بی دندانی یکی از دلایل اعتماد به نفس پایین در افراد می باشد که با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی روش های درمانی برای آنها ارائه شده است. امروز قصد داریم دو تا از این روش ها که برای درمان بی دندانی ارائه شده اند را با یک دیگر مقایسه کنیم و معایب و مزایایی آنها را بگوییم تا شما به نسبت شرایط خود بتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

ایمپلنت بهتر است یا بریج

تصاویر بریج دندان و ایمپلنت

تصاویر بریج دندان و ایمپلنت

همانطور که در بالا نیز گفته شد قصد مقایسه ایمپلنت با بریج را داریم تا ببینم کدام یک از آنها برتر می باشد. در ایمپلنت دندان یک پایه درون استخوان فک قرار می گیرد که به آن فیکسچر می گویند اما در بریج دو دندان را تراش می دهند تا روکش سه تایی رو آن قرار بگیرد. در ادامه به مقایسه کامل این دو درمان می پردازیم با ما همراه باشید.

هزینه ایمپلنت و بریج

یکی از مهم ترین فاکتور ها در هر درمانی قیمت آن می باشد. در ایمپلنت به نسبت بریج از تکنولوژی بالاتری استفاده می شود. اگر بخواهیم قیمت ایمپلنت و بریج را با یک دیگر مقایسه کنیم باید گفت ایمپلنت دندان قیمت بالاتری دارد. یکی از دلایل این تفاوت قیمت همان موردی می باشد که در بالا ذکر شد و حتی در بعضی از موارد شما نیاز به درمان های جانبی مانند سینوس لیفت می باشید که بر قیمت کلی ایمپلنت دندان اضافه می شود.

طول درمان

منظور از طول درمان این می باشد که روند کدام درمان زودتر تمام می شود و شما به نتیجه دلخواه خود می رسید.در مقایسه این دو درمان باید گفت بریج از طول درمان کمتری برخوردار می باشد و شما زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسید. دلیل این امر نیز پیچیدگی بیشتر ایمپلنت نسبت به بریج می باشد که باعث زمان بردن این درمان می شود.

عمر درمان

طول عمر نیز بسیار مهم می باشد زیرا می تواند تاثیر مستقیم بر روند زندگی شما داشته باشد. در مقایسه طول عمرایمپلنت و بریج باید گفت طول عمر ایمپلنت بسیار بیشتر می باشد. طول عمر ایمپلنت تا حدود زیادی مادام العمر می باشد اما طول عمر بریج دندان 8 تا 15 سال می باشد. دلیل عمر طولانی تر ایمپلنت دندان شباهت زیاد آن به دندان می باشد.

حفظ سلامتی

هر درمانی برای بازگشت سلامتی از دست رفته شما می باشد اما بعضی از درمان ها دارای عوارض و ضرر های برای سلامتی ما می شوند. اگر بخواهیم این دو درمان را در بخش حفظ سلامتی مقایسه کنیم باید گفت ایمپلنت دندان بهتر از بریج می باشد زیرا بریج باعث تحلیل استخوان فک می شود و از طرفی ممکن است دو دندانی که روکش بر روی آنها قرار گرفته است خراب شوند. زمانی که شما از بریج استفاده می کنید دیگر نمی توانید برای تمیز کردن آن دندان ها از نخ دندان استفاده کنید.

مقایسه حفظ سلامتی در بریج و ایمپلنت

مزایا و معایب بریج دندان و ایمپلنت دندان

در قسمت بالا به صورت کامل تفاوت بریج و ایمپلنت را توضیح دادیم. هر درمان دارای مزیت و معایب مخصوص به خود می باشد. شما با دانستن این مزایا و معایب می توانید بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید پس در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

مزایای بریج نسبت به ایمپلنت

زمانی که شما دندان خود را از دست می دهید پزشک معالج با تراشیدن دندان های کناری و قرار دادن قالبی بر روی آن جای آن دندان را به صورت کاذب پر می کند و باعث می شود زیبایی شما از دست نرود. مزایای این روش نسبت به ایمپلنت قیمت پایین تر آن و طول درمان پایین تر می باشد. شما با انجام بریج نیاز به جراحی نخواهید داشت و مراحل کمتری را نسبت به ایمپلنت طی خواهید کرد.

مزایا ایمپلنت نسبت به بریج

همانند بالا زمانی که شما دندان خود را از دست می دهید پزشک معالج قسمتی به نام فیکسچر یا پایه ایمپلنت را به وسیله جراحی درون استخوان فک قرار می دهد و پس از گذشت مدتی روکش بر روی فیکسچر قرار می گیرد. بزرگترین مزیت ایمپلنت را می توان شباهت آن به دندان واقعی شما بیان کرد. این روش سلامتی شما را حفظ می کند و باعث تحلیل استخوان شما نمی شود از طرفی باعث تراشیدن باقی دندان های سالم  شما نمی شود.

مقایسه معایب ایمپلنت و بریج دندان

یکی از معایب ایمپلنت قیمت و طول درمان آن می باشد که در بریج دندان یک مزیت به حساب می آید ولی از طرف دیگر بریج دندان در بعضی از شرایط باعث می شود شما مجبور به تراشیدن دندان های سالم خود شوید. بریج دندان به علت کاذب بودن آن  باعث تحلیل استخوان شما می شود که در نقطه مقابل آن ایمپلنت قرار دارد که تراکم استخوان شما را حفظ می کند. از معایب دیگر بریج دندان که می توان به آن اشاره کرد طول عمر کوتاه تر آن و امکان خراب شدن دندان های سالمی می باشد که بر روی آنها روکش قرار گرفته است ولی طول عمر ایمپلنت تقریبا مادام العمر می باشد و باعث خراب شدن دندان های سالم شما نمی شود.

بالاخره ایمپلنت یا بریج دندان

 

در انتها مقاله باید گفت تمام قسمت های این دو درمان را با یک دیگر مقایسه کردم ولی اگر بخواهیم نتیجه گیری کنیم به شرح زیر می باشد. اگر شما قصد درمان بی دندانی خود را با قیمت پایین تر دارید و از طرفی می خواهید زودتر درمان شما به نتیجه برسد بهتر است از بریج دندان استفاده کنید اما اگر شما می خواهید طول عمر درمان شما بالاتر باشد و از طرفی سلامتی شما نیز حفظ شود پیشنهاد می شود از ایمپلنت دندان استفاده کنید اما این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که ایمپلنت دارای قیمت بالاتری نسبت به بریج می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved