جرم گیری دندان

جرم گیری دندان

مقایسه جرم گیری و بلیچینگ
در چند سال اخیر روش های مختلفی جهت سفید کردن دندان معرفی و استفاده شده است، در این مقاله به برسی دو مورد از بهترین این روش ها یعنی جرم گیری و بلیچینگ را برسی میکنیم و به مقایسه این دو میپردازیم.


بروساژ دندان، جرم گیری و بلیچینگ دندان از جمله روش های جدید زیباسازی دندان ها و ایجاد لبخندی دلنشین است که طرفداران بسیاری یافته. در این مقاله به طور کامل به بررسی این موارد میپردازیم با ما همراه باشید.

جرم گیری چیست؟       

جرم های ایجاد شده برسطح دندان و لثه رسوباتی هستند که ممکن است ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا مصرف سیگار و غیره باشد،با گشت زمان لایه ای ضخیم بر سطح دندان ها ایجاد میکند که در صورت عدم درمان ممکن است باعث ابتلا فرد به انواع بیماری های التهابی و عفونی لثه، پوسیدگی دندان ها، بوی بد دهان و ایجاد ظاهری ناخوشایند در دندان ها شود.

عوارض جرم گیری(کلیک کنید)

روش جرم گیری دندان

جرم گیری دندان با بلیچینگ

بزاق دهان نیز بطور طبیعی دارای املاحیست که در قسمت های مختلف دهان و دندان رسوب کرده و با گذشت زمان میکروب های موجود در دهان و مواد غذایی به آن اضافه شده و در نتیجه با مسواک زدن قابل پاکسازی نیست و باید اقدامات جدی تری به منظور پاکسازی دهان و دندان انجام شود.

جرم گیری فرایندی است که توسط ابزارهای مخصوص دندانپزشکی و امواج اولتراسونیک انجام میگیرد. و باعث پاکسازی دهان و دندان از املاح و رسوبات موجود در آن میگردد. جرم گیری بدون تراشیدن مینای دندان تمامی رسوبات موجود بر سطح دندان ها و مابین آنها و همچنین مرز دندان و لثه را از بین میبرد.
جرم گیری دندان ها توسط دندانپزشک به دو صورت دستی و با امواج اولتراسونیک انجام میپذیرد.

در مواردی که بیمار دارای جرم دندانی کم و سطحی باشد، دندانپزشک با استفاده از جرم گیر دستی پلاک های موجود روی دندان ها را از بین میبرد. و در جرم گیری های که به وسیله ی ابزار اولتراسونیک انجام میپذیرد. پزشک میتواند رسوبات عمقی تر و بیشتر را پاکسازی و حذف نماید.

برای اطلاعات بیشتر در رابط با جرم گیری دندان کلیک کنید

بروساژ دندان چیست؟

احتمالا کلمه ی بروساژ برای شما واژه ای آشناست و نام آن را بارها در کنار جرم گیری دندان ها شنیده اید. بروساژ یا پولیشینگ  فرایندیست که پس از جرم گیری دندان، برای ایجاد سطحی براق و صیقلی بر روی دندان ها و از بین بردن لک و رنگدانه های موجود در سطح دندان ها انجام میگردد. این روش توسط دندانپزشک و به وسیله ی ابزار دستی انجام میشود.

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

این ابزار دارای یک سر چرخشی است که دندانپزشک ماده ای خمیر مانند به نام پروفیلاکسیز را در داخل سر ابزار مخصوص بروساژ قرار میدهد و با پولیش این دستگاه بر روی دندان ها موجب ایجاد ظاهری براق و جذاب برای دندان ها میشود. خمیر پروفی توسط ذرات ساینده ی موجود در خود، میتواندبه رفع و پاکسازی لکه و جرم موجود بر روی دندان ها کمک کند.

در واقع بروساژ یک فرایند تکمیل کننده برای جرم گیری محسوب میشود که زیبایی بیشتری در کنار جرم زدایی دندان ها ایجاد میکند.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یکی از روش های سفید کردن دندان ها محسوب میشود. که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

دلایل بلیچینگ
بسیاری از افراد به دلیل افزایش سن، مصرف مداوم سیگار و یا نفوذ رنگدانه های ناشی از خوردن برخی مواد غذایی همچون چای و غیره دچار تغییر رنگ در دندان های خود میشوند.

دلیل زردی دندان

در نتیجه ممکن است به مرور زمان رنگ دندان ها به زرد تبدیل شود. از آنجایی که سفید بودن دندان ها یکی از نشانه های زیبایی در هر فرد محسوب میشود، همواره بلیچینگ دندان ها طرفداران بسیاری داشته است.

برای سفید کردن دندان ها یا بلیچینگ از مواد شیمیایی استفاده میگردد. مواد بلیچینگ (پر اکسید هیدروژن)به درون ساختار کریستالی مینای دندان نفوذ میکند. و سبب تغییر رنگ دندان ها میشود.

جرمگیری دندان و بلیچینگ

جرمگیری دندان

مواد مورد نیاز برای انجام بلیچینگ به درون ساختار کریستالی مینا نفوذ میکند و باعث اکسید رنگ دانه های موجود در بین هرم های مینای دندان میگردد. با گذشت مدت زمانی مواد اکسید کننده مخصوص بلیچینگ به داخل عاج دندان که در سطح زیرین مینای دندان است نفوذ وارد میکند.و باعث روشن شدن رنگ آن میگردد. البته سفید کردن دندان ها به روش بلیچینگ دائمی نیست و باید تکرار شود . در صورتیکه رنگ دندان ها مثل قبل شد میتوانید برای تکرار بلیچینگ اقدام نمایید.


مقایسه جرم گیری با بلیچینگ
بلیچینگ دندان میتواند دندان ها را به میزان قابل توجه ای سفید کند. اما میزان سفید شدن دندان ها در این روش متفاوت است. که به جنس دندان ها و نوع و میزان رنگدانه های رسوب کرده در دندان ها، بستگی دارد.

بلیچینگ دندان به دو صورت OFFICE  و HOME بلیچینگ انجام میشود. که بلیچینگ انجام شده در مطب نسبت به روش بلیچینگ در خانه قویتر است و به میزان بیشتری باعث سفید شدن دندان ها میگردد.

بلیچینگ دندان میتواند دندان هایی که به طور کامل زرد شده اند را سفید کنند.

مقایسه ی جرم گیری و بلیچینگ دندان از نظر مزایا

جرم گیری بلیچینگ
روشی صرفا مکانیکی برای حذف و از بین بردن رسوبات و جرم های موجود در لثه و دندان ها روشی مکانیکی شیمیایی برای سفید کردن دندان ها در سریعترین زمان ممکن
کاهش احتمال ایجاد بیماری های التهابی و عفونی دندان ولثه بدون آسیب رساندن به
مینای دندان
ایجاد لبخندی زیبا و افزایش اعتماد به نفس از طریق سفید کردن دندان بدون آسیب به مینای دندان
کاهش هزینه های درمانی به دلیل حذف رسوبات و میکروب های تهدید کننده ی سلامت دندان موفقیت 90 درصدی روش بلیچینگ برای تغییر رنگ 3-2 درجه ای دندان ها
روشی بدون درد، و بدون نیاز به تراشیدن دندان قوی ترین روش سفید کردن دندان ها بین 3تا 8 درجه

مقایسه ی جرم گیری و بلیچینگ دندان از نظر معایب و مضرات

جرم گیری بلیچینگ
فرایندی دائمی نیست و بهتر است بصورت سالانه تکرار شود. دائمی نیست و میزان ماندگاریش از یکسال تا 5 سال متغیر میباشد.
برداشتن لایه ی رسوبات و جرم های موجود بر سطح دندان ها ممکن است این حس را تداعی کند که لثه تحلیل رفته
است.
مواد به کار رفته در بلیچینگ باعث افزایش حساسیت دندان ها به صورت موقتی میشود.
تغییر رنگ قابل مشاهده ای در دندان ها حاصل نمیشود. افرادی که قبلا لمینت و کامپوزیت انجام داده اند نمیتوانند از این روش استفاده نمایند.

 

جرم گیری برای سفید کردن دندان بهتر است یا بلیچینگ؟

 

جرم گیری و بلیچینگ هر دو جزو روش های نوین در علم دندانپزشکی هستند که به منظور ارتقای سلامتی و افزایش زیبایی دندان ها انجام میگیرد.

جرم گیری فرایندی درمانیست که باعث حذف رسوبات و جرم ها از سطح دندان و لثه ها میشود بنابراین تاثیر مثبتی در کاهش احتمال ابتلای فرد به انواع بیماری های دهان و لثه و پوسیدگی دندان دارد. و تاثیر چندانی در زیبایی و سفید کردن دندان ها نخواهد داشت. بلکه با جرم گیری رنگ دندان ها به رنگ طبیعی آنها قبل از رسوب جرم ها باز میگردد.

اما بلیچینگ دندان صرفا به منظور سفید کردن و اصلاح طرح لبخند در متقاضیان انجام میشود. بلیچینگ یک روش مکانیکی شیمیایی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بلیچینگ دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

هزینه بلیچینگ دندان

کدام روش سفید کردن دندان بهتر است ؟

 

شاید به این فکر کنید که استفاده از کدام روش جرم گیری یا بلیچینگ برای شما بهتراست؟

شما میتوانید با مطالعه ی درست و مشورت دقیق با دندانپزشک خود بهترین روش درمانی یا زیبایی را برای داشتن ظاهری زیبا برای دندان هایتان داشته باشید جرم گیری فرایندی ضروری برای حفظ سلامت بهداشت دهان و دندان میباشد. این روش یکی از راهکار های مناسب برای پیشگیری از بیماری های دهان و دندان میباشد.

اما بلیچینگ یا سفید کردن دندان یک اقدام زیباییست که میتواند باعث افزایش اعتماد به نفس از طریق افزایش زیبایی و سفیدی دندان ها و ایجاد لبخندی دلنشین در فرد شود.


در خواست مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان می باشد و باعث مسرت است که بتوانیم برای شما در انتخاب نوع درمان و زیبایی کمک نماییم.

fast request

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved