ارتودنسی چیست؟

  آیا تنها دلیل انجام ارتودنسی، زیبایی دندان است؟ در جواب باید بگوییم “خیر” ارتودنسی توسط اکثر دندان پزشکان به افرادی که دجار دندان های نامرتب هستند توصیه میشود، حتی قبل از لمینت و کاشت دندان!

ارتودنسی

زیبایی دندان ضروریست ؟
زیبایی دندان به تنهایی ضروری نیست، بلکه در صورتی که دندان های نامرتبی داشته باشید امکان به وجود امد درد های احتمالی در فک و دهان شوید علاوه بر آن جوییدن غذا نیز سختر است.

این افراد با مشورت پزشک متخصص ارتودنسی ، از درمانی به نام ارتودنسی استفاده می کنند. ارتودنسی درمانی برای مرتب کردن دندان ها و درمان برخی مشکلات فکی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مطلب ارتودنسی را مطالعه نمایید.

آیا دندان های من به ارتودنسی نیاز دارند؟

اگر شما در این صفحه هستید، باید به اطلاعتون برسونم شما شخصی هستید که به تاثیر یک لبخند زیبا در چهره آگاهید، پس بهتره برای به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا با عکس برداری دقیق بهترین جواب را به شما بدهد، اما ما در این وب به شما کمک میکنیم تا کمی بیشتر راجب ارتودنسی به چه دندان هایی میخورد صحبت کنیم.


 درمان ارتودنسی برای چه کسانیست؟

چرا-ارتودنسی

در این بخش چند اصطلاح پزشکی را در مورد ارتودنسی دندان برسی میکنیم، اگر شما یکی یا دو موارد پایین را دارا هستید، به شما توصیه میکنیم حتما یه وقت ارتودنسی بگیرید و در غیر این صورت میتوانیم بگوییم شما در دهان و دندان مشکلی ندارید.

دیپ بایت
در دندان های طبیعی ، باید دندان های جلویی فک بالا ، وقتی روی دندانی های جلویی پایین قرار می گیرند ، دو الی سه میلیمتر فاصله داشته باشند .
در دیپ بایت فاصله ی بین دندان های جلویی بالا با پایین بیشتر از دو الی سه میلیمتر است که علاوه بر این که در صورتی که دیپ بایت خیلی شدید باشد ممکن است دندان هایی جلویی پایین با سقف دهان برخورد کنند و سبب درد بشوند .
آندربایت
آندر بایت می توان گفت تقریبا عکس حالت دیپ بایت است . در آندر بایت دندان های جلویی فک پایین جلوتر از ، دندان های جلویی فک بالا هستند .
کراس بایت
در حالت طبیعی باید دندان های جلویی بالایی ، همپوشانی با دندان های فک پایین داشته باشند . در کراس بایت، چند دندان فک پایین ، جلوتر از دندان های فک بالا هستند .
اپن بایت
در حالت طبیعی باید دندان های جلویی حدود دو الی سه میلیمتر با دندان های جلویی پایین همپوشانی داشته باشند . اما در اپن بایت دندان هایی جلویی بالا و پایین به یک دیگر نمی رسند و با یکدگیر فاصله دارند .
ریورس بایت
زمانی که دندان های جلویی فک پایین جلوتر از دندان های جلویی بالا قرار گرفته باشند . به نوعی دیگر می توان گفت دندان های فک بالا درون دندان های دندانهای جلویی فک پایین قرار بگیرند .

Crowding

در لغت به معنای شلوغی است. در این مدل ها ، به دلیل کمبود فضا برای دندان ها ( کوچکی فک ) یا اینکه دندان های فک بزرگ باشد. به همین علت فضای کافی برای دندان ها وجود ندارد .

Spacing  :

این مدل دندان ها در مقابل دندان های Crowding   قرار دارند . در این مدل دندان ها ، فضای خالی زیاد به علت بزرگی فک یا کوچک بودن دندان ها وجود دارد .

مدل دندان های بالایی ، برای آن ها درمان ارتودنسی پیشنهاد می شود و می توان گفت این مدل دندان ها به ارتودنسی احتیاج دارند .

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221

چرا ارتودنسی کنیم؟

مگه همین که هست چیه!

  • زیبایی و افزایش اعتماد به نفس

همه ی افراد درباره ی اهمیت و تاثیر لبخند بر چهره و اعمتماد به نفس اگاه است . یکی از مهم ترین عوامل زیبایی لبخند ، مرتب و صاف بودن دندان است که بهترین درمان برای آن ارتودنسی نام دارد .

  • مراقبت از دندان آسان تر می شود و در نتیجه پوسیدگی دندان ها کمتر می شود .

زمانی که فاصله ی بین دندان ها ، کم باشد ، باید مسواک و نخ دندان با حساسیت بیشتری انجام شود تا بتواند بین دندان ها را به خوبی تمیز کند .

زمانی که درمان ارتودنسی انجام می شود ، فاصله ی بین دندان به اندازه کافی می شود و مراقبت ها بسیار راحت تر و بهتر انجام می شود .

  •  درمان ناهنجاری های فک و درد های فکی
  • جویدن به صورت صحیح

ارتودنسی باعث می شود که دندان ها در جای خود به صورت مرتب قرار بگیرند و نامرتبی ها از بین بروند . به همین دلیل جویدن بهتر انجام می شود.

  • تکلم صحیح

با ظاهر بد ارتودنسی چه کنیم ؟

متاسفانه برخی اعتقاد دارند ارتودنسی جدا از مزایایی که دارد تا اخر عمر وبال دندان های ماست و ظاهر اون موجب بد شدن لبخند ما میشود، اما خبر خوب امروزه میتوان از ارتودنسی های داخلی استفاده رد که دیدنشان بسیار سخت است مگر آنکه هودتان انها را به دیگران نشان دهید.

چه مدت دندان هایم باید ارتودنسی باشند؟

معمولا یک سال و نیم تا دو سال البته در طی این مدت باید طبق برنامه زمانی به به متخصص ارتودنسی مراجعه تا وضعیت اونا برسی شود.

آیا ارتودنسی درد دارد ؟

تغییر خالی از درد نیست، اما درد پلاک های ارتودنسی انقدری نیست که شما را از داشتن لبخند زیبا محروم کند.

ارتودنسی در روز های اول کمی درد به همراه دارد و سپس به صورت تجریجی از درد آن کاسته میشود، البته روش های وجود دارد که درد آن را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد، مانند:

  • خودن غذا های نرم
  • دوری از بستنی جات و غذا های بسیار سرد
  • نخوردن مواد اسیدی مثل لیمو

البته این موارد تنها میبایست در چند روز اول رعایت شوند، گر چه اگر درد بیشتر شد میتوان به متخصص مراجعه کرد و او با نظارت صحیح مشکل را تا حد امکان کاهش میدهد.

از کجا مطمئن بشم که دندان های من به ارتودسنی احتیاج دارد یا خیر ؟

ما مواردی را در بالا گفتیم، اما اگر هنوز هم شک دارید میتوانید برای جواب دقیق به این سوال باید به پیش دکترمتخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا با معاینه دقیق و عکسبرداری ها جواب این سوال را به شما بدهد.

مشاوره رایگان
دوستان عزیز میتوانید برای مشاوره رایگان با شماره زیر تماس بگیرید (شماره را لمس کنید)

برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید 09397777221

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved