ایمپلنت یک روزه

یک روش کاشت ایمپلنت، ایمپلنت یک روزه و یا ایمپلنت فوری است. کاشت ایمپلنت در جهت جایگزین کردن دندان های شکسته و یا از بین رفته استفاده می شود. پایه های ایمپلنت، مانند ریشه دندان طبیعی عمل می کنند. پایه های ایمپلنت به دلیل قرار گرفتن تاج های دندانی بر روی آن که شبیه به دندان های طبیعی هستند، بسیار مستحکم می باشد. ایمپلنت دندان یک روش علمی و بسیار مناسب بوده تا جایگزین مطلوبی برای دندان های از دست رفته باشد. دوره بهبود روش های مختلف کاشت ایمپلنت، پس از کاشت پایه ایمپلنت و پیش از قرار دادن تاج دندان بسیار طولانی خواهد بود. فرایند کاشت ایمپلنت یک روزه، یک روش متفاوت و کاربردی است که توسط آن جای خالی دندان را با پایه ایمپلنت و تاج دندان پر می کنند. در روش کاشت ایمپلنت یک روزه، تاج دندان موقت تا زمان آماده شدن تاج دندان اصلی بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد. روش فوری ایمپلنت دندان یکی از روش هایی است که در برخی موارد گزینه مناسبی است.

ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه

ایمپلنت یک روزه و فوری، مخصوص زمانی است که افراد قصد دارند در کمترین زمان ممکن زیبایی لبخند خود را به دست آورند. ایمپلنت یک روزه و فوری دندان، گرچه زمان کوتاهی را شامل می شود اما ممکن است معایب و مضراتی را به همراه داشته باشد. پیش از انجام ایمپلنت یک روزه می بایست حتما از معایب آن نیز مطلع باشید تا کاشت ایمپلنت شما با مشکل مواجه نشود. علاوه بر دانستن معایب ایمپلنت یک روزه، می بایست روش جلوگیری از این معایب را نیز بدانید. ایمپلنت گذاری عادی به گذشت زمان نیاز دارد که این مورد، ایمپلنت یک روزه را شامل نمی شود. ایمپلنت یک روزه در برخی مواقع به دلیل اینکه فیکسچر هنوز نتوانسته لثه را در بر بگیرد، منافذی بین این دو قرار می گیرد که این منافذ محل تجمع باکتری ها و در نهایت ایجاد عفونت می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت فوری می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

ایمپلنت فوری

 

تفاوت ایمپلنت یک روزه و معمولی

ایمپلنت دندان، به دو صورت فوری و معمولی قابل اجرا است. ایمپلنت فوری بیشتر از ایمپلنت معمولی هزینه دارد. این هزینه شامل ممبران و پودر استخوان می شود که احتمالا در این مرحله درمانی به آن نیاز می شود. از مزایای ایمپلنت یک روزه و یا فوری، فرم گرفتن لثه می باشد. انجام ایمپلنت فوری هزینه اضافه تری را نسبت به ایمپلنت دائم دارد. دلیل این هزینه بالا، نیاز به قطعات اضافی ایمپلنت، مراحل قالب گیری، مراحل لابراتواری و پروتز در جراحی می باشد‌. انجام ایمپلنت فوری، نیازمند ایمپلنت کاشته شده و  ثبات کافی استخوان می باشد. این موضوع نیز به وضعیت ریشه دندان و استخوان های موجود بستگی دارد. برای انجام ایمپلنت فوری، شرایط خاصی لازم است و همیشه امکان پذیر نمی باشد.  وجود استخوان سالم در اطراف دندان، عدم وجود عفونت، شکل هندسی ریشه دندان، لثه سالم از شرایطی است که برای انجام ایمپلنت فوری دندان لازم است.

شرایط کاشت ایمپلنت یک روزه

کاشت ایمپلنت یک روزه دارای شرایطی می باشد که با دارا بودن آن شرایط می توان کاشت ایمپلنت یک روزه را انجام داد. چند نمونه از این شرایط این گونه می باشد؛ برای کاشت ایمپلنت یک روزه می بایست تراکم استخوان شما در ناحیه فک کافی باشد. تراکم استخوان فک برای کاشت ایمپلنت یک روزه نیاز است و  اگر که استخوان فک شما متراکم نباشد، می بایست قبل از انجام کاشت ایمپلنت یک روزه، عمل پیوند استخوان و یا لیفت سینوس را انجام دهید. مورد دیگر سالم بودن بافت دهان و دندان شماست. برای ایمپلنت یک روزه می بایست از سلامت دهان و دندان خود مطمئن شوید و سپس اقدام به کاشت ایمپلنت کنید‌. بیماری و یا التهاب لثه و دیگر مشکلات دهان و دندان را پیش از کاشت ایمپلنت یک روزه را درمان کنید و سپس کار کاشت ایمپلنت را آغاز کنید. رعایت کردن بهداشت دهان و دندان و یا مراقبت از آن ها نکته دیگر از شرایط کاشت ایمپلنت یک روزه می باشد.

شرایط ایمپلنت یک روزه

شرایط ایمپلنت یک روزه

دندان قروچه در برخی موارد به دندان شما آسیب می رساند. بنابراین عادت ساییدن دندان خود را ترک کنید تا از آسیب دندان هایتان جلوگیری شود. مصرف داروهایی که بر روی بهبود رشد دندان ها تاثیر منفی می گذارد را متوقف کنید. در صورتی که قصد جایگزین کردن دندان های مصنوعی و یا بریج دندانی خود دارید و یا حتی دندان های خود را از دست داده اید و تمایل دارید که به سرعت زیبایی دندان خود را تکمیل کنید، به کاشت ایمپلنت یک روزه نیاز دارید. سلامت عمومی بدن شما در موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار تاثیر گذار خواهد بود. بنا براین در صورت داشتن بیماری های سیستم ایمنی و یا مصرف سیگار امکان کاشت ایمپلنت یک روزه و یا فوری برای شما وجود نخواهد داشت. افرادی که دچار تحلیل استخوان فک هستند و یا نیاز به روش های پیشرفته عمل جراحی دارند، انجام کاشت ایمپلنت فوری، روش مناسبی نمی باشد‌. اما در غیر این صورت کاشت ایمپلنت با ایمنی و درصد موفقیت بالا انجام خواهد شد.

قیمت ایمپلنت یک روزه چقدر است؟

کاشت پایه ایمپلنت یک روزه همانند ایمپلنت سنتی می باشد و مطابق ایمپلنت سنتی می بایست در استخوان فک جای گذاری شود. در کاشت ایمپلنت یک روزه، یک تاج به صورت موقت تا زمان آماده شدن تاج دندان اصلی در همان روز کاشت بر روی پایه ایمپلنت قرار می گیرد. پیش از کاشت ایمپلنت یک روزه، چند تست تشخیصی مانند اشعه ایکس، سی تی اسکن و عکسبرداری می بایست انجام شود. این گونه تست و عکس ها به پزشک کمک می کند تا نحوه فرایند کاشت ایمپلنت را برنامه ریزی کند. پیش از انجام ایمپلنت دندان ابتدا، لثه با استفاده از بی حسی و یا بی هوشی کامل بی حس می شود و پس از این مرحله کاشت ایمپلنت انجام می شود. پزشک ابتدا، یک پایه را در استخوان فک جای می دهد و سپس تاج دندان را بر روی آن سوار می کند. قرار دادن پایه، یک عمل جراحی سریع است که پس از آن قرار دادن تاج که توسط طراحی کامپیوتری صورت می گیرد بر روی آن قرار داده می شود.

قیمت ایمپلنت یک روزه

قیمت ایمپلنت یک روزه

اگر روش کاشت ایمپلنت یک روزه و فوری انتخاب می کنید می بایست بدانید که پس از انجام ایمپلنت یک روزه دوره بهبود طولانی را سپری می کنید. به خصوص در مواردی که احتیاج به پیوند استخوان پیش از کاشت داشته باشید. برای انجام شدن این روش درمانی، می بایست استخوان کافی در فک وجود داشته باشد. در صورتی که استخوان کافی در ناحیه ای که ایمپلنت دندان انجام می شود نباشد، ایمپلنت دندان دچار نقص می شود. اما در مواقعی که  استخوان کافی در ناحیه کاشت ایمپلنت وجود نداشته باشد، با روش پیوند استخوان و یا تقویت استخوان می توان ایمپلنت دندان را اجرا کرد. تقویت استخوان اصطلاحی پزشکی است که با استفاده از آن می توان روش های مختلف را در ساخت استخوان به کار برد تا امکان قرار دادن پایه های ایمپلنت در استخوان فک وجود داشته باشد. در برخی موارد، امکان کاشت همزمان پایه و پیوند استخوان نیز ممکن است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

مزایا و معایب ایمپلنت یک روزه

پایداری پایه ای که در استخوان فک کاشته می شود، مهم ترین عامل تاثیر گذار در تصمیم گیری انجام هم زمان کاشت پایه و پیوند استخوان فک می باشد. هدف کاشت پایه این است که کاملا با استخوان فک جوش بخورد. پایه ایمپلنت دندان یک پیچ تیتانیوم است که داخل استخوان فک کاشته می شود. بافت استخوان فک یکنواخت نیست و در برخی موارد ممکن است متراکم باشد. استخوان فک بالا به نسبت استخوان فک پایین به طور معمول تراکم کمتری دارد. اما این گونه احتمالات با توجه به شرایط بیمار متغیر است و برای تشخیص آنان می بایست تست های پیش از کاشت ایمپلنت انجام شود. زمانی که برای کاشت ایمپلنت استخوان کافی وجود نداشته باشد، پیوند استخوانی انجام می شود. در صورت متراکم بودن استخوان فک به گونه ای که بتواند پایه ایمپلنت را نگه دارد، می توان کاشت ایمپلنت، همزمان با عمل جراحی پیوند استخوان را انجام داد.

مزایا و معایب ایمپلنت یک روزه

مزایا و معایب ایمپلنت یک روزه

روش ایمپلنت دندان عوارض بسیار کمتری نسبت به سایر روش های پزشکی دارد. پس از ایمپلنت دندان نیز می توانید از روش زیبایی کامپوزیت دندان برای جلوه بهتر دندان خود استفاده کنید. مراقبت نادرست از دندان ها، حادثه های گوناگون و یا آسیب دیدن دندان، از دلایلی هستند که ممکن است افراد دندان خود را از دست بدهند. از دست دادن دندان ها، علاوه بر کاهش اعتماد به نفس برای افراد، می تواند لبخند آنان را نیز برهم بزند. با از بین رفتن دندان جلویی خود، شما می توانید ایمپلنت دندان را جایگزین آن کنید. جای خالی دندان را می توان با دندان مصنوعی و یا بریج دندانی پر کرد. اما ایمپلنت دندان ، راه حل بسیار مناسب و ایده آلی برای پر کردن جای خالی دندان و جلوه بهتر دندان های جلو می باشد. برای دندان از بین رفته بهترین روش، ایمپلنت دندان است. روش ایمپلنت دندان، بسیار مناسب و دارای مزایای مختلفی می باشد.

مراقبت های ایمپلنت یک روزه

مراقبت پس از ایمپلنت شامل اقداماتی می شود که بیمار پس از آن می بایست انجام دهد. این اقدامات شامل؛ مراقبت های بعد از جراحی، استریل نگه داشتن محل زخم، جلوگیری از برخورد اجسام با دندان، مصرف غذا های نرم و تعویض باند به موقع می باشد. پس از کاشت ایمپلنت یک روزه، پایه ایمپلنت می بایست با استخوان فک جوش بخورد که در برخی مواقع پایه ایمپلنت از استخوان فک جدا می شود و مشکلات جدی را برای فرد بیمار به وجود می آورد. عفونت در بین منافذ و وجود باکتری، خونریزی، عدم جوش خوردن دندان با فک، ورود غذا به داخل لثه، چفت نشدن دندان ها بر روی هم و قرار نگرفتن ایمپلنت فوری در جای خود از مشکلات و معایب ایمپلنت فوری می باشد که پیش از انجام آن می بایست این مشکلات را در ذهن داشته باشید.

برای جلوگیری از این گونه مشکلات، بهتر است که برای کاشت ایمپلنت یک روزه به یک پزشک معالج و متخصص مراجعه کنید. جا به جا شدن ایمپلنت یکی دیگر از خطراتی است که در این روش از ایمپلنت ممکن است به وجود آید. این مشکل زمانی به وجود می آید که دندان به استخوان فک جوش نخورده است. جا به شدن ایمپلنت دندان موجب می شود تا به سایر دندان های دیگر فشار وارد شود و به آن ها آسیب برسد. برای جلوگیری از این اتفاق گفته ها و دستور پزشک حتما رعایت شود و از ایمپلنت مراقبت شود.

پس از انجام ایمپلنت یک روزه سعی داشته باشید که در دو و یا سه هفته اول به هیچ عنوان به ایمپلنت دندان فشار و یا ضربه وارد نکنید. پس از گذشت دوره درمان آن با مشورت با پزشک خود روال عادی خود را طی کنید. قبل از اجرا ایمپلنت بر روی دندان، پزشک متخصص می بایست به طور دقیق دندان، لثه، فک بیمار و فرایند تکمیل رشد دندان را بررسی کند و پس از اطمینان از وضعیت موجود، اقدام به کاشت ایمپلنت کند. عوارض ایمپلنت دندان، وجود مشکلاتی است که از انجام ایمپلنت بدون، در نظر گرفتن نکات مهم و بررسی وضعیت دهان و دندان حاصل می شود.

 

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved