یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در زیبایی ما دارد سفید بودن دندان ها می باشد که به دغدغه افراد زیادی تبدیل شده است. برای سفید کردن دندان های خود می توانید از بلیچینگ استفاده کنید که یک روش بسیار ایمن و محبوب می باشد در این مقاله دوام بلیچینگ دندان را مورد بررسی قرار می دهیم.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان چیست

بلیچینگ دندان چیست

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم به سفید کردن دندان، بلیچینگ می گویند. بلیچینگ دندان یک روش حرفه ای برای درمان دندان های شما می باشد. بلیچینگ باعث درمان بدرنگی ها و تغییر رنگ دندان ها می شود. علاوه بر این بدرنگی های ژنتیکی را نیز از بین می برد و به شما لبخندی زیبا و جذاب هدیه می دهد. برای سفید کردن و دوام بلیچینگ دندان از مواد شیمیایی نظیر کاربامید پراکسید یا هیدروژن پراکسید استفاده می کنند.

نگاهی به دوام بلیچینگ دندان

دوام بلیچینگ دندان باعث می شود تا چند سال دندان هایتان سفید و براق بماند و تغییر رنگ ندهد. بلیچینگ دندان یک فرآیند حدودا ارزان می باشد و برای افرادی که در پی لبخندی زیبا هستند، بسیار مناسب است. کسانی که بیشترین بهره را از بلیچینگ دندان دریافت می کنند به شرح زیر می باشد:

  • مصرف کنندگان دخانیات
  • مصرف کنندگان قهوه و چایی
  • مصرف کنندگان مشروبات الکلی

نگاهی به بلیچینگ دندان

این لکه ها در خارجی ترین سطح دندان قرار دارند و از بین بردن آن ها بسیار آسان می باشد. خوب است بدانید کسانی که بسیار فراوان سیگار می کشند و زیاد قهوه و چای مصرف می کنند دیرتر به نتیجه مطلوب خود می رسند. برای دوام بلیچینگ دندان، افرادی که دارای لکه های ذاتی روی دندان های خود هستند بیشتر از یک فرد عادی به متخصص دندانپزشکی نیاز دارند. لکه های ذاتی، لکه هایی هستند که دقیقا زیر سطح مینا قرار دارند. لکه های ذاتی قهوه ای یا خاکستری دیده می شوند و به درمان های زیادتری احتیاج دارند. به این علت که ژل بایستی از منافذ مینا عبور کند و بتواند به عاج ورود پیدا کند. یکی از سخت ترین رنگ ها برای پاک کردن از بافت دندان، رنگ خاکستری می باشد. بهتر است بدانید سفید کردن غیر قابل دسترس نمی باشد ولی به صبر زیادی احتیاج دارد.

دوام بلیچینگ دندان و رستوریشن های دندان

ممکن است دوام بلیچینگ دندان برای هر فردی متفاوت باشد. رستوریشن های دندانی مناسب با رنگ دندان هایتان را می توانید در مطب یا کلینیک دندانپزشکی انتخاب کنید.. برای عوض کردن سایه تاج های دندانی، پر کننده ها و روکش ها نمی توان هیچ چیز دیگری را جایگزین رستوریشن ها کرد. معمولا دندان های عادی دارای بی نظمی ها و منافذی هستند که قادر خواهند بود کمترین پلاک و باکتری را در خود نگه دارند. درست برخلاف مینا، رستوریشن های دندانی نظیر روکش، تاج ها و فیلر صیقلی یا لعاب دار شده اند. به همین علت یک سطح شیشه ای و صاف و منظم ایجاد می شود که می تواند از تجمع لکه ها به خوبی پیشگیری کند. فراموش نکنید که بلیچینگ دندان یک کار بسیار به صرفه برای بهبود و زیباتر شدن لبخند می باشد. اما با این وجود بلیچینگ دائمی نیست. به همین علت پیش از انجام بلیچینگ حتما باید با دندانپزشک مشورت کنید.

دوام بلیچینگ دندان چقدر است؟

افراد زیادی هستند که می خواهند بدانند دوام بلیچینگ دندان چه مدت است؟ بهتر است بدانید استفاده از هر نوع شیوه زیبایی برای سفید کردن دندان ها موقتی می باشد. به بیان دیگر، بیماران اگر مایل باشند لبخند براق و درخشان خود را حفظ نمایند برای درمان بیشتر باید مجددا به دندانپزشک برگردند.

دوام بلیچینگ دندان

دوام بلیچینگ دندان

توجه داشته باشید معمولا کسانی که از مواد سفید کننده استفاده می کنند از آن رضایت کافی دارند. بلیچینگ دندان یکی از روش های مناسب برای داشتن دندان های سفید می باشد. بلیچینگ موجب می شد رنگ دندان ها روشن شود و ظاهر اصلی آن را بدون استفاده از مواد ترمیم کننده زیبا کند. بهتر است بدانید هر فردی می تواند از بلیچینگ استفاده نماید اما تعداد جلسات درمانی برای هر شخصی متفاوت می باشد. این مسئله که بلیچینگ دندان باید چند بار صورت بگیرد، به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. بعضی از این فاکتورها را می توانید کنترل کنید و برخی دیگر را خیر.

بلیچینگ دندان برای چه کسانی توصیه نمی شود؟

عوامل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند ماندگاری و دوام بلیچینگ دندان را افزایش دهد. اما خوب است بدانید برای اشخاصی که بیماری پریودنتال، حساسیت مزمن، سرطان دهان یا مینای دهان بیش از حد آسیب دیده و مزمن دارند، بلیچینگ دندان پیشنهاد نمی شود. دندان هایی که براق و شفاف به نظر می رسند امکان دارد با برنامه های بلیچینگ بدتر شوند به همین علت حتما باید با متخصص دندانپزشکی مشورت کنید.

توجه
یکی از مهم ترین نکاتی را که باید درباره درمان بلیچینگ بدانید آن است که قبل از انجام این درمان باید حفرهای دندانی خود را درمان کنید از طرفی نیز لثه های شما باید کاملا سالم باشند تا بتوانید از این درمان بهره مند شوید.

چه روش هایی به دوام بلیچینگ دندان کمک می کند؟

دوام بلیچینگ دندان یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی محسوب می شود که به این کار اقدام نمودند. از جمله مهم ترین عواملی که به سفید ماندن دندان های شما پس از بلیچینگ ربط دارد، روش درمانی شما می باشد. خوب است بدانید استفاده بیش از حد از قهوه و نوشیدنی های رنگی می تواند نقش موثری در تغییر رنگ دندان ها داشته باشد. همچنین استفاده از سیگار. به همین علت هر چقدر در مراقبت های پس از بلیچینگ وسواس بیشتری به خرج دهید به همان اندازه شاهد دوام بیشتری خواهید بود.

چه روش هایی به دوام بلیچینگ دندان کمک می کند

چه روش هایی به دوام بلیچینگ دندان کمک می کند

اگر قصد دارید نتایج درمان را بهتر طی کنید و از سفید بودن دندان ها رضایت داشته باشید پس از دو روش بلیچینگ استفاده کنید. شما می توانید ابتدا از روش بلیچینگ در مطب یا کلینیک دندانپزشکی استفاده کنید. پس از آن از روش بلیچینگ در خانه یکبار در ماه استفاده نمایید تا باعث شود سفیدی دندان هایتان تثبیت شود. این گونه به دوام بلیچینگ دندان خود کمک فراوانی کرده اید. خوب است بدانید استفاده از این تکنیک ضرری برای دندان های شما نخواهد داشت. فقط امکان دارد چند روز اول دندان های شما کمی حساس شوند اما سریعا رفع خواهد شد. فراموش نکنید پس از انجام بلیچینگ تا 24 ساعت از سیگار و نوشیدنی های رنگی استفاده نکنید.

عوامل موثر بر دوام بلیچینگ دندان

سبک زندگی بر دوام بلیچینگ دندان بسیار تاثیر می گذارد. به یاد داشته باشید که نوشیدنی ها و غذاها می تواند موجب تغییر رنگ و لک شدن دندان هایتان شود. قهوه، سس گوجه فرنگی و شراب قرمز از این دسته موارد محسوب می شوند. اگر تمایل زیادی به خوردن اسپاگتی دارید و بدون کافئین نمی توانید زندگی کنید، بلیچینگ دندان های شما ماندگار نخواهد ماند. در حالت نرمال و طبیعی رژیم غذایی دارای آب و سبزیجات بهترین انتخاب برای دوام بلیچینگ دندان شما خواهد بود. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد موارد زیر نیز در دوام بلیچینگ دندان موثر می باشند.

عوامل موثر بر دوام بلیچینگ

عوامل موثر بر دوام بلیچینگ

سن

فراموش نکنید که دوام بلیچینگ دندان به سن شما نیز مربوط می باشد. با بالارفتن سن مینای دندان به گونه طبیعی نازک می شود. این کار باعث می شود عاج داخلی بیشتر به چشم بیاید و دندان های فرد مایل به زرد دیده شود. به همین علت با اینکه بلیچینگ دندان می تواند دندان های هر شخصی را سفید کند ولی به سن نیز باید توجه داشته باشید. از این رو در مواردی که تاثیر یک درمان بلیچینگ دندان امکان دارد 18ماه در شخص جوان ادامه یابد ولی فراموش نکنید که همین شیوه در فرد مسن ممکن است دوام و ماندگاری زیادی نداشته باشد.

سیگار نکشیدن

یکی از نکاتی که حتما باید به یاد داشته باشید و به دوام بلیچینگ دندان و سبک زندگی شما ربط دارد سیگار نکشیدن است. همانگونه که سیگار کشیدن برای بدن شما ضرر دارد برای دندان های شما نیز مضر می باشد. تمام مواد شیمیایی که در دود تنباکو موجود است موجب ایجاد لکه های قهوه ای یا لکه های مایل به زرد در دندان می شود. این لکه ها می تواند به راحتی به عمق مینای دندان ورود پیدا کند. با اینکه نخ دندان و مسواک زدن می تواند به شما کمک زیادی کند. اما بعد از درمان بلیچینگ، دندان های شما مثل فردی که سیگار نمی کشد و غذای بدون رنگ می خورد، نمی تواند سفید بماند.

تاثیر وراثت در دوام بلیچینگ دندان

تاثیر وراثت و ژنتیک در دوام بلیچینگ دندان شما نقش بسیار زیادی دارد. در طی روند رشد، روندی که عاج زرد زیرین و مینا تشکیل می شود مربوط به وراثت و ژنتیک می باشد. به همین علت بعضی از افراد نسبت به بقیه دندان های سفیدتر و براق تری دارند. شواهد نشان می دهد هنگامی که در رحم مادرتان هستید عواملی مثل تتراسایکلین و آنتی بیوتیک ممکن است بر لثه های شما تاثیر داشته باشد. در این مواقع دندان های شما به طور کامل شکل گرفته است، می تواند باعث شود سفیدی دندان هایتان کاهش پیدا کند. بدین صورت میزان سفید شدن دندان ها و مدت دوام بلیچینگ دندان از شخصی به شخص دیگر کاملا متفاوت می باشد. اگر سن شما زیر 30 سال می باشد و به طور طبیعی دندان های سفیدی دارید و سیگاری نیستید. علاوه براین از بسیاری از نوشیدنی و غذاها پرهیز می کنید باید بدانید دوام بلیچینگ دندان شما تا 3 سال ماندگار است. بر عکس آن اگر سن شما بیشتر است و سیگار می کشید و نوشابه می نوشید، ماندگاری بلیچینگ شما 6 ماه به طول می انجامد.

کاربردها و مزیت های بلیچینگ دندان

مزیت های بلیچینگ دندان

مزیت های بلیچینگ دندان

  • یکی از مهم ترین مزیت های بلیچینگ که در نتیجه دوام بلیچینگ دندان حاصل می گردد افزایش اعتماد به نفس می باشد. لبخند شما مهم ترین چیز برای نشان دادن شخصیت شما می باشد.
  • دندان های سفید موجب می شود که صورت شما جوانتر به نظر برسد. طبیعی است که وقتی لبخند می زنیم جوانتر نشان داده می شویم. بلیچینگ دندان یک روش آسان و ارزان برای جوانتر به نظر رسیدن محسوب می شود.
  • از مزیت های بلیچینگ دندان می توان به نگهداری آسان آن اشاره کرد. اگر مصرف نوشیدنی ها را به حداقل برسانید ماندگاری دندان هایتان طولانی تر خواهد بود.
  • پس از بلیچینگ شخص تمایل بیشتری برای رعایت بهداشت دهان و دندان دارد. علاوه بر این لازم است بیشتر از مسواک و نخ دندان استفاده کند. در حقیقت استفاده از نخ دندان و مسواک موجب می شود تا سلامت و ماندگاری دندان ها افزایش پیدا کند و این یکی از مزیت های مهم بلیچینگ است.

نکات پایانی

اگر دوام بلیچینگ دندان یکی از دغدغه های مهم شما می باشد، به یاد داشته باشید محصولات سفید کننده متفاوتی برای بلیچینگ وجود دارد. شما می توانید وارد فروشگاه محلی یا داروخانه شوید و تعداد زیادی از سفید کننده ها را برای خرید انتخاب نمایید. این محصولات از ژل و خمیر دندان گرفته تا قلم های سفید کننده در فروشگاه ها موجود است. اگر بررسی کنید متوجه خواهید شد، بعضی از آن ها موثر می باشند و برخی نه. ولی به طور معمول مقدار مواد سفید کننده در آنها بسیار کمتر می باشد. از این رو به منظور دوام و ماندگاری بلیچینگ لازم است به کلینیک های دندانپزشکی معتبر مراجعه نمایید.

تجریش کلینیک

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved