تمامی افراد در تمامی دوره ها زمانی دچار دندان درد شده اند. درد دندان دردی است که بسیاری از افراد از دست آن کلافه می شوند. در زمان های قدیم بهترین راه برای رهایی از این درد کشیدن دندان بود. امروزه اینگونه نیست. امروزه دندان پزشکان همه تلاش خود را می کنند که دندان حفظ شود تا دندانی طبیعی در دهان فرد وجود داشته باشد. کشیدن دندان ممکن است همیشه راه حل درستی نباشد و با کشیدن دندان ، در از بین نرود و آن درد از لثه و یا مشکلات دیگر باشد. کشیدن دندان نیز ممکن است دارای خطراتی باشد. مثلا اگر فرد دندان خود را بکشد و مقداری از ریشه دندان در داخل دهان باقی مانده باشد ، باید ریشه باقی مانده دندان باید جراحی شده و در بیاید. کشیدن دندان همیشه آخرین راه نیست و می توان دندان را با روش های لازم مانند پر کردن ، ترمیم ریشه یا عصب کشی و… ترمیم کرد. اگر دندان فرد کشیده شود میتواند از درمان هایی مانند دندان مصنوعی ، بریج ، اوردنچر و ایمپلنت استفاده کند. البته دندان طبیعی برای یک فرد اهمیت بسیار بیشتری نسبت به دندان مصنوعی ، ایمپلنت و .. دارد.

جرم گیری

دلایلی که دندان فرد باید کشیده شود

• پوسیدگی دندان ها و خرابی دندان یکی از بزرگ ترین عواملی است که ممکن است دندان پزشک را در آخر مجبور به کشیدن دندان کند. اگر پوسیدگی دندانی بسیار زیاد باشد تا حدی که درمان هایی مانند پر کزدن ، ترمیم ریشه و حتی روکش برای آن کافی نباشد دندان پزشک مجبور به کشیدن دندان می شود . اگر دندان پزشک یا فرد بیمار زود اقدام به کشیدن دندان نکند ممکن است این پوسیدگی به دندان های اطراف و یا بیماری های دیگر شود.
  • مواردی مانند شرایط مالی و اقتصادی باعث می شود که فرد به جای ترمیم دندان ها خود تصمیم خود را بر کشیدن دندان بگذارد که البته اگر قبل از شروع درد هر چند ماه یک بار به ویزیت یک دندان پزشک برود قبل از هزینه های سنگین می تواند از این کار جلو گیری کند.
  • افرادی نیز هستند که به دندان های خود و بهداشت آن ها اهمیت نمی دهند. اگر هر فرد در روز چندین بار دندان ها خود را مسواک بزند و هر روز از نخ دندان استفاده کند و از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کند هرگز دندان هایش دچار پوسیدگی نمی شود.
  • در بعضی از موارد دندان افراد دچار عفونت در قسمت ریشه دندان می شود. این عفونت معمولا با درمان ریشه برطرف می شود ولی اگر سطح عفونت بیش از اندازه زیاد باشد دندان فرد باید کشیده شود.
  • ضربه های وارد شده به فک و دهان فرد عمل دیگری برای کشیدن دندان می باشد. اگر ضربه به دندان وارد شده باشد و ریشه دندان از بافت های استخوانی جدا شده باشد دندان لق می شود یا میافتد. اگر دندان لق شده باشد و کاملا از بافت استخوانی جدا شود باشد باید دندان کشیده شود.
  • دندان هایی که نیاز به ارتودنسی دارند ممکن است برای این که فضایی اضافه تر در دهان ها ایجاد شود نیاز به کشیدن دندان داشته باشند.
  • دندان های عقل نیز یکی دیگز از این عوامل کشیدن دندان می باشند که در سن 18 سالگی در انتهای دندان های مولار رشد می کنند. اکثر اوقات فک افراد دارای فضای کافی برای رشد این دندان ها نیست و گاهی این دندان ها به صورت کج رشد می کنند. مواردی نیز وجود دارند که دندان عقل در زیر لثه باقی مانده و فضایی برای بیرون آمدن ندارد ود به دندان های دیگر فشار وارد می کند و باعث درد بسیار زیاد و فراوان می شود. به دلایل بالا دندان عقل باید کشیده شود و اگر به صورت پنهان در زیر لثه رشد کند باید توسط متخصصین جراحی شده و خارج شود. افراد می توانند به سادگی با عکس برداری از دهان و فک خود از نوع و روش رشد دندان پی ببرند. دندان عقل را تا زمانی که ریشه آن کامل نشده است نمی توان کشید و دیر اقدام کردن برای کشیدن دندان عقل هم می تواند مضر باشد. بهترین راه برای پیدا کردن زمان مناسب برای کشیدن دندان عقل مشورت با یک دکتر دندان پزشک و چکاپ کامل است.

پس از کشیدن دندان چه مراقبت هایی را باید انجام داد

• دهان خود را به صورت مرتب بشویید
  • از تف کردن و مکیدن خودداری کنید
  • از خوردن آسپیرین خودداری کنید
  • انگشت و زبان به محل کشیده شده نزنید.
  • با محلول آب و نمک دهان خود را شست و شو دهید.
  • استعمال دخانیات مانند سیگار را تا ساعاتی ترک کنید.
  • مایعات خنک بنوشید
  • اجازه دهید در محل کشیدگی خون لخته شود
  • داروهای پزشکی را مصرف کنید
  • از خوردن غذا های جلوگیری کنید.

قیمت کشیدن دندان

کشیدن دندان دارای قیمت های مختلفی است برای اطلاع از قیمت با شماره