آیا افراد مبتلا به دیابت می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

آیا به دیابت مبتلا هستید و قصد انجام کاشت دندان را دارید؟ آیا مطمئن نیستید که ایمپلنت دندان یک گزینه عملی برای شما است یا خیر؟ ایمپلنت دندان برای افرادی که از دیابت رنج می برند ممنوع نیست، اما اگر دیابت دارید، باید بدانید که در مقایسه با دیگران در معرض خطر بیشتری برای شکست ایمپلنت هستید.

ایمپلنت دندان و دیابت

ایمپلنت دندان و دیابت

ایمپلنت های دندانی به جراحی دهان نیاز دارند و دیابت شما ممکن است روند بهبودی را پیچیده کند. اگر دیابت کنترل نشده دارید، به هیچ وجه نباید این روش را انتخاب کنید. با این حال، داشتن دیابت ممکن است لزوما شما را از این درمان باز نمی دارد. افرادی که دیابت خود را کنترل می کنند اغلب عمل کاشت دندان آن ها موفقیت آمیز است. برای پاسخ این سوال به خواندن ادامه دهید: آیا ایمپلنت های دندانی برای بیماران دیابتی بی خطر هستند؟

آیا ایمپلنت دندان برای دیابتی ها بی خطر است؟

ایمپلنت دندان نه تنها برای بیماران دیابتی بی خطر هستند، بلکه کنار گذاشتن پروتز برای کاشت های دائمی تر سلامت افراد دیابتی را بهبود می بخشد.

خطر ایمپلنت برای افراد دیابتی

خطر ایمپلنت برای افراد دیابتی

ایمپلنت علاوه بر کمک به دیابتی‌ ها در حفظ یک رژیم غذایی متعادل، التهاب، تحریک و عفونت ‌هایی را که بیشتر در دندان‌ه ای مصنوعی یا دندان ‌های بیمار شایع است، از بین می ‌برد. این درست است که افراد مبتلا به دیابت ممکن است به مراقبت های ویژه قبل و بعد از کاشت نیاز داشته باشند تا موفقیت را به حداکثر برسانند. اما مطالعات اخیر نشان می دهد که ایمپلنت های دندانی برای کسانی که دیابت کنترل شده دارند بی خطر هستند.

خطرات جراحی ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

وقتی صحبت از روش های جراحی می شود، هر بیماری مزمن سلامتی می تواند خطرات بیشتری ایجاد کند. در مورد بیمار مبتلا به دیابت نیز این خطر وجود دارد که روند بهبودی مختل شود. پس از کاشت ایمپلنت، بیماران مبتلا به دیابت زمان بهبودی طولانی‌تری دارند. علاوه بر این، دیابت ممکن است بر تشکیل استخوان در اطراف دندان ‌های کاشته ‌شده تاثیر بگذارد. و افراد مبتلا به این بیماری خطر ابتلا به عفونت پس از جراحی را افزایش می‌ دهند.

چگونه دیابت بر توانایی من برای کاشت ایمپلنت دندان تاثیر می گذارد؟

دیابت به گونه ‌ای بر کل بدن تاثیر می ‌گذارد که می ‌توان آن را مخرب توصیف کرد. برای افرادی که به دنبال جایگزینی دندان از دست رفته هستند و در عین حال با دیابت نیز دست و پنجه نرم می کنند، گزینه های مختلفی وجود دارد. ایمپلنت دندان معمولا توسط افرادی ترجیح داده می شود که نیاز به درمان طولانی مدت داشته باشند.

تاثیر دیابت بر ایمپلنت

تاثیر دیابت بر ایمپلنت

ایمپلنت دندان باعث می شود روند بهبودی مانند یک دندان واقعی و راه حلی دائمی تر از بریج و پروتز به نظر برسد. با این حال، همانطور که در بالا ذکر شد، دیابت به طور قابل توجهی خطر شکست ایمپلنت را افزایش می دهد.

در حالی که درست است که ایمپلنت ها درصد موفقیت بسیار بالایی دارند (95%)، اما حتی اگر مراقبت مناسب انجام نشود، ممکن است شکست بخورند. و یک بیماری زمینه ای مانند دیابت نیز میزان موفقیت را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

آیا بیماری شما تحت کنترل است؟

بررسی سیستماتیک مطالعات متعدد نشان داد که بیماران مبتلا به دیابت کنترل‌شده خطر عوارض یا شکست بیشتری نسبت به همتایان غیر دیابتی خود ندارند. اما همچنین نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به دیابت کنترل‌نشده نرخ بالاتری از عفونت بعد از عمل و شکست ایمپلنت دارند.

کاشت دندان در استخوان فک انجام می شود. آن ها برای ادغام فک با ایمپلنت به فرآیندهای درمانی طبیعی بدن متکی هستند ( اسئواینتگریشن ). سپس، لثه ها نیز باید بهبود یابند. این ادغام کامل با فک و بهبود لثه ها همان چیزی است که ایمپلنت های دندانی را بسیار شبیه دندان های واقعی می کند.

از آنجایی که روند بهبودی برای مبتلایان به دیابت می تواند کندتر باشد، بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده زمان بهبودی دشوارتری دارند. بنابراین، جراح دهان شما ممکن است از شما بخواهد که قبل از درمان ایمپلنت دندان، با متخصص داخلی خود برای کنترل دیابت خود همکاری کنید. هنگامی که میزان قند خون برای ایمپلنت کنترل شود، برای شروع درمان کاشت دندان آماده خواهید بود.

آیا قندخون نوع 1 یا 2 دارید؟

کنترل دیابت نوع 1 می تواند سخت تر از نوع 2 باشد، اما این امر بیماران مبتلا به نوع 1 را از کاشت ایمپلنت دندان محروم نمی کند. ممکن است مجبور شوید اقدامات احتیاطی بیشتری برای کنترل سطح قند خون خود انجام دهید.

باید توجه داشته باشید که علاوه بر دیابت کنترل نشده، برخی شرایط و عادات سلامتی می توانند شانس درمان موفقیت آمیز ایمپلنت دندان را کاهش دهند، از جمله:

  • سیگار کشیدن: استفاده از تنباکو روند بهبودی را مختل می کند و خطر عفونت های دهان را افزایش می دهد.
  • بیماری لثه: لثه های آلوده به اندازه کافی از ایمپلنت های دندانی پشتیبانی نمی کنند.
  • تراکم کم استخوان فک : استخوان فک اغلب پس از از دست دادن دندان خراب شده و باعث می شود ایمپلنت ها پایه محکمی داشته باشند.
  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان : بدون تعهد به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه، ایمپلنت های دندانی دوام زیادی ندارند.

اگر یک یا چند مورد از این شرایط را دارید، دندانپزشک همچنان به شما کمک می کند تا خطر شکست ایمپلنت را به حداقل برسانید. به عنوان مثال، آن ها از پیوند استخوان برای تقویت فک ضعیف استفاده می کنند.

ایمپلنت های دندانی به شما در حفظ یک رژیم غذایی سالم برای دیابت کمک می کنند

آیا متوجه شده‌اید که سالم‌ترین رژیم‌های غذایی برای افراد مبتلا به دیابت شامل بسیاری از غذاهای تازه و کامل است که نیاز به جویدن غذاهای سفت‌تر دارند؟ کاشت دندان خوردن غذاهای لازم را بسیار راحت تر می کند.

دندان های مصنوعی بسیار مستعد حرکت در اطراف هستند و باعث حساسیت لثه و زخم های دندان مصنوعی می شوند. خوردن غذاهایی که به نیروی گاز گرفتن قوی تری نیاز دارند، مانند سبزیجات مغذی و پر فیبر، ممکن است غیرممکن باشد. وقتی افراد از تناسب اندام ضعیف، تحریک و ناراحتی ناشی از دندان مصنوعی رنج می برند، تمایل بیشتری به خوردن کمتر یا مصرف غذاهای اشتباه دارند. و به گزینه های نرم تر، فرآوری شده و با کربوهیدرات بالاتر متوسل می شوند. این کنترل سطح قند خون را غیرممکن می کند.

اما آیا انجام ایمپلنت ایمن است؟

بله، اگر دیابت شما به خوبی تحت کنترل است، می توانید ایمپلنت دندان را انجام دهید. در واقع، ایمپلنت د در مقایسه با بریج و پروتز، گزینه بهتری برای کمک به بهبودی و پیروی از رژیم غذایی مبتنی بر دیابت است. توجه داشته باشید که برای اطلاع از وضعیت دقیق اینکه آیا می توانید ایمپلنت انجام دهید یا خیر، همیشه مهم است که تاریخچه پزشکی دقیق خود را برای دندانپزشک خود فاش کنید.

آیا شما کاندید جراحی ایمپلنت هستید؟

اگر دیابتی هستید و به کاشت ایمپلنت دندان علاقه دارید، اولین قدم شما این است که سطح قند خون خود را کنترل کنید.  مدیریت این بیماری می تواند به سرعت بخشیدن به بهبودی و کاهش خطر عوارض پس از جراحی کمک کند.

هنگامی که برای جایگزینی دندان آماده شدید، یک جراح دهان با تجربه برای انجام این روش پیدا کنید. دیابت می تواند در برنامه درمانی شما تفاوت ایجاد کند. در این رابطه باید بدانید که دندانپزشک عمومی تخصص لازم برای مقابله با پیچیدگی های ناشی از این بیماری را ندارد.

همچنین، حتما به جراح دهان خود اطلاع دهید که دیابت دارید و آماده ارائه یک تاریخچه پزشکی و سلامت کامل دندان باشید. این اطلاعات برای برنامه ریزی یک رویکرد درمانی ایمن و موثر بسیار مهم است.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد بی خطر بودن ایمپلنت های دندانی برای دیابت خود هستید، با ما تماس بگیرید. ما یک ارزیابی کامل انجام می دهیم و شما را به جراحان دهان خود ارجاع می دهیم. مراقبت مناسب از دهان می تواند بهترین قدم بعدی برای کمک به مراقبت از کل بدن باشد!

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved