درد ایمپلنت

دندان درد از بدترین دردهایی است که می توانیم در زندگی تجربه کنیم. حال تصور کنید برخی از افراد به صورت طبیعی با این درد مواجه می شوند، برای ان روش های درمانی متعددی استفاده می کنند. اما آیا روشی هم برای کاهش درد ایمپلنت دندان وجود دارد؟

اصلا بسیاری از افراد زمانی که برای انجام ایمپلنت به پزشک مراجعه می کنند، اولین سوالی که از پزشک می پرسند این است که آیا ایمپلنت دردناک است؟ برای کاهش این درد چه کاری باید انجام داد؟ یا این که اصلا میزان شدت درد ایمپلنت چقدر است؟

پس با این تفاسیر باید بدانیم با چه دردی در ایمپلنت مواجه می شویم، و چه راهکاری می توانیم برای آن در نظر بگیریم. این که درد دندان تا چه حد میتواند آرامش را از انسان برباید، امری آشکار برای همه ما می باشد. پس بهتر است با ما همراه باشید تا هر آنچه لازم است در مورد درد ایمپلنت بدانید.

بعد از ایمپلنت چند روز درد خواهیم داشت؟

عوارض ایمپلنت

ایمپلنت دندان نیز همچون دیگر عملیات هایی که بر روی دندان انجام می دهیم، درد زیادی با خود به همراه دارد. ممکن است بسته به برخی شرایط این درد کاهش یافته یا افزایش یابد. اما درد ایمپلنت به صورت طبیعی تقریبا زمانی بین 10 تا 15 روز به طول می انجامد.

اگر مراقبت های پیش از ایمپلنت دندان رعایت شده باشد، و در کنار آن مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان نیز صورت پذیرفته باشد، می توانیم تا حدودی این درد را تسکین دهیم. مثلا برای کاهش درد ایمپلنت می توانید از مسکن های ایبوپروفن، یا دیگر مسکن های موجود که به دستور پزشک تجویز می شود، استفاده نمایید.

اگر پس از ایمپلنت با درد شدیدی مواجه شدید، می توانید از مسکن های قوی تری استفاده کنید. درد ایمپلنت چند روزه متوالی می تواند با شما همراه باشد. اما اگر تمامی موارد مراقبتی را رعایت نمایید، این درد سریع از بین خواهد رفت.

اگر استفاده از هیچ کدام از مسکن های قوی نتوانست درد دندانهای ایمپلنت شده شما را تسکین دهد، بهتر است به پزشک مراجعه نمایید. ایمپلنت با تمامی سختی هایی که دارد، بهترین انتخاب برای رسیدن به زیبایی دندان های شما به شمار می رود.

علت درد شدید بعد از ایمپلنت چیست؟

درد شدید ایمپلنت

برخی از افراد ممکن است پس از ایمپلنت دندان های خود، با درد ایمپلنت شدیدی مواجه شوند. اما بگذارید بپرسیم این درد چگونه به وجود می آید، و تشدید می شود؟ مگر به راحتی درد در محلی خاص از بدن انسان ایجاد می شود؟

پس از انجام ایمپلنت به طور معمول عواملی هستند که منجر به تشدید درد ایمپلنت می شوند از این میان می توانیم به بروز عفونت در اطراف ایمپلنت اشاره نماییم. این عارضه از مهمترین و رایج ترین عارضه هایی است که برای افرادی که ایمپلنت دندان انجام می دهند ایجاد می شود.

حتی ممکن است در اثر این درد، ایمپلنت دندان با شکست مواجه شود. این مسئله در بیشتر مواقع به دلیل استفاده از محیط غیر بهداشتی، یا رعایت ننمودن بهداشت دهان و دندان پس از جراحی، یا ضدعفونی نادرست در طول جراحی ایجاد می شود.

یکی دیگر از مواردی که می تواند منجر به بروز درد ایمپلنت شود، بار نامناسب است. زمانی که متراکم سازی بیش از حد به طول انجامد، می تواند باعث محکم کردن پیچ شده و همین مسئله باعث افزایش فشار و التهاب استخوان فک گردد. که در نهایت درد شدیدی را برای بیمار به همراه خواهد داشت.

آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد ؟

تقریبا می توانیم بگوییم بیشتر ایمپلنت های دندان بدون نیاز به جراحی، و یا همزمان با خارج کردن ریشه های فرسوده و خراب از دهان، جایگزین و نصب می شوند. در این مرحله درد ایمپلنت چندان قابل رویت نیست. چند روز پس از آن می توانید شاهد بروز درد های اندکی شوید.

استخوان های دهان انسان در طول زمان فرسایش یافته، و نیاز به پیوند استخوان می یابند. در این زمان با نصب ایمپلنت در دهان، می توانید به راحتی بسیاری از مشکلات دندان های خود را رفع نمایید. که معمولا برای ایمپلنت باید جراحی صورت پذیرد.

پس از جراحی نیز همیشه درد ایمپلنت مشاهده شده است. تنها عوارضی که می توانیم برای ایمپلنت بیان نماییم، در حد کشیدن دندان است. اگر پس از جراحی مراقبت های لازم را بر روی دندان انجام دهید، می توانید به راحتی ورم و کبودی را از محل جراحی کاهش دهید.

در اصل شما قادر هستید پس از انجام جراحی ایمپلنت دندان، همه فعالیت های روزانه خود را به راحتی انجام دهید. البته برخی از پزشکان ایمپلنت بدون جراحی نیز انجام می دهند. که به این جراحی فلپ لس نیز می گویند. شاید این روش از درد ایمپلنت کمتری نیز برخوردار باشد، اما بدون شک هزینه بالاتری نیز با خود به همراه خواهد داشت.

در این روش از ایمپلنت باید وضع استخوان های دهان شما در رادیو گرافی مناسب گزارش شود. بدون این که مشکلی داشته باشید یا نیاز به پیوند استخوان داشته باشید. در این صورت می توانید به راحتی ایمپلنت دندان انجام دهید.

Posted in
ایمپلنت