مینی ایمپلنت چیست؟

مینی ایمپلنت یکی از روش های جایگزین دندان برای دندان های از دست رفته است. در این مقاله به برسی کامل مینی ایمپلنت و پاسخ به سوالاتی مانند طول عمر و مدت زمان انجام عمل و ماندگاری خواهیم پرداخت.

<yoastmark class=

مینی ایمپلنت یا ایمپلنت کدام یک بهتر است؟
مینی ایمپلنت ها در مقایسه با ایمپلنت ها دارای سایز کوچک تری میباشند اما این به آن معنی نیست که دارای کیفیت پایین تری میباشند بلکه در موارد خاص می بایست از مینی ایمپلنت ها استفاده کرد.
دندان از دست رفته
یکی از ضرب المثل هایی که زیاد مورد استفاده قرار میگیرد (دندانی که درد میکند بکن بنداز دور)، خب ما کندیم انداختیم دور در حال حاضر با جای خالی دندان چه کنیم، نبود یک دندان در دهان طبیعتا احساس خوبی برایمان نمیسازد، از طرفی ممکن است ما را نیز با مشکلاتی نیز مواجه کند.

همان طورکه قبلا در مورد جایگزین دندان از دست رفته صحبت شد. ایمپلنت دندان  پر استفاده ترین و محبوب ترین روش جایگزینی دندان های از دست رفته است. اما حال اگر فک و دهان به دلیل مشکلات از جمله کوچکی فک و استخوان مواجه شوند راه درمان چیست ؟  ایمپلنت از نوع مینی!


در خواست مشاوره رایگان دندان پزشکی

مشاوره رایگان می باشد و باعث مسرت است که بتوانیم برای شما در انتخاب نوع درمان و زیبایی کمک نماییم.

fast request

انواع <yoastmark class=

در بعضی از موارد پس از ویزیت اولیه توسط دندان پزشک به جای ایمپلنت معمولی استفاده از مینی ایمپلنت توصیه می شود. همانطور که از نامش پیداست همان عمل ایمپلنت اما در ابعاد کوچکتر است. اما تفاوت هایی با هم دارند که تنها دندان پزشک متخصص می تواند روش بهتر را پیشنهاد دهد.

از جمله دلایل انتخاب مینی ایمپلنت ، کوچک بودن فک، به قدر کافی محکم نبودن فک و دلایلی که دکتر تشخیص می دهد که نمیتوانیم از روش ایمپلنت و جوش دادن آن به فک استفاده کرد.

در بخش زیر به چندین موارد که مینی ایمپلنت جایگزین ایمپلنت میشود اشاره میکنیم.

توصیه ما حتما مقاله مراقبت های ایمپلنت را بخوانید.

تفاوت ظاهری پیچ <yoastmark class=

مینی ایمپلنت برای چه دندان های مناسب است؟

  • زمانی که دندان های کوچکی دارید.
  • برای جایگزینی دندان های جلو.
  • برای جایگزینی دندان های آسیاب کوچک.
  • دندان هایی که در فضا های باریک قرار گرفته اند.

مزایا مینی ایمپلنت

انواع پیچهای <yoastmark class=

چرا مینی ایمپلنت؟

استفاده از مینی ایمپلنت به قدری زیاد است که در واقع یکی از پر استفاده ترین نوع ایمپلنت میباشد. در اینجا به چندین مورد از مزایای مینی ایمپلنت اشاره میکنیم.

لیست مزایای مینی ایمپلنت

  • بدون نیاز به عمل جراحی : به علت کوچکتر بودن قطعه ایمپلنت نیازی به جراحی فک و دندان نیست و تنها با پانچ و کاشت ساده در جای خود قرار می گیرند.
  • طول زمان عمل : به علت راحتی کاشت مینی ایمپلنت ها نسبت به سایر روش های کاشت دندان ، طول زمان عمل بسیار کوتاه بوده و ظرف چندین ساعت انجام می شود.
  • طول زمان بهبودی بعد از عمل : از آنجایی که عمل ساده تر و بدون نیاز به جراحی بوده ، مدت زمان بهبودی به مراتب کوتاه تر نسبت به ایمپلنت معمولی و روش های دیگر دارد.
  • احتمال موفقیت : به طور کلی عمل ها ایمپلنت که مینی ایمپلنت هم زیر شاخه ای از آن است ، احتمال موفقیت بالایی دارند.
  • هزینه : هزینه مینی ایمپلنت از ایمپلنت معمولی کمتر بوده و برای بعضی افراد مقرون به صرفه تر خواهد بود.
  • دوام : از آنجایی که عمل های ایمپلنت همگی دوام و ماندگاری طولانی دارند و در صورت رعایت صحیح بهداشت مادام العمر خواهند بود ، مینی ایمپلنت ها نیز به همان صورت خواهند بود اما چون عملی نسبتا جدید است بازخورد آن در دراز مدت به طور قطع مشخص نیست.

معایب مینی ایمپلنت

هیچ روش درمانی بدون شک بدون ایراد نیست مینی ایمپلنت ها هم از این موضوع استثنا نیستند در اینجا به دو مشکل اشاره داریم:

  • ارتفاع استخوان : برای کاشت مینی ایمپلنت چون سایز کوچکتری نسبت به ایمپلنت معمولی دارد احتیاج است که استخوان فک ارتفاع بلندتری در آن نقطه داشته باشد تا مینی ایمپلنت بتواند به درستی در استخوان قرار گیرد.
  • دندان قروچه : در صورتی که دندان قروچه دارید استفاده از این روش توصیه نمی شود زیرا باعث خرابی و صدمه دیدن ایمپلنت ها می شود.

روش کاشت مینی ایمپلنت

قیمت <yoastmark class=

روش کاشت مینی ایمپلنت دندان به مراتب سریع تر و راحت تر از ایمپلنت عادی صورت می گیرد.

در ابتدا باید از دندان ها عکس برداری صورت گیرد تا بهترین روش کاشت و نحوه انجام آن توسط متخصص انتخاب شود. پس از طی مراحل مقدماتی و بیهوشی یا بی حسی فرد ، ابتدا نیاز به سوراخ کردن فک برای جایگذاری ایمپلنت است. این کار با برش سطحی در لثه و سپس دریل مخصوص انجام می شود. البته در کاشت این نوع از ایمپلنت ها همانند ایمپلنت عادی نیازی به جراحی و برش عمیق نیست و خود مینی ایمپلنت نیز بر خلاف ایمپلنت های معمولی تنها از یک قطعه تیتانیوم تشکیل شده است که در فک پیچ و محکم می شود.

سپس دندان مصنوعی به وسیله توپی بالای ایمپلنت بر روی آن قرار می گیرد و نیازی به گذشت زمان بیشتری برای نصب دندان مصنوعی نخواهد بود. پس از نصب ایمپلنت نیز میتوانید همان روز به راحتی از آن استفاده کنید. البته تا 3 الی 4 روز میتوانید توقع ورم و خونریزی لثه را داشته باشید.

سن انجام مینی ایمپلنت

انجام ایمپلنت گذاری از نوع مینی ایمپلنت یکی از عمل های سنگین دندان پزشکی تلقی میشود و به آسانی برای هر گروه سنی قابل انجام نیست. این موضوع کاملا به تراکم استخوان در فک بستگی دارد و سن ایمپلنت گذاری برای دختران و پسران متفاوت است.

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت برای دختران و پسران
عمل استخوان سازی در دختران تا سن حدودا 15 سالگی و در پسران تا 17 سالگی ادامه دارد. پس بهتر است تا کامل شدن رشد فک و استخوان فک کاملا صبر کنند. حتی اگر به هر دلیلی دندان خود را از دست بدهند چرا که کاشت ایمپلنت برای موفقیت آمیز بودن نیاز دارد تا روی فکی با استخوان بندی محکم سوار شود.

فیلم کاشت مینی ایمپلنت


عمر مینی ایمپلنت چه قدر است؟

طول عمر مینی ایمپلنت هنوز به طور دقیق مشخص نیست. زیرا عمل جدیدی است و نتیجه آن در دراز مدت معلوم می گردد. اما بر اساس نتیجه هایی که تا به اکنون حاصل شده میتوان گفت که در صورت رعایت بهداشت ، مینی ایمپلنت مادام العمر است.

آپدیت
طی آماره به دست آمده در سال های جدید مینی ایمپلنت ها حدودا 30 تا 40 سال عمر مفید دارند و به همین علت شرکت های بیمه ایمپلنت با خیالی آسوده مینی ایمپلنت را تا 25 سال بیمه میکنند
نکته
این موضوع را باید به یاد داشته باشید عمر ایمپلنت بسته به نوع و جنس ،همچنین جنس لثه میتواند متغیر باشد. پس باید از جنس ایمپلنت اطمینان کامل داشته باشید.

قیمت مینی ایمپلنت در سال 1402

حال سوالی که پیش می آید این است که با وجود جدیدتر بودن این عمل قیمت مینی ایمپلنت دندان چقدر است. از آنجایی که این عمل مدت زمان بسیار کمتری طول می کشد و فرآیند آن به مراتب از ایمپلنت معمولی کوتاه تر و کم هزینه تر است از این رو هزینه در برخی مواقع تا کمتر قیمت ایمپلنت های عادی هم پیش می رود.

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221


مینی ایمپلنت بهتر است یا ایمپلنت معمولی

<yoastmark class=

سوال
حال به سوال اصلی می رسیم و آن این است که تفاوت مینی ایمپلنت با ایمپلنت معمولی چیست .

در اینجا به جمع بندی مطالب خواهیم پرداخت :

در ابتدا باید گفت که انتخاب روش مناسب را بر عهده متخصصان این زمینه است. مورد دومایت است که برای دهان هایی با دندان های کوچک، برای کاشت دندان های نیش و آسیاب کوچک و به طور کلی دندان هایی که فضای کوچکی دارند و امکان ایمپلنت معمولی در آن قسمت ها مهیا نیست از این روش استفاده می شود.

میزان شکاف لثه و عمق کاشت این مورد کمتر از ایمپلنت معمولی بوده و از همین رو طول دوره درمان و بهبودی آن نیز کوتاه تر خواهد بود. مقاومت و استحکام کاشت دندان در هر دو روش بسیار بالاست. از دیگر تفاوت هایی که میتوان به آن اشاره کرد در هزینه است. میزان هزینه در روش مینی ایمپلنت کمتر از ایمپلنت عادی است که از این منظر نیز یک امتیاز مثبت برای این مورد به حساب می آید.

تصویر پیچ <yoastmark class=

تفاوت های ابعاد

فرق این نوع از ایمپلنت با ایمپلنت عادی در اندازه قطر آن و پیچ مینی ایمپلنت نیز می باشد. قطر مینی ایمپلنت نصف ایمپلنت عادی بوده و از یک قطعه تشکیل شده است. این موارد نیازی به اتصال پیچ ندارند و به وسیله سر توپی شکلشان در داخل تاج یا دندان مصنوعی چفت می شوند اما برای نصب ایمپلنت های عادی باید در ابتدا پیچ پایه در فک کار گذاشته شود سپس بر روی آن از یک بست یا متصل کننده برای اتصال به تاج یا دندان مصنوعی استفاده می شود.

یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب ایمپلنت قیمت آن میباشد مینی ایمپلنت ها به دلیل متفاوت بودن فرایند کاشت دارای قیمت به نسبت پایین تری از ایمپلنت های معمولی میباشند و این به منزله کم کیفیتر بودن این مدل نیست.

مقایسه مینی ایمپلنت با ایمپلنت

موارد مینی ایمپلنت ایمپلنت معمولی
سایز کوچکتر از ایمپلنت عادی با قطری تقریباً نصف آن قطر آن به نسبت مینی ایمپلنت بزرگ تر است
تعداد قطعات از یک قطعه تشکیل میشود عموماً از دو قطعه یا بیشتر تشکیل میشود
طول مدت عمل در این روش بسیار کوتاه تر بوده و عموماً در یک جلسه 3 الی 5 ساعته صورت میگیرد این روش به علت عمق بیشتر ایمپلنت و تهاجمی تر بودن مدل عمل مدت بیشتری طول می کشد.
طول مدت بهبودی و درمان به علت سطحی تر بودن شکاف و برش لثه درمان آن نیز کوتاه تر خواهد بود به علت آنکه باید ایمپلنت در سطح عمیق تری پیچ شود درمانش کمی بیشتر طول می کشد
هزینه قیمت مینی ایمپلنت به علت راحت تر بودن عمل کمتر از قیمت ایمپلنت معمولی ممکن است باشد قیمت آن از مینی ایمپلنت بالاتر خواهد بود

 کدام یک بهتر است مینی ایمپلنت یا ایمپلنت؟

جواب این سوال بسیار کلی است و نمیتوان به طور قطع جواب داد ولی به صورت کلی ایمپلنت معمولی بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد اما اگر نتوان در فک ایمپلنت قرار داد (به دلایل مختلف) مجبور به استفاده مینی ایمپلنت هستیم. جنس  ایمپلنت و مینی ایمپلنت دقیقا یکسان هستند و فقط در ابعاد با یک دیگر تفاوت دارند.

Post a comment

Your email address will not be published.

  1. هیچ فرقی نمیکنه تو کیفیتش تا اونجا که من میدونم ولی یکیمی قیمتاش فرق میکنه

  2. در فک های کوچیک کدام نوع ایمپلنت مرسوم تر است ؟

    1. معمولا مینی ایمپلنت ها بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند اما بهتر است با چند دکتر متخصص مشورت کنید

  3. سلام .من34سالمه ، دندونای نیشم شیری بودن کشیدم . دوتا نهفته داشتن جراحی کردم.الان میگن فضاشون کمه باید مینی بخورن منم استرس دارم نکنه به خوبی ایمپلنت معمولی نباشه وعمرشون کم باشه یا بی کیفیت.لطفا راهنماییم کنین.هزینه هم برام مهم نیس فقط خوب باشه ایا راهی هست بتونم ایمپلنت عادی کنم ؟؟؟؟

    1. عمر ایمپلنت پایه کوتاه مثل امپلنت معمولی هست. اما برای برررسی دقیق تر وضعیت دندان شما، باید عکس OPG‌تهیه کنید و به دکتر مراجعه کنید تا شما رو بهتر راهنمایی کنند.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved