دندان های خراب و پوسیده یکی از رایج ترین بیماری دندانی است. بسیاری از افراد بهداشت دهانی خود را رعایت نمی کنند و دچار پوسیدگی دندان می شوند. پس از در گرفتن دندان هم نزد دندان پزشک نرفته و در آخر مجبور به کشیدن دندان می شوند. پوسیدگی دندان توسط دندان پزشک از روش پر کردن دندان قابل ترمیم است. دندان پزشک قسمت پوسیده را خالی می کند و سپس آن جا را با مواد مخصوص پر می کند. مواردی مانند شکستگی دندان ها به دلایل مختلف نیز میتواند با درمان پر کردگی بر طرف شود.

مراحل درمان پر کردگی

ابتدا نزد یک پزشک مراجعه کرده و آن دندان پزشک عکس های مخصوص دندان پزشکی از شما می گیرد تا سطح و مقدار پوسیدگی دندان را بسنجد و اگر دندان نیاز به درمان های دیگر داشت با شما مشورت کند. سپس اطراف دندان پوسیده را بی حس کرده  قسمت پوسیده شده دندان را می تراشد و آن قسمت را خالی می کند. پس از آن که قسمت پوسیده به صورت کامل برداشته شد دندان پزشک دندان را به صورت کامل از باکتری ها پاک سازی می کند. در این شرایط بعد از پاک سازی دندان ها دندان پزشک قسمت خالی شده دندان را با مواد مخصوص و مختلف دندان پزشکی به انتخاب و پیشنهاد خودش پر می کند . پس از پر کردن دندان دندان پزشک مقدار بلندی دندان را اندازه می گرد و آن را به مراقبت کوتاه و بلند می کند.

انواع پر کردگی دندان ها

پر کردگی دندان ها انواع مختلفی دارند. پر کردگی ها با توجه به جنس به کار رفته در آن ها دارای استحکام ، مقاومت ، قیمت و رنگ های مختلف هستند.

کامپوزیت

معمولا برای پر کردگی هایی که ار کامپوزیت در آن ها استفاده می شود از رزین کامپوزیت و کامپوزیت پودری استفاده می شود. کامپوزیت ها دارای مزیت های فراوانی از جمله رنگ می باشند. رنگ این کامپوزیت ها شباهت بسیار زیادی به رنگ دندان دارد و مانند دندان طبیعی بیمار در می آید. این نوع ماده به خاطر طبیعی بودن بسیار زیاد ، دارای طرفداران زیادی در میان بیماران می باشد. کامپوزیت ونیر شاید دارای رنگ طبیعی تر و زیباتر باشد اما چون مواد به کار رفته در آن از مواد آمالگام ضعیف تر می باشد مقاومت و استحکام بسیار پایینی نسبت به آمالگام دارد. کامپوزیت ممکن است با خوردن بعضی از مواد غدایی مانند ته دیگ و یا دندان قروچه شکسته شود. این نوع درمان برای دندان هایی که نقش مهمی در غذا خوردن دارند مانند دندان های مولار مناسب نمی باشد.

آمالگام

آمالگام یک نوع ماده برای پر کردن دندان می باشد که از قدیم تا به حال استفاده می شود. این ماده می توان گقت جز بهترین مواد پر کردن دندان می باشد و چون اجزا به کار رفته داخل آن دارای استحکام بالایی می باشند. آمالگام از ترکیب چندین فلز مانند روی ، نقره ، قلع ، مس و به مقدار پنجاه درصد انجام می شود. این درمان دارای قیمتی پایین تر از بقیه پر کردگی ها می باشد. رنگ این پر کردگی به رنگ نقره می باشد که پس از گذشت زمان رفته رفته به رنگ نقره ای تیره در می آید و به سادگی قابل تسخیص می باشد این پر کردگی ها بیشتر برای دندان های مولار و دندان هایی که نقش مهمی در خوردن غذا دارند استفاده می شود. مقدار جیوه استفاده شده در ماده آمالگام برای پر کردگی دندان ها برای کودکان زیر شش سال ممنوع مناسب نمی باشد.

گلاس اینومر

این نوع مواد بیشتر برای پر کردن دندان های کودکان مورد استفاده قرار می گیرد. دندان های شیری نیز مانند دندان های دائمی نیاز به پر شدن دارند. این دندان ها نقش مهمی را دهان یک کودک ایفا می کنند. غذا خوردن و حفظ فضای درست برای دندان های دائمی از حمله وظایفی می باشد که دندان های شیری آن را انجام می دهند. این مواد برای دندان های شیری گزینه مناسبی محسوب می شود چون این مواد به مرور زمان فرسوده می شوند و فشار زیادی را نمی توانند تحمل کنند.

مراقبت از دندان های پر کرده

دندان های پر کرده نیز مانند دندان های دیگر نیاز به مراقبت دارد. مراقبت کردن از این دندان ها تفاوت چندانی با مراقبت کردن از دندان های دیگر ندارد. حفظ بهداست دهان و دندان مهم ترین نکته در میان نگهداری از دندان ها می باشد. برای رعایت بهداشت باید روزانه دندان ها تمیز شوند. مسواک زدن چند بار در روز و نخ کشیدن از مهم ترین و تاثیر گذار تیرن موارد مراقبت از دندان ها می باشد.

قیمت پر کردن دندان با توجه به مواد به کار رفته در پر کردگی دندان ها ، میزان و مقدار پوسیدگی دندان متفاوت می باشد. برای اطلاع از قیمت پرکردگی دندان ها با شماره

  • 09397777221

تماس بگیرید .

مقاله کامل پرکردن دندان

پر کردن دندان 

تجریش کلینیک

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved