ایمپلنت دندان جلو چیست ؟

یک روش درمان و دندانپزشکی زیبایی برای افرادی که دندان های جلو خود را از دست داده اند، ایمپلنت دندان جلو می باشد. دلایلی مانند مراقبت نادرست از دندان ها، حادثه های گوناگون و یا آسیب دیدن دندان، از دلایلی هستند که ممکن است افراد دندان خود را از دست بدهند. از دست دادن دندان های جلو، علاوه بر کاهش اعتماد به نفس برای افراد، می تواند لبخند آنان را نیز برهم بزند. نحوه قراردادن ایمپلنت و زمان آن بسیار حائز اهمیت است و به طور کل ایمپلنت دندان جلو، یک درمان حساس شمرده می شود. در مواقعی که شرایط لثه، استخوان و دندان ایده آل باشد امکان قرار دادن ایمپلنت پس از کشیدن دندان در همان جلسه اول وجود دارد. این شرایط نیاز دارد که دندان به طور خیلی محتاطانه و با کمترین دستکاری و آسیب به لثه کشیده شود. در طول درمان دندانپزشک، دهانه ای در فک ایجاد می کند که پایه ایمپلنت در آن قرار می گیرد. زمانی که پایه ایمپلنت در استخوان فک قرار گرفت، به عنوان یک ریشه جدید عمل می کند که جایگزین دندان جلو شما می شود.

ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو

تاج یا سرپوش ایمپلنت، شبیه به دندان طبیعی است که به پایه ایمپلنت وصل شده و فضایی که با از بین رفتن دندان خالی شده را پر می کند. ایمپلنت دندان جلو، روشی پیچیده برای درمان دندان و دهان است. برای انجام شدن این روش درمانی، می بایست استخوان کافی در فک وجود داشته باشد. در صورتی که استخوان کافی در ناحیه ای که ایمپلنت دندان انجام می شود نباشد، ایمپلنت دندان دچار نقص می شود. علاوه بر همه این ها در این درمان نیاز است که  استخوان فک بسیار قوی باشد، طوری که بتواند در فعالیت های روزانه مانند جویدن غذا که صحبت کردن، ایمپلنت را محکم نگه دارد و از آن پشتیبانی کند. اما در صورتی که  استخوان کافی در ناحیه کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد، با روش پیوند استخوان و یا تقویت استخوان می توان ایمپلنت دندان را اجرا کرد. تقویت استخوان اصطلاحی پزشکی است که با استفاده از آن می توان روش های مختلف را در ساخت استخوان به کار برد تا امکان قرار دادن پایه های ایمپلنت در استخوان فک وجود داشته باشد.

اهمیت ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو، برای زمانی که درحال از دست دادن دندان خود هستید و یا بر اثر حادثه آن را از دست دادید بسیار مناسب است. بیماری لثه یکی دیگر از عواملی است که ممکن است دندان خود را بر اثر آن از دست بدهید. بنابراین در این شرایط شما به ایمپلنت دندان نیاز دارید. ایمپلنت دندان جلو، یک جایگزین مصنوعی برای ریشه دندان است و جایگاه آن در فک می باشد. ایمپلنت دندان مناسب برای مواردی مانند؛ از دست دادن دندان، شکسته شدن و یا آسیب دیدن تاج دندان، شکسته شدن کامل و یا ترک خوردن دندان، پوسیده شدن کامل دندان و یا از بین رفتن دندان در اثر تصادف می باشد. در این گونه مواقع شما می بایست یک ایمپلنت دندان را جایگزین دندان آسیب دیده خود کنید. برای این کار می بایست در جهت راهنمایی بیشتر و درمان به پزشک متخصص دندان مراجعه کنید که در کمترین زمان معاینه اولیه و درمان را بر روی دندان شما انجام دهد.

اهمیت ایمپلنت دندان جلو

اهمیت ایمپلنت دندان جلو

با از بین رفتن دندان جلویی خود، شما می توانید ایمپلنت دندان را جایگزین آن کنید. اما گاهی اوقات با وجود سالم بودن ایمپلنت دندان موضوعاتی نظیر بیماری های سرطان، دیابت، استعمال دخانیات و یا بیماری پریودنتال بر روی ایمپلنت دندان جلو بسیار موثر خواهد بود. این موضوعات با ادغام ایمپلنت دندان در استخوان فک جلوگیری می شود. بنابراین اگر با این گونه بیماری و مشکلات درگیر هستید لازم است تا درباره ایمپلنت دندان خود با پزشک خود مشورت کنید. پس از ایمپلنت دندان نیز می توانید از روش زیبایی کامپوزیت دندان برای جلوه بهتر دندان خود استفاده کنید. کاشت و ایمپلنت دندان در جهت بازگرداندن و زیباتر شدن لبخند ممکن است موجی از ترس راه به همراه داشته باشد. اما ایمپلنت دندان به صورت جراحی به فک استخوان در قسمت دندان از بین رفته متصل می شود.

هزینه ایمپلنت دندان جلو 

همانطور که گفته شد، ایمپلنت دندان جلو دارای اهمیت ویژه نسبت به بی دندانی در سایر نقاط می باشد و ایمپلنت دندان این ناحیه دارای حساسیت بیشتری می باشد زیرا مستقیما بر روی اعتماد به نفس و زیبایی فرد موثر می باشد. به همین علت اکثر افراد برای ایمپلنت دندان جلو خود ، از ایمپلنت فوری استفاده می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان جلو

به دلیل آسیب پذیر بودن دندان های جلو، در هنگام انجام فعالیت های روزانه می بایست بسیار مراقب بود زیرا احتمال ضربه و آسیب دندان ها زیاد است. در برخی موارد به دلیل عفونت و پوسیدگی دندان، می بایست به کشیدن آن اقدام کرد. در برخی موارد دیگر التهاب پیشرفته لثه نیز بر روی دندان های جلو تاثیر زیادی می گذارد که منجر به از بین رفتن دندان می شود. ممکن است گاهی اوقات دندان ها به صورت مادرزادی وجود نداشته باشند، یعنی به طور طبیعی مانند سایر دندان ها رشد نخواهند کرد. از بین رفتن دندان های جلو جلوه بسیار‌ نامطلوبی دارد، زیرا خالی بودن دندان های ردیف جلو و یا حتی صحبت کردن و یا لبخند زدن، بسیار ناخوشایند است. بنابراین افرادی که دندان های ردیف جلو خود را از دست دادند، اعتماد به نفس خود را نیز از دست می دهند و تلاش می کنند تا جایگزینی برای آن قرار دهند.

مزایای ایمپلنت دندان جلو

مزایای ایمپلنت دندان جلو

جای خالی دندان را می توان با دندان مصنوعی و یا بریج دندانی پر کرد. اما ایمپلنت دندان جلو، راه حل بسیار مناسب و ایده آلی برای پر کردن جای خالی دندان و جلوه بهتر دندان های جلو می باشد. افرادی که دندان های خود را از دست داده اند می توانند از مزایای کاشت ایمپلنت دندان بهره ببرند و ظاهر دلخواه خود را انتخاب کنند. طبق نظر پزشکان، ایمپلنت دندان می تواند راه حل و جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته شما باشد. کاشت ایمپلنت دندان در اکثر افراد قابل انجام می باشد. اما برای کاشت ایمپلنت دندان می بایست رشد دندان استخوان فک به پایان رسیده باشد. کاشت ایمپلنت دندان برای افراد ۱۸ سال و بیشتر امکان پذیر است، یعنی کودکانی که دندان خود را به دلایل مختلف از دست داده اند می بایست در سن ۱۸ سالگی اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کنند.

عوارض کاشت ایمپلنت دندان

طولانی بودن زمان بی دندانی، جراحی، کاشت و ایمپلنت، ساخت پروتز و روکش را با مشکلاتی مواجه می کند. فرایند کاشت ایمپلنت دندان در ردیف جلو، به زمان یک ساعت و یا کمتر احتیاج است. برای انجام ایمپلنت از بی حسی موضعی استفاده می کنند. از مزیت های ایمپلنت، دوران بهبود سریعتر و راحت تر آن است. عوارض ایمپلنت دندان، می تواند وجود مشکلاتی باشد که از انجام ایمپلنت بدون، در نظر گرفتن نکات مهم و بررسی وضعیت دهان و دندان حاصل می شود. برای انجام ایمپلنت دندان می بایست از وضعیت مطلوب برای انجام آن اطمینان حاصل کنید تا مشکلات بعد از کاشت ایمپلنت و عوارض آن به وجود نیاید. بی حسی گوشه لب در برخی مواقع ایمپلنت دندان، مشکلات سینوسی پس از کاشت، کاشت ایمپلنت در محل نامناسب و مشکلات آن، آسیب به ایمپلنت ها پس از تحویل پروتز به دلیل عدم صحیح تعداد ایمپلنت ها از عوارض کاشت ایمپلنت دندان می باشد.

مراحل ایمپلنت دندان جلو

به طور کل مراحل ایمپلنت دندان دارای سه مرحله می باشد. این سه مراحل به این گونه می باشد؛ مرحله اول پایه ایمپلنت می باشد که از تیتانیوم ساخته شده است و با جراحی در ناحیه فک دندان و یا دندان از بین رفته قرار می گیرد. مرحله دوم اباتمنت  که از جنس سرامیک و طلا ساخته می شود و برای گرفتن تاج به آن شکل طبیعی می دهند و اباتمنت به عنوان پیوند بین پایه ایمپلنت و تاج عمل می کند. مرحله سوم تاج دندان است که از جنس پرسلن می باشد. تاج با چسب مخصوص و یا پیچ بر روی ایمپلنت قرار می گیرد. در صورتی که تاج به شکل پیچ روی ایمپلنت قرار گیرد، سوراخ پیچ با ماده ای همرنگ دندان پوشانده می شود تا طبیعی جلوه کند. برای دندان از بین رفته بهترین روش، ایمپلنت دندان است. روش ایمپلنت دندان، بسیار مناسب و دارای مزایای مختلفی می باشد. ایمپلنت دندان بسیار طبیعی به نظر می رسد و عملکرد بسیار خوب به اندازه دندان طبیعی دارد. روش ایمپلنت دندان عوارض بسیار کمتری نسبت به سایر روش های پزشکی دارد.

مراحل ایمپلنت جلو

مراحل ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان بسیار راحت بوده و بر خلاف پل ها می تواند چندین دندان را جایگزین کند. دندان جلو، تاثیر بسیاری در زیبایی دارد و ایمپلنت دندان جلو می تواند یک روش بسیار مناسب و خوب برای زیبایی باشد. روش فوری ایمپلنت دندان یکی از روش هایی است که در برخی موارد گزینه مناسبی است. برای انجام ایمپلنت فوری شرایط خاصی لازم است و همیشه امکان پذیر نمی باشد. شرایط لازم برای انجام ایمپلنت فوری دندان، وجود استخوان سالم در اطراف دندان، عدم وجود عفونت، شکل هندسی ریشه دندان، لثه سالم از شرایطی است که برای انجام ایمپلنت فوری دندان لازم است. برای داشتن یک لبخند زیبا، نیازمند دندان های سالم و تمیز هستید. زیبایی دندان شما، در زیبا تر دیده شدن صورت و لبخندتان بسیار موثر است. اما متاسفانه امروزه تخریب دندان های جلو بسیار شایع شده است‌. اما ایمپلنت دندان جلو می تواند راه حل بسیار مناسبی برای این مشکل باشد.

ایمپلنت دندان جلو چگونه می باشد؟

قبل از اجرا ایمپلنت بر روی دندان، پزشک متخصص می بایست به طور دقیق دندان، لثه، فک بیمار و فرایند تکمیل رشد دندان را بررسی کند و پس از اطمینان از وضعیت موجود، اقدام به کاشت ایمپلنت کند. در این هنگام، پروتز مصنوعی به جای ایمپلنت دائمی تا زمان آماده شدن آن استفاده می شود. کاشت ایمپلنت دندان برای افراد بزرگسال به صورت تکی، شرایطی را شامل می شود که این شرایط، سلامت کامل دهان و دندان و همچنین سلامت عمومی می باشد. و یا عدم علائم و نشانه های التهاب لثه و مشکلات دیگری که به دهان و دندان مربوط می شود، بسیار مهم است. برای کاشت ایمپلنت دندان می بایست عکس سی تی اسکن را انجام دهید و تصاویر واضح و دقیقی از دهان و دندان خود ارائه دهید.

ایمپلنت دندان، به دو صورت فوری و طولانی قابل اجرا است. ایمپلنت فوری بیشتر از ایمپلنت طولانی هزینه دارد. این هزینه شامل ممبران و پودر استخوان می شود که احتمالا در این مرحله درمانی به آن نیاز می شود. ممکن است پس از خارج کردن دندان امکان ایمپلنت وجود نداشته باشد و فقط پیوند استخوان در محل اجرا شود. انجام ایمپلنت فوری نیازمند شرایط خاصی می باشد. در روش ایمپلنت فوری، یک پروتز موقت به طور ثابت بر پایه ایمپلنت قرار می گیرد. از مزایای ایمپلنت فوری، فرم گرفتن لثه می باشد. همچنین پروتز موقت تا زمان پروتز دائمی ناحیه بی دندانی را پوشش می دهد. انجام ایمپلنت فوری هزینه اضافه تری را نسبت به ایمپلنت دائم دارد. دلیل این هزینه بالا، نیاز به قطعات اضافی ایمپلنت، مراحل قالب گیری، مراحل لابراتواری و پروتز در جراحی می باشد‌. انجام ایمپلنت فوری، نیازمند ایمپلنت کاشته شده و دارای ثبات کافی استخوان می باشد. این موضوع نیز به وضعیت ریشه دندان و استخوان های موجود بستگی دارد.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved