فضا نگهدارنده دندان شیری کودکان:

فضانگهدارنده

دندان های شیری در سنین کودکی شروع به رشد کردن می کنند و تا سنین حدودا 3 سالگی دندان های شیری کودک کامل می شود و کودک می تواند غذاهای جامد استفاده کند .

دندان های شیری از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کودکان باید برای مراقبت از آن ها کوشا باشند .

حال زمانی که کودک یکی از دندان های شیری خود را از دست می دهد ، دندان های شیری مجاور شروع به حرکت آهسته به سمت ناحیه بی دندان می کنند و به همین علت دندان دائمی در هنگام رشد ، به صورت نامرتب در می آیند. به همین دلیل باعث نامرتبی دندان ها می شود و ممکن است سبب هزینه ها سنگین تری برای ارتودنسی در آینده شوند .

دندان های دائمی تا حدود سنین 3 سالگی ، 10 عدد در فک بالا و 10 عدد در فک پایین شروع به رشد کردن می کنند و در سنین حدود 7 سالگی دندان های دائمی شروع به رشد کردن می کنند و تا حدود 12 سالگی جایگزین دندان های دائمی میشود .

عده ای از والیدن اهمیت زیادی برای دندان های شیری قائل نیستند و گمان می کنند دندان های شیری مختص به همان سن است و تاثیری بر روی دندان های دائمی ندارد . مراقبت ناصحیح از دندان شیری سبب نامرتبی دندان های دائمی و مشکلات دیگر شود که در آینده کودک باید از درمان های دیگری مانند ارتودنسی استفاده کند .

به همین دلیل زمانی که کودک دندان شیری خود را از دست می دهد و یا دندان های شیری زودتر از موعد مقرر می افتد و یا دندان دائمی دیر تر از موعد خود در می آید ، دکتر به برای کودک استفاده از فضانگهدارنده را پیشنهاد می کند .

حال فضانگهدارنده چیست ؟

فضانگهدارنده

فضانگهدارنده برای جلوگیری از حرکت دندان های شیری و جلوگیری از سد کردن راه دندان های دائمی استفاده می شود و به دو صورت صورت وجود دارد :

ثابت

متحرک

فضانگهدارنده متحرک:

منظور از فاضنکهدارنده متحرک این است که کودک می توان این فضا نگهدارنده را در هنگام غذا خوردن از دهان خود خارج کند و همچنین می تواند به تمیز کردن آن بپردازد. این فضانگهدارنده باید در حدود روزانه 14 ساعت در درون دهان قرار بگیرند تا از حرکت دندان جلوگیری کنند .

این فضا نگهدارنده ها بیشتر برای کودکانی با سن بیشتر استفاده می شود تا دارای مسئولیت پذیری بیشتری هستند و از آن ها استفاده می کنند. و همچنین بتوانند از این فضا نگهدارنده به خوبی مراقبت کنند .

این فضا نگهدارنده ها از جنس آکریلیک هستند. همچنین حتما زمانی  که فضا نگهدارنده را از دهان خود خارج کرده اید ، آن را درون آب بگذارید تا تغییر سایز ندهد .

فضانگهدارنده ثابت :

این فضانگهدارنده ها همانطور که از اسمشان مشخص است، به وسیله چسب مخصوص دندان پزشکی بر روی دندان ها می چسبند. این فضا نگهدارنده یک طرفه و دو طرفه هستند که بسته به تعداد دندان از دست رفته و محل آن بستگی دارد .

همچنین از این فضانگهدارنده برای دندان های عقبی و آسیاب ها در فک بالا و پایین استفاده می شود.

 

 مراقبت ها فضانگهدارنده:

فضانگهدارنده

فضانگهدارنده

سعی کنید که کودکانتان از خوردن آبنبات و آدامس خودداری نمایند .

سعی کنید نحوه رفتار ها و عادت کودکتان به طوری باشد که به فضا نگهدارنده فشارزیادی وارد نکنند .

از مصرف خوراکی های سفت مانند هویج ، ته دیگ ، انجیر خودداری کنند .

مراجعه منظم به پزشک

همچنین مسواک و مراقبت از دندان ها ، باید با کمی حساسیت بیشتر انجام شو.د تا اطراف فضانگهدارنده باکتری ها تجمع نکنند.

چه کودکانی باید از فضانگهدارنده استفاده کنند ؟

کودکان ممکن است به دلایل مختلفی دندان های خود را از دست می دهند که خلاصه از این دلایل را برای شما بیان می کنیم ؟

1-کودکانی به علت ضربه یا تصادف دندان ،  دندان شیری خود را از دست داده اند .

2-  حفره های دهانی که به آن حفره ی دندان بطری نیز گفته می شود . علت آن این است که کودک در هنگام خواب شیشه شیر در دهانشان باقی می ماند و یا با بطری شیر حرکت می کند.

3- کودکان نیز به دلیل مصرف زیاد قند و شیرینی جات و علاقه ی آن ها به آبنبات و شکلات مینای دندان آن ها زودتر پوسیده می شود .

قیمت فضانگهدارنده کودکان:

برای اطلاع از قیمت فضانگهدارنده و انواع آن با شماره زیر تماس بگیرید .

  • 09397777221

 

 

 

 

 

 

 

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved