عوارض ایمپلنت

از مهم ترین سوالاتی که هر فرد در ذهن خود نسبت به ایمپلنت دارد این است که آیا ایمپلنت دندان عوارض دارد یا عوارض ایمپلنت دندان چیست. قصد داریم به این سوال در ادمه پاسخ دهیم.قبل از اینکه بخواهیم در مورد عوارض ایمپلنت دندان صحبت کنیم. بهتر است بدانیم ایمپلنت چیست ؟

ایمپلنت یک درمان نوین و مناسب برای بی دندانی است. در ایمپلنت ابتدا یک پایه تیتانیومی  درون استخوان فک قرار داده می شود. در حدود سه الی شش ماه در صورتی که درمان های جانبی نیاز نباشد ، طول می کشد تا پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش بخورد.

پایه ایمپلنت که فیکسچر نام دارد ، باید به وسیله جراحی در درون فک قرار بگیرد. به همین دلیل باید این کار با حساسیت انجام شود و شما نیز باید مراقبت هایی را انجام دهید تا باعث عفونت یا عارضه ای نشود. همچنین اگر این عمل به خوبی انجام نشود ، ممکن باعث جوش نخوردن این پایه به استخوان شود و درمان ایمپلنت با مشکل مواجه شود .

در بعضی مواقع ، ممکن است  استخوان ناحیه ، توانایی نگهداری پایه ایمپلنت را نداشته باشد به همین دلیل از درمان های مکمل مانند پیوند استخوان و سینوس لیفت استفاده می شود که هر کدام از این درمان ها مراقبت ها و عوارض خاص خود را دارند .

عوارض ایمپلنت

عوارض ایمپلنت

 

انواع عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مانند هر جراحی دیگری دارای عواض و مراقبت های خاص خود می باشد. در این مقاله قصد داریم تا درباره عواض ایمپلنت صحبت کنیم. عوارض ایمپلنت به چند دسته تقسیم می شوند: پیشگیری از عوارض قبل از انجام ایمپلنت که باعث می شود عوارض ایمپلنت کاهش یابد. مقداری از عوارض نیز به بعد از جراحی مربوط می شود که تا حدی عادی می باشد و مقداری به عوارض طولانی مدت مربوط می شود.ایمپلنت روش درمانی طولانی مدت و حتی مادام العمر به حساب می آید. اما این بدان معنی نیست که نیاز به مراقبت ندارد.هر فرد می تواند با مراقبت هم عوارض بعد از ایمپلنت را کاهش دهد هم طول عمر ایمپلنت خود را افزایش دهد.

پیشگیری از عوارض قبل از انجام ایمپلنت

مهم ترین قسمت قبل از انجام ایمپلنت انتخاب دکتر متخصص و مناسب می باشد. این بخش بر تمام مراحل درمان و عوارض تاثیر مستقیم دارد. زیرا دکتر متبحر می تواند مشاوره صحیح و طرح درمان مناسب را برای شما ارائه دهد.اگر این درمان به دست افراد غیر متبحر انجام شود دارای عوارضی می باشد:این عوارض می توانند به صورت کلی و جبران ناپذیری وارد شوند و احتمال شکست درمان را بالا ببرند یا حتی به استخوان یا اعصاب فک شما اسیب بزنند.یکی دیگر از مسائل مهم در این بخش انتخاب ایمپلنت مناسب و با کیفیت می باشد زیرا هر ایمپلنت دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد که می توان در هر فرد نسبت به شرایط اقتصادی و درمانی ، ایمپلنت متفاوتی را پیشنهاد داد.از بخش های دیگری که توصیه می شود این است که در روز که قصد انجام ایمپلنت را دارید استراحت متلق انجام دهید.

پیشگیری از عوارض ایمپلنت

پیشگیری از عوارض ایمپلنت

عوارض ایمپلنت چیست ؟

همانطور که در بالا هم گفته شد، جراحی ایمپلنت دندان دارای عوارضی می باشد.حال قصد داریم درباره این عوارض توضیحاتی را ارائه دهیم.عوارض ایمپلنت به دو دسته:عوارض بعد از جراحی، عوارض دراز مدت تقسیم می شوند.

1-عوارض بعد از جراحی ایمپلنت

عوارضی که بعد از انجام جراحی ایمپلنت رخ می دهد که برخی از آن به عنوان عوارض موقت ایمپلنت نیز یاد میکنند به شرح زیر می باشد :

درد

این یکی از سوالات متداول افرادی است که قصد انجام ایمپلنت را دارند. در جواب این سوال باید گفت که بله ایمپلنت دندان درد دارد. درد بعد از انجام جراحی ، در افراد به صورت کم و یا زیاد وجود دارد . این درد بستگی به نوع جراحی ، وضعیت فک و لثه ، آستانه درد فرد متفاوت است . برای کاهش درد می توانید با مشورت دکتر ، حدود یک ساعت قبل از عمل از مسکن ژلوفن استفاده کنید . درد بعد از جراحی معمولا تا حدود 3 یا 4 روز بعد از جراحی تسکین پیدا می کند .

تورم در ناحیه جراحی :

تورم ایجاد شده در ناحیه جراحی ایمپلنت امر عادی می باشد این تورم به علت جراحی و ازرده شدن بافت اطراف ایمپلنت به وجود می آید. تورم تا حدود 48 ساعت تا 72 ساعت کاهش پیدا می کند اما برای کاهش تورم می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید .

خونریزی:

این ها عوارضی است که در همه به وجود نمی آید اما ممکن است اتفاق بیفتد . در صورت خونریزی سر خود را رو به بالا بگیرید و از کمپرس سرد استفاده کنید . برای کاهش خونریزی می توانید یک گاز استریل را برداشته و بر روی محل خونریزی فشار دهید یا آن را محکم گاز بگیرید. این کار را تا حدود 10 تا 20 دقیقه تکرار کنید. در صورت که خونریزی قطع نشد ، با پزشک خود تماس بگیرید .

تب :

ممکن است شما بعد از انجام ایمپلنت دچار تب بشوید اما اگر این تب تا حدود 3 یا 4 روز طول کشید حتما با متخصص ایمپلنت خود مشورت کنید . این تب می توانید دلیل آن عفونت باشد.

عوارض در دراز مدت ایمپلنت

ایمپلنت یک درمان برای بی دندانی است که در صورت مراقبت مناسب می تواند دائمی باشد . انجام درمان ایمپلنت می تواند در دراز مدت نیز عوارضی را دارا باشد.بخشی از این عوارض طبیعی و بخش دیگری نیز خطرناک و غیر طبیعی می باشند.

1-عفونت یا پس زدن

عفونت یا پس زدن یکی از عوارض دراز مدت ایمپلنت می باشد که می تواند خطرناک باشد.بروز عفونت یا پس زدن می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد از شایع ترین دلایل آن می توان به این موارد اشاره کرد:
مصرف انواع دخانیات می تواند باعث بروز عفونت شود پس بهتر است بعد از انجام ایمپلنت از مصرف دخانیات بپرهیزید.

عدم مصرف دخانیات

عوارض مصرف دخانیات

از عوامل موثر دیگر بر عفونت یا پس زدن می تواند بیماری های زمینه ی مانند پوکی استخوان ،شیمی درمانی و دیابت باشد که بهتر است قبل از انجام ایمپلنت دکتر خود را از وجود این بیماری ها مطلع کنید.
بیماری های لثه می تواند یکی از علل پس زدن ایمپلنت به شمار بیایند.
کاشت اشتباه یا استفاده از ایمپلنت های نامرغوب یکی از دلایل عفونت یا پس زدن ایمپلنت می باشد. به همین علت در ابتدا مقاله به استفاده از دکتر متبحر اشاره شده زیرا دکتر متبحر می تواند با کاشت دقیق و با استفاده از مواد مرغوب از بروز این مشکل جلوگیری کند.

2-از جای درآمدن روکش ایمپلنت

روکش های ایمپلنت روکش های موقت هستند و قابل تعویض هستند . یکی دیگر از عوارض دراز مدت ایمپلنت افتادن روکش ایمپلنت می باشد. زیرا این روکش ها با چسب چسباند می شوند و در این درمان، که به عنوان درمان طولانی مدت شناخته می شود امر عادی و طبیعی می باشد. مگر اینکه از مواد با کیفیتی استفاده نشده باشد.

3-شل شدن روکش ایمپلنت

ممکن است روکش ایمپلنت به دلیل فشار زیاد یا شل شدن پیچ ایمپلنت ، دچار لقی شود . در صورت وجود چنین مشکلی به پیش متخصص ایمپلنت خود مراجعه کنید تا روکش شما را خارج گرده و مشکل را حل کند . زمانی که روکش ها دچار لقی یا شلی باشد ، هنگام استفاده باعث فشار در جهت نادرست می شود و ممکن است به ایمپلنت شما آسیب وارد کند .

4-شکستن یا ترک برداشتن روکش ایمپلنت

شکستگی پروتز یکی دیگر از عوارض ایمپلنت می باشد که می تواند علت هایی مانند گاز گرفتن اجسام سفت مثل شکستن پوست پسته با پروتز باشد یا عادتی مانند دندان قروچه اما نگران نباشید زیرا پروتز قابل تعویض می باشد.

5-آسیب یا شکستگی  ایمپلنت :

این اتفاق بسیار کم دیده شده است و اتفاق افتاده است . اما ممکن است در صورت فشار زیاد یا فشار در جهت نادرست به ایمپلنت ، بدنه ایمپلنت دچار شکستگی بشود. در این مواقع ، دکتر ناچار است به وسیله جراحی ایمپلنت شما را خارج کند و ایمپلنت دیگری در آنجا قراردهید . شکستگی ایمپلنت همراه با درد و فشار به فک است .معمولا این اتفاق به دلیل براگذاری نامناسب پروتز بر روی ایمپلنت روخ میدهد.

 

برای به صفر رساندن عارضه های بعد جراحی می توانید مراقبت های زیر را انجام دهید :

مراقبت های ایمپلنت

مراقبت های ایمپلنت

مقاله کامل مراقبت های ایمپلنت

1-رعایت دستورالعمل های متخصص  :

مراقبت هایی  که ما در ادامه به شما اعلام میکنیم ، پیشنهادی است ولی از همه مهم تر رعایت دستورالعمل های متخصص خود است .

2-استفاده از دهان شویه یا آب  نمک:

در 24 ساعت اول بهتر برای جلوگیری از عفونت ، از دهان شویه استفاده کنید .

محلول آب نمک سرد نیز می تواند به کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت کمک کند .

3-رعایت تغذیه در 24 ساعت اول

سعی کنید در 24 ساعت اول از خوردن خوراکی های گرم و سفت خودداری کنید تا باعث افزایش درد و خونریزی نشوند . بهتر است از خوراکی های نرم مانند تخم مرغ آب پز ، سوپ یا پوره سیب زمینی استفاده کنید. مصرف ویتامین سی و کلسیم تاثیری زیادی در بهتر جوش خوردن پایه ایمپلنت با فک دارد و باعث می شود درمان با روند سریع تری انجام شود .

4-بی حس کننده:

اثرات داروی بی حسی تا 3 الی 4 ساعت پس از جراحی ممکن است ادامه داشته باشد.بهتر است تا اتمام اثرات بی حسی چیزی نخورید.

5-فعالیت ها روزانه:

توصیه می شود در روز جراحی ایمپلنت استراحت متلق انجام دهید.و تا یک هفته بعد از جراحی از هرگونه فعالیت سنگین و ورزش خوداری فرمایید. مخصوصا ورزشی مانند سونا.

چرا ایمپلنت :

ایمپلنت با اینکه دارای طول درمان بالا و ممکن است عوارضی را برای شما به وجود بیاورد اما با این وجود تقریبا بهترین درمان برای بی دندانی می باشد زیرا این درمان با مراقبت صحیح دائمی است.

همچنین در ایمپلنت ، استحکامی بالایی به شما ارائه داده می شود و احتیاج به مراقبت خاصی ندارد .

مراقبت ها در ایمپلنت ها همانند دندان عادی می باشد و احتیاج  به حساسیت و مراقبت خاصی ندارد.

ایمپلنت نیز از تحلیل استخوان جلوگیری می کند و می تواند بهترین انتخاب برای بی دندانی می باشد .

یکی از مهم ترین مزایا ایمپلنت این است که به دندان های مجاور آسیب و فشاری وارد نمی کند .

با اینکه در درمان ایمپلنت ممکن است عوارضی برای شما داشته باشد اما این درمان برای یک عمر است. همچنین درمان های جانبی مانند پیوند استخوان و سینوس لیفت در واقع برای تقویت استخوان فک شما است که توانایی نگهداری پایه ایمپلنت را داشته باشد و برای همه لازم نیست .

 

قیمت ایمپلنت :

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت با شماره زیر تماس بگیرید .

09397777221

یا از طریق افزونه زیر قیمت حدودی ایمپلنت خود را محاسبه کنید.

اینجا کلیک کنید.

 

 

 

Posted in
ایمپلنت

Post a comment

Your email address will not be published.

کلینیک دندانپزشکی تجریش برای حفظ آرامش بیماران در تمام مراحل درمان سعی در ایجاد فضایی آرام و بسیار زیبا با تفکیک بخش های درمانی جداگانه نموده است. علاوه بر این کلینیک تجریش از لحاظ موقعیت مکانی از دسترسی بسیار آسانی برخوردار می باشد تا تمام بیماران از هر نقطه شهر بتوانند به راحتی با وسیله نقلیه عمومی یا شخصی به این مرکز تشریف بیاورند.
پرداخت اقساط تمامی هزینه ها بدون بهره - حتی بدون چک می باشد.

مشاوره و ویزیت رایگان : درمان عمومی و زیبایی دندان

ویزیت تخصصی رایگان توسط دکتر متخصص هر بخش صورت می گیرد. و به شما طرح درمان داده خواهد شد. اگر دندان های شما نیاز به جرم گیری و یا ترمیم داشته باشد. به شما اعلام خواهد شد. در صورت نیاز به پیوند استخوان لثه جهت ایمپلنت، توسط متخصصین لثه صورت خواهد گرفت.

فرم درخواست مشاوره و ویزیت

Reservation Form

© 2024 Tajrish Clinic. All Rights Reserved