینه درمانی بسیار محبوب برای جایگزینی دندان ها در کل ردیف بالا یا پایین است. این یک روش پیشرفته ایمپلنت دندان است که در آن شما می توانید یک قوس کامل از دندان ها را تنها با چهار ایمپلنت به دست آورید. این روش از دهه 1990 رایج شده است و به هزاران نفر کمک کرده تا لبخندی درخشان‌تر داشته باشند.

این روش دندانپزشکی ایمپلنت دندان در سال های اخیر در بین بزرگسالان اهمیت بیشتری یافته است. زیرا در مقایسه با سایر گزینه های درمان ثابت دندان، ایمپلنت  all on 4یک فرآیند کم تهاجم است و درصد موفقیت بالایی دارد. این روش درمانی در مقایسه با سایر گزینه های جایگزینی دندان مزایای زیادی دارد.

ایمپلنت دندان برای داشتن دندان های ثابت

در حالی که روکش ها و پروتزهای متحرک می توانند به افرادی که با بی دندانی دست و پنجه نرم می کنند کمک کند، اکثر مردم متوجه می شوند که این دستگاه های دندانی به درستی نیازهای آن ها را برطرف نمی کنند. در عوض، آن‌ها دستگاه‌های دندانی را ترجیح می‌دهند که بتوان آن‌ها را در دهان ثابت کرد و راه حلی دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشد.

کاشت دندان برای افرادی که خواهان تعویض دندان های ثابت هستند، گزینه ای عالی است.  هنگام در نظر گرفتن مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی، بیماران استخوان فک خود را بر اساس تعداد دندان های از دست رفته جراحی می کنند. این ممکن است بر سلامت و استحکام فک آن ها تاثیر بگذارد. اینجاست که یک روش درمانی نوآورانه به نام ایمپلنت  all on 4پاسخی برای جایگزینی قوس کامل با حداقل ایمپلنت است.

مزایای ایمپلنت  all on 4

ایمپلنت  all on 4 یک نوآوری در دندانپزشکی است و مزایای بسیاری را برای بیماران فراهم می کند.

مزایا و معایب all on 4

مزایا و معایب all on 4

  • این یک روش یک روزه است که در آن تمام ایمپلنت ها در همان روز روی استخوان فک ثابت می شوند.
  • به عنوان یک روش کم تهاجم، این یک جراحی جزئی است که در آن بیمار به سرعت بهبود می یابد.
  • شما فقط با چهار ایمپلنت دندان ها را با قوس کامل ترمیم می کنید.
  • روش ایمپلنت all on 4 از نیاز به پیوند استخوان برای ایمپلنت های دندانی جلوگیری کرده و فقط از استخوان موجود استفاده می کند. این روش همچنین برای کار با حداقل استخوان فک طراحی شده است.
  • ایمپلنت ها درست مانند دندان های واقعی عمل می کنند.
  • هزینه این ایمپلنت ها نسبت به سایر گزینه های ترمیم کامل قوس نسبتا ارزان تر است.
  • ایمپلنت all on 4 کیفیت زندگی افراد با جایگزینی دندان های دائمی و ثابت را بهبود می بخشد.
  • این کاشت دندان سلامت دهان و دندان بیماران را در درازمدت با پروتزها افزایش می دهد، زیرا باعث کاهش میزان مشکلات دندانی مانند پریودنتیت می شود.
  • این ایمپلنت ها استحکام استخوان های فک را در دراز مدت بهبود می بخشد.

انواع ایمپلنت دندان  all on 4

اکثر درمان های ایمپلنت  all on 4از ایمپلنت های تیتانیوم به دلیل خواص زیست سازگار و دوام عالی آنها استفاده می کنند. این ماده سمی در بدن انسان ایجاد نمی کند و باعث خوردگی نمی شود. در مقایسه با سایر فلزات، تیتانیوم به دلیل خواص سبک وزن آن شناخته شده است. همچنین دارای خواص غیر مغناطیسی و ایده آل برای معاینات پزشکی است.

انواع ایمپلنت all on 4

انواع ایمپلنت all on 4

با این حال، افرادی که به فلزات حساسیت دارند ممکن است متوجه شوند که ایمپلنت تیتانیوم نامناسب است. چنین افرادی می توانند به سراغ کاشت های سرامیکی بروند که دوام و استحکام بسیار خوبی نیز دارند. علاوه بر این، ایمپلنت‌های سرامیکی با رنگ طبیعی دندان‌های شما عرضه می‌شوند و شما آن‌ها را از نظر زیبایی‌شناسی جذاب می‌بینید.

فرآیند درمان ایمپلنت های دندان  all on 4

در روز درمان ایمپلنت  all on 4، دندانپزشک شما پس از بالا بردن فلپ به ضخامت کامل، روند کاهش استخوان را روی استخوان فک شما معاینه و انجام خواهد داد. این فرآیند تاج استخوان فک را مقعر کرده و به ایمپلنت‌ها کمک می‌کند تا کاملا در استخوان قرار گیرند.

سپس دندانپزشک استخوان فک شما را در مناطقی که ایمپلنت دندان باید کاشته شود، سوراخ می کند. اگر استخوان شما نرم است، دندانپزشک معمولا از ابزار مته نرم برای سوراخ کردن استخوان فک شما استفاده می کند. در غیر این صورت، از ابزار استاندارد حفاری استخوان فک یا ترکیبی از هر دو استفاده خواهند کرد. برای به دست آوردن زاویه بندی کامل، دندانپزشکان اغلب از ابزارهای مته پیچشی همراه با ابزارهای مته دقیق استفاده می کنند.

در بیشتر موارد، دندانپزشکان برای اطمینان از قرار دادن موثر ایمپلنت ها در استخوان فک، تا 13 میلی متر سوراخ می کنند. با کمک یک ابزار اتصال مخروطی، دندانپزشک شما ایمپلنت ها را در استخوان های فک شما قرار می دهد. آن ها همچنین از یک آچار گشتاور دندانی با کمک اتصال RP درایور ایمپلنت استفاده می کنند تا ایمپلنت ها را محکم در استخوان فک شما قرار دهند.

اگر جهت ایمپلنت دندان کامل نباشد، دندانپزشک آن را با استفاده از اتصال مخروطی اباتمنت تنظیم می کند. هنگامی که ایمپلنت ها به درستی قرار گرفتند، دندانپزشکان یک بخیه در فلپ ها قرار می دهند و روی هر ایمپلنت کلاه های درمانی قرار می دهند.

در مرحله دوم، دندانپزشک شما قالب فک و ایمپلنت شما را می گیرد. این قالب‌ها، اندازه‌گیری‌ها و مدل‌ها به آزمایشگاه دندان‌پزشکی ارسال می‌شوند تا دندان مصنوعی برای شما آماده کنند. سپس دندانپزشک شما کلاه های درمانی را برمی دارد و پوشش های موقتی روی ایمپلنت های دندانی شما قرار می دهد.

پس از تبدیل، دندانپزشک شما دندان مصنوعی را در دهان شما قرار می دهد و آن را برای استفاده روزانه به طور دائم تعمیر می کند. دندانپزشک شما ممکن است اکلوژن را بررسی کرده و آن را تنظیم کند تا مطمئن شود که بایت کاملی را نسبت به ردیف دندان های دیگر دریافت می کنید. سپس آن ها گشتاور نهایی را تکمیل می کنند تا اطمینان حاصل شود که پروتزهای شما با استفاده از ایمپلنت ها روی فک شما ثابت می شوند.

مراقبت های بعد از ایمپلنت all on 4

در روزهای اولیه پس از ایمپلنت دندان ممکن است مقداری درد، تورم و ناراحتی را انتظار داشته باشید. در صورت احساس ناراحتی و درد شدید، باید بلافاصله با دندانپزشک خود مشورت کنید.

بسیاری از افراد ایمپلنت ها و بریج های All-on-4 خود را کاملا کاربردی و متناسب با دندان های خود می دانند. اکثر افراد می توانند وظایف و مسئولیت های روزانه خود را در عرض 3-4 روز شروع کنند. دندانپزشکان معمولا به بیماران خود دستور می دهند که در روزهای اولیه پس از درمان خود غذای مایع مصرف کنند و در روزهای بعد شروع به خوردن غذاهای نرم مانند تخم مرغ، ماهی و ماکارونی کنند. آن ها از بیماران خود می خواهند تا سه ماه غذای سفت نخورند.

پس از سه ماه، دندانپزشکان شما ایمپلنت  all on 4 را بررسی می کنند و مطمئن می شوند که کاملا با لثه های شما ادغام شده است. آن ها همچنین در صورت نیاز هر گونه تنظیم را انجام می دهند.

اکثر افرادی که برای درمان ایمپلنت  all on 4 مراجعه می کنند در عرض شش ماه به طور کامل بهبود می یابند. باید توجه داشته باشید که این روش بیش از 95 درصد درصد موفقیت دارد.

سخن آخر

ایمپلنت  all on 4گزینه ای عالی برای افرادی است که خواهان تعویض قوس کامل و لبخندی مطمئن هستند. روند ترمیم دندان ثابت از درصد موفقیت بالایی برخوردار است و از دهه 1990 یک روش رایج بوده است. جدا از جذابیت زیبایی، کیفیت زندگی و سلامت دندان را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند.

Tags
# all on 4
Posted in
ایمپلنت

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved